MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / UK Hiphop/Rap GEEN Grime of Dubstep

zoeken in:
Ik ben aan het zoeken na goeie rappers uit de UK maar bijna het enige wat vind is Dubstep en Grime waar ik nog geen 10 sec. naar kan luisteren het enige wat ik van HipHop/ Rap heb gevonden is:

Klashnekoff - Murda

YouTube - ‪Klashnekoff - Murda‬‎

Kyza - Strange Love

YouTube - ‪Kyza - Strange Love‬‎

Liefst ook een beetje underground want, rappers als Chipmunk vind ik persoonijk ook niks iets teveel Yes-R muziek

PS Slick Rick hoeft nie genoemd te worden zie ik tog meer als een Amerikaan

Improvision
Eerste wat in me opkomt is Hijack.

PJC
Roots Manuva, Sway, The Mitchell Brothers

Aim
DJ Format
Ghost
Lowkey
Rhyme Asylum
Speech Debelle
The Wiseguys
Tricky

Kos
Derek B. .

The Streets

MAS
Acarine

raffael77
Die zeker de moeite waard zijn:

Zoals er al een paar geplaatst werden voor mij.

Derek B (Godfather of UK hiphop)
Hijack (Rhyme Sindicate Posse)(Ice-T, Donald D, Everlast)
The Brotherhood
Gunshot
Numskullz
DJ Format
Blade (solo)
Mark B & Blade
Nemesis
London Posse (reggae hip-hop)
Demon Boyz
Hardnoise (ook wel bekend als Son Of Noise)
IL Tone Comitee
Caveman (Beetje de stijl van Lord Finesse)
Outlaw Posse (Funky hip-hop)
Mell'O
Ruthless Rap Assassins

Ga zo maar door.

Sommige artriesten waren echt UK minded en hadden ook UK accenten.

Gasten als Outlaw Posse, Caveman, Krispy 3 haden meer amrikaanse hiphop invloeden.

Dames als Monie Love, Cookie Crew & Wee Papa Girl Rappers kwamen ook uit UK.

Jewel T niet vergeten natuurlijk.

Cd's zijn wel heel moeilijk aan te komen. Ik ken veel van deze hip-hop act's wel maar kocht vroeger niet veel Uk shit en helaas heb ik er niet zoveel van. Wel wat verzamels en albums van Blade, The Brotherhood, Cookie Crew en zo nog een paar.

Khalipz is ook wel dope en heeft wat weg van de stijl van The Brotherhood maar wel iets sneller kwa nummers.

raffael77

Voor nu is het wel ff genoeg lol

Engelse Hip-Hop vind Kebab ook leuk. Dat accent Past naar mijn mening heel erg goed bij Hip-Hop. Staat op mijn lijstje van dingen die ik nog uit checken. Paar dingetjes:

Mowgli
Skreintax

De rest is al genoemd, Roots Manuva, Brotherhood, Lewis Parker, enzvoorts.

Mb.
Funky DL en de groep Foreign Beggars zijn wel tof.

Harco
Blade.

Kano is wel ok, heeft een goed album. Voorts had obba supa ook een dope album

Foreign Beggars - Asylum Speakers is een hele vette CD. ook Kyza - The Experience en Kashmere - Raiders of the Lost Archive.

Veel andere UK hiphop luister eigenlijk niet, check zo nu en dan weer es 1tje uit maar dit zijn de enigen die echt zijn blijven hangen.

Improvision
Surface Emp(ire), EP'tje uit 2005, met Hudson Mohawke als producer, en Dom Sum als rapper:

raffael77
Hierin zie ik ook weer dat er bepaalde act geplaats worden die meer de stijl van grime hebben dan hip-hop.

Forein Beggars is daar 1 van

Die track misschien, een beetje. Dat Asylum Speakers album is extreem gevarieerd, zou dit geen grime noemen:

raffael77
Dat klinkt beter dan dat andere van hun. Dope tracks.

Tja grime is dan ook maar een verzonnen naam hé om een specifieke mix van oa hip hop met garage enz te benoemen. De lijn is daardoor niet altijd duidelijk. Sommige artiesten maken grime waarin de hip hop sterk doorweegt. Zoals bij een groot deel van de tracks van kano. Andere zijn dan weer typisch grime...

Jehst – Return of the drifter en andere albums
Braintax – Panorama (en oudere albums)
Lewis Parker - It’s all happening
(al het oude werk van Lewis Park is de moeite waard, het nieuwe ook wel maar is meer instrumentaal)
Blaktwang – Dettwork southeast
Taskforce – Music from the corner (1 tot 4) met name de eerste 2
Kashmere -
Plan B – (eerste album)
The brotherhood -

MAS
Ik heb deze week het album Phi-Life Cypher - Higher Forces ontdekt. Dat is zeker een aanrader!

Ik heb Playback van Phi Life Cypher al een tijdje, ook zeker geen slecht album.

Rhyme Asylum, een van de dopeste.

Ik heb het nieuwe album van The Four Owls, erg lekker producties en flows. Alleen irriteert het sterk aanwezige engels accent mij.

Ik heb het album niet, maar wil het eigenlijk wel graag xD

Waar heb je t gehaald?

Ja dat is echt een erg vreemd verhaal. Ik kreeg het album binnen op de post, met mijn naam en adres erop, maar ik had het nooit bestelt. Zaten super veel stickers en reclameflyers bij en een programmaboekje van Iduna (poppodium Drachten). Erg vaag dus, maar ik heb er uiteraard geen problemen mee Je kan hem eventueel hier bestellen, eveneens het label van Fliptrix.

Whuuuuts... Lucky bastard!
Bedankt in ieder geval! =D

Ja echt vaag, maar wel beter:)

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.