MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rap Freestyles

zoeken in:
toris
Ik ben de laatste tijd geintresseerd in rap freestyles. Ik heb enkele freestyles van wu-tang leden gehoord, en nu ben ik benieuwd naar wat er verder nog op dit gebied is. Zet in dit topic links naar je favoriete freestyles

PJC
Vette freestyle van de Fakkelbrigade. Let vooral op Rico...

YouTube - smoelwerk: Fakkelbrigade dropt een uitgebreide freestylesessie

Harco
Een filmpje van Taj He Spitz van eind 2006/begin 2007 is één van de beste freestyles die ik zag, alleen kan ik 'm nergens meer vinden. Hij murdert één zo'n man compleet in de studio.

Mja rico... hij is net niet zo goed in freestyles meen ik me te herrineren. Misschien dat het veranderd is maar vroeger gebruikte hij vaak gewone teksten als freestyle...

edit : duidelijk uit dit filmpje, hij is er niet voor gemaakt. Ty ook niet blijkbaar, even freestylen, niet echt sterk, dan maar een gewone tekst. Sticks is duidelijk baas over de andere twee al zijn het ook vaak gewoon verschillende stukken tekst die hij ooit geschreven heeft en wat door elkaar gooit.

Jin, Immortal Technique en Tonedeff zijn bazen op dat gebied.

Jin sowieso

Childhood hero die kleine chinees, toen ik een jaar of 15 was heb ik zowat al die battles van hem gechecked. Zeer bazig inderdaad

PJC
sowieso Sticks die de show steelt. Je hoort inderdaad wel geregeld bepaalde lines terugkomen bij hem maar dat stoort niet, hij brengt het gewoon vet

MAS
De mensen van FB zijn geen goede freestylers al is Sticks de laatste jaren wel wat vooruit gegaan. Als je goede freestyles wil horen in het Nederlands kun je beter Robian of Surya checken. Zowiezo vind ik dat het niveau in Nederland niet zo hoog ligt.

Bij de Amerikanen heb ik me er nooit zo in vediept ik weet alleen dat Jin en Supernatural erg goede freestylers zijn. Allebei mc's die met hun albums nooit heel veel succes hebben gehad.

Probeer de podcast freestyle 101 van G4 tv eens. Daar staat ook een geweldig filmpje van Supernatural op de E3. Mensen geven hem gewoon voorwerpen uit hun zakken en daar freestyled ie over. Verder zitten er nog veel meer freestyles van goede artiesten bij.

Big L
Redman
Diabolic
Supernatural
Immortal Technique
Black Thought

Bekijk gewoon de Freestyle: Art of Rhyme DVD trouwens, sowieso 1 van de vetste docu's op Hiphop gebied.

Eminem is ook erg goed al werd hij verslagen door Rhymefest back in the days. Jay-Z scheen ook erg goed te zijn in freestylen. Lord Finesse evenals. Beide gingen de straten af op zoek naar battles.

Ooit ergens begin jaren 90 stuitte Jay-Z op DMX. Dit resulteerde in een schijnbaar legendarische battle. Deze werd gefilmt door Big L. Ook heeft Jay-Z ooit gewonnen van LL Cool J in een battle. Daaruit schijnt hun ruzie te zijn voorgevloeit.

toris
staan er vette filmpjes op youtube of andere sites?

Uiteraard, hoe kunnen wij anders weten dat het goede freestylers zijn?

toris
oke laat ik het anders vragen: links?

Zelf zoeken is geen optie? Met de naam van de rapper + freestyle erachter kom je al een heel eind.

toris
ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken, heeft iemand een tof filmpje van een freestyle?

Je kunt wat shizzle van MC Robhef checken.

toris
ja die gast heeft best zieke freestyles! vooral die vaas freestyle!

toris schreef:
ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken, heeft iemand een tof filmpje van een freestyle?
Wel eens van youtube gehoord?

toris
pff, laat ook maar.

Je kunt op youtube toch gewoon de naam van een van je favo rappers + freestyle zoeken. Verder zijn er al zat tips gegeven, ik neem aan dat je dan prima in staat bent om zelf wat op te zoeken.

pqt
(Ik denk) wat hij bedoeld is dat er heel veel freestyle video's op youtube zijn, maar niet alle zijn even goed. Dus als jullie nou gewoon jullie favorieten hier droppen, kan hij gewoon lekker de goeie luisteren zonder dat hij eerst door alle poep moet graven.

Wu-Tang

Ik vind Sean P ook altijd wel tof:

I'm almost famous yall niggus is half-ass almost anus.

pqt schreef:
(Ik denk) wat hij bedoeld is dat er heel veel freestyle video's op youtube zijn, maar niet alle zijn even goed. Dus als jullie nou gewoon jullie favorieten hier droppen, kan hij gewoon lekker de goeie luisteren zonder dat hij eerst door alle poep moet graven.

Ja maar dat is uber kansloos .

pqt
ach, ik vind het wel logisch. Iedereen wil toch alleen het beste van het beste horen? En daarom deze topic.

Die van Sean Price is volgens mij onderdeel van freestyle 101 waar ik het over had, een podcast van G4 tv. Die kun je dus gewoon via je itunes downloaden. Anders staan ze ook op de site van G4.

toris
pqt snapt het, en misschien zijn er wat onbekende freestyles die wel heel erg dope zijn, het is toch niet zo raar dat ik die vraag stel...

toris

Als deze echt is, vind ik em heel hard

Een van de beste freestyles..
Met de legendarische punchline "ask Beavis I get nothin Butt-Head"

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.