MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hip-hop album decennium-awards!

zoeken in:
MAS
niels94 schreef:
Maar, zoals ik al zei, ken ik ook eigenlijk vrij weinig hip-hop uit de '90's. De absolute klassiekers ken ik, dan nog een paar verdwaalde wat onbekendere platen en dan houdt het al gauw op. Komt natuurlijk ook omdat ik het afgelopen decennium interessanter vind.

Check wat dingen uit de jaren 90 die ik een 5 of 4,5 heb gegeven. Ik weet zeker dat je daar wel wat mooie dingen tussen vind.

Ongetwijfeld, ik zeg ook niet dat ik de '90's niks vind, integendeel, er zijn wat albums gemaakt die tot mijn favoriete hip-hop albums ooit behoren (Illmatic, Liquid Swords en Ready to Die bijvoorbeeld) maar over het algemeen vind ik de '00's beter, dat is alles. Dit zei ik omdat een boel mensen zeiden dat ze de '90's beter vonden, dat betekent toch ook niet dat zij albums uit de jaren '00 niets vinden?

Ulfat-e-Zulmat
Dat zijn inderdaad zat wat albums.

Harco
niels94 schreef:
En ook van The Infamous zeker? Al vaak zat gedaan, hoor. En vind het heus wel chille beats, maar ik vind die van de al genoemde artiesten gewoon beter/mooier. Mag toch? Ieder zijn smaak, nietwaar.

Sowieso gewoon even keihard een UGK-plaat opzetten (Super Tight, bijv.) of een willekeurige g-funk- of southern rap-plaat. Die beats zijn sowieso al voller dan die van hun eastcoasttegenhangers uit die tijd.

Harco heeft het bij het rechte eind. UGK, Havoc & Prodeje, eerste plaat van Warren G, ...

MAS
UGK

Havoc & Prodeje staat al heel lang op mijn nog luisteren lijstje. Binnenkort ga ik hun denk ik checken.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.