MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Funky Breaks and Soulfull Hip Hop

zoeken in:
Voor alle crossovers tussen Funk, Hip Hop, Groove en Soul. Funky en Soulfulle Hip Hop, Nu Funk en Nu Soul.

Wil graag wat meer input over soortgelijke muziek.Als je gelijkaardige dingen kent, graag....

Basement Freaks verzandt vaak in te veel Breakbeat, maar deze regroove van James Brown vind ik schitterend:

Maelstrom & Napz samplen veel Soul in hun nummers:

,

Hier komt weing reactie, jammer.

Toch nog eens wat proberen:

en

Reacties?

AGFA Theme van All Good Funk Alliance. Wat een bassline!!!!

Mb.
Funk and Hip-Hop zijn qua genreduiding breed genoeg om deze nummers er onder te scharen, dus wat dat betreft begrijp ik de strekking van dit topic niet zo. Enfin, laat ik ook maar wat posten dan?

Ontdekking van vorig jaar.

Mb. schreef:
Funk and Hip-Hop zijn qua genreduiding breed genoeg om deze nummers er onder te scharen, dus wat dat betreft begrijp ik de strekking van dit topic niet zo. Enfin, laat ik ook maar wat posten dan?

(embed)

Ontdekking van vorig jaar.

Ik was hem hier vorige maand al tegengekomen en heb hem al een paar keer beluisterd sinds toen. Zeer aangename jazzy hip hop.

Misschien heb je gelijk en post ik beter op het andere topic.

FCEstebandido schreef:
Misschien heb je gelijk en post ik beter op het andere topic.

Ik denk dat je dan ook meer succes zult hebben voor wat betreft de reacties. Misschien dat dit topic alleen breder is qua genre (en dus ook qua videos). Er is veel diversiteit voortgekomen uit de soul van vroeger, dus kan er vanzelfsprekend veel geplaatst worden die je in het andere topic misschien niet zo snel zult plaatsen. Enfin, ik kan me niet voorstellen dat je dit als DJ niet kent, maar ik vind het nummer van Sonny J (met een sample van Donna Hightower) echt een heerlijk plaatje. Eigenlijk is het hele album ontzettend goed, en ook nog eens buitengewoon varierend. Het is een mix van allerlei genres, en ik ken dan ook weinig albums (eigenlijk geen) die mij zo blijft boeien als die van hem (Disastro).

Angelo schreef:
(quote)

Ik denk dat je dan ook meer succes zult hebben voor wat betreft de reacties. Misschien dat dit topic alleen breder is qua genre (en dus ook qua videos). Er is veel diversiteit voortgekomen uit de soul van vroeger, dus kan er vanzelfsprekend veel geplaatst worden die je in het andere topic misschien niet zo snel zult plaatsen. Enfin, ik kan me niet voorstellen dat je dit als DJ niet kent, maar ik vind het nummer van Sonny J (met een sample van Donna Hightower) echt een heerlijk plaatje. Eigenlijk is het hele album ontzettend goed, en ook nog eens buitengewoon varierend. Het is een mix van allerlei genres, en ik ken dan ook weinig albums (eigenlijk geen) die mij zo blijft boeien als die van hem (Disastro).

(embed)

Het leek me ongepast dit soort muziek daar te posten. Dit is veel vergankelijker dan die oude soul. Ik vind die oude soul prachtig en ik luister ook veel naar Ohio Players, Undisputed Truth, Mandrill, The Meters en ga maar door. Ik wil mensen die er niet naar op zoek zijn niet vervelen met deze hedendaagse crossovers. Wel zoek ik een klankbord om te horen wat mensen hun meningen erover zijn en ben ik altijd op zoek naar nieuwe dingen.

Disastro is minder mijn ding. Ik houd meer van de dingen die ik hieronder postte. Veel groove en echt hoorbare samples van de goede oude doos. Mash the Peas geremixed door Napz en Maelstrom bijvoorbeeld. Ook stevige basslines wat mij betreft Fort Knox Five, All Good Funk Alliance, ....

Shit is heilig.

Raffael1977
@angelo

Het is maar wat je heerlijk vnd want ik vind het een draak van een nummer dat ook lang niet zoveel gemeen heeft van funk of soul. In mijn ogen precies de onjuiste manier van sample gebruik net als miskleun Fatboy Slim.

Ook Basement Freaks is een voorbeeld van sampling op foute manier voor mij. Het nadruk ligt op dans bare plaat maken vs het lekker rauw houden wat juist funk zo lekker maakt. Ik vind dat hiphop het beste is omgegaan met dit soort samples. Met name oude schoul hiphop wsit gretig die swingende breaks terug the brengen in een nieuw jasje zonder de sample te verkloten en nadruk leggen op iets nieuws maar toch ook rauw.

Soulful Hiphop

Raffael1977

Dan toch wat interesse in het topic. Zou tof zijn.

Raffael1977

FCEstebandido schreef:
Dan toch wat interesse in het topic. Zou tof zijn.

Inderdaad. Dit is opzich hét topic om dope muziek te ontdekken.

Raffael1977
vreselijk irritante zanger maar wel lekker muziekje.

Ja, de zang is echt niet goed.

Iva Lankum heeft met Sola Rosa enkele goede nummers gemaakt.

FCEstebandido schreef:
Iva Lankum heeft met Sola Rosa enkele goede nummers gemaakt.

inderdaad... een drietal weken terug iva lamkum live gezien toen ze haar debuutalbum, black eagle getiteld, voorstelde in de re:fuel... wat een madam. heel goeie performance was dat... sterk debuut... zou je zeker eens moeten uitchecken...

Red Astaire is wel leuk, hoewel ik zijn beste (The Wildstyle) niet op YT kan vinden.

Deze van Pete Rock is ook wel een favorietje

Anyway, er is genoeg van dit soort stuff te vinden, maar komt hier en daar ook in andere topics voor inderdaad.

De reden dat ik de beat hierboven van Pete Rock zo dope vind, is vanwege de manier waarop hij die drums heeft in elkaar gezet en de bass die erg goed een boost geeft aan de geweldige kick. Zeker een van mijn favorieten op PeteStrumentals.

T.O. schreef:
Red Astaire is wel leuk, hoewel ik zijn beste (The Wildstyle) niet op YT kan vinden.

(embed)

Deze van Pete Rock is ook wel een favorietje

(embed)

Anyway, er is genoeg van dit soort stuff te vinden, maar komt hier en daar ook in andere topics voor inderdaad.

Red Astaire met Cop that red. Geweldig hoe hij Missy heruitvindt. Ik vind het niet terug op YT. Trouwens heel het album "Nuggets for the Needy" is geweldig straf.

Hier nog eens iets posten:

Andrés is ook een aanrader. Een aan J Dilla gerelateerde producer die house maakt, maar ook meer moeilijk indeelbare muziek.

Raffael1977
Leuke samples maar wat een drama beats zeg. De beat swingt niet met de sample en dat krijg je als je dance gerelateerde hiphop drums maakt.

Voor de rest wel aardig.

YoG
vaag, als ik deze link hier embed dan verwijst naar een andere remix.. dan maar ff lomp neerplempen

LL Cool J Mama Said Knock You Out Funky B-Boy Remix by Freqnik & WDRE on SoundCloud

Gast
geplaatst: vandaag om 09:21 uur

geplaatst: vandaag om 09:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.