MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / DJ-en en scratchen.

zoeken in:
Er zijn meerdere producers hier op MuMe, maar wie hier kan ook goed een plaat scratchen? Met het oog op het verwerken daarvan in de muziek zelf natuurlijk.

Ikzelf maak het geluid vaak na met Gross Beat in FL Studio, maar dit klinkt erg statisch en het is lastig om erg ingewikkelde dingen te doen. Ik wil ERG graag het heft zelf in handen nemen en te leren scratchen, maar ik kan er barweinig over vinden op het internet. Er staat vooral dat je 'scratchen moet zien als het bespelen van percussie' etc. Dat je het ritme heel goed door moet hebben. Dat is allemaal heel mooi, maar ik snap überhaupt niet hoe het werkt.

Dus, iemand hier verstand ervan?

Vaag, doch educatief.

Raffael1977
Er zijn plenty scratch toturials te vinden op YT, kijk onder DJ Q-Bert tuturials (tevens ook koning der turntablists) of van DJ Angelo uit UK kan er zeker wat van en geeft ook tuturials.

Raffael1977
Vergeet niet dat scratchen op zich al een vak is dat alleen goed geleerd kan worden met turntables en niet digitale mix controllers zoals traktor. Misschien lukt het met met numark ns6 ns 7 wel maar die hebben ook een soort van vinyl en gemotoriseerde mechanismen.

Dat ja .

Gast
geplaatst: vandaag om 20:36 uur

geplaatst: vandaag om 20:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.