MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphopawards 2012

zoeken in:
Nee, gewoon de beste rapper. Vreemd dat jij dat El-P ook niet vindt trouwens. Live heb je hem gezien en was hij geweldig. Jij vindt hem tekstueel beter. Niet omdat het zo is, maar wel omdat jij dat vindt. En op het album van Killer Mike beluister jij ook het liefst de verse van El-P. Omdat jij Niels bent.

Het is meer dat ik op een track als The Last Huzzah! bijvoorbeeld El-P zeker niet de sterkste vind. Een Killer Mike vind ik dan sterker, omdat hij een veel charismatischer stemgeluid heeft. Het zijn meer zijn teksten en fenomenale producties die hem tot een top 10 artiest aller tijden maken.

EDIT: fuck deze shit. El-P kan juist zo geniaal pissig of wanhopig klinken:

0 Kendrick Lamar
2 Killer Mike -1
4 El-P +1
1 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Je bent een akelige jongen.

Beste rapper internationaal

0 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
4 El-P
2 Big K.R.I.T. +1
0 Joey Bada$$

Deadline: maandag 3 december, 18.00u

Jullie waren de stem van die arme MAS vergeten.

panjoe (moderator)
Vind je dat echt Niels, van The Last Huzzah? Ik kan altijd enorm genieten van El's verse daar, met name om de teksten:

El-P schreef:
Straight shots of the sterno plus, wick stuck in the bottle empty
THREE blocks to the target we light it and lob it hard at Sentry
FOUR pigs of the oinking variety guard the market entry
FIVE minutes of flames and then aim the whistle my father lent me
SIX o'clock we meet up and divvy the shells among the youngins
SEVEN continents in the shit and smoke like it's fuckin London
Just before they ATE up the funds our harmony love was bumping
Now government issue NINEs and point em where your blood is pumping
TENd to mop up these muttering zombies talker pieces
EL'LL VENt on you harder than Fukashima breezes
In the end when a DOZEN or so ajourn to reason
You'll find the verdict return corrupted in murderous seasons
With INVERTED 31's and other unlucky omens
Thats why I chug 7 AND 7's til I'm fucking homeless
And every time you think my FIFTEEN minutes of fame are up
I'll spit another SIXTEEN to prove to the world I fucking own it

Best wel een vette verse inderdaad. Snap alleen niet waarom hij bij drie begint.

0 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
5 El-P +1
2 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Duidelijk, in mijn ogen.

1 Kendrick Lamar +1
2 Killer Mike
5 El-P
2 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Killer Mike is dope, maar zeker niet de beste rapper. El-P had ook gekund, maar ik vind Kendricks variatie in zijn raps erg cool! Big K.R.I.T. is trouwens ook vet... Lastige award. Als Lupe ertussen had gestaan was het makkelijk!

toris

2 Kendrick Lamar +1
2 Killer Mike
5 El-P
2 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Maar ik ben over alle rappers uit dit rijtje te spreken.

2 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
5 El-P
3 Big K.R.I.T. +1
0 Joey Bada$$

Begrijp niet dat je in dit lijstje El-P zou kiezen...

3 Kendrick Lamar +1
2 Killer Mike
5 El-P
3 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

kemm schreef:

2 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
5 El-P
3 Big K.R.I.T. +1
0 Joey Bada$$

Begrijp niet dat je in dit lijstje El-P zou kiezen...

Wat is daar niet aan te snappen. El-P is veruit de beste uit het lijstje.

4 Kendrick Lamar +1
2 Killer Mike
5 El-P
3 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

4 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
6 El-P +1
3 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Beste rapper internationale

5 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
6 El-P +1
3 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

6 Kendrick Lamar +1
2 Killer Mike
7 El-P
3 Big K.R.I.T.
0 Joey Bada$$

Jongens, jongens, wat een keuzes worden er hier gemaakt. K.R.I.T. is overduidelijk de betere. El-P is de beste producer, Kendrick Lamar is overrated, Killer Mike is niet consistent en Joey Bada$$ zal in de toekomst hoge toppen scheren, maar heeft nu nog wel wat werk voor de boeg.

6 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
7 El-P
4 Big K.R.I.T. +1
0 Joey Bada$$

Gezien ik vanavond niet online ben om 18.00u zal ik de deadline verschuiven naar 22.00 - 23.00u.

bennerd schreef:
Jongens, jongens, wat een keuzes worden er hier gemaakt. K.R.I.T. is overduidelijk de betere. El-P is de beste producer, Kendrick Lamar is overrated, Killer Mike is niet consistent en Joey Bada$$ zal in de toekomst hoge toppen scheren, maar heeft nu nog wel wat werk voor de boeg.

Killer Mike niet consistent? Leg uit.

En eens met S&S, Lupe had er natuurlijk tussen moeten staan.

Dat Joey Badd$$ er tussen staat snap ik ook niet helemaal. Heeft leuke mixtapes gedropt, maar nog erg wisselvallig.

Van Kendrick is het leuk dat hij veel verschillende soorten flows en stemmetjes heeft, maar tekstueel is hij op zich niet heel bijzonder. Daarnaast kan zijn stem een beetje gaan irriteren imo.

Dat je voor Big K.R.I.T zou kiezen snap ik op zich nog wel, maar ik vind hem te saai om een heel album te boeien.

El-P is tekstueel de betere van dit stel, maar is qua flow een beetje te eentonig.

Killer Mike heeft goede teksten en heeft een harde stem. Je kan hem qua flow ook eentonig vinden, maar dat vind ik persoonlijk bij Mike niet hinderlijk. Ik vind het ook mooi hoe hij de typische Braggadocio kan afwisselen met de meer persoonlijke teksten, hoewel hij nooit echt diepe teksten heeft (en hij niet de enige is van deze groep die dat kan).

Op zich hebben alle rappers wel iets, hoewel Joey bada$$ er gewoon nog niet tussen hoort en zou moeten zijn vervangen door Lupe Fiasco, puur raptechnisch gekeken.

Lupe had er helemaal niet tussen moeten staan, want hij is helaas niet populair genoeg op deze site. Hij krijgt minder stemmers dan de andere vier rappers en zijn gemiddelde ligt ook nog lager.

Raffael1977
Dat lijstje is sowieso lachwekkend te noemen.

EL-P is de enige die zowel tekstueel als productief het verst gaat van dat lijstje.

Helaas kiest hij ook eieren voor zijn geld en is hij ook gaan samenwerken met Killer Mike (wat een joke)

Dennisami
Lupe had wel mijn stem gekregen!

Rhythm & Poetry schreef:
Lupe had er helemaal niet tussen moeten staan, want hij is helaas niet populair genoeg op deze site. Hij krijgt minder stemmers dan de andere vier rappers en zijn gemiddelde ligt ook nog lager.

Het lijstje is in dat opzicht logisch. Maar puur naar rapkwaliteiten gekeken had Lupe er sowieso tussen moeten staan. Maar ik snap je keuze, aangezien het anders te lastig wordt.

@Raffael: Het gaat om beste rapper hè. Producties hebben er dus helemaal niks mee te maken.

Dit zijn dus inderdaad puur de favorieten van MuMe. Op basis van stemmenaantal en stemgemiddelde geselecteerd. Want als het aan mij lag was bijvoorbeeld P.O.S ook genomineerd. En Rick Ross.

MAS
Als het aan mij lag Frank Ocean

Rhythm & Poetry schreef:
Dit zijn dus inderdaad puur de favorieten van MuMe. Op basis van stemmenaantal en stemgemiddelde geselecteerd. Want als het aan mij lag was bijvoorbeeld P.O.S ook genomineerd. En Rick Ross.

Daarom. Het is te lastig om rappers echt puur op rapkwaliteiten te selecteren aangezien een groot gedeelte van deze site er totaal geen verstand van heeft.

Maar het nadeel van deze manier van selecteren is natuurlijk dat de stemmen voor de albums niet alleen zijn gebaseerd op de raps maar ook op de beats e.d.

6 Kendrick Lamar
2 Killer Mike
7 El-P
5 Big K.R.I.T. +1
0 Joey Bada$$

He$$el_01 schreef:
Daarom. Het is te lastig om rappers echt puur op rapkwaliteiten te selecteren aangezien een groot gedeelte van deze site er totaal geen verstand van heeft.

Ja het wordt tijd voor een vrouwelijke gebruiker, met wel verstand, die een avatar van The Streets neemt!

Ja, het gaat om beste rapper..en? El-P is beter dan al die rappers op het lijstje gecombineerd. Zijn flow is ook gewoon beter, mensen onderschatten dat bij hem. Als je serieus denkt dat een van die rappers beter is qua lyrics, dan is er iets goed mis. El-P's kwaliteiten op de mic worden waarschijnlijk onderschat, omdat hij zo een sterke producer is.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.