MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Albums met Detox-trekjes

zoeken in:
Hiphopalbums worden vaker wel dan niet uitgesteld; uiteraard geen ramp gezien het steeds moeilijker wordt door van alles en nog wat om je zaken op orde te hebben, maar sommige albums laten écht lang op zich wachten. Een overzicht van albums die al jaren op de planning staan of waar al jaren over wordt gesproken, maar vooralsnog niet het daglicht hebben gezien, en albums die na jaren uitstel wél uit zijn gekomen:

Nog niet uitgekomen:

Dr. Dre - Detox
Sean Price - Mic Tyson
MF DOOM & Ghostface Killah - Swift & Changeable
Killah Priest - The Psychic World of Walter Reed
Deltron 3030 - Deltron Event II (al lijkt ie er nu echt aan te komen)
Black Thought & Danger Mouse - Dangerous Thoughts
Tonedeff & Kno - Chico & the Man
Chino XL - The RICANstruction: The Black Rosary
Bishop Lamont - The Reformation
Madvillain - Madvillainy 2
Immortal Technique - The Middle Passage

Wel uitgekomen:

Rakim - The Seventh Seal
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... Pt. II
Virtuoso - WW3: The Final Conflict
Stat Quo - Statlanta
Vakill - Armor of God

Aan u om de lijst aan te vullen.

A.B.N - It Still is What it is
Demigodz album
Binary Star album

Of bedoel je echt albums die al een releasedatum hebben gehad? Want dat is bij deze albums niet het geval.

MJ_DA_MAN schreef:
Een overzicht van albums die al jaren op de planning staan of waar al jaren over wordt gesproken, maar vooralsnog niet het daglicht hebben gezien (...)
Jouw titels zijn dus prima.

Ok, ja ik ben aan het leren dus ik had even geen tijd om je 'hele' verhaal te lezen. Heb eigenlijk ook geen tijd om albums te bedenken, maja. Ik zou me computer eigenlijk niet eens aan moeten hebben...

GZA laat inmiddels ook al bijna 2 jaar wachten op zijn Liquid Swords 2: The Return of the Shadowboxer

Ow oke, dat heb ik dan gemist.

MA DOOM - Son of Yvonne, wordt ook alsmaar uitgesteld, maar weet niet precies wanneer die aangekondigd is.

GZA heeft vorig jaar aangegeven dat de maak van dat album tijdelijk is stopgezet en hij eerst een ander solo-album ging maken en uitbrengen (dit jaar als het goed is).

Sorry, had mijn reactie in eerste instantie per ongeluk gewist.

Bij The Greatest Story Never Told van Saigon heeft ook vrij lang geduurd voordat het daadwerkelijk te krijgen was. En natuurlijk D'Angelo, maar dat is geen hiphop.

Killer Mike met El-P duurt ook al een tijdje. Het album van Mista F.A.B ook. Maar dat is denk ik niet een album waar de meeste hier echt naar uitkijken.

Harderwiek schreef:
MA DOOM - Son of Yvonne, wordt ook alsmaar uitgesteld, maar weet niet precies wanneer die aangekondigd is.
Vorig jaar pas.

The Greatest Story Never Told is natuurlijk een erg goed voorbeeld.

Improvision
Supreme Team (Madlib & Karriem Riggins)

MAS
Wat dingen waarvan ik het erg jammer vind dat ze niet zijn verschenen:

Raymzter - Rayvolutie
Jawat - 2de album
Extince - Nieuw album (iets minder lang aangekondigd dan bovenstaande albums)

Made Men - Black Friday. Werd vooral in The Source maandenlang aangekondigd, maar kwam verre van uit. Erg jammer want er stonden vette nummers op. Heb er een op vinyl. Made Men feat. Busta Rhymes & Swizz Beatz - Let It Bang. Echt een lekker nummer. Video is wel te vinden op youtube.

MAS schreef:

Raymzter - Rayvolutie
Jawat - 2de album

Als ik het mij goed herinner is die van Jawat al af toch? Iemand enig idee waarom die nog niet uitgebracht is en je er sowieso niks meer van hoort?

MAS
Rond 2008 (kan me niet meer herrineren wanneer precies) werd er door BangBang een label opgericht genaamd "Dogs Bollocks". Er was toen inderdaad sprake van dat Jawats 2de album (met Kubus) al af was en op DB uit zou komen. Een aantal maanden na dat nieuws verklaarde BangBang echter dat Jawat Kubus beats meer kreeg en dat het album weg was gegooid...

Toen Rotzz werd opgericht zij Duvel wel dat er een kans was dat er nieuw Jawat album op zou uitkomen maar dat is tot nu toe ook niet gebeurd...

Oeps. Ik las Botox-trekjes:

(afbeelding)

Jerney Kaagman - Run

Wish Bone - The Wishmaster

Aangekondigd in het boekje van Mo Thugs - Family Reunion in 1998. Nog steeds niets.
Volgens mij kon je hem toen al pre-orderen ook...

Even gepikt van Harderwiek

MJ_DA_MAN schreef:
Deltron 3030 - Deltron Event II (al lijkt ie er nu echt aan te komen)
I told you .

Na eindeloos uitstel is vorige maand dan eindelijk Four Walls van Block McCloud & DJ Waxwork uitgekomen en vandaag komt het dubbelalbum RICANstruction: The Black Rosary van Chino XL uit dat dus ook al jaren op de planning stond. Mic Tyson van Sean Price heeft inmiddels dus een releasedatum, 30 oktober, en hopelijk komen Deltron 3030 - Deltron Event II, Killah Priest - The Psychic World of Walter Reed en (in mindere mate een album met Detox-trekjes) R.A. the Rugged Man - Legends Never Die ook dit jaar nog uit.

MAS schreef:

Raymzter - Rayvolutie
Jawat - 2de album

Het nieuwe album van Typhoon zou ook in 2012 verschijnen, maar daar heb ik ook nog steeds niets van gehoord.

RZA's The Cure

Bovendien denk ik ook dat een album als Detox gewoon hype is om Dre relevant te houden, maar ik kan het mis hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.