MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Toegankelijke Hiphop

zoeken in:
Ik ben op zoek naar toegankelijke, toch kwaliteitsvolle hiphop. Albums die ik zeer toegankelijk vind, zijn Life After Death van The Notorious B.I.G., dingen van 2Pac, Outkast,... Ik zoek eigenlijk albums met nummers waar het niet enkel draait om de teksten, maar met nummers waarbij het ook draait om aanstekelijke en melodieuze nummers.

Zijn er mensen die mij enkele albums kunnen aanraden? Geen Lil Wayne, Rick Ross, 50 Cent, ....

Wat is je doel hierachter? Probeer je iemand over te halen te luisteren naar hiphop?

Zijn doel is om nieuwe hiphop te ontdekken voor zichzelf.

Devoo, hier wat tips:

Big K.R.I.T. - Live from the Underground
DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
The Roots - Undun
Evidence - Cats & Dogs
Devin the Dude - Waitin' to Inhale
Gang Starr - Moment of Truth

Inderdaad, dit is voornamelijk voor mezelf. Ik luister graag hiphop, maar vaak vind ik het net wat te moeilijk om erin te komen. Bedankt voor de tips!

Opgezwolle - Eigen Wereld
De oudere Cypress Hill

Een paar albums beluisterd, ook enkele die hier niet tussen stonden. Zo heb ik Bone Thugs-N-Harmony - E. 1999 Eternal geluisterd, en die vind ik geweldig. Aanraders in die trend?

Ik weet niet of je Nederlandstalige hiphop interessant vind, maar ik kan het album Extince - Binnenlandse Funk heel goed hebben als leek. Sowieso wel een klassieker in de nederhop.

Atmosphere - When life Give You Lemons You Paint That Shit Gold

Devoo schreef:
Een paar albums beluisterd, ook enkele die hier niet tussen stonden. Zo heb ik Bone Thugs-N-Harmony - E. 1999 Eternal geluisterd, en die vind ik geweldig. Aanraders in die trend?

Haha, dan vrees ik dat je zowat alles goed gaat vinden binnen de hiphop. Spit de top 50 van MuMe eens door (genre hiphop) en je zult heel veel moois ontdekken. Ik denk dat dit de beste tip is.

In uw top 10 zie ik CYNE - Time Being, die had ik in het verleden ook een paar keer geluisterd. Dat vond ik ook een zeer goed album. Maar ik zit nu in een periode dat ik weer veel nieuwe hiphop wil ontdekken. Maar platen van Public Enemy of iets dergelijks, vind ik dan weer moeilijker om door te komen.

pff er is zo veel...probeer eens:

Fugees - the Score
Blackalicious - Blazing Arrow
Brother Ali - Champion EP
Looptroop - The Struggle Continues
Goodie Mobb - Soul Food
Gorillaz - Demon Days
The Herbaliser - Take London

mocht daar wat tussenzitten kan ik er nog wel 50 noemen als je daar behoefte aan hebt...

Wat R&P zegt klopt, Devoo. Zoals het er nu naar uitziet kan je wat praktisch alle albums die vanaf pakweg 1992 uitgebracht zijn.

Kos
Sowieso een nutteloze stelling. Toegankelijk is voor iedereen anders. Heeft puur met smaak te maken.

Een album wat misschien heel 'licht' klinkt voor sommigen maar waar ik geen flikker aan vind is voor mij dan ook niet om door te komen... Niet toegankelijk dus.

Raffael1977
Kos heeft volkomen gelijk.

Dikke onzin om ook maar iets op te noemen wat toegankelijk zou zijn.

Jawel, maar hij vergeet gemakshalve dat Devoo al wat voorbeelden geeft. Je kunt daar op voortborduren. Zo moeilijk is dat niet.

Nee inderdaad, maar aan de andere kant, BTNH en CYNE liggen vrij ver uit elkaar.

Voor mij (en velen) waren de eerste drie albums van Eminem makkelijke instappers. In Rob's lijstje staan mooie voorbeelden. Sowieso zijn The Roots over het algemeen wel vet, alleen al qua sound (met teksten erbij helemaal!). Verder hebben de eerste twee albums van Kanye West, 'The College Dropout' en 'Late Registration', mij echt de hip-hopwereld in geholpen. Meer:

Common - Be
Common - Finding Forever
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Blu & Exile - Below the Heavens; een zeer sterk, maar ook uitstekend volgbaar album
Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven, Kings in Hell; het meest toegankelijke album van de groep
Chamillionaire - Ultimate Victory
Jay-Z - The Blueprint

En ik weet niet of je het al doet, maar het volgen van MusicMeter-leden die een voor jou interessante muzieksmaak heeft werkt voor mij ook nog steeds erg goed!

Jup, op het profiel van Rhythm & Poetry heb ik al enkele toffe albums gevonden. Ik blijf steeds hiphop vinden die mij interesseert. Bedankt voor de aanraders!

Devoo schreef:
Jup, op het profiel van Rhythm & Poetry heb ik al enkele toffe albums gevonden.

Waar heb je die gevonden?

Kos heeft inderdaad wel wat gelijk: als je het algemeen bekijkt bestaan er geen platen die iedereen ziet als instapper. Folkliefhebbers beginnen het best met Sage Francis, liefhebbers van metal en hardcore begin best met Snowgoons, Canibus (Rip the Jacker) en Jedi Mind Tricks, punkliefhebbers gaan best aan de Public Enemy en popliefhebbers beginnen het best met de dubbelaar van UGK, met Wiz Khalifa, met The Chronic van Dr. Dre en met Warren G's Regulate...G Funk Era.

imo

Bij mij waren het dankzij een of andere rapliefhebber die ik half kende DMX, Rip the Jacker dankzij de coole hoes en dankzij de hoge waardering op MusicMeter destijds Nas (Illmatic) en Wu-Tang Clan (Enter the Wu-Tang).

Op mijn profiel bennerd. Omdat ik een goede smaak heb.

Ik ben ook geen leek meer op gebied van hiphop, vroeger luisterde ik enorm veel naar N.W.A, Wu-Tang Clan, Eminem, 2pac en dergelijke. Maar dat ben ik dan uit het oog verloren. Af en toe pikte ik wel nog ergens een hiphop plaatje op, zoals CYNE - Time Being die heb ik vorig jaar vaak geluisterd. Nu zit ik terug in een periode waar ik zin heb in hiphop en ik ben gestart met Public Enemy, maar die trok ik niet. Daarom dat ik dit topic heb aangemaakt.

Dennisami
T.I. Paper Trails (Voor de iets "vollere" beats) ,

Chamillionaire - Ultimate Victory ( Gewoonweg een heerlijk album ) .

Ook moet je gewoon albums checken van Cunning Lynguists.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.