MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Het Grote Gratis Hiphop Mixtapes Topic

zoeken in:
Improvision
Hiphop is een genre waar zowel beloftevolle artiesten als gevestigde waarden gratis mixtapes uitbrengen, hetzij om bekendheid te verwerven, hetzij voor de fans, hetzij omdat ze geen platenlabel meer vinden die hun project wel leuk vindt.
Vaak gaan zulke mixtapes echter aan mij voorbij, en ik ben er zeker van dat dit ook voor andere mensen geldt, en kom ik er pas te laat achter omdat ze alweer offline gehaald zijn of verkocht worden.

Het idee van dit topic is om (relatief) nieuwe mixtapes te posten die wat aandacht verdienen.

Laten we afspreken dat we links posten naar officiële sites zoals bandcamp, datpiff of muzieksites zoals statemagazine of pitchfork, en niet meteen naar louche downloadsites à la hulkshare/mediafire... Indien een artiest een link naar zulk een site post via sociale media, post dan de link naar het twitter/facebook-bericht mee. Kwestie van de moderators niet te veel werk te geven om te achterhalen of een mixtape gratis is en niet illegaal wordt verspreid.

Improvision
Ik zal de spits alvast afbijten met:

Eén van de dopeste projecten van de laatste maanden: Mr. Muthafuckin' eXquire - Kismet

(afbeelding)

Kan Zulu Presents: Kan Kick Remixes Vol. 2
Hou je van zomerse Madlib achtige rauwe hiphop, bizarre interludes en remixes?

(afbeelding)

Ook vers:
Pete Rock & Camp Lo - 80 Blocks from Tiffany's Pt 2

(afbeelding)

KanKick remixes gisteren gedraaid, erg dope !

Gisteren nadat ik je PM had ontvangen naar KanKick Remixes 2 geluisterd. Samples zijn wel leuk, ook de skits tussendoor, maar de drums maken het voor mij soms niet luisterbaar. Ik kan het 1 of 2 keer luisteren, maar daarna ben ik het helaas zat. Pete Rock & Camp Lo had ik al gecheckt. Kijken hoe Kismet klinkt.

Leuke topic trouwens. Ik ben inmiddels al jaren niet meer op de hoogte van mixtapes. Heel soms krijg ik er enkele mee, maar dat is het dan ook.

Voor fans van Curren$y en zijn Jet Life-team is hier hun nieuwste mixtape, Red Eye Mixtape.

Link: Klik.

Dope topic! Ga het zeker volgen.

(afbeelding)

Houseshoes heeft vorig jaar 'Let It Go' uitgebracht. Dit is geen mixtape, maar een album. Echter heeft hij besloten om het gratis beschikbaar te stellen. In dat geval kan ik hem hier plaatsen toch? Link naar het bericht.

Master P heeft net een nieuwe mixtape uitgebracht: Famous Again.

Link: Klik!

Improvision
Jonwayne heeft een mixtape uitgebracht bij Stones Throw.

Casette 3: The Marion Morrison Mixtape

Het is bij mij een hit en miss geval. Op vorige mixtapes klonk hij vaak als een zwaarlijvige blanke jongeman die Doom probeert te imiteren, en dat is steeds nog wel een beetje het geval. Qua rijmschema's erg leuk en entertainend maar hij vertelt in feite erg weinig. Beats zijn wel lekker, als ook de gastbijdrages van Jeremiah Jae, Zeroh, Oliver the 2nd en Captain Murphy. Enkele gerecycleerde beats, maar het is dan ook een mixtape.

Ook Jeremiah Jae heeft een gratis mixtape uitgebracht: Bad Jokes.

MMG's Stalley heeft een nieuwe mixtape, Honest Cowboy

Dit topic Ik hou het allemaal zelf de laatste tijd wat minder in de gaten omdat 'de leven' beestig druk is, dus dit kan ik goed gebruiken.

Indirect Honesty" ft Salome' of Losing Streak. nieuwe mixtape "Subliminal Facebook Comments" Komt eraan in September.

Ik kijk er iig naar uit

Trinidad Jame$' tweede mixtape, 10 Pc. Mild, is vandaag uitgekomen. Dit is het eerste project dat hij uitbrengt sinds hij getekend staat bij Def Jam Recordings.

Opkomend Houston-rapper Kirko Bangz heeft gisteren zijn nieuwe mixtape, Progression 3, uitgebracht.

Zag ook net die tape van Kirko rondslingeren, daar ben ik echt naar benieuwd

Harco
Bedankt, Yves. Volg de laatste tijd ook maar weinig. Weet wel dat Bang, Part 2 over enkele dagen dropt.

Graag gedaan, Harco! Als Bang, Part 2 gereleased is zal ik het hier natuurlijk ook posten.

Er zijn gisteren nog twee grote mixtapes uitgekomen:

Jim Jones - Vampire Life III.

Young Jeezy heeft samen met twee van zijn artiesten, rapgroep Doughboyz Cashout en rapper YG, een collaboratie mixtape uitgebracht. Bo$$ Yo' Life Up Gang.

1.) Zoals beloofd: Bang, Part Two van Chief Keef.

2.) Vado's eerste mixtape op We the Best Music Group (die Valentijn FreEP niet meegerekend). Slime Flu 4.

3.) Young L - YFGOD.

4.) Het eerste deel van Gucci Mane's World War 3-serie, Lean. De volgende twee delen gaan Molly en Gas heten.

Dat zijn vier tapes die ik ga checken! De andere twee delen van Gucci's trilogie zijn overigens ook al uitgebracht. De held.

bennerd schreef:
De andere twee delen van Gucci's trilogie zijn overigens ook al uitgebracht. De held.

Molly en Gas heb ik nu ook toegevoegd. Wist niet dat ze al uit waren.

Vol. 2, Molly: Klik.

Vol. 3, Gas: Klik.

Supergroup Almighty heeft onlangs de Prelude van hun tweede album, The 2nd Coming, uitgebracht:

En gisteren zijn deze mixtapes uitgekomen:

1.) The Golden Age van Funk Volume-artiest Dizzy Wright.

2.) Running Round the Lobby van Gucci Mane's maatje PeeWee Longway.

3.) Fat Trel's SDMG

Vrouwelijke MC Rapsody heeft gisteren haar mixtape, She Got Game, uitgegeven. De tape bevat producties van onder andere haar baas 9th Wonder, Mr. Porter en DJ Premier.
Raekwon, Chance the Rapper, Mac Miller, Wale, Common, Ab-Soul, Phonte en Jay Electronica zijn enkele gastartiesten die op het project te vinden zijn.

Deze mixtapes zijn vandaag nog uitgekomen:

1.) Willie the Kid - Aquamarine

2.) MMG's Torch - No A/C 2

1.) Young Scooter - From the Cell to Your Block

2.) YMCMB's Caskey - The Transient Classics

Vandaag is één van de grootste mixtapes van 2013 uitgebracht, namelijk Dedication 5 van Lil' Wayne.

Heb de LiveMixtapes-link maar gebruikt, door deze mixtape is DatPiff weer even gecrashed.

Gisteren uitgekomen:

1.) GBE's Lil' Reese - Supa Savage

2.) Yo Gotti - Nov. 19th: The Mixtape

Eén van de beste battle rappers van dit moment, Loaded Lux, heeft vandaag zijn debuutmixtape uitgebracht. You Gon' Get This Work bevat gastbijdrages van onder andere Wyclef Jean, Method Man, Redman, Raekwon, Jadakiss & Bun B.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.