menu

Genres / Hip-Hop / Favoriete punchline

zoeken in:
Interessant om te zien dat Esoteric een paar sterke lines kent (van wat ik heb gehoord dan). Alles wat ik tot nu toe van hem heb gehoord heb vind ik tekstueel best matig. Luister ik dan verkeerd?

Op dit album laat Eso sowieso zien (horen) sterke teksten te kunnen schrijven.

"50 Cent got the whole industry selling his crack" - Cappadonna

Grappig dat mensen echt geloofden dat die lines van Papoose zijn (als dat wel zo is, zou ik graag links naar de tracks hebben), Pap is namelijk een best vette rapper. Beter dan Big L... Qua punches misschien, maar qua beatkeuze, flow en stemgeluid is Big L meer dan honderd maal beter.

Van een willekeurige Papoose track (Born to Win):
"Game over, you lost like a person without a map"
"I don't follow rules, I let the rules follow me."

Ook kun je zijn Alphabetical Slaughter even checken als je nog niet overtuigt bent van zijn talent. Ik zeg niet dat hij beter is dan Big L of iets, maar hij is zeker een vette punchline rapper.

Five Fingers of Death bij Sway in the Morning. Rappers krijgen daar in totaal 5 beats voorgeschoteld, die steeds moeilijker worden om over te rappen. Zo heeft Brother Ali een keer een loop van Nirvana gekregen. Laat Pap ook even zien aardige skills te hebben! Check @2:15

Helemaal mee eens, Elohim. Ik vind zijn muziek slecht, maar hij had (of heeft?) erg veel potentie. Ik vond zijn punchlines altijd van enorm hoog niveau. De hype rondom hem bijna 10 jaar geleden was enorm en volgens mij heeft hij allemaal aanbiedingen van labels destijds afgewezen. Uiteindelijk is hij er slechter uitgekomen. Big L is sowieso overschat als het op punchlines aankomt. Bij veel van zijn punchlines gebruikt hij ook dezelfde techniek. Big L is natuurlijk wel de betere muzikant. De punchlines die ik vroeger heb gehoord van Papoose zetten mij veel meer aan het denken dan de beste Big L lines.

Echt geniaal zijn de punchlines van Big L niet nee. Ze zijn gewoon puur bedoeld om op te scheppen of gewoon grappig bedoeld, maar echt moeilijk zijn ze niet nee. Het mooie aan Big L is dat hij een heel album lang met dat soort punchlines komt en het combineert met een vrijwel perfecte flow.

Ik heb Papoose ook altijd talentvol gevonden, maar het is er gewoon nooit uitgekomen.

Alphabetical Slaughter vind ik trouwens niet het beste voorbeeld. Het is een vet nummer hoor, maar tekstueel nou ook weer niet zo geweldig. Het concept is leuk, maar het grootste gedeelte van het nummer bestaat uit random woorden die achter elkaar zijn geplakt. Dat deed Gift of Gab dat bijvoorbeeld een stuk beter.

over 'maps' gesproken!

Give my credit cards to my daughter
Tell her to swipe it like Swiper from Dora The Explorer

Papoose zijn nieuwe album is teleurstellend, niet dat het zo slecht is. maar ik had zo veel meer verwacht.

Met beiden ben ik het eens, trouwens.

Ik vind Pap's freestyles vaker beter dan zijn tracks.

Ik vind deze best wel goed gevonden

Ik doe die vijfde maand
en jullie juli

Niet lullig bedoeld, maar volgens mij schrijft vrijwel elke Nederlandse rapper wel eens een line met juli/julie of mij/mei.

Hehe, oké daar heb je gelijk, maar het is de beeldspraak die ik mooi vind. Ik zou nooit bij de woorden mij en jullie gedacht hebben om de maanden als beeldspraak te gebruiken. Het is puur de stijlfiguur die me aanspreekt. Want inhoudelijk betekend het helemaal niks uiteraard.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik had het nog nooit eerder gehoord ^^

Maar het geeft niks, je hoeft het niet tof te vinden

Ik vind hem ook wel fijn. net zoals alles op het geweldige Fase 2 natuurlijk.
Het is overigens een Vlaamse rapper.

Nederlandse rapper betekent tegenwoordig Nederlandstalig, dat zijn details.

Chino is toch de koning, hoor.
"Jesus wearing a T-Shirt that saying "What Would Chino Do?""
"The muscularity of Chino in an action figure's anatomically correct"
"Still special like 50 Tyson's report card"
"More parasites than you can see from top of Eiffel Tower"
Om maar iets te noemen.

En dan heb ik alleen maar Ricanstruction beluisterd...

MC's cannot see this, I'm like a chameleon,
on a scale of 1-10 im a 9.....
MILLION!!

You talk about me??
I talk about your mother!!

I'm better with the Mic than your Grandma is with pies

Kleine greep uit Vakill zijn repertoire

"'Til MC's unable to respond/
Like I just told a homeless person a knock knock joke/"

"Malicious; tattooed F.U.N. on my dick/
For "Fuck You Niggas" while I poke fun at yo' bitches/"

"Hammers is all cocked/
so many Makaveli mini me’s in the game it’s a fuckin outbreak of smallpox(small pacs)"

"Its allright to show the late greats love/
But some of yall is riding dicks and don’t know it like a date rape drug"

"Bow, the kings home bitch
The flow rings bells but aint none nigga seeing me like ding dong ditch"

"I'm a pimp, pussy fall in my lap like a strip club full of clumsy crippled bitches"

wil smith nee man ik ben van die peper munt want ik ben die niggha die het op paper munt

smith nee man ik ben op die peper munt want ik ben die nighaa die het op die paper munt

lig laag ze kunnen me niet vinden LAYLOW

vlieg hoog ze kunnen me niet vinden FLY HIGH

Ik moet nog altijd om 'Got a new bitch, now you're Jennifer Aniston' lachen.

My name is Rakim Allah, and R and A stands for Ra
Switch it around, it still comes out R

Niet echt een punchline natuurlijk. Maar het blijft een vermakelijke line.

Je zou het een punchline kunnen noemen (twee, zelfs), maar het is bovenal zo'n beetje mijn favoriete stukje tekst uit een hiphopnummer door de wijze waarop het een in-en-in trieste situatie fantastisch uitlegt (sfeerbeschrijving van jewelste) en het tegelijkertijd fantastische wordplay heeft. Bovendien heeft de man die het rapt gewoon een bijzonder indrukwekkende delivery:

"You were a still born baby
Mother didn't want you but you were still born
Boy meets world, of course his pops is gone
What you figure
That chalky outline on the ground is a father figure?
- Vast Aire

Sowieso is die hele verse misschien wel mijn favoriet.

O, ik dacht dat je weer 'Miss Fat Booty' ging citeren.

Die snap ik niet. Heb ik ook nooit gedaan.

Dan kom ik ook maar met gewoon een heel toffe:

"The closest you ever came to a punch line
Was waitin' for refreshments at the prom in '89"
- Celph Titled

TheArtfulDodger
And If You See A Shiny Black Lamborghini Fly By Ya
shhooomm
That's Me The Knight Rider

(How Many Licks? - Lil' Kim feat. Sisqo)

niels94 schreef:
Die snap ik niet. Heb ik ook nooit gedaan.

Tijdens de meeting in Nijmegen haalde je zes keer 'I seen her on the Ave, spotted her more than once / Ass so fat that you could see it from the front' aan.

Ook al ben ik blind als Daley
Ik verslind bad bitches on a daily

Mijn darmen worden hyperactief als Nederlandstalig rappende mc's er ineens Engels bijgooien om 'beter' te klinken.

Haha het klinkt inderdaad geforceerd ja, Bennerd. Met de Nederlandse taal zouden de lines niet 'kloppen', dus gooien ze er maar wat Engels bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:34 uur

geplaatst: vandaag om 18:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.