MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Artiesten van TDE met meeste potentie?

zoeken in:
FelipeGutiérrez
We kennen ondertussen allemaal Kendrick Lamar, die met GKMC misschien wel hét hiphop album van de laatste jaren dropte. Maar hoe zit het met de andere rappers van Top Dawg Entertainment? Ik zelf kijk erg uit naar Schoolboy Q's ''Oxymoron'' dat januari schijnt te droppen. Een van de minste van TDE als het aankomt op teksten, maar weet altijd een hele fijne sfeer neer te zetten op albums. En dan Ab-Soul, een aparte creatieve rapper die erg diepe tracks maakt en dat ook liet zien op zijn in 2012 gereleasde ''Control System''. Dan heb je nog Jay Rock, de gangster-rapper van TDE die altijd als een grote belofte werd gezien toen hij rond 2006 bij het kamp van de grote rapper Game zat.

Nu is mijn vraag; in welke rapper van TDE zien jullie de meeste potentie? Het zijn allemaal zeer getalenteerde rappers, en TDE is in ieder geval mijn favoriete hiphop collectief van dit moment, en naar mijn mening zeer underrated.

Improvision
Ik verwacht vooral het meeste van Schoolboy Q omdat zijn grootste troef is dat hij, net zoals Kendrick, zijn beats weet te kiezen. Van Ab-Soul word ik warm noch koud, soort van rapper die we over 5 jaar al vergeten gaan zijn en die je dan weer terug vindt op een harde schijf ergens en dan vooral uit nostalgie weer eens op zet "Oh ja, Ab-Soul was wel tof". Jay Rock op Money Trees was briljant, maar solo weet hij geen goede beats te kiezen en is het een soort dertien in een dozijn gangster rapper.

Isaiah Rashad is iemand die ik heel dope vind. Ik verwacht dan ook erg veel van hem. Verder denk net als jullie dat SBQ een goed album gaat droppen omdat hij inderdaad altijd de goede beats uitzoekt.

toris
TDE is inderdaad heel tof. Alle vier de rappers zijn tof. Kendrick steekt er momenteel bovenuit door GKMC. Control Systems van Ab Soul was ook heel erg tof. Schoolboy Q vind ik solo op dit moment nog niet zo tof. Tracks waar hij als gastartiest op staat sloopt hij altijd maar op zijn eigen tracks is hij minder hongerig en heeft hij vaak niet zo'n toffe beats (mijn mening). Jay Rock kan het ook wel, maar hij moet zich echt nog bewijzen. Die Isaiah Rashad heb ik alleen in de cypher gehoord en hij heeft zeker ook potentie.

Een album van het gehele TDE collectief zou echt sick zijn!

Dit is echt een geweldig nummer.

toris
Dit is de cypher trouwens:

Ongecensureerd

Ik vind trouwens van eigenlijk alle TDE leden dat ik hun gewone flow, zoals in de cypher, niet heel interessant vind. Dit is toch wel funest aangezien de cypher, zoals gebruikelijk, een oldschool beat heeft die er juist voor moet zorgen dat de flow eruit springt. Ze komen hier allemaal vrij standaard en flauw. Ze zijn pas interessant zodra ze echt hun best doen zoals Kendrick op GKMC en Ab-Soul op Control Systems.

Ik heb zin om een lijstje te maken. Tussen haakjes de notering in de cypher:
1. Kendrick (2)
2. Schoolboy Q (3)
3. Ab-Soul (5)
4. Isaiah Rashad (1)
5. Jay Rock (4)

FelipeGutiérrez
Toris, TDE heeft al eerder een mixtape uitgebracht met de 4 leden. De Black Hippy mixtape. Gratis te downloaden op Datpiff.

Delars schreef:
(embed)

Ja.

Ik heb, buiten Kendrick, niks met TDE. Helaas

Ik vind alle 5 de rappers echt potentie hebben om mooie dingen te laten zien

Mb.
Delars schreef:
(embed)

Geweldige productie. Dan kun je ook weinig fout doen. Ik vind het tekstueel niet verrassend genoeg om echt te prikkelen, maar Isaiah maakt met zijn hongerige flow veel goed. Iets meer on topic: ik heb verder weinig met "collectieven" - het gaat uiteindelijk toch om de rapper zelf. Het lijkt een trend om verschillende collectieven (die van Kendrick vs. die van Tyler bijv.) tegenover elkaar te zetten, en dan kant te kiezen.

FelipeGutiérrez
Mb. schreef:
(quote)

Geweldige productie. Dan kun je ook weinig fout doen. Ik vind het tekstueel niet verrassend genoeg om echt te prikkelen, maar Isaiah maakt met zijn hongerige flow veel goed. Iets meer on topic: ik heb verder weinig met "collectieven" - het gaat uiteindelijk toch om de rapper zelf. Het lijkt een trend om verschillende collectieven (die van Kendrick vs. die van Tyler bijv.) tegenover elkaar te zetten, en dan kant te kiezen.

Ik vind meestal ook maar een of hooguit een paar rappers van een rap collectief een interessante artiest om te volgen. Earl Sweatshirt en in mindere mate Tyler, The Creator zijn bijvoorbeeld de enige artiest van Odd Future die me weten te boeien. Maar ik vind toevallig alle artiesten van TDE iets hebben dat me aantrekt tot hun muziek

FelipeGutiérrez
Mb. schreef:
(quote)

Geweldige productie. Dan kun je ook weinig fout doen. Ik vind het tekstueel niet verrassend genoeg om echt te prikkelen, maar Isaiah maakt met zijn hongerige flow veel goed.

De remix met SBQ en Jay Rock is ook geweldig zeg. Vooral de verse van Jay, die me altijd wel weet te overtuigen op feats.

FelipeGutiƩrrez schreef:
(quote)

De remix met SBQ en Jay Rock is ook geweldig zeg. Vooral de verse van Jay, die me altijd wel weet te overtuigen op feats.

Jay Rock moet weer eens iets uitbrengen, killde Kendrick op Money Trees, heel Black Hippy op Black Lip Bastard Remix en ga zo maar door!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.