MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wu-Tang hulp nodig!

zoeken in:
Hallow
Ik ga 21 Januari naar het concert van de Wu-Tang Clan in de Melkweg, Amsterdam.
Ik heb er echt heel veel zin in enzo, maar 1 ding;
ik ken bijna geen liedjes van hun
Nu denk je vast, waarvoor ga je dan? Nou ik vind Method Man zoiezo echt vet en volgens mij hun allemaal wel goed.. en het lijkt me gewoon vet om het een keer mee te maken.

Anyways, ik wil dus even wat kennis opdoen over hun maar ik weet niet waar ik moet beginnen Welke nummers het vetst zijn enzo...

Iemand suggesties? Alvast bedankt

Boordappel! Jordy!

(die gaan je helpen!)

(klik) Die staat hoog genoteerd hier. Meer weet ik ook niet.

Juist. Gewoon die plaat waar HiLL naar linkt gaan beluisteren. Dat is hun meesterwerk, een mijlpaal in de muziekgeschiedenis.

Shimmy Shimmy Ya, al lijkt het me sterk dast ze die opvoeren...

hhm, het lijkt me natuurlijk wel chill als ik een beetje hun nummers mee kan bleren enzoow... welke voeren ze dan wel op..

Voor de oude, echte klassiekers is The RZA Hits een enorm goed startpunt. Hier staan de hoogtepunten van de beginjaren op, ook van de soloalbums. Zoals HiLL en BoordAppel al zeiden, wordt het debuutalbum van de Wu-Tang Clan, Enter the Wu-Tang (36 Chambers), gezien als het beste album van de clan. Daarnaast worden Only Built 4 Cuban Linx van Raekwon en Liquid Swords van de GZA ook wel gezien als klassiekers. Van Ghostface Killah worden Ironman en Supreme Clientele enorm gewaardeerd, net als Tical van Method Man. De laatste goed gewaardeerde (solo)cd is No Said Date van Masta Killa, hoewel deze zeker niet de status heeft van de eerder genoemde cd's.
Over de andere albums van de Wu-Tang Clan zelf: Van Wu-Tang Forever wordt meestal gezegd dat 'ie te lang is (het is een dubbel-cd) en The W en Iron Flag zijn nogal wisselvallig ontvangen. De Greatest Hits cd Legend of the Wu-Tang Clan kan wat dat betreft helpen bij een versnelde introductiecursus, hoewel de cd's wat mij betreft wel allemaal de moeite waard zijn.

Ik heb Ol' Dirty Bastard buiten beschouwing gelaten, omdat je hem niet te zien zult krijgen, maar mocht je je verder willen verdiepen: zowel zijn Return to the 36 Chambers als zijn Nigga Please zijn goed ontvangen.

Edit: oeps, 21 januari al? Dan ga je deze lijst niet redden, maar dan zou ik The RZA Hits doen, de Greatest Hits van de Wu-Tang Clan en de eerste van de Wu-Tang Clan (Enter the Wu-Tang (36 Chambers)).

thanks! Ik ga miss wel die greatest hits even kopen.. als het het waard is.

Kos
Succes met hun 'liedjes' .

Ik vind Tearz het beste nummer, het lijkt op de stijl van Kanye West en dat spreekt me aan.

Kos
Tearz lijkt op Kanye West? .

Cath schreef:
thanks! Ik ga miss wel die greatest hits even kopen.. als het het waard is.

Wu-Tang Forever is een dubbelcd met verschillende songs waarbij je echt meteen van alles wat hebt.

luc011190 schreef:
Ik vind Tearz het beste nummer, het lijkt op de stijl van Kanye West en dat spreekt me aan.

Grappenmaker, hoe kom je daar nou weer bij?

Wat ik zeker weet is dat je de tracks : c.r.e.a.m,methodman,liquid swords,shimmyshimmy ya,run,triumph en ice cream sowieso live gaat luisteren.

Shimmy Shimmy Ya is toch echt wel twijfelachtig. Misschien als tribute. Het livealbum Disciples of the 36 Chambers staat nu ook op de site: dat is een livealbum. Het blinkt niet uit in kwaliteit, maar het geeft wel een goed beeld van een Wu-Tang concert (denk ik). Je zou (de studioversies) van die nummers kunnen proberen.

Kos
psychonaatje schreef:
Het blinkt niet uit in kwaliteit, maar het geeft wel een goed beeld van een Wu-Tang concert (denk ik).
Lijkt me ook.

maar ik koop het liefst gewoon de leukste cd
Ik koop morgen gewoon the greatest hits.. (weer is een opwelling van mij.. Net als toen ik vorige week alle cd´s van Biggie in 1 keer heb gekocht.. )

Of toch 36 chambers.. hmm... Het leven is zó zwaar!
*zucht*

wortel schreef:
Wat ik zeker weet is dat je de tracks : c.r.e.a.m,methodman,liquid swords,shimmyshimmy ya,run,triumph en ice cream sowieso live gaat luisteren.

das mooi want dat zijn wel de beste lijkt me

dus ik ga naar een muziekwinkel om die cd te halen, maar ik kon het niet echt vinden;

Ik; Hebben jullie misschien ook cd´s van de Wu-Tang Clan?
Oud Mannetje Achter De Kassa; *kraakstem* Euhm, ik denk dat je dan maar even bij Kinder moet kijken.
Ik; *in schock* Okeeej....

Dat dus.
Maar ik heb vandaag ergens anders 36 chambers gekocht dus:)

Is er trouwens iemand hier wel is naar zo´n optreden geweest? Volgens mij gaat het er echt ruig aan toen;D

Vond Wu Tang forever hun echte meesterwerk ... Kwamen ze maar eens naar België ...

Zo ik plaats maar even een verslag..

Ten eerste (sorry voor al jullie moeite/tips enz.) waren het de Wu-Tang Killa Beez. Ik kwam er ook pas achter een dag van te voren maar dat kon de pret niet drukken, want ik ging gewoon voor de hiphop, ik bedoel ik ben niet een die hard fan van the wu-tang clan dus..

Een uur na de oorspronkelijke tijd begonnen ze dan toch eindelijk. De 2 Nederlanders (Cilvaringz&Salah Edin) beten het spits af en dat deden ze damn fine
Toen kwamen omstebeurt nog wat andere, waaronder Shabazz The Disciple, die zoveel ringen omhad dat het gewoon pijn deed toen ie me een boks gaf(hij stond gewoon tussen het publiek op een gegeven moment)
En toen kwam -de gast met de muts waarvan ik zijn naam maar niet kan vinden-, hij was vet aardig en (er waren niet echt veel mensen) hij maakte opeens een grapje tegen mijn broer enzoow..

Dus toen ze klaar waren keken ik en me broer nog even onder het gordijn dus die gast zat daar, roept hij ons opeens backstage en alles, een tijdje met hem gepraat en hij vroeg of we mee gingen blowen, maja wij doen daar dus niet aan.. Maar ik heb wel allemaal fotoows enzo..

Het was echt de avond van me leven, er zaten echt een paar tussen die heel goed waren.. En die hele sfeer was gewoon vet chill. Ook op een gegeven moment gingen alle lichten uit en toen had 1 van die gasten de begravenis uitnodiging van ODB in zijn hand en toen riep de hele zaal met aanstekers in hun handen, ODB REST IN PEACE ODB REST IN PEACE. Dat was wel een magisch moment

Dus ik en me broer hebben besloten dat we vaker dit moeten doen.. En toevallig treed GZA over een maandje op.. Dus ik vroeg me af, is hij (live) goed??

Cath schreef:
En toevallig treed GZA over een maandje op.. Dus ik vroeg me af, is hij (live) goed??

Zag 'm in 98 (ofzo) een keer in Paradiso, vond het erg leuk om 'm een keer te zien, maar niet erg goed ofzo

GZA staat niet echt bekend als de beste live performer uit het Wu-kamp. Schijnt vaak zijn teksten te vergeten.

Cath schreef:
Maar ik heb wel allemaal fotoows enzo..

Leuk . Zet je die ook online?

Mooi om te horen dat je het leuk hebt gehad Cath. Zelf heb ik ze afgelopen vrijdag gezien in 't Paard van Troje in Den Haag. Vond het zelf wat tegenvallen. Heb ze een aantal jaar geleden ook live gezien (tegens in Den Haag). Toen was het ook niet echt jevanhet (aanvang was meende ik 11 uur en Killah Priest die toen mee was kwam nog even rond een uurtje of 3 in de nacht aanzetten. Verder was het geluid ook slecht). Hoopte dat het dit keer enigzins wat zou meevallen, maar helaas. Al moet ik wel zeggen dat Shabazz er toch altijd wel zin in heeft (en hij heeft inderdaad nogal wat interactie met het publiek)

P.S. ben afgelopen jaar naar GZA geweest en vond het concert toen best wel ok. Geef het dit keer in april denk ik ook maar de kans, mede omdat DJ Muggs mee komt.

BoordAppel schreef:
(quote)

Leuk . Zet je die ook online?

Nou ze staan op me telefoon.. maar ik ga denk ik wel een paar laten afdrukken. En dan show ik ze natuurlijk wel even

Hmm, ik ga dan nog even verder kijken of er nog andere vette artiesten komen optreden de volgende maanden.. iemand suggesties anders?

Cath schreef:
Hallow
Ik ga 21 Januari naar het concert van de Wu-Tang Clan in de Melkweg, Amsterdam.
Ik heb er echt heel veel zin in enzo, maar 1 ding;
ik ken bijna geen liedjes van hun
Nu denk je vast, waarvoor ga je dan? Nou ik vind Method Man zoiezo echt vet en volgens mij hun allemaal wel goed.. en het lijkt me gewoon vet om het een keer mee te maken.

Anyways, ik wil dus even wat kennis opdoen over hun maar ik weet niet waar ik moet beginnen Welke nummers het vetst zijn enzo...

Iemand suggesties? Alvast bedankt

3 jaar geleden heb ik de Clan voor het laatst gezien in Heineken Music Hall, op Ol' Dirty Bastard & Method Man na, was iedereen er, Cappadonna was er ook bij.
Ben ik weleens naar GZA geweest, Ghostface (zo'n nu en dan komen ze ook weleens zonder de hele clan erbij)
Maar ik moet er wel bijzeggen, helaas vallen ze live zo nu en dan beetje tegen; de show over het algemeen is beetje chaotisch en ze maken vaak de songs niet af, laatste keer moest je er echt goed bijblijven want voor ik het wist deden ze halvewege alweer een andere song.
Cappadonna ben ik nog een keertje apart heen geweest, moet zeggen naar mijn mening is hij en Ghostface nog het beste live, allebei erg fanatiek.
Maar wist niet dat ze begin dit jaar hier weer waren geweest, weet wel dat Ghostface nog is geweest tijdje terug, meende eind oktober. Ehm paar goeie suggestions?
Als je beetje de collectie wilt verzamelen, sowieso beginnen met Enter The Wu-Tang (36 Chambers) dat is opzich al een klassieker zowel als Wu-Tang plaat als hiphop plaat over het algemeen,
Wu-Tang Forever is ook een zeer goeie plaat, dubbelaar ook nog dat.
Dat was trouwens ook beetje de eerste of ja 1 van de eerste hiphop cd's die ik in huis had.
Method Man vond je wel cool? Moet je denk ik sowieso zijn eerste solo plaat Tical eens proberen, dat is trouwens ook de allereerste solo cd die binnen de clan is uitgebracht.
Bijna alle eerste solo platen van elke wu-tang member zijn wel de moeite waard om te luisteren.
Het jaar is nu zowat om en volgens mij heb je inmiddels al heel wat Wu-Tang gehoord en geprobeerd en maybe is dit berichtje tevergeefs haha maar goed..
Ik denk als je paar wu-tang classics gehoord hebt en steeds meer naar luistert, dat je hiphop steeds meer gaat waarderen

Ach ik luister ook WU maar dan ook de wat minder bekende platen. Een plaat die iedereen hier wel zou moeten hebben is Gravediggaz - 6 feet deep.

Verder naast de standaard dingen zijn volgende wel leuk: Lin Brotherz, Zu Ninjaz, Killarmy, Killah Pirest, Black Market Militia, Moongod Allah, Dom Pachino, Masta Killa, Bronze Nazareth, Shyheim, Capadonna...

Deze is ook zeker aan te raden.

jay1980 schreef:
(quote)

Bijna alle eerste solo platen van elke wu-tang member zijn wel de moeite waard om te luisteren.
Het jaar is nu zowat om en volgens mij heb je inmiddels al heel wat Wu-Tang gehoord en geprobeerd en maybe is dit berichtje tevergeefs haha maar goed..
Ik denk als je paar wu-tang classics gehoord hebt en steeds meer naar luistert, dat je hiphop steeds meer gaat waarderen

Haha, bedankt Ja ik ken inmiddels veel meer van the wu-tang fam. Ik moet nog wel even Gza checken en Reakwon.. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik echt van the wu-tang clan houd

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.