Le Le - Flage (2008)

Dance / Pop
Label: Magnetron

1. Flage (2:13)
  2. Show Monaco (3:31)
  3. International Pants (4:36)
  4. Sachen (4:24)
  5. Captive de Ton Chiffre (3:46)
  6. Beautiful People (3:09)
  7. Breakfast (5:40)
  8. Kickstart le Brommer (3:37)
  9. Jean Pierre le Douche (2:52)
  10. Human Garbage (5:09)
  11. Ich Clack Dich (4:10)
  12. Hard (4:45)
  13. Drunk with Power (3:53)
  14. Le Grand Méchant Look (3:31)
  15. La Bouche (4:11)
Gewoon een dikke, vies goede plaat!!

Knie kna knallen met Lele | StuBru

Doorbraak in België ?
Ze vergeten wel even dat London & Parra ook deel uitmaken van Le Le

avatar van Ploppesteksel
Helaas kan ik niet meer wijzigen, gisteren lukte het niet om het te luisteren.
Nu dus wel. Nieuw materaal komt uit op 26 mei; de titel kan ik helaas niet verstaan.. Nederlands door de telefoon op de radio verstaan behoort jammer genoeg niet tot mijn sterkste kanten.

Ploppesteksel schreef:
Helaas kan ik niet meer wijzigen, gisteren lukte het niet om het te luisteren.

Als ik het goed hoorde heet dat nieuwe album, 'Marble'.

Leuk leuk leuk! Hopelijk gaat Le Le dan ook wat meer touren dan dat ze tot nu toe gedaan hebben.

avatar van levenvergeten
Freekje schreef:

Als ik het goed hoorde heet dat nieuwe album, 'Marble'.

Klik. Het gaat 'Not An Album' heten.

avatar van BoordAppel
Hopelijk is niveau wel wat hoger dan Knie kna knallen.

avatar van Ploppesteksel
Het duurde wel lang had ik de indruk. De tekst is best geinig, de muziek daarentegen vind ik vrij matig. Maarja, Knallen vond ik leuker na meer luisterbeurten.

avatar van Apieknar
Erg leuk album. De mannen van Le Le leveren iets unieks af. Afgelopen zomer heb ik deze echt veel gedraaid. Niet alle nummers zijn even pakkend, maar de meeste gelukkig wel. Mijn favorieten zijn International Pants, Breakfast en Hard. 4*

avatar van Vortex
Wat is dit toch...? Heeft iemand een idee bij welke muziekstreek dit hoort?

Ich clack dich , international pants

avatar van De Daniël
Muziekstreek zuid-oost schat ik zo in. Af en toe die Arabische invloeden maar toch ook wel Spaanse.

avatar van pimpamhenk
Het is gewoon weer zwaar Duits met een vleugje geel!

avatar van Kos
1,0
Kos
Stevolution schreef:

Dat is echt de grootste onzin die ik hier heb gelezen. Dat je de humor niet vat of niet leuk vindt, dat kan, maar muzikaal is dit echt wel meer waard dan 1 ster.

Nou nee.

avatar van TheFunkyM
0,5
vind ik ook niet.

De beats zijn gewoon meer dan uitstekend, los van de meligheid verder.

Maar goed, zal wel weer moeilijk toe te geven zijn.

avatar van De Daniël
De beat in Captive De Ton Chriffre is alleen al meer waard dan 0,5 of 1 ster.

avatar van Vortex
De zin 'Drunk with power, hungry for love' uit #13 doet me aan Herman Brood denken... Diezelfde tekst komt uit een nummer van hem of niet??

avatar van jasper1991
briljant, zeer komisch en ook nog goede elektronika op de achtergrond.
in het duits en frans zingen, het is echt de droogheid ten top en flage betekent volgens mij ook niets
breakfast is ook zo'n nummer met een droge tekst

4 puntjes

avatar van KapiteinClaus
Grappige teksten in middelbare school Frans en Duits met leuke beats. Gewoon een aardige plaat, zeker als je de humor kan waarderen, maar zal geen plaat zijn die je maanden achtereen luistert. Voor vakantie vond ik de meligheid in ieder geval perfect passen

X-man
Er wordt flink afgewisseld op deze plaat, qua teksten, qua muziek en zeker ook qua sfeer. Dat is ook de reden dat ik niet alles 100% waardeer.

De nummers met de droge humor (Breakfast, Hard) kan ik zeker waarderen. Tracks als Jean Pierre Le Douche en Le Grand Méchant Look ('de grote, vieze look' haha) wat minder...

Maar desondanks is dit gewoon een zeer goede cd.

avatar van Arrie
Ik blijf Hard een geweldig nummer vinden, met ook een simpele maar erg leuke clip.

avatar van De Daniël
Je weet dat die clip gejat is van Bob Dylan? YouTube - Subterranean Homesick Blues

Ik denk dat er wel meer clips bestaan die van dat principe gebruik maken. DVNO van Justice bijvoorbeeld, alleen dan in een So Me jasje gestoken.

Lele weer eens opgezet. Le Grand is echt hilarisch

Al met al lekkere melige electropop. 4,5*

avatar van paddy pipedown
Staan een paar leuke dingen op.
Verder hadden ze er beter een ep van kunnen maken, want het boeit niet lang genoed, Er staat teveel meuk op en de grap is te snel uitgewerkt.

Als je wil weten hoe je wel een goed album in dit genre aflevert, moet je Detroit Grand Pubahs maar eens checken.