Le Le - Flage (2008)

Dance / Pop
Label: Magnetron

1. Flage (2:13)
  2. Show Monaco (3:31)
  3. International Pants (4:36)
  4. Sachen (4:24)
  5. Captive de Ton Chiffre (3:46)
  6. Beautiful People (3:09)
  7. Breakfast (5:40)
  8. Kickstart le Brommer (3:37)
  9. Jean Pierre le Douche (2:52)
  10. Human Garbage (5:09)
  11. Ich Clack Dich (4:10)
  12. Hard (4:45)
  13. Drunk with Power (3:53)
  14. Le Grand Méchant Look (3:31)
  15. La Bouche (4:11)
avatar van otherfool
0,5
Ik mis de grap blijkbaar, en moet dan ook nog harder lachen om de Dikke Lul Band. Die overigens ook muzikaal meer voorstellen.

Nee, dit is he-le-maal niks in mijn oren. Eén sterretje, maar vraag me niet waarvoor.

avatar van Ploppesteksel
Ik vind dit muzikaal bijlange niet slecht eigenlijk.
Goede beats, vooral in La Bouche, Show Monaco & Captive de ton Chiffre.
En Jean Pierre le Douche heeft toch een geweldige tekst.
Al staat hun grappigste (Skinny Jeans) er niet op.
Dit alles is dus puur subjectief !

otherfool schreef:

Dat is echt de grootste onzin die ik hier heb gelezen. Dat je de humor niet vat of niet leuk vindt, dat kan, maar muzikaal is dit echt wel meer waard dan 1 ster.

avatar van The Scientist
Ik vind het af en toe wel grappig, maar de muziek word ik juist echt verdrietig van, dan luister ik liever bert en ernie, die zijn grappig zonder schijtirritante muziek op de achtergrond.

avatar van Gyzzz
Ik vind dit ook echt wel leuk geproduceerd hoor. Er is niet zomaar wat gedaan in ieder geval.

avatar van Brain Stew
Ik voel het, dit wordt de Troutmask-replica van onze generatie.

Tevens mijn 1000e stem, gefeliciteerd.

avatar van otherfool
0,5
Stevolution schreef:

Ach welnee. Geef een al dan niet puisterige puber een computer met Magix Music Maker et voila. Daar moet je van houden.

avatar van thomzi50
Ben ik het echt helemaal niet mee eens, vind het vaak leuk in elkaar zitten.

tuktak
het is dan ook een rockliefhebber die weer een 1 geeft, zo gaat dat meestal...beetje irritant. stem dan niet als het je genre niet is. want dan vind je alles slecht. de muziek zit juist heel goed in elkaar, dat je de grap van de teksten niet begrijpt kan ik inkomen, maar productietechnisch gezien is het goed en vindingrijk.

avatar van Gyzzz
otherfool schreef:

Nou, doe je best zou ik zeggen. Lijkt me erg leuk als je dit weet te evenaren, en gezien de stemmentabel zijn er meer met mij.

avatar van Bertus
Na een paar luisterbeurten toch een half sterretje erbij. Van sommige nummers is de lol inmiddels wel af, maar wat ik vreesde is niet gebeurd: er zijn er genoeg die wél blijven hangen. La Bouche

avatar van Urbanoetang
Hmm.. kan je dit ergens luisteren?
Ik heb namelijk net Skinny Jeans gehoord, en dat vind ik dus de grootste bagger
Maar het kan zijn dat ik bij andere nummers de humor wel snap, als dit zo'n cd is.

avatar van PaulieWalnuts
otherfool schreef:

De beats zitten steengoed in elkaar, je praat echt onzin.

Brain Stew schreef:
Ik voel het, dit wordt de Troutmask-replica van onze generatie.

Dat is wel een goede omschrijving. Zelden zoveel onzin op één plaat gehoord. Wel jammer dat veel nummers eigenlijk niet meer zijn dan een variatie op Hard, qua tekst dan. Muzikaal vliegt het nogal wat kanten op. In ieder geval geinig.

avatar van Yeahz
In ieder geval erg fris

Nice, deze ga ik zeker eff checken Fabergé koning

Album beluisterd, klinkt wel aardig, maar wordt er op een gegeven moment een beetje flauw van. Hard is wel echt geweldig nog steeds, La Bouche ook geinig, de rest haalt dat niveau niet. 3,5*

Jornaquin
Ich Clack Dich

Ik heb het album nu een paar keer beluisterd. De hitjes zijn 'Hard' en 'La Bouche'. Het nummer wat daar dichtbij in de buurt komt is voor mij 'International Pants' Het nummer 'Human Garbage' vind ik ook nice, maar dat komt gwn door de geniale tekst

Al met al leuk album, met droge/leuke teksten, goed voorbeeld daarvan: 'Hard' en af en toe echt leuke beats, beste voorbeeld daarvan: 'La Bouche'. Het grote minpunt is denk de houdbaarheid, want ik denk dat dit uiteindelijk toch gaat vervelen. Maar daar heb ik op dit moment (gelukkig) geen last van

avatar van Urbanoetang
Ik heb nu Skinny Jeans, Hard en La Bouche geluisterd en net als otherfool snap ik de grap niet, net als bij Parels voor de zwijnen (waar ik alleen Voorjekijkendoorlopen! de moeite waard vond). Daarom neem ik niet de moeite om het hele album te luisteren en stem ik ook niet Het zou van mij hoogstens 2 krijgen.

avatar van pimpamhenk
Dit zal geen blijvertje zijn, maar de eerste indrukken zijn waanzinnig. Zelden zo'n goed uitgewerkte grap gehoord. 4* voor nu, maar die stem zal ik over een tijd nog eens moeten herzien denk ik.
Muzikaal veel interessanter dan de muziek waar het de draak mee steekt.

avatar van LeRoi
....effe via het net gecheckt: neigt toch tot flauw & kul....

avatar van BoordAppel
Buiten de grap blijft dit album muzikaal gezien toch wel erg goed overeind. Ik kan het alle fans van Daft Punk aanraden.

Is dat laatste ook een grap ?

avatar van BoordAppel
Niet echt. Of wil je beweren dat Show Monaco niet wat van Daft Punk wegheeft?

avatar van Ploppesteksel
Precies !
Net wat ik dacht. Bij de beats dacht ik ook meteen aan Daft Punk.
Hoor maar eens naar (de intro van) Kickstart le Brommer bijvoorbeeld, of inderdaad Show Monaco.

En het blijft inderdaad goed overeind. Verveelt nog altijd helemaal niet. Het heeft dus een langere houdbaarheidsdatum dan de meesten hier durven beweren, althans voor mij natuurlijk.
Opmerkelijk ook dat ik bij bijna elke luisterbeurt andere favorieten heb. Elk nummer heeft zo zijn charme...
Bij deze; proficiat Fabergé, Para & London.

PS (aan Fabergé): Zorg maar dat 'De Machine' net zo goed wordt.

PS2: Ik weet na veelvuldig luisteren nog altijd niet wat ze exact zingen in La Bouche. Iemand die het wel volledig verstaat ?

BoordAppel schreef:
Niet echt. Of wil je beweren dat Show Monaco niet wat van Daft Punk wegheeft?

Ik zal daar is naar luisteren dan, maar ik let niet zo op de beats hierbij, voor mij gaat het meer om de teksten. En daarom denk ik ook dat het wel meevalt dat dit iets voor DP-fans is. Want hierbij gaat het vooral om de teksten en bij DP juist om de beat, maar goed dat is mijn mening.

Jornaquin
Shit, dit album is hard. Daarom verhoogd naar 4*

avatar van luc011190
Piet Parra bewijst zijn heldhaftigheid ook wel weer met die clip voor Breakfast. Wat een stijl heeft-ie toch!