Sufjan Stevens - Silver and Gold (2012)

Alternatieve titel: Silver & Gold: A Five EP Christmas Gift Box from Sufjan Stevens

Folk / Electronic
Label: Asthmatic Kitty

1. Silent Night (2:27)
  2. Lumberjack Christmas / No One Can Save You from Christmases Past (3:22)
  3. Coventry Carol (2:55)

met Marla Hansen

4. The Midnight Clear (2:49)
  5. Carol of St. Benjamin the Bearded One (3:33)
  6. Go Nightly Cares (1:47)
  7. Barcarola (You Must Be a Christmas Tree) (7:05)
  8. Auld Lang Syne (1:34)
  9. Christ the Lord Is Born (0:50)
  10. Christmas Woman (5:34)
  11. Break Forth O Beauteous Heavenly Light (1:11)
  12. Happy Family Christmas (1:25)
  13. Jingle Bells (1:19)
  14. Mysteries of the Christmas Mist (2:10)
  15. Lift Up Your Heads Ye Mighty Gates (1:20)
  16. We Wish You a Merry Christmas (1:21)
  17. Ah Holy Jesus (2:43)
  18. Behold the Birth of Man, the Face of Glory (1:09)
  19. Ding-a-ling-a-ring-a-ling (1:52)
  20. How Shall I Fitly Meet Thee? (2:09)
  21. Mr. Frosty Man (1:51)
  22. Make Haste to See the Baby (1:21)
  23. Ah Holy Jesus (1:29)
  24. Hark! The Herald Angels Sing (1:50)
  25. Morning (Sacred Harp) (2:27)
  26. Idumea (Sacred Harp) (3:50)
  27. Eternal Happiness or Woe (1:22)
  28. Ah Holy Jesus [A Capella] (1:01)
  29. I Am Santa's Helper (1:52)
  30. "Maoz Tzur "(Rock of Ages) (0:42)
  31. Even the Earth Will Perish and the Universe Give Way (2:04)
  32. Angels We Have Heard on High (4:04)
  33. Do You Hear What I Hear? (9:14)
  34. Christmas in the Room (4:23)
  35. It Came Upon a Midnight Clear (0:48)
  36. Good King Wenceslas (4:18)
  37. Alphabet St. (1:36)
  38. Particle Physics (1:04)
  39. Joy to the World (5:25)
  40. The Child with the Star on His Head (15:30)
  41. I'll Be Home for Christmas (3:26)
  42. Santa Claus Is Coming to Town (2:42)
  43. The Sleigh in the Moon (1:46)

met Cat Martino

44. Sleigh Ride (2:29)
  45. Ave Maria (2:08)

met Cat Martino

46. X-mas Spirit Catcher (3:31)
  47. Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! (2:17)
  48. Holly Jolly Christmas (2:31)
  49. Christmas Face (0:42)

met Sebastian Krueger

50. Have Yourself a Merry Little Christmas (3:41)
  51. It Came Upon a Midnight Clear (0:40)
  52. Up on the Housetop (4:22)

met Vesper Stamper

53. Angels We Have Heard on High (0:53)
  54. We Need a Little Christmas (2:03)
  55. Happy Karma Christmas (3:37)
  56. We Three Kings (0:53)
  57. Justice Delivers Its Death (3:19)
  58. Christmas Unicorn (12:42)
avatar van dynamo d
Deze ben ik nu aan het beluisteren. Kerstmuziek kan afgezaagd zijn maar Sufjan Stevens maakt er met zijn set aan EP's toch wel een heel fijn Kerstfeestje van. Ik hoop dat hij hiermee blijft doorgaan.

avatar van meneer
Er staat hier zoveel mooi werk op dat ik het hele jaar, vermoed ik, lekker deze kerstliederen ga beluisteren.

Probleem is bv wel dat ik het nummer 'Carol of St. Benjamin the Bearded One' al 2 dagen op de repeat heb staan. Deze 'psalm' is, volgens mij, rechtstreeks in het Paradijs geschreven.

Betoverende muziek, de Heilige Stem van Sufjan en een stel engeltjes die een achtergrond koor vormen waarvan je alleen maar kunt hopen - mocht ik ooit daar komen - dat ze er net zo uit zien als ze zingen...

Wordt lang luisteren dit jaar en ik vermoed dat ik na Sinterklaas pas aan het einde ben gekomen.

Mooi, dan kan ik weer van voren af aan beginnen ! Want dan wordt het Kerstmis !

avatar van meneer
Goed, het is al weer een tijd geleden en de Sint moet nog (als hij tenminste nog wil en durft) onze contreien bereiken maar ik ben al (weer) stiekem naar deze aan het luisteren. Niet alleen omdat de dagen korten en ze op deze site http://www.ronsweer.nl/ al maanden verlangen en zeuren naar een ouwerwetse Unox winter (en ik af en toe stiekem mee kijk) maar ook omdat de open haard al wat keertjes gebrand heeft en omdat gewoon een ontzettend leuk, verfrissend en cosy album is. Ik hou wel van die Sufjan benaderingen van Kerstmis.

avatar van Bartjeking
Fijn man, samen met Songs for Christmas toch een uurtje of 5 kerstplezier .
Zelfs ik ben knettergaar hierna, maar Songs for Christmas draai ik al een jaar of 10 trouw op de 24ste. Deze is misschien nog wel beter. Vanavond nog maar eens op repeat zetten.

avatar van staralfur
We kunnen allemaal aan de Kerst-karaoke... ?

Sufjan Stevens - Silver & Gold Songbook - scribd.com

avatar van willymeuf
Elk jaar zet ik toch weer even dit album/deze albums op. Er blijven heerlijke nummers tussen zitten, maar soms ook wat 'knettergekke' nummers. Ik vind het wel lekker, maar de vrouw kan het niet altijd waarderen!

avatar van remcodurez
Tradities zijn er om in ere te houden. Sinds een aantal jaar is 'Christmas Unicorn' het 'we zetten de boom op-nummer' met mijn vrouw en de twee zoontjes.

avatar van Eveningguard
Ieder jaar de intentie om dit album aan te schaffen voor de kerst en 'm op te zetten. Iedere keer vergeet ik het weer. In 2022 doen we nog een poging dan maar. Sufjan geeft overal een eigen draai aan. Kan mij voorstellen dat dit bijzonder fris klinkt tussen al het standaard kerst geweld.

avatar van -SprayIt-
Is dat gelukt vorig jaar Eveningguard, zo niet is dit een mooi moment een bestelling te plaatsen.