Anouk - Hotel New York (2004)

Label: EMI

1. Girl (3:30)
  2. Heaven Knows (3:45)
  3. More Than You Deserve (4:20)
  4. Falling Sun (3:32)
  9. Jerusalem (3:55)
  10. One Word (4:02)
  11. I Spy (3:44)
  12. Fading (4:45)
  13. Jerusalem [Live & Acoustic] * (4:38)
  14. Alright [Live & Acoustic] * (3:41)
  15. Lost [Live & Acoustic] * (3:49)
  16. Falling Sun [Live & Acoustic] * (3:58)
  17. Girl [Live & Acoustic] * (3:49)
  18. Nobody's Wife [Live & Acoustic] * (4:24)
Het beste album van Anouk (tot nu toe). Lekkere vrolijke CD, vooral "Girl", "More than you deserve", "Lost" en "One word" springen er echt uit bij mij.

Het beste, en jammergenoeg het enige album wat ik soms nog luister. Ze heeft dit album niet meer kunnen overtreffen. Jammer.

avatar van Hendrix4live
Heb dit album van een Oom gekregen (geloof ik). Vind het album wel lekker in de oren alleen ook niet bijzonder geweldig. Jerusalem is wel een heel goed nummer.

avatar van Snoeperd
Goed album maar opvolger is wel even een maatje groter. Veel en veel beter. Dit is niet slecht maar Who's your momma is toch wel veel afwisselender

Choo Choo
Haar op 1 na beste album.

Heaven Knows, More Than You Deserve, Lost, Alright, Jerusalem en One Word zijn mijn favorieten van dit album.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wordt eens hoog tijd om me in het Anouk oeuvre te verdiepen.
Eerlijk gezegd nooit de moeite voor genomen en op basis van het MuMe gemiddelde bij dit album terechtgekomen.
Klinkt aardig, zal het eens een paar luisterbeurten geven.
Uiteindelijk denk ik toch dat ik liever in dat hotel aan de westkust van de USA zit

Choo Choo
Het MuMe gemiddelde zegt ook niet alles hoor...

Ik vind Graduated Fool haar beste, maar dat is niet echt het album met de hoogste beoordeling.

Denk dat het bij Anouk erg persoonsafhankelijk is, omdat haar albums zo verschillen. Het is maar net welke Anouk je het leukst vindt!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Deze vandaag aangeschaft voor weinig geld en vanwege dat voordeel vond ik het wel de moeite waard.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Na meerdere luisterbeurten vind ik Hotel New York wel een geslaagd album.
Helaas niet consistent genoeg om een hogere score uit het vuur te slepen want Help, Jerusalem & I spy vind ik matig tot zeer matig.
Daarentegen staat het geweldig rockende More Than You Derserve, het fraaie reggae achtige Heaven Knows, mooie ingetogen nummers zoals Lost, One Word & Fading en de spetterende opener Girl.
Naar de teksten te oordelen zat ze bij het verschijnen van dit album in een relatiecrisis.

Choo Choo
Ben het eens met je positieve commentaar... Maar... Jerusalem is toch een geweldige song? Wat vind je er matig aan?

Daarnaast vind ik Alright ook een zeer geslaagde popsong! Zeer catchy en lekker gezongen door Anouk!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Misschien nog wat vaker het nummer Jerusalem horen maar op de een of andere manier pakt het me niet en ik kan er eerlijk gezegd niet de vinger op leggen.

Choo Choo
Lekker basloopje en goede tekst... vind ik!

Jeruzalem is toch juist een van Anouk's betere tracks de tekst en inderdaad die basloop is gewoon geniaal!
Vooral live komt deze track echt tot zijn recht

How's your momma vind ik trouwens net een graatje hoger dan deze plaat maar mensen Anouk is toch gewoon het beste wat we in Nederland hebben! Ik ben FAN

More Than You Derserve is een van haar beste nummers; wat klinkt die muziek heerlijk.
Compliment voor de band.

avatar van Ronald5150
Ik heb een soort haat-liefde verhouding met Anouk. De ene keer vind ik haar platen zeer acceptabel, de andere keer helemaal niks en heel soms geweldig. Vooral "Graduated Fool" vind ik een geweldige plaat. Op die plaat staat feitelijk geen enkele hit en Anouk doet haar eigen ding, doet geen concessies en heeft lak aan wat de massa wil horen op de radio. Op "Hotel New York" lijkt het alsof ze het tegengestelde wil doen. Er staan feitelijk alleen maar radiovriendelijke liedjes op. Daar is op zichzelf niet zo veel mis mee, maar het spreekt mij een stuk minder aan. Het is zeker niet slecht, maar het is me allemaal te braaf en voorspelbaar.

avatar van adri1982
Degelijk goed album van Anouk, waarop buitenom haar hits nog meerdere mooie nummers staan.

avatar van Style.Girl
Mweh, weer geen prettig album. Ze heeft goede singles (vaak), maar een geheel goed album uitbrengen is moeilijk voor haar. Lost, Jerusalem, One Word en Girl kende ik al en steken ver boven de rest uit. Voor de rest veel saaie nummers. Maar wel veel beter dan haar vorige album!

Style.Girl schreef:

En laat ik dit nou net wel een goed album vinden van Anouk. Gekocht toen het uitkwam en het was toen terecht een groot succes.

Overigens vind ik haar debuutalbum en Sad Singalong Songs ook prettige albums. Edit: & Fake It 'Till We Die.

avatar van MarkS73
west schreef:

Overigens vind ik haar debuutalbum en Sad Singalong Songs ook prettige albums.

Voor mij een van de weinige albums van Anouk de ik echt goed vind. Ik kan mij nog herinneren dat destijds overal het album te horen was vlak na het verscheen. Ik woonde toen tegenover een winkelcentrum, vlak naast de parkeerplaats, als ik mijn raam open had hoorde ik telkens weer auto's voorbijkomen die hard Anouk op hadden staan. Dat versterkte voor mij alleen het gevoel dat dit toch best een bijzondere plaat was.