Anouk - Hotel New York (2004)

Label: EMI

1. Girl (3:30)
  2. Heaven Knows (3:45)
  3. More Than You Deserve (4:20)
  4. Falling Sun (3:32)
  9. Jerusalem (3:55)
  10. One Word (4:02)
  11. I Spy (3:44)
  12. Fading (4:45)
  13. Jerusalem [Live & Acoustic] * (4:38)
  14. Alright [Live & Acoustic] * (3:41)
  15. Lost [Live & Acoustic] * (3:49)
  16. Falling Sun [Live & Acoustic] * (3:58)
  17. Girl [Live & Acoustic] * (3:49)
  18. Nobody's Wife [Live & Acoustic] * (4:24)
Helemaal mee eens: een paar leuke dingen tussen een hoop nietzeggends.

avatar van musicinmyhead
Deze plaat van Anouk is veel minder dan dat ik van haar zou verwachten na haar andere platen. De oude platen zijn heel puur en zeer goed. Deze is duidelijk minder. Wel hits zoals girl en lost. Elke single komt weer redelijk hoog tot hoog in de lijsten te staan. Voor mij betekend het niet dat het album heel goed is. Anouk was wild en gaaf. Nu is het softer, en daarom vind ik minder!

Ik vind Girl One Word En Lost Het Mooist Duz Dikke 5,0 Helemaal Toppie xD

Met vriendelijke groet,

Marcel²
Hans Brouwer schreef:

Marcel, je kan niet altijd even royaal zijn

Dat is waar, ben ik ook vaak niet, maar op dit album zijn de vier singles toch erg mooi. Girl, Lost, Jerusalem en One World. Ik begrijp het wel Anouk heeft wel betere albums dan deze, dat wel.

avatar van dynamo d
Beste nummer vind ik 'More Than You Deserve'. Stevig rocknummer dat m.i. single had moeten zijn, maar kans dan dat dat geen hit zou zijn geworden.

avatar van jowietje
Ik haat Anouk wat een slechte saaie muziek, mijn zus vind het wel mooi dus moet ik het nog aanhoren ook bah bah

jowietje schreef:

Nee, dan jouw top 10 met 2x Britney Spears. Da's leuk voor jouw zus.

avatar van Kevin91
One Word is echt een geweldig nummer! De rest zal vast mooi zijn, dus ik ga hem zeker helemaal luisteren!

avatar van Ali Chemicali
Ik vind het een prima album horo, maar het doet me niks. Ik vind de emotie een beetje nep overkomen. 3*

Best een leuk album, met als uitschieters het swingende "Heaven knows", het mooie"One word"en het lekker rockende "Jerusalem".
Jammer dat er ook een paar zeer middelmatige nummers op staan (zoals "help" en het zeurderige Lost)
Al met al een ruim voldoende album van een gave zangeres!

rodneyVL
Ik merk absoluut geen achteruitgang in het repertoire van Anouk. Het mag met HNY dan wat softer (en recht to recht aan) zijn geworden, het doet weinig af aan de kwaliteit van de songs. Ik beproef juist een hele fijne melancholie in de liedjes. Vind ze pakkend, mooi afgewerkt. Verse Chorus Verse, en dat is soms wel zo lekker. Ik vind fading een groot hoogtepunt. Prachtige opname, gitaar met e-bow effect, mooi gezongen, en kan het einde van een cd beter getiteld zijn?

avatar van TerryA
1,5
en deze zangeress zal het NOOIT maken buiten de Benelux regio omdat ze NIET kan zingen in engels - zo simpel is dat feit. dus zal ze weer een excuus moeten geven binnenkort waarom ze of: 1 - mee op houdt, of 2 - alleen gaat optreden in NL, Belgie en misschien af en toe Duitsland ... waardeloos en stelt helemaal niks voor met de ontwikkeling en toekomst van muziek dus ...

avatar van TerryA
1,5
Kevin91 schreef:
One Word is echt een geweldig nummer!
... als je een nummer continu draait op radio en TV zullen er best veel mensen het ineens goed gaan vinden?! - hangt natuurlijk af van hoe "gullable" ze zijn denk ik

zie eerdere comment --- misschien als je die verschrikelijke slecht engelse accent weg haalt is het acceptable?

TerryA schreef:
hoe "gullable" ze zijn denk ik

Maar dit is ook verschrikkelijk slecht Nederlands!

nicolas
Ook niet echt mijn ding, doch heb ze wel gezien op Werchter en ze was uitmuntend. Je kan niet stemmen op een concert zeker?

Ik vindt het een lekkere album om naar te luisteren, met name de nummers:

Girl
Lost
Jerusalem
One Word

Vind het nog steeds niet een écht Anouk album. I Spy dan weer wel.
Toch een te gek album!

Planefreak
Wat ik mooi aan dit album vind is de combinatie van akoustische en electrische gitaren. Met de zang en bas eroverheen klinkt het erg mooi en goed afgewerkt. Fading is een mooi stukje sfeervolle muziek.

En dat anouk niks voorsteld in de muziek, das natuurlijk onzin. Ze is een van de succesvolste vrouwelijke artiesten van Nederland ooit.

MOOI, AFWISSELEND ALBUM

Hotel New York is een album dat voor iedere stemming wel iets in huis heeft. Pittige, opzwepende nummers als Girl en Jerusalem, tot bijvoorbeeld het meeslepende Lost. Ik vond Anouk altijd geweldig, behalve haar vorige album, Graduated Fool, waar ik niet zo goed aan kon wennen. Echter met Hotel New York maakt ze het meer dan goed. Van mij krijgt ze 5 sterren voor dit bijzondere product van Nederlandse bodem. Dat brengt mij overigens op de personen hieronder die commentaar hebben op het Engels van Anouk. Ik heb even de onderstaande taalfouten opgeteld. Mensen, er bestaat een mooie, bijbelse uitspraak over een splinter en een balk. Ik zou zeggen, breng eens een bezoek aan de oogarts.

Maartje Bronkhorst

avatar van FunkStar
Dit album is 100% Anouk. Na de wat tegenvallende Graduated Fool is ze weer helemaal terug.
Hoewel er hele vrolijke nummers op staan die meteen blijven hangen (zoals Girl en het tweede nummer Heaven Knows), staan er ook heel wat nummers op die iets minder toegankelijk zijn. One Word en Lost zijn ook juweeltjes!

Best wel goed album. Buiten Heaven Knows, I Spy en One Word zijn alle nummers wel redelijk tot goed.

Vooral Girl, Alright, Our Own Love en Jerusalem.

avatar van kaztor
Al dat gezeur over Graduated Fool.... Als er geen knallers van hits op staan wordt het gelijk een tegenvaller genoemd. Typerend voor de consumptiemaatschappij.

Over Hotel New York: Wel aardig, maar zeker niet beter.

Ik vind Hotel New York best wel een goed album.
Girl VOND ik een goed nummer.. Na al dat gedraai op de radio komt het wat m'n oren uit.

Mijn favorieten zijn..
*More than you deserve
*Lost
*Jerusalem

Joy
FunkStar schreef:
Dit album is 100% Anouk. !

ik vraag me af welk album van anouk ooit niet 100 % anouk is

kan anouk ook 73 % anouk zijn? of minder zelfs?

ik betwijfel het

alles wat anouk maakt lijkt mij 100 % anouk

Joy

avatar van Castagnette
Een plaat die duidelijk voor het grote publiek is gemaakt. Muzikaal gezien is het voor het grootste gedeelte drek, en tekstueel gezien bijna nog slechter... Ik hoop van harte dat de oude Anouk ooit nog eens terug komt...

avatar van kaztor
Jolieeen. x schreef:
Ik vind Hotel New York best wel een goed album.

Mijn favorieten zijn..
...
*Jerusalem

Jerusalem is een heel goed nummer. Jammer dat niet die, maar draken als One Word en Lost grote hits werden.