Anouk - Hotel New York (2004)

Label: EMI

1. Girl (3:30)
  2. Heaven Knows (3:45)
  3. More Than You Deserve (4:20)
  4. Falling Sun (3:32)
  9. Jerusalem (3:55)
  10. One Word (4:02)
  11. I Spy (3:44)
  12. Fading (4:45)
  13. Jerusalem [Live & Acoustic] * (4:38)
  14. Alright [Live & Acoustic] * (3:41)
  15. Lost [Live & Acoustic] * (3:49)
  16. Falling Sun [Live & Acoustic] * (3:58)
  17. Girl [Live & Acoustic] * (3:49)
  18. Nobody's Wife [Live & Acoustic] * (4:24)
Op bol.com kan je al wat liedjes beluisteren. Het klinkt in ieder geval veel belovend, en beter dan haar laatste echte cd (Graduated Fool) Die was nogal eentonig dacht ik.
Ik kan niet wachten tot deze cd in de winkel ligt!

Op 3fm geven ze ontzettend veel aandacht aan dit album. Luister 's ochtends altijd naar Giel Beelen maar ik denk dat ik nu ongeveer wel alle nummers van het album heb gehoord. Het is geen vervelende muziek voor op de radio, maar bijzonder is het ook niet. Meer poppie nummers dan voorheen bij Anouk.

avatar van Ziggy007
1,5
Het nummer Girl al paar keer op TMF/MTV gezien. Klinkt best lekker moet ik zeggen, ook de clip is wel aardig om te zien.

Maargoed een heel album Anouk vind ik vaak weer net iets te veel. Zijn een paar nummers die de cd dragen en de rest vind ik vaak ver onder het gemiddelde Schaf het album daarom ook niet aan.

avatar van rzasa
Dat hitje van nu, Girl, doet me sterk denken aan iets van vroeger...maar wat?

"Girl" is net zo'n ouderwets popliedje, had ik nie verwacht van haar. Klinkt wel leuk. Verder ken ik alleen "Lost" en dies wel mooi.

Ik vind het wel een redelijk album, er staan een paar goede nummers op.. Ik geef dit album een een 3*!

waarom die link naar moviemeter?

ricky2612
de 1e 2 cd's van anouk vond ik vroeger errug goed, en hebben ook vele uurtjes in mijn cd-speler versleten..maareh sinds dien is het btje afwaarts gegaan vind ik zelf. Graduated Fool het mij werkelijk geen 1 seconde kunnen boeiuh, wat een verschrikkelijke cd was dat. En deze is dan wel weer beter, maar moet het gewoon van paar goede nr's hebben.

Je hoort gewoon dat ze allemaal verschillende muzieksoorten wilt uitproberen, maar het werkt gewoon niet bij haar. Blijf nog maar gewoon bij de wat rock-achtige kant, vond IK iig een stuk beter.

3 *

avatar van Jordy
Jordy (admin)
mindflight schreef:

waarom die link naar moviemeter?

neo?

foutje waarschijnlijk

Ten
Bij Anouk duurt het altijd een tijd voordat de nummers echt tot me doordringen. Ik was eerst helemaal weg van 'Girl', maar nu ik de cd een aantal keer heb beluisterd, worden de andere nummers toch steeds beter en beter.

Ik ben vanaf het vorige album, haar muziek echt gaan waarderen.

Tot nu toe 3.5*

avatar van Zachary Glass
Onlangs verscheen er een interview met Anouk in "De Morgen" (een Belgische krant), waarin ze beweerde: "ik geloof niet in marketingrock" .

Ik geloof niet in artiesten die beweren dat ze niet geloven in marketingrock

Ik vind Anouk een van de beste Nederlandse artiesten. Hoewel ik nog nooit een album van haar in huis heb gehaald kon ik me niet beheersen na het grijs draaien van Girl en na het horen van Lost.
De liedjes op het album zijn zeer varierend en sommige vind ik zelfs niet bij Anouk passen.
Maar over het algemeen is het een goed album met verslavende liedjes die ik nog vaak zal willen horen...

avatar van deek
Is gewoon een nederlands bagger product. Liedjes van dertien in een dozijn, niets vernieuwends aan.
Dat ze maar lekker in de VS gaat wonen hebben wij er geen last meer van.

JonnieBrasco
deek schreef:

Liedjes van dertien in een dozijn, niets vernieuwends aan.

Hier zijn het er slechts twaalf in een dozijn. Ik ben het met je eens over dat het niets vernieuwend is. De eerste drie nummers zijn wel min of meer distinctief, maar daarna verslapt het heel erg... zowel op de cd als bij mij als luisteraar.

Planefreak
Hotel New York is een gevoelige CD met prachtige nummers. De songteksten van een aantal nummers(bijna allemaal) zijn geweldig en heel mooi. Muziek hoort mooi en gevoel te hebben. Bij Anouk voel je dat altijd. Haar nummers zijn gebazeerd op haar eigen leven. Ze vertaald deze in haar teksten. Naar mijn weten doet ze dat heel goed. Ik wordt echt geraakt door deze mooie nummers. Maar als ik naar sommige berichten kijk op dit forum... Bij sommigen gaat het alleen om een leuke beat en een stoere tekst. En dat is wel het gevaar van deze tijd. Muziek is geen Muziek meer. Mensen willen in deze tijd het gevoel weer terug dat we de laatste jaren zijn verloren."Nederlandse bagger'?? Het is volgensmij niet toevallig dat (bijna?) alle album's platina zijn.
De aparte stem van Anouk herken je uit duizenden. Als je naar die vreselijke muziek van tegenwoordig kijkt, die zijn allemaal het zelfde. Nee, Anouk...das echt een goede zangeres.

Gustav

Mag er regelmatig naar luisteren omdat vriendje fan is. Persoonlijk vind heb ik het nu wel gehoord van haar.

sweetlake schreef:

Planefreak
Jerusalem is nieuwe (mooie) single van dit album. Beste vind ik 'More Than You Deserve' van Hotel New York. Goede rock! Overigens is Anouk één van de zeldzame artiesten, die live nog beter is dan in de studio. Luister eens naar 'I Live For You' op Close Up (live; dvd-video) en vergelijk dat met 'I Live For You' op 'Graduated Fool' WOW![/quote]

Je hebt helmaal gelijk!..Anouk is een geweldige zangeres. Ik hoop eigenlijk toch nog dat ze op tournee gaat. Ik zou haar graag echt live willen horen.

Vind dit een goede plaat. Vind het vorige werk van Anouk niet zo bijzonder, maar dit album dus wel, staan echt prachtige ballads op en ook enkele heerlijke up tempo nummers. Ja, lekkere plaat gewoon.

Planefreak schreef:

helemaal mee eens, heb een x een acoestiese verzie van girl gehoord en die klonk erg goed!

avatar van Jumperjack
Gewoon goed, net geen Urban Solitude, maar gewoon goed. 4 december ga ik haar voor de 7e keer live bewonderen, waarmee eindelijk Simple minds na 20 jaar uit mijn persoonlijke record boeken verdwijnen.

rzasa schreef:
Dat hitje van nu, Girl, doet me sterk denken aan iets van vroeger...maar wat?

Queens of the stone age - No one knows

avatar van HiLL
Is dat 'vroeger' dan?

avatar van bloempje24
Vroeger dan Girl in ieder geval. de gelijkenissen zijn overduidelijk.

Ik vind het een beetje wisselvallige CD.
Heaven knows is een erg lekker nummer met een soepel reggea-ritme, gecombineerd met een soort gospel-achtergrondkoortje en Anouk zingend op haar best. Zo hadden er van mij meer op mogen staan.

Andere positieve uitschieter is Our own love. Lekker nummer en na een paar keer luisteren wist ik waarom het zo vertrouwd klinkt: het doet me erg denken aan Bettie Serveert. De stemmen zijn uiteraard erg verschillend maar qua opbouw en zanglijn denk ik invloeden te horen.

De single Jerusalem vind ik niet sterk en I Spy zelfs ronduit slecht.

Al met al van mij 3 sterren.

avatar van dynamo d
Lovende kritiek vandaag in de Volkskrant (en dat is niet de minst kritische van alle kranten) over het live optreden van Anouk in Ahoy (3/12). Enkele citaten:
"... de show in Rotterdam bezit grootse internationale allure"

"Het is een mirakel hoe Anouk zich de afgelopen jaren op het podium heeft ontwikkeld, en zo ongeveer alle studioversies van haar succesnumers live weet te overtreffen. Ook de nummers van Hotel New York krijgen in Ahoy' pas echt zegginskracht. More Than You Deserve zingt ze krachtiger, Jerusalem wordt minder houterig begeleid en de twee slotnummers vormen een schitterende climax."

"De show die Anouk thans presenteert behoort tot de opwindenste rockevenementen van de laatste jaren."

"Nederland zou na het verscheiden van Herman Brood geen echte rock 'n roll-dieren meer hebben. Mooi wel dus, Anouk Teeuwe is de naam, 30 jaar, moeder van drie kinderen. Het heeft een jaar of acht geduurd voor ze haar definitieve vorm vond, maar nu mag ze ongenaakbaar worden genoemd."

avatar van bloempje24
De cd is k*t, zo te lezen zijn de meningen over het optreden positiever. Maar dit hoort uiteraard wel thuis in het forum "live", ipv bij het album, niet?

bloempje24 schreef:

Je hebt gelijk. Had ik even niet aangedacht. Zojuist heb ik topic "Anouk Live" geopend op het forum "live".

Met dit album heb ik niet zo heel veel: niet slecht, maar ik kan er ook niet echt warm of koud van worden.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat het nummer One Word me wel pakt inmiddels.

avatar van VanDeGriend
aERodynamIC schreef:
Met dit album heb ik niet zo heel veel: .

Ik heb dat eigenlijk met alle albums van Anouk. Altijd wel een paar leuke dingen maar volledig overtuigen is nog nooit gelukt.