zoeken in:
0
Kadafi
geplaatst: 17 maart 2010, 19:39 uur
Geen idee of deze al gepost is, maar dit is "Theme for great cities". Opnieuw uitgebracht, door een danceproject met de naam Raven Maize. Vorig jaar dus het origineel van de Simple Minds ontdekt op Sons & Fascination/Sister feelings call, vele malen beter dan deze suffe dance rip-off die ik al jaren ken.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 23:04 uur
Chameleon Day schreef:
En zie hier het grote bewijs dat Joy Division toch echt aan de wieg heeft gestaan van dance/house; ik heb het altijd al beweerd:
Atmosphere (remix)
She's Lost Control
Love Will Tear Us Apart
Love Will tear Us Apart
No Love Lost/LWTUA
Love Will Tear Us Apart
En zo zijn er vast nog meer te vinden.
En zie hier het grote bewijs dat Joy Division toch echt aan de wieg heeft gestaan van dance/house; ik heb het altijd al beweerd:
Atmosphere (remix)
She's Lost Control
Love Will Tear Us Apart
Love Will tear Us Apart
No Love Lost/LWTUA
Love Will Tear Us Apart
En zo zijn er vast nog meer te vinden.
Je wordt al net zo geestig als die andere Joy Division-druiper op deze site, namelijk mjuman..http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/5845971/a/Sons+And+Fascination/Sister+Feelings+Call.htm
Ex Simple Minds : Rock Artist Management - rockartistmanagement.com
allmusic ((( Simple Minds > Biography )))
Simple Minds 'New Gold Dream (81,82,83,84)' Articles & Reviews - simpleminds.org.uk
Maargoed, ik begrijp dat je helemaal niet geïnteresseerd bent, maar het leuker vind om me gewoon een beetje belachelijk te maken.. die kans krijg je dan ook zelden. Ga je gang. Herman heeft dan ook meteen een topdag denk ik, ik haak af

0
geplaatst: 17 maart 2010, 23:12 uur
Dat laatste denk je verkeerd. Uit die links word ik ook niet veel wijzer. Allmusic had ik al eerder bekeken en die komen niet veel verder dan M83.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 23:30 uur
Ik heb ook nergens gezegd dat SM de enige invloed zijn, samen met OMD, Human League, Ultravox e.a. (pas veel later gevolgd door New Order) werden deze bands ook wel 'euro dance' genoemd, of zeker van invloed daarop. Tuurlijk ga je daarvoor weer terug naar Kraftwerk of Klaus Schulze en soortgelijke acts, misschien wel de meest grote invloeden op de dance/ electro anno nu. Maar ik heb nu wel genoeg gezegd. In de links worden deze termen allemaal wel in verband gebracht met SM (Euro-disco in allmusic), hoe summier dan ook volgens jullie.
0
geplaatst: 18 maart 2010, 00:28 uur
orbit schreef:
Je wordt al net zo geestig als die andere Joy Division-druiper op deze site, namelijk mjuman..
http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/5845971/a/Sons+And+Fascination/Sister+Feelings+Call.htm
Ex Simple Minds : Rock Artist Management - rockartistmanagement.com
allmusic ((( Simple Minds > Biography )))
Simple Minds 'New Gold Dream (81,82,83,84)' Articles & Reviews - simpleminds.org.uk
Maargoed, ik begrijp dat je helemaal niet geïnteresseerd bent, maar het leuker vind om me gewoon een beetje belachelijk te maken.. die kans krijg je dan ook zelden. Ga je gang. Herman heeft dan ook meteen een topdag denk ik, ik haak af
Je wordt al net zo geestig als die andere Joy Division-druiper op deze site, namelijk mjuman..http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/5845971/a/Sons+And+Fascination/Sister+Feelings+Call.htm
Ex Simple Minds : Rock Artist Management - rockartistmanagement.com
allmusic ((( Simple Minds > Biography )))
Simple Minds 'New Gold Dream (81,82,83,84)' Articles & Reviews - simpleminds.org.uk
Maargoed, ik begrijp dat je helemaal niet geïnteresseerd bent, maar het leuker vind om me gewoon een beetje belachelijk te maken.. die kans krijg je dan ook zelden. Ga je gang. Herman heeft dan ook meteen een topdag denk ik, ik haak af
Kom, kom orbit, wees een vent! Zelf hanteer je regelmatig een stijl met een plagerige ondertoon (vgl. bv. je openingszin in je eerste reactie op Titmeister); soms zelfs op het randje van afzeiken. Wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren.
Met dat overzichtje met dance-remixen van JD wil ik slechts mijn stelling verduidelijken - mate van sampling/remixing zegt op zichzelf nog niet veel over beïnvloeding van de hedendaagse dance-muziek; JD heeft nl. niets met dance van doen.
Ik heb JD genomen omdat jij me in een eerdere (verhitte) discussie verweet JD als het beginpunt van elk genre te beschouwen. Gewoon een beetje humor dus (zie ook de smileys).
Ik denk overigens dat we ook van The Cure een hele batterij aan dance-remixen kunnen vinden (eindeloze 'Lullaby' en 'A Forest'-remixen vermoed ik).
En dank voor die links. Daarin ben ik dus wel oprecht geïnteresseerd. Heb nu alleen even geen tijd om ze te checken. Maar dat ga ik zeker doen.
Ik ben trouwens ook op zoek geweest naar dat remix-album van NGD, maar nog niet kunnen vinden.
orbit schreef:
Ik heb ook nergens gezegd dat SM de enige invloed zijn, samen met OMD, Human League, Ultravox e.a. (pas veel later gevolgd door New Order) werden deze bands ook wel 'euro dance' genoemd, of zeker van invloed daarop. Tuurlijk ga je daarvoor weer terug naar Kraftwerk of Klaus Schulze en soortgelijke acts, misschien wel de meest grote invloeden op de dance/ electro anno nu.
Ik heb ook nergens gezegd dat SM de enige invloed zijn, samen met OMD, Human League, Ultravox e.a. (pas veel later gevolgd door New Order) werden deze bands ook wel 'euro dance' genoemd, of zeker van invloed daarop. Tuurlijk ga je daarvoor weer terug naar Kraftwerk of Klaus Schulze en soortgelijke acts, misschien wel de meest grote invloeden op de dance/ electro anno nu.
Ha, kijk eens. Je draait al bij. Hier kan ik het grotendeels mee eens zijn. Heel wat genuanceerder dan je eerste bericht:
orbit schreef:
Niet alleen zijn de Simple Minds zeer belangrijk geweest voor dance anno nu, ze gaan ook nog veel verder dan dat.
Niet alleen zijn de Simple Minds zeer belangrijk geweest voor dance anno nu, ze gaan ook nog veel verder dan dat.
Ik viel namelijk (evenals LucM) over de woorden "zeer belangrijk".

0
geplaatst: 18 maart 2010, 01:09 uur
Belangrijk dan, zo beter? Anthem dance is één van de kenschetsen van de (euro) trance beweging.. als het over anthemisch gaat zijn de SM wel degelijk één van de grondleggers hiervan (vergelijk Guru Josh met Infinity eens met het anthemische van een Theme For Great Cities bijvoorbeeld). Zo zie ik de invloed van SM. En daar vind ik ze er meer uitsteken dan andere acts in de jaren 80 (behalve misschien U2, maar die waren veel minder dansbaar).
Verder heb ik al eerder gezegd dat de hoeveelheid remixes niet veel zegt, ware het niet dat er ook artiesten zijn die amper worden gebruikt door trance/dance artiesten en toch veel bekender zijn dan de SM. Misschien niet alleszeggend, maar ook niet oninteressant lijkt me. Ik ken een paar mensen die goed thuis zijn in 90s muziek en ook de dance-golf en die wezen me gelijk daarop toen ik zei dat ik SM wel tof vond. Dat hadden ze niet van mij verder. Er is tenminste een groepje wat ze enige invloed toedicht, zoals ook de schrijvers van die stukken op internet die ik plaatste.
En dat incasseren? Dat doe ik al genoeg hoor.. ik vond trouwens Titmeister's post niet al te best, beetje SM wegzetten als muziek "die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" en tegerlijkertijd zichzelf profileren als van deze tijd met The Flashblub, als er nu iets achterhaald is inmiddels is het die artiest wel (sterker, hij is nooit voorbij Aphex Twin gekomen). Ik ben toevallig een bijna-40-er die prima thuis is in allerlei actuele genres zoals jij ook weet, ik vond zijn post een beetje aanmatigend.. alsof wij alleen maar nostalgisch zijn. Vind je dat wel positief dan?
Verder heb ik al eerder gezegd dat de hoeveelheid remixes niet veel zegt, ware het niet dat er ook artiesten zijn die amper worden gebruikt door trance/dance artiesten en toch veel bekender zijn dan de SM. Misschien niet alleszeggend, maar ook niet oninteressant lijkt me. Ik ken een paar mensen die goed thuis zijn in 90s muziek en ook de dance-golf en die wezen me gelijk daarop toen ik zei dat ik SM wel tof vond. Dat hadden ze niet van mij verder. Er is tenminste een groepje wat ze enige invloed toedicht, zoals ook de schrijvers van die stukken op internet die ik plaatste.
En dat incasseren? Dat doe ik al genoeg hoor.. ik vond trouwens Titmeister's post niet al te best, beetje SM wegzetten als muziek "die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" en tegerlijkertijd zichzelf profileren als van deze tijd met The Flashblub, als er nu iets achterhaald is inmiddels is het die artiest wel (sterker, hij is nooit voorbij Aphex Twin gekomen). Ik ben toevallig een bijna-40-er die prima thuis is in allerlei actuele genres zoals jij ook weet, ik vond zijn post een beetje aanmatigend.. alsof wij alleen maar nostalgisch zijn. Vind je dat wel positief dan?
0
geplaatst: 19 maart 2010, 13:19 uur
Sorry hoor orbit, maar The Flashbulb achterhaald?
Wat een onzin. Naast alle stijlen die Benn Jordan bewandelt (en heeft bewandeld) is hij ook een groot aantal instrumenten meester (i.t.t. Aphex Twin) en werkt hij tegenwoordig zelfs met orkesten aan nieuw werk. Dat dat niet je smaak is a la, maar achterhaald is het allerminst.
Dan nog maar even on-topic over de Simple Minds:
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden. Daarnaast vind ik dat de invloed van de SM op dance-muziek hier schromelijk wordt overdreven.
Wat een onzin. Naast alle stijlen die Benn Jordan bewandelt (en heeft bewandeld) is hij ook een groot aantal instrumenten meester (i.t.t. Aphex Twin) en werkt hij tegenwoordig zelfs met orkesten aan nieuw werk. Dat dat niet je smaak is a la, maar achterhaald is het allerminst.Dan nog maar even on-topic over de Simple Minds:
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden. Daarnaast vind ik dat de invloed van de SM op dance-muziek hier schromelijk wordt overdreven.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 14:05 uur
Aurum schreef:
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden.
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden.
Ken je het oude werk van Simple Minds wel? Of baseer je je mening enkel op het werk van na 1990?
Luister maar eens naar Empires and Dance (de plaat die hier in de discussie nu centraal staat) en ook naar Sons & Fascination/Sister Feelings Call. Die platen klinken ook anno vandaag nog zeer fris. Kan menige band nog een puntje aan zuigen.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 13:54 uur
Simple Minds in biddinghuizen op het LOTS festival
Lots Festival 2010 | Muziekfestijn voor levensgenieters - lotsfestival.nl
Lots Festival 2010 | Muziekfestijn voor levensgenieters - lotsfestival.nl
0
geplaatst: 25 maart 2010, 22:31 uur
Jim Kerr (Lost Boy! A.K.A. Jim Kerr) komt met een solo-album. Deze komt 16 mei uit. Jim Kerr speelt 31 mei in De Melkweg!
Hier de eerste twee vrijgegeven nummers Shadowland en Refugee:
Hier de eerste twee vrijgegeven nummers Shadowland en Refugee:
0
geplaatst: 27 maart 2010, 00:26 uur
Aurum schreef:
Sorry hoor orbit, maar The Flashbulb achterhaald?
Wat een onzin. Naast alle stijlen die Benn Jordan bewandelt (en heeft bewandeld) is hij ook een groot aantal instrumenten meester (i.t.t. Aphex Twin) en werkt hij tegenwoordig zelfs met orkesten aan nieuw werk. Dat dat niet je smaak is a la, maar achterhaald is het allerminst.
Dan nog maar even on-topic over de Simple Minds:
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden. Daarnaast vind ik dat de invloed van de SM op dance-muziek hier schromelijk wordt overdreven.
Sorry hoor orbit, maar The Flashbulb achterhaald?
Wat een onzin. Naast alle stijlen die Benn Jordan bewandelt (en heeft bewandeld) is hij ook een groot aantal instrumenten meester (i.t.t. Aphex Twin) en werkt hij tegenwoordig zelfs met orkesten aan nieuw werk. Dat dat niet je smaak is a la, maar achterhaald is het allerminst.Dan nog maar even on-topic over de Simple Minds:
In de quote "muziek die alléén nog maar door 40-ers wordt gewaardeerd, want verder is het bagger natuurlijk" kan ik me v.w.b. de Simple Minds dan wel weer aardig vinden. Daarnaast vind ik dat de invloed van de SM op dance-muziek hier schromelijk wordt overdreven.
Ik vind de invloeden van vrijwel alle bands op dance nogal schromelijk overdreven om het kort te maken, muv. Kraftwerk en een handvol acts die eind jaren 70/ begin 80 aan het werk waren.
The Flashbulb heb ik volgens mij nergens achterhaald genoemd, alhoewel ik niet alles van de man ken.. wel tweederangs. Gebaseerd op een plaat die ik aandachtig heb beluisterd van hem, leek het, of probeerde het krampachtig te lijken, op Aphex Twin. Die veel veelzijdiger is en ook vele malen perfecter in de geluidsexperimenten die hij heeft gedaan. Wat Flashbulb verder kan bespelen of dat hij conservatorium heeft gevolgd boeit me niet zo.. perfecte scholing leidt niet automatisch tot perfecte muziek.
0
geplaatst: 28 maart 2010, 11:51 uur
orbit schreef:
Ik vind de invloeden van vrijwel alle bands op dance nogal schromelijk overdreven om het kort te maken, muv. Kraftwerk en een handvol acts die eind jaren 70/ begin 80 aan het werk waren.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens. Ik vind de invloeden van vrijwel alle bands op dance nogal schromelijk overdreven om het kort te maken, muv. Kraftwerk en een handvol acts die eind jaren 70/ begin 80 aan het werk waren.

orbit schreef:
The Flashbulb heb ik volgens mij nergens achterhaald genoemd..
The Flashbulb heb ik volgens mij nergens achterhaald genoemd..
Toch wel
, in je voorgaande post (waar ik toen op reageerde):orbit schreef:
..en tegerlijkertijd zichzelf profileren als van deze tijd met The Flashblub, als er nu iets achterhaald is inmiddels is het die artiest wel (sterker, hij is nooit voorbij Aphex Twin gekomen).
..en tegerlijkertijd zichzelf profileren als van deze tijd met The Flashblub, als er nu iets achterhaald is inmiddels is het die artiest wel (sterker, hij is nooit voorbij Aphex Twin gekomen).
Maargoed, gauw weer optopic:
Chameleon Day schreef:
Ken je het oude werk van Simple Minds wel? Of baseer je je mening enkel op het werk van na 1990?
Luister maar eens naar Empires and Dance (de plaat die hier in de discussie nu centraal staat) en ook naar Sons & Fascination/Sister Feelings Call. Die platen klinken ook anno vandaag nog zeer fris. Kan menige band nog een puntje aan zuigen.
De door jou genoemde albums ken ik niet, maar wel New Gold Dream en die doet me nu niet echt veel. Maargoed, misschien moet ik deze albums eens een kans geven. Ken je het oude werk van Simple Minds wel? Of baseer je je mening enkel op het werk van na 1990?
Luister maar eens naar Empires and Dance (de plaat die hier in de discussie nu centraal staat) en ook naar Sons & Fascination/Sister Feelings Call. Die platen klinken ook anno vandaag nog zeer fris. Kan menige band nog een puntje aan zuigen.

0
geplaatst: 30 maart 2010, 01:13 uur
Oeps..

Nouja, het summum van moderne electronic of muziek vind ik het in elk geval niet, talloze artiesten die vernieuwender en beter dingen maken. Ik zou er niet mee gaan scoren in elk geval om daarmee Simple Minds weg te zetten als ouderwets, maargoed dat is inmiddels wel duidelijk.
0
geplaatst: 12 april 2010, 16:31 uur
De nieuwe Jim Kerr, welke progressief zou moeten worden, komt uit in maar liefst 4 versies!!
versie 1: enkele cd
versie 2: ltd digipack plus 3 bonustracks
versie 3: collector's edition met 7 inch single met daarop 2 unreleased tracks
versie 4: de lp
versie 1: enkele cd
versie 2: ltd digipack plus 3 bonustracks
versie 3: collector's edition met 7 inch single met daarop 2 unreleased tracks
versie 4: de lp
0
geplaatst: 14 juni 2010, 22:04 uur
Bij Lostboy! AKA - Lostboy! AKA Jim Kerr (2010):
Ik heb de platen van Simple Minds weer eens beluisterd en ben toch tot de conclusie gekomen dat de beste platen zijn gemaakt met Michael McNeill en Derek Forbes. Zij bepaalden de typische sound van de Simple Minds en Charlie Burchill en de diverse drummers vulden alleen maar aan.
Goed voorbeeld zijn de instrumentale nummers Theme for Great Cities, Soundtrack for Every Heaven, Seeing Out The Angel (instrumentale versie), Somebody Up There Likes You. etc.
Vanaf Sparkle in The Rain heeft Charlie Burchill en Mel Gaynor deze sound overgenomen en zijn de synthesizer en bass meer naar de achtergrond gebracht. Hier is ook de split ontstaan tussen de New Wave band (Real to Real t/m New Gold Dream) en de Stadion Rock Band (Sparkle In The Rain t/m Good News). Life In A Day zie ik als een punk plaat en Neapolis t/m Graffiti Soul zie ik als platen zonder ziel, die ze beter niet hadden kunnen maken.
Ik heb de platen van Simple Minds weer eens beluisterd en ben toch tot de conclusie gekomen dat de beste platen zijn gemaakt met Michael McNeill en Derek Forbes. Zij bepaalden de typische sound van de Simple Minds en Charlie Burchill en de diverse drummers vulden alleen maar aan.
Goed voorbeeld zijn de instrumentale nummers Theme for Great Cities, Soundtrack for Every Heaven, Seeing Out The Angel (instrumentale versie), Somebody Up There Likes You. etc.
Vanaf Sparkle in The Rain heeft Charlie Burchill en Mel Gaynor deze sound overgenomen en zijn de synthesizer en bass meer naar de achtergrond gebracht. Hier is ook de split ontstaan tussen de New Wave band (Real to Real t/m New Gold Dream) en de Stadion Rock Band (Sparkle In The Rain t/m Good News). Life In A Day zie ik als een punk plaat en Neapolis t/m Graffiti Soul zie ik als platen zonder ziel, die ze beter niet hadden kunnen maken.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 11:30 uur
"Thuurke"]Ik heb de platen van Simple Minds weer eens beluisterd en ben toch tot de conclusie gekomen dat de beste platen zijn gemaakt met Michael McNeill en Derek Forbes. Zij bepaalden de typische sound van de Simple Minds en Charlie Burchill en de diverse drummers vulden alleen maar aan.
Goed voorbeeld zijn de instrumentale nummers Theme for Great Cities, Soundtrack for Every Heaven, Seeing Out The Angel (instrumentale versie), Somebody Up There Likes You. etc. [/quote]
[quote]
Ik kan hier met je meegaan. Wel wil ik aantekenen dat Forbes en McNeill na SM in geen enkel andere hoedanigheid spraakmakend zijn geweest. Wat Forbes en McGee nu doen met 4goodmen is pas echt "pathetic".
Goed voorbeeld zijn de instrumentale nummers Theme for Great Cities, Soundtrack for Every Heaven, Seeing Out The Angel (instrumentale versie), Somebody Up There Likes You. etc. [/quote]
[quote]
Ik kan hier met je meegaan. Wel wil ik aantekenen dat Forbes en McNeill na SM in geen enkel andere hoedanigheid spraakmakend zijn geweest. Wat Forbes en McGee nu doen met 4goodmen is pas echt "pathetic".
0
Father McKenzie
geplaatst: 15 juli 2010, 18:33 uur
Het Waalse plaatsje Ciney werd getroffen door een windhoos.
Daardoor kan het hoogtepunt van hun zomer daar niet doorgaan;
Een concert van Simple Minds!
Daardoor kan het hoogtepunt van hun zomer daar niet doorgaan;
Een concert van Simple Minds!
0
geplaatst: 8 september 2010, 09:41 uur
Ik heb via you tube even een hoop nummers beluisterd van albums van deze band tot en met 1984. Sparkle In The Rain doet mij niet veel, ik heb alle nummers beluisterd, maar de vlakke sound en de in mijn oren doorsnee klinkende popliedjes staan mij gewoon niet aan. Het album uit 1981 Sons And Fascination vind ik dan bij vlagen een stuk beter klinken. De 2 albums daar weer voor hebben volgens mij ook ongeveer dezelfde sound in zich, maar heb ik minder nummers van beluisterd dan van de albums uit 1984 en 1981. Ik denk dat voor mij alle albums van Simple Minds de moeite waard zijn tot en met New Gold Dream. Wat daarna uitgebracht is weet ik niet of dat de moeite wel waard is. Misschien dat ik het album uit 1981 er nog wel bij ga nemen, ik geloof dat dat album zelfs als dubbel album met het album ervoor uitgebracht is. Dat zou nog weleens een goede keuze kunnen zijn denk ik. 
Of de dubbele verzamelaar uit 2002, misschien is dat nog een goede aanvulling op New Gold Dream 81-82-83-84. Dat album zie je echt overal liggen voor een prikje.

Of de dubbele verzamelaar uit 2002, misschien is dat nog een goede aanvulling op New Gold Dream 81-82-83-84. Dat album zie je echt overal liggen voor een prikje.
0
Aquila
geplaatst: 8 september 2010, 16:45 uur
ricardo schreef:
Ik denk dat voor mij alle albums van Simple Minds de moeite waard zijn tot en met New Gold Dream.
Het debuut is zeker ook geen 'must'. Simple Minds waren er zelf ook erg ongelukkig mee, muv het nummer Chelsea Girl. Ik zou gewoon met de dubbele remaster van S&F/SFC beginnen na NGD. Wat je zegt over Sparkle in the Rain klopt wel. De productie is nogal koud en 'hard'. Op zich werkt het redelijk, maar er zijn niet veel composities die tot de verbeelding spreken.Ik denk dat voor mij alle albums van Simple Minds de moeite waard zijn tot en met New Gold Dream.
0
geplaatst: 8 september 2010, 17:10 uur
Aquila schreef:
Wat je zegt over Sparkle in the Rain klopt wel. De productie is nogal koud en 'hard'. Op zich werkt het redelijk, maar er zijn niet veel composities die tot de verbeelding spreken.
Wat je zegt over Sparkle in the Rain klopt wel. De productie is nogal koud en 'hard'. Op zich werkt het redelijk, maar er zijn niet veel composities die tot de verbeelding spreken.
Haha,....vind jij.
0
geplaatst: 8 september 2010, 17:53 uur
Iemand die vindt dat SITR "koud en hard" klinkt, zou ik willen aanraden, of kom hier eens luisteren (en in het geval van Aquila zou dat een optie zijn), of ga eens langs bij Schoonenberg.
Mijn bevinding is dat dat album gewoon 'over the top' is geproduceerd. SM pleurt hier over de rand van rock-wave vs impress-rock. SITR is gemaakt om te imponeren (net als de Meeste dromen zijn bedrag van Borsato, bijv.). Muzikaal is het niet oninteressant, maar het is mij te veel in your face; te direct - bij taal kan zoiets inderdaad wel eens als 'hard' worden ervaren.
Bij dat album zit het geluid tussen mij en de muziek (zoals wel vaker); imo leidde SITR het verval in.
Mijn bevinding is dat dat album gewoon 'over the top' is geproduceerd. SM pleurt hier over de rand van rock-wave vs impress-rock. SITR is gemaakt om te imponeren (net als de Meeste dromen zijn bedrag van Borsato, bijv.). Muzikaal is het niet oninteressant, maar het is mij te veel in your face; te direct - bij taal kan zoiets inderdaad wel eens als 'hard' worden ervaren.
Bij dat album zit het geluid tussen mij en de muziek (zoals wel vaker); imo leidde SITR het verval in.
0
Aquila
geplaatst: 8 september 2010, 18:50 uur
Mjuman schreef:
Iemand die vindt dat SITR "koud en hard" klinkt, zou ik willen aanraden, of kom hier eens luisteren [...]Mijn bevinding is dat dat album gewoon 'over the top' is geproduceerd. SM pleurt hier over de rand van rock-wave vs impress-rock. SITR is gemaakt om te imponeren (net als de Meeste dromen zijn bedrag van Borsato, bijv.). Muzikaal is het niet oninteressant, maar het is mij te veel in your face; te direct - bij taal kan zoiets inderdaad wel eens als 'hard' worden ervaren.
Iemand die vindt dat SITR "koud en hard" klinkt, zou ik willen aanraden, of kom hier eens luisteren [...]Mijn bevinding is dat dat album gewoon 'over the top' is geproduceerd. SM pleurt hier over de rand van rock-wave vs impress-rock. SITR is gemaakt om te imponeren (net als de Meeste dromen zijn bedrag van Borsato, bijv.). Muzikaal is het niet oninteressant, maar het is mij te veel in your face; te direct - bij taal kan zoiets inderdaad wel eens als 'hard' worden ervaren.
Je beschrijft wel wat ik bedoel, dus ik blijf thuis. Ik heb het album overigens ook op vinyl gehad vroeger, maar toen was de installatie nog niet je-dat. Ik vind de Lou Reed cover aldaar eigenlijk het mooist.
gemaakt om te imponeren - zou ik zelf niet opgekomen zijn, maar vond ik een mooie vondst.
0
geplaatst: 8 september 2010, 19:43 uur
SITR klinkt mij in de oren als 'gewone ordinaire' stadion rock, niets meer en niets minder. Komt niet aan de enkels van het album ervoor. Tenminste dat vind ik dan. Ben nog niet zo thuis in de new wave, maar sommige albums klinken gewoon super. 
Ik neem geloof ik die 2 albums uit 1981 nog wel een keertje mee, want ik denk dat de rest gewoon niet echt mijn ding is.

Ik neem geloof ik die 2 albums uit 1981 nog wel een keertje mee, want ik denk dat de rest gewoon niet echt mijn ding is.
0
geplaatst: 30 oktober 2010, 10:41 uur
Simple Minds have recently completed four weeks recording in London. In total 4 songs were recorded and mixed, including an 8 minute long version of 'In Every Heaven'. This was originally recorded in '82 during the New Gold Dream sessions and subsequently released in instrumental form as a B side to 'Someone Somewhere In Summertime'. All other tracks recorded are entirely new compositions with both 'Stagefright' and 'On The Rooftop' being credited to Charlie Burchill and Jim Kerr. "Broken Glass Park" written by Jim and Owen Parker was, however, heard previously this year during the live sets from Jim's solo project Lostboy!AKA.
Van www.simpleminds.com
Van www.simpleminds.com
0
geplaatst: 30 oktober 2010, 10:54 uur
Ik had het al gelezen. Heb er echter weinig vertrouwen in dat het nummer er beter op geworden is. En is deze lange versie met zang? Ik vind die gezongen versie uit 1982 toch wel erg fraai.
0
geplaatst: 30 oktober 2010, 10:59 uur
Ik vind dat ze er af moeten blijven, maar we wachten af...
De laatste albums, die hier op MM nogal een goede respons krijgen, hebben geen hoge houdbaarheidswaarde imo.
De laatste albums, die hier op MM nogal een goede respons krijgen, hebben geen hoge houdbaarheidswaarde imo.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 13:35 uur
Bij Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982):
Misschien voor sommigen interessant:
Radio Simple Minds -- Sydney Australia - radiosimpleminds.com
24/24 & 7/7
Op dit moment: Jungleland, live 91, Silver Box
Enjoy voor wie het wil!
Misschien voor sommigen interessant:
Radio Simple Minds -- Sydney Australia - radiosimpleminds.com
24/24 & 7/7
Op dit moment: Jungleland, live 91, Silver Box
Enjoy voor wie het wil!
0
geplaatst: 10 maart 2011, 14:18 uur
De recente playlist, om een idee te geven:
Played At (CET) Song
14:16:35 Simple Minds - Travelling Man (Album: Real Life)
14:12:06 Simple Minds - Swimming Towards The Sun (Album: Our Secrets Are The Same)
14:05:09 Simple Minds - Hypnotised - Glasgow 10/9/95 (Silver Box 1991 - 1995)
14:00:28 Simple Minds - Ghostdancing (Album: Glittering Prize)
13:57:02 Simple Minds - Rivers of Ice (Album: Real Life)
13:50:01 SIMPLE MINDS - Kick It In (Unauthorised Mix)
13:42:31 Simple Minds - Biko (Album: Live & Rare)
13:38:18 Simple Minds - Jeweller (part2) (Album: Black & White 050505)
13:31:37 Simple Minds - Oh Jungleland - Barrowlands 13/8/91 (Silver Box 1991 - 1995)
13:27:31 Simple Minds - Life In A Day - Live @ Paris Theatre, London 8/8/79 (Silver Box 1979 - 1981)
13:22:04 Simple Minds - And the Band Played On (Album: Good News From The Next World)
13:17:48 Simple Minds - East at Easter
13:12:10 FourGoodMan - Starman (Live)
13:07:16 Simple MInds - Glittering prize (Club Mix)
13:01:44 Simple Minds - Great Leap Forward (Album: Good News From The Next World)
12:57:34 Simple Minds - Space (Album: Our Secrets Are The Same)
12:52:53 Simple Minds - Constantinople Line (Album: Empires and Dance)
12:47:54 Simple Minds - Big Sleep (Album: New Gold Dream (81-82-83-84)
12:40:56 Simple Minds - Love Song/Sun City/Dance to the Music
12:36:39 Simple Minds - Glittering Prize - David Jensen Session 13/8/82 (Silver Box 1981 - 1985)
Played At (CET) Song
14:16:35 Simple Minds - Travelling Man (Album: Real Life)
14:12:06 Simple Minds - Swimming Towards The Sun (Album: Our Secrets Are The Same)
14:05:09 Simple Minds - Hypnotised - Glasgow 10/9/95 (Silver Box 1991 - 1995)
14:00:28 Simple Minds - Ghostdancing (Album: Glittering Prize)
13:57:02 Simple Minds - Rivers of Ice (Album: Real Life)
13:50:01 SIMPLE MINDS - Kick It In (Unauthorised Mix)
13:42:31 Simple Minds - Biko (Album: Live & Rare)
13:38:18 Simple Minds - Jeweller (part2) (Album: Black & White 050505)
13:31:37 Simple Minds - Oh Jungleland - Barrowlands 13/8/91 (Silver Box 1991 - 1995)
13:27:31 Simple Minds - Life In A Day - Live @ Paris Theatre, London 8/8/79 (Silver Box 1979 - 1981)
13:22:04 Simple Minds - And the Band Played On (Album: Good News From The Next World)
13:17:48 Simple Minds - East at Easter
13:12:10 FourGoodMan - Starman (Live)
13:07:16 Simple MInds - Glittering prize (Club Mix)
13:01:44 Simple Minds - Great Leap Forward (Album: Good News From The Next World)
12:57:34 Simple Minds - Space (Album: Our Secrets Are The Same)
12:52:53 Simple Minds - Constantinople Line (Album: Empires and Dance)
12:47:54 Simple Minds - Big Sleep (Album: New Gold Dream (81-82-83-84)
12:40:56 Simple Minds - Love Song/Sun City/Dance to the Music
12:36:39 Simple Minds - Glittering Prize - David Jensen Session 13/8/82 (Silver Box 1981 - 1985)
0
geplaatst: 10 maart 2011, 14:26 uur
In De Site > Algemeen > Simple Minds radio:
Voor wie eventueel interesse zou kunnen hebben ...
Radio Simple Minds -- Sydney Australia - radiosimpleminds.com
Voor wie eventueel interesse zou kunnen hebben ...
Radio Simple Minds -- Sydney Australia - radiosimpleminds.com
0
geplaatst: 10 maart 2011, 16:41 uur
De recente speellijst:
Played At (CET) Song
16:40:23 ÿþF - ÿþS
16:36:04 Simple Minds - Banging on the Door (Album: Real Life) 4.25
16:33:00 Simple Minds - Year Of The Dragon
16:28:33 Simple Minds - Freedom Angel
16:23:42 Simple Minds - Glitterball (Album: Néapolis)
16:17:38 Simple Minds - Soul Crying Out (Album: Street Fighting Years)
16:13:55 Simple Minds - Cynical Heart (Jam&Spoon feat. Jim Kerr)
16:08:49 Simple Minds - 7 Deadly Sins (Album: Good News From The Next World)
16:04:48 Simple Minds - Stand By Love (Album: Real Life)
15:59:29 Simple Minds - Sons and Fascination (Album: Sons and Fascination)
15:55:48 Simple Minds - Don't You (Forget About Me) [special mix by Perky Park] (Album: Live & Rare)
15:52:01 Simple Minds - The American (Album: Sons and Fascination)
15:47:18 Simple Minds - Alive And Kicking (Album: Glittering Prize)
15:42:24 FourGoodMan - Change (Live)
15:38:25 ÿþ1 - Mandela Day
15:32:21 Simple Minds - Saturday Girl
15:26:19 Simple Minds - Once Upon a Time
15:21:39 Simple Minds - Underneath The Ice (Album: Black & White 050505)
15:19:42 Simple Minds - When Spirits Rise (Album: Street Fighting Years
Played At (CET) Song
16:40:23 ÿþF - ÿþS
16:36:04 Simple Minds - Banging on the Door (Album: Real Life) 4.25
16:33:00 Simple Minds - Year Of The Dragon
16:28:33 Simple Minds - Freedom Angel
16:23:42 Simple Minds - Glitterball (Album: Néapolis)
16:17:38 Simple Minds - Soul Crying Out (Album: Street Fighting Years)
16:13:55 Simple Minds - Cynical Heart (Jam&Spoon feat. Jim Kerr)
16:08:49 Simple Minds - 7 Deadly Sins (Album: Good News From The Next World)
16:04:48 Simple Minds - Stand By Love (Album: Real Life)
15:59:29 Simple Minds - Sons and Fascination (Album: Sons and Fascination)
15:55:48 Simple Minds - Don't You (Forget About Me) [special mix by Perky Park] (Album: Live & Rare)
15:52:01 Simple Minds - The American (Album: Sons and Fascination)
15:47:18 Simple Minds - Alive And Kicking (Album: Glittering Prize)
15:42:24 FourGoodMan - Change (Live)
15:38:25 ÿþ1 - Mandela Day
15:32:21 Simple Minds - Saturday Girl
15:26:19 Simple Minds - Once Upon a Time
15:21:39 Simple Minds - Underneath The Ice (Album: Black & White 050505)
15:19:42 Simple Minds - When Spirits Rise (Album: Street Fighting Years
* denotes required fields.
