Muziek / Muziekgames / Geef een cijfer aan je voorgangers top10!
zoeken in:
1
geplaatst: 14 januari 2024, 19:49 uur
Kramer heeft een prachtige top 10. Met name de laatste paar platen krijgen een erg hoog cijfer! De lage cijfers liggen sowieso vooral in het begin. De platen 4-7 zijn wat meer gemiddeld. Mooie top 10? Reken maar! Ik zie de platen uit zijn top 10 trouwens vooral meer als een verzameling losse nummers.
Cijfer: nogal
1
geplaatst: 14 januari 2024, 19:56 uur
Fathead schreef:
Kramer heeft een prachtige top 10. Met name de laatste paar platen krijgen een erg hoog cijfer! De lage cijfers liggen sowieso vooral in het begin. De platen 4-7 zijn wat meer gemiddeld. Mooie top 10? Reken maar! Ik zie de platen uit zijn top 10 trouwens vooral meer als een verzameling losse nummers.
Haha, de volgende keer dat ik hier iets plaats moet ik misschien eerst even checken hoe mijn top 10 er ook alweer uitzag

1
geplaatst: 17 januari 2024, 13:43 uur
De top 10 van Fathead scoort een 7,4 bij mij. Er waren twee albums bij die me nog volledig onbekend waren, namelijk die van Bill Callahan en die van the Avalanches. Het album van Bill was een mooie ontdekking en zal ik zeker nog eens herbeluisteren.
1x 5* (Pulp)
1x 4.5* (Joy Division)
2x 4* (Bill Callahan, Radiohead)
3x 3.5* (Tom Waits, Bright Eyes, Nick Cave)
3x 3* (Sufjan Stevens, The Avalanches, Blonde Redhead)
Nog een korte toelichting op de vrij lage waardering van Sufjan: ik vind de nummers van Sufjan vaak goed maar een heel album van hem achter elkaar beluisteren is me snel te veel en scoort dus gewoon lager omdat ik er halverwege de plaat gewoon genoeg van heb.
1x 5* (Pulp)
1x 4.5* (Joy Division)
2x 4* (Bill Callahan, Radiohead)
3x 3.5* (Tom Waits, Bright Eyes, Nick Cave)
3x 3* (Sufjan Stevens, The Avalanches, Blonde Redhead)
Nog een korte toelichting op de vrij lage waardering van Sufjan: ik vind de nummers van Sufjan vaak goed maar een heel album van hem achter elkaar beluisteren is me snel te veel en scoort dus gewoon lager omdat ik er halverwege de plaat gewoon genoeg van heb.
0
geplaatst: 17 januari 2024, 15:33 uur
Een nette 7,5, het gemiddelde van alle 8 de platen waarop ik heb gestemd. Clash, VU en Joy Division steken er met kop en schouders bovenuit. De nummers 1 en 2 scoren bij mij dan juist het laagst (beiden 3*).
1
geplaatst: 18 januari 2024, 11:23 uur
Ik heb op 9 albums gestemd met een gemiddelde van 4,28*. Omgerekend naar een rapportcijfer en afgerond kom ik dan uit op een 8,6

1
geplaatst: 18 januari 2024, 16:13 uur
Een meer dan prima lijst. Astral Weeks, L.A. Woman en Eigen Wereld zijn mijn favorieten van deze top 10. Het album wat me het minst aanspreekt is die van Sigur Rós. Verder een prima variatie van rock, hip-hop en folk met de fraaie score van Twin Peaks als bonus. Alleen Yeezus heb ik nog niet beluisterd.
8,5
8,5
1
geplaatst: 19 januari 2024, 20:01 uur
Met Comus en The God Machine heb je twee albums in je lijst die ik ook in mijn eigen Top 10 zou kunnen opnemen. Dikke 5 sterrenplaten en mijlpalen in mijn eigen muziekbeleving. Een stukje daaronder staan Robert Wyatt, Aphrodite's Child en Scott Walker (die heb ik afgelopen jaar nog op vinyl gescoord) en die geef ik 4,5 ster. The Serenes lang niet gedraaid en dat was in mijn herinnering wel een fijne, maar voor mij geen wereldschokkende plaat: gewoon lekkere indie. Datzelfde geldt voor Sparklehorse: lekker, maar verre van kippenvel. Voor mij een kleine 3,5 ster. Ik heb ze wel op cd.
Nota bene je nummer 1 ken ik niet, dus op basis van je ecclectische lijst maakt dat nieuwsgierig. Maar toch ben ik nieuwsgieriger naar het mij eveneens onbekende UA. Avantgarde jazz uit Japan: dat móet wel goed zijn. En ach, laat ik dan die Masta Ace ook maar eens checken.
Op basis van de zeven titels die ik ken: 4,25 ster. (ook een 8,5 dus)
Nota bene je nummer 1 ken ik niet, dus op basis van je ecclectische lijst maakt dat nieuwsgierig. Maar toch ben ik nieuwsgieriger naar het mij eveneens onbekende UA. Avantgarde jazz uit Japan: dat móet wel goed zijn. En ach, laat ik dan die Masta Ace ook maar eens checken.
Op basis van de zeven titels die ik ken: 4,25 ster. (ook een 8,5 dus)
1
geplaatst: 28 januari 2024, 11:28 uur
Ken niet alles van de top 10, maar wat ik ken is heel dik. Tool, QOTSA, Opeth en Metal Church zijn uitstekende platen. De rest ga ik luisteren (hoop ik) 
8,25

8,25
0
geplaatst: 28 januari 2024, 13:20 uur
Bijna alles 4* of 4,5*, m.u.v. A&J Stone (3,5*) en Brand New (niet bestemd). Kom ik gemiddeld op een 8,2 uit.
0
zaaf
geplaatst: 28 januari 2024, 13:40 uur
Bijna alles een 4* (Waits een halfje meer). Je nr 1 vind ik niks en je nr 4 ken ik nog niet. Gemiddeld een 7,7 ietsje meer dan Jordi.
0
geplaatst: 28 januari 2024, 17:28 uur
Ik ken helemaal niets uit jouw top-10, zelfs bijna alle artiestennamen zeggen me niets, enkel van Dhafer Youssef ken ik een andere plaat die ik wel heel goed smaken kan. Omdat ik geen onvoldoende wil uitdelen, een 6 + 1 voor de Dhafer Youssef = 7. 

1
geplaatst: 27 april 2024, 20:12 uur
Dat waardeer ik zeer. Zal er een poging aan wagen deze week. Enkele namen ken ik. Ook een paar totaal onbekende.
To be continued
2
geplaatst: 4 mei 2024, 09:51 uur
Tja, die top 10 van zaaf. Wat voor een cijfer is die waard? Daar is niet zo eenvoudig een antwoord op te geven. Ik doe een poging:
Originaliteit: 5
Bij Zaaf is ieder lijstje een parel van originaliteit. Onbekende titels, verre landen, rare liedjes en Matia Bazar.
Heb veel nieuw spul ontdekt.
Standvastigheid:2
Die top 10 van vandaag zegt helemaal niets over zijn top 10 van volgend jaar. Zaaf wisselt vaker van ‘top 10 aller tijden’ als van onderbroek
Nut en Noodzaak: 4
Heb ik wat aan die top 10 van Zaaf? Zekers wel! Ik heb verschillende pareltjes van bv Lil Ugli Mane kunnen toevoegen aan m’n playlist van mooie liedjes. Zonder Zaaf had ik die nooit ontdekt.
Onvoorwaardelijke Liefde voor Muziek: 5
Zoals je altijd moet lezen wat er niet staat, moet je ook luisteren wat je niet hoort. En wat hoor je niet? Ongeïnspireerde muziek, opvuloefeningetjes, gemakkelijk kopieerwerk, The Usual Suspects en die laatste van die band die in ZiggoDome staat en die reclame maakt voor dat foute bedrijf voor nutteloze troep.
Zo komen we op (5+2+4+5)/4= 4
1. Lil Ugly Mane - Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern (2021). 3,5
2. Lena Platonos - Sol Masks (1984) Alternatieve titel: Μάσκες Ηλίου. 3,5
3. JPEGMAFIA - LP! (2021). 3
4. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984). 3,5
5. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015). 4
6. Haru Nemuri - Haru to Shura (2018) Alternatieve titel: 春と修羅. 3
7. Matia Bazar - Tango (1983) 3
8. Enon - High Society (2002). 4
9. Grampall Jookabox - Ropechain (2008). 4
10. The Roots - Game Theory (2006). 4
Originaliteit: 5
Bij Zaaf is ieder lijstje een parel van originaliteit. Onbekende titels, verre landen, rare liedjes en Matia Bazar.
Heb veel nieuw spul ontdekt.
Standvastigheid:2
Die top 10 van vandaag zegt helemaal niets over zijn top 10 van volgend jaar. Zaaf wisselt vaker van ‘top 10 aller tijden’ als van onderbroek
Nut en Noodzaak: 4
Heb ik wat aan die top 10 van Zaaf? Zekers wel! Ik heb verschillende pareltjes van bv Lil Ugli Mane kunnen toevoegen aan m’n playlist van mooie liedjes. Zonder Zaaf had ik die nooit ontdekt.
Onvoorwaardelijke Liefde voor Muziek: 5
Zoals je altijd moet lezen wat er niet staat, moet je ook luisteren wat je niet hoort. En wat hoor je niet? Ongeïnspireerde muziek, opvuloefeningetjes, gemakkelijk kopieerwerk, The Usual Suspects en die laatste van die band die in ZiggoDome staat en die reclame maakt voor dat foute bedrijf voor nutteloze troep.
Zo komen we op (5+2+4+5)/4= 4
1. Lil Ugly Mane - Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern (2021). 3,5
2. Lena Platonos - Sol Masks (1984) Alternatieve titel: Μάσκες Ηλίου. 3,5
3. JPEGMAFIA - LP! (2021). 3
4. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984). 3,5
5. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015). 4
6. Haru Nemuri - Haru to Shura (2018) Alternatieve titel: 春と修羅. 3
7. Matia Bazar - Tango (1983) 3
8. Enon - High Society (2002). 4
9. Grampall Jookabox - Ropechain (2008). 4
10. The Roots - Game Theory (2006). 4
0
geplaatst: 4 mei 2024, 22:13 uur
Je top 5 is top, maar Heather Nova en vooral R.E.M. halen de score naar beneden. De laatste 3 ken ik niet. Kom ik op een nette 7,5 uit.
0
geplaatst: 4 mei 2024, 23:41 uur
Nee hoor. En voor de duidelijkheid: 4 sterren van de 5. Schoolcijfer is daarmee een 8
* denotes required fields.