MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Geef een cijfer aan je voorgangers top10!

zoeken in:
Je begint op Niek te lijken

8,5

Prima top 10, Newsom en dEUS halen het gemiddelde nog wat omlaag.

8

Future Islands, Vince Staples en Mulatu Astatke ken ik niet.

Comus heb ik door je vurige pleidooi wel eens beluisterd, maar kwam er niet doorheen .

Joy Division is prachtig, Trentemøller is prachtig, Massive Attack ook en je hebt de juiste Cave gekozen . The xx en the National zijn gewoon mooie platen.

Bonuspunten voor de diversiteit.

Mooie top 10:

8

Ben vooral heel erg blij om Hail to the Thief in je top 10 te zien, dat is mijn favoriete Radiohead album na OK Computer. Let Love In is ook mijn favoriet van Nick Cave. Joy Division is natuurlijk altijd prima.

Bill Callahan ken ik iets minder goed (heb wel eens een album van Smog geluisterd die ik goed vond), maar zo op het eerste geluid uitstekend album. Het album van Bright Eyes ook nog niet, maar die band kan ik zeker waarderen.

Pulp vind ik redelijk. Ik vind Tom Waits en Sufjan Stevens overgewaardeerde artiesten (ze zijn degelijk, maar niet meer dan dat). Regina Spektor kort geluisterd maar na een paar minuten uitgezet, daar ga ik niet door heen komen.

Er zijn dus heel wat positieve punten en enkele minpunten, dus al met al kom ik op een 8 uit.

6x 4,5*, 3x 4*, 1x 3* = 8,4 gemiddeld

Weinig veranderd, Tit .
Ken nu wel wat meer platen, volgens mij alleen nummer 6 nog niet

8,5

7,75 op basis van de albums die ik ken, en vooral te danken aan Disintegration en de Velvet Underground.

Ik begrijp dat jij veelvuldig beoordeeld wilt worden? Nou bij deze dan:

7,0

3 5*-albums, de rest tussen 2,5* en 3,5*, kom ik gemiddeld op een 7,5

Ken er eentje niet., maar dat is geen bezwaar aangezien de overige 9 allemaal tussen de 4* en de 5* scoren. Die komen op gemiddeld ongeveer 4,25*, dus dat wordt een rapportcijfer van 8,5.

Ik ken er maar 2 (Astral Weeks en Vantaa). Op basis van interpolatie een Verdiende Voldoende: VIII

De top 10 van Micha (zijn bericht staat er niet meer blijkbaar)

The Doors, Pink Floyd, Talking Heads en David Bowie spreken me wel aan.

Enkele atypische keuzes als het gaat om welke albums van deze artiesten je favorieten zijn. Dat maakt het wel interessant. Met ABBA, Lionel Richie en Neil Diamond heb ik een stuk minder. Het beste album uit je lijst is wat mij betreft die van David Bowie. Een aangenaam duister album, wat tot zijn beste werk binnen de jaren 90 behoort.

6,5

Blijkbaar heb ik ergens verkeerd geklikt. Geen idee.

Itchy had ik een 6 gegeven. Maar dat zegt waarschijnlijk meer iets over mij want van zijn top 10 ken ik enkel Sonic Youth en The Stooges.

Van de top 10 van Cervantes is me niks bekend.

Ik denk dat ik me is dringend moet gaan bijscholen.

Voor die middelste platen denk ik dan

9,75

johan de witt schreef:
Voor die middelste platen denk ik dan

Ja, anders een 6 ofzo...

FJ
Tja, 4 x een 5 en 3x een 4,5 en nog een 4 en 3,5*

9,2

Ik ken er maar vijf, maar dat is wel 5,0 twee keer 4,5 een keer 4,0 en een keer 3,5.

Ik betwijfel of die andere vijf dat gemiddelde nog omhoog kunnen krikken

Ik ken ze bijna allemaal. "Degelijke muzieksmaak", zou ik de top-10 van Johan omschrijven. Op basis van het gemiddelde van de 8 albums waarop ik heb gestemd: 7,5.
(niet gestemd op Morrissey en Suede. De Morrissey ken ik wel, en zou het gemiddelde niet omlaag trekken. Misschien wel zijn beste. Suede probeer ik zo ver mogelijk van weg te blijven).

Een top 10 vol platen in de categorie: precies in mijn straatje, maar ken ik eigenlijk niet. Eigenlijk heb ik alleen Can en The Stooges vaker dan eens beluisterd. De top 10 artiesten is me zelfs nog wat onbekender, maar sluit op het oog prima aan bij de rockkant van mijn spectrum. Ik beschouw deze top 10’s als een veelbelovend to-do-lijstje.

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.