menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeLadder Top 2000 - Editie 2014 - De Ontknoping

zoeken in:
avatar van Ralph.
Vind ik toch een betere lijst. Snap echt helemaal niets van dat Arcade Fire geweld etc. Heb er regelmatig naar geluisterd en vind het prima muziek, maar ik zie nergens die genialiteit. En lees ook nergens een degelijke onderbouwing dat deze muziek inderdaad beter is als alles van The Doors, The Beatles of Rolling Stones....

avatar van Arrie
Ralph. schreef:
Vind ik toch een betere lijst. Snap echt helemaal niets van dat Arcade Fire geweld etc. Heb er regelmatig naar geluisterd en vind het prima muziek, maar ik zie nergens die genialiteit. En lees ook nergens een degelijke onderbouwing dat deze muziek inderdaad beter is als alles van The Doors, The Beatles of Rolling Stones....

Waarom moet daar een degelijke onderbouwing voor zijn?

Is toch gewoon subjectief? Is gewoon de mening van veel MuMe'ers. Die bands zijn verder ook niet heilig ofzo. Dat ze zo'n status hebben, betekent niet dat je een onbekendere band of artiest niet beter kan vinden.

avatar van Sundance
Best wel triest dat ik niet mee gestemd heb, dit is toch echt de lijst der lijsten, wat een goddelijke muziek
Volgend jaar dan maar

avatar van Ralph.
Arrie schreef:
(quote)
Waarom moet daar een degelijke onderbouwing voor zijn? Is toch gewoon subjectief? Is gewoon de mening van veel MuMe'ers. Die bands zijn verder ook niet heilig ofzo. Dat ze zo'n status hebben, betekent niet dat je een onbekendere band of artiest niet beter kan vinden.

Natuurlijk is het subjectief. Maar meestal kan je bij nummers die zo hoog genoteerd staan wel een schakel maken naar het objectieve, waardoor je wel kan snappen waarom die nummers zo hoog staan (ongeacht je smaak). Bij 'Lies' kan ik me gewoon niets bedenken. Het klinkt voor mij echt heel 13 in een dozijn. Misschien wil ik het gewoon snappen haha .

avatar van Dance Lover
Sundance schreef:
Best wel triest dat ik niet mee gestemd heb, dit is toch echt de lijst der lijsten, wat een goddelijke muziek. Volgend jaar dan maar


Er is nog plek over voor nominaties:

Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2015 [Nominatietopic]

avatar van chevy93
thelion schreef:
Iemand een link voor de einduitslag van de MuMeLadder 2007 kan hem nergens vinden.....
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2007
En in het bericht daaronder 1000 t/m 1.

avatar van Cor
Cor
Is 'ie er ook weer in zo'n mooi excellijstje? Net als vorig jaar? Dan ga ik een mooie playlist op mn iPod zetten.

avatar van Cor
Cor
Goed werk van zoveel MuMe'ers. Al snap ik nog steeds het stemsysteem niet goed. Moet me er toch maar eens in verdiepen.

avatar van Teunnis
Cor schreef:
Is 'ie er ook weer in zo'n mooi excellijstje? Net als vorig jaar? Dan ga ik een mooie playlist op mn iPod zetten.

Onweerwolf schreef:
Tenslotte kun je hier een spreadsheet downloaden met daarin de volledige eindstand en alle eindlijstjes.

avatar van Onweerwolf
Titmeister schreef:
Is er trouwens een overzicht van het gehalte nieuwe binnenkomers, waarvan de artiest nog nooit in de lijst stond? Ik heb het idee dat het, op een aantal recente nummers en een handvol vergeten klassiekers na, vooral meer nummers van de geijkte artiesten en re-entries zijn.



Heeft even geduurd voordat ik hier aan toe kwam maar bij deze dan toch een antwoord op je vraag.

In 2014 waren er 236 nieuwe binnenkomers waarvan 55 van artiesten die in 2014 één keer in de lijst stonden en nog nooit eerder in de lijst stonden, óf met hetzelfde unieke nummer een re-entry maakten.

Dat is een percentage van 23,31%

Het gaat om de volgende artiesten:

Alcest
At The Drive-In
B-Movie
Cake
Cerrone
College
Customs
Daft Punk Feat. Pharrell Williams
Darkside
Del Amitri
Dodgy
Don Henley
Eminem & Dido
Erasure
Girls In Hawaii
Half Moon Run
Herman Van Veen
Holden
Jacco Gardner
James Carr
Jessie Ware
Jon Hopkins
Julia Holter
Junip
Kurt Vile
London Grammar
Marc Cohn
Mark Ronson & Amy Winehouse
Mew
Michel Sardou
Mister And Mississippi
Moderat
Monaco
Nada Surf
Queen & David Bowie
Red Box
Robert Cray
Rodriguez
Röyksopp Feat. Susanne Sundfør
Savages
Sia
Stan Ridgway
Stromae
SX
The Call
The Doobie Brothers
The Dutch
The Jayhawks
The Jezabels
The Korgis
The Shamen
The Three Degrees
The Von Bondies
T'Pau
Villagers

avatar van Arrie
Misschien hierbij niet zo handig dat de featuring bij de artiestennaam hoort.

avatar van Onweerwolf
Arrie schreef:
Misschien hierbij niet zo handig dat de featuring bij de artiestennaam hoort.


Handig of niet, het zou theoretisch wel mogelijk zijn om dat te filteren maar in de praktijk ga ik daar niet aan beginnen omdat het veel te veel werk zou opleveren.

avatar van Arrie
Onweerwolf schreef:
(quote)


Handig of niet, het zou theoretisch wel mogelijk zijn om dat te filteren maar in de praktijk ga ik daar niet aan beginnen omdat het veel te veel werk zou opleveren.

Nee, logisch hoor. Zoveel heb je er ook niet aan om het te filteren.

Het deed mij denken aan één van de recentste edities van het top 40-hitdossier, waarin met een featuring erachter ook meteen een andere artiest is. Enorm onhandig. Maar voor ladder maakt het weinig uit.

Thanks Onweerwolf. Zelfs zonder die enkele featurings is dat toch nog wel een redelijk aantal...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:18 uur

geplaatst: vandaag om 08:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.