Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeLadder Top 2000 - Editie 2014 - De Ontknoping
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 15:24 uur
herman schreef:
Iemand enig idee hoe ik me hierop kan abonneren? Bij mij opent ie alleen in de webplayer en in Spotify zelf vind ik hem niet. Misschien staat hij nog niet tussen je openbare afspeellijsten, Marcel?
edit: gevonden inmiddels door binnen Spotify zelf op de 'url' te zoeken.
In je settings kan je aangeven dat de webplayer omzeilt wordt en je standaard naar de desktopversie gestuurd wordt.Iemand enig idee hoe ik me hierop kan abonneren? Bij mij opent ie alleen in de webplayer en in Spotify zelf vind ik hem niet. Misschien staat hij nog niet tussen je openbare afspeellijsten, Marcel?
edit: gevonden inmiddels door binnen Spotify zelf op de 'url' te zoeken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2014, 15:41 uur
Verdwenen
The Sound Movement - The Last Time (978) //
Marillion - Assassing (1313) //
Sonic Youth - Death Valley '69 (1697) //
Slayer - Raining Blood (1867) //
Disappears - Replicate (1979) //
Tuxedomoon - No Tears () //
The Sound Movement - The Last Time (978) //
Marillion - Assassing (1313) //
Sonic Youth - Death Valley '69 (1697) //
Slayer - Raining Blood (1867) //
Disappears - Replicate (1979) //
Tuxedomoon - No Tears () //
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 15:55 uur
chevy93 schreef:
In je settings kan je aangeven dat de webplayer omzeilt wordt en je standaard naar de desktopversie gestuurd wordt.
Interessant. Waar precies?In je settings kan je aangeven dat de webplayer omzeilt wordt en je standaard naar de desktopversie gestuurd wordt.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 16:38 uur
Ah, ok, thnx! ik zat te zoeken in de desktopversie, en dan schiet het niet op natuurlijk.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 18:20 uur
1980http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Neu! - Hallogallo [10:08]
Neu! | 1972 | Duitsland
Genomineerd door: Brain Stew
2013: 1797
2012: 1422
2011: 1380
2010: 1482
2009: 945
2008: 716
2007: 612
Een bruisend nummer dat tien minuten lang pruttelt van de onderhuidse spanning. Het wordt lang uitgerokken maar het verveelt geen seconde, erg fijn en inventief. (arcade monkeys)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1979http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Chuck Berry - Johnny B. Goode [02:41]
Chuck Berry Is On Top | 1958 | Verenigde Staten
Genomineerd door: L_T_B
2013: 1264
2012: 1026
2011: 443
2010: 1153
2009: 1244
2008: 1930
2007: 497
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de artiest wel ken maar het nummer niet. Het refrein komt me wel heel erg bekend voor. Het nummer vind ik boven verwachting goed. Dit swingt als een malle. En Chuck Berry is een meester op zijn gitaar. Hij tovert prachtige klanken uit zijn gitaar. De piano speelt ook een grote en fijne rol in dit nummer. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1978http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Eefje De Visser - Nee Joh [03:48]
Het Is | 2013 | Nederland
Genomineerd door: Dwejkk_
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Met Nee Joh heeft Eefje een nummer afgeleverd dat zijn euforische effect dat het bij mij tevoorschijn tovert niet eens te danken heeft aan een specifieke vrolijke partij, noot of tekstelement - het is eerder gewoon die perfecte muzikale ""kloppendheid"", die radicale harmonie binnen dit nummer die mij zo gelukkig maakt. Die kloppendheid wordt al naar voren gebracht in de volmaakte subtiliteit van dit liedje: de bezwerende synthesizers worden nergens té bezwerend, de diepe bassen nergens té diep en de vrij ingewikkelde zanglijnen nergens té ingewikkeld. Zo'n uitgebreid gebruik van middenwegen loopt vaak het risico te resulteren in vlees-noch-vis-producten, maar juist die - ik zeg het nog maar een keertje - subtiliteit brengt de harmonische perfectie van Nee Joh zo goed naar voren. Denk maar aan of luister maar naar dat laatste refrein, waar alle gebruikte melodielijnen in het nummer nog één keer tegelijkertijd terugkomen (alsof de luisteraar het niet meteen nog een keer op gaat zetten), zodat meteen duidelijk wordt dat mevrouw De Visser, met haar ongelooflijk lieve, loepzuivere stem, wel echt een grenzeloos talent heeft voor het neerzetten van prachtige melodieën. (hoi123)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1977http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Talking Heads - This Must Be The Place (Naive Melody) [04:56]
Speaking in Tongues | 1983 | Verenigde Staten
Genomineerd door: Rodajc
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Aangezien opperhoofd David Byrne zijn spitsbroeder Brian Eno en een lijst gastmuzikanten om U tegen te zeggen mocht engageren, kregen de andere bandleden carte blanche op Speaking in Tongues. Echtpaar Chris en Tina waren net bijzonder succesvol geweest met hun Tom Tom Club. En het nieuwe Talking Heads album zal dan ook klinken als een soort Tom Tom Club grand cru. Met heel dansbare nummers en die tintelende synths van Weymouth en Harrison in een glansrol. Giet daar nog de cryptische teksten van David Byrne bovenop en je hebt waar voor je geld. Door het nummer zelf al Naive Melody te dopen, ben je de criticasters die het maar een flauw deuntje vinden te slim af. Heerlijk groeven maar. (dazzler)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1976http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Fatboy Slim - The Rockafeller Skank [06:54]
You've Come a Long Way, Baby | 1998 | Engeland
Genomineerd door: Arno
2013: 1044
2012: 1535
2011: 1110
2010: 695
2009: 888
2008: 952
2007: 871
Fatboy Slim vind ik echt zo'n hiphopnaam. Dan zitten hier ook zeker wel hiphopinvloeden bij. Eigenlijk weet ik niet echt waar je dit nummer onder moet scharen. Dance, electronic, soul, pop en hiphop, het is er allemaal. En het is vrij unieke en zeer geslaagde combinatie geworden. Fijne scratches, soulvolle stem en alles aan dit nummer is catchy. Topnummer dat helaas is gedaald. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1975http://i.imgur.com/g77ebBK.png
David Sylvian - Brilliant Trees [08:43]
Brilliant Trees | 1984 | Engeland
Genomineerd door: ranboy
2013: --
2012: 1994
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Nee dit nummer is het net niet voor mij, kan de jaren 80 erg waarderen maar David Sylvian heeft me nooit echt geboeid, zo ook dit nummer .
Erg knap gemaakt moet ik zeggen maar het heeft me niet overtuigd. (laxus11)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1974http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore [03:03]
Take It Easy With The Walker Brothers | 1965 | Verenigde Staten
Genomineerd door: laxus11
2013: 1899
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Oorspronkelijk een single van Frankie Valli, werd dit een wereldhit voor The Walker Brothers in 1966. Deze is er absoluut eentje in de categorie ‘golden oldies’, maar dan wel eentje die zijn glorie heeft kunnen behouden. De zalvende melodie mag dan ietwat oubollig aandoen, de gouden keeltjes van de drie heren (die overigens geen broers zijn, noch oorspronkelijk Walker van achteren heten) tillen het nummer naar een hoger niveau. Na een kortstondige succesperiode midden jaren ’60 ging ieder zijn eigen weg, waarbij vooral de solocarrière van Scott Walker ronduit interessant te noemen valt. Zijn recente werk staat echter mijlenver van het ‘flower power’-gevoel van deze evergreen. (Titmeister)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1973http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Motörhead - Ace Of Spades [02:50]
Ace Of Spades | 1980 | Engeland
Genomineerd door: The Scientist
2013: 1295
2012: 1192
2011: 460
2010: 1562
2009: 1228
2008: 1635
2007: 322
it zal ongetwijfeld een love/hate plaat zijn. Wat volgens mij vrijwel alle metalachtige stukken muziek het geval is. Maar hier is het ook de stem. Die is zo rauw als maar zijn kan. Ace of Spades is een heerlijk energievretend snelheidsmonster. Toch is het ook nog best melodieus. En hoe Lemmi de titel uitspreekt is gewoon buitenaards: Hij lijkt de zin er helemaal uit te moeten persen. Er komt in ieder geval een geweldig geluid uit. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1972http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Beirut - Elephant Gun [05:45]
Lon Gisland | 2007 | Verenigde Staten
Genomineerd door: nevyn
2013: 1246
2012: 1028
2011: 1730
2010: 1094
2009: 862
2008: 788
2007: --
Beirut is zo'n ontzettend fijn bandje, vooral een eenmansnaam eigenlijk, van Zach Condon, een Amerikaan die zijn hart bij Europa heeft liggen, en helemaal betoverd werd door de balkanmuziek. Daar is ie dan ook behoorlijk door beïnvloed, en samen met zijn meeslepende stemgeluid zorgt dat voor een uniek geluid. Het klinkt allemaal enigszins feestelijk maar dan wel met een behoorlijke laag melancholie eroverheen. Het is, mede dankzij zijn zang, maar ook door de melodieën allemaal heel meeslepend, en je wordt zo meegetrokken in de melancholie. Prachtig nummer, en het laat zien hoe mooi balkanmuziek kan zijn. (Arrie)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1971http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Florence + The Machine - Shake It Out [04:39]
Ceremonials | 2011 | Engeland
Genomineerd door: mauricedegier
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Een van de betere vrouwenstemmen van de laatste jaren, die van Florence Welch. Het album Lungs was al aardig, met het korte maar krachtige Kiss with a fist als leukste track. Het vervolg met het album Ceremonials klonk nog stukken beter. Shake it out, wat rustig begint, maar tijdens het refrein los gaat is niet eens het bekendste nummer van het album, maar wel degene die bij mij het meeste is blijven hangen. (mauricedegier)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1970http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Tool - Vicarious [07:09]
10,000 Days | 2006 | Verenigde Staten
Genomineerd door: dumb_helicopter
2013: 1404
2012: 1716
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Liedjes van Tool zijn niet voor iedereen weggelegd. Hun nummers zijn namelijk complexe en lugubere progressieve composities die vaak zwaar op de maag liggen. Vicarious is Tool ten voeten uit: Een zeven minuten tellende progger met een ongebruikelijke songstructuur, veel ritmewisselingen en een bizarre, naargeestige tekst. Maynard James Keenan bezingt hier namelijk hoe mensen via hun inlevingsvermogen kunnen genieten van andermans lijden. Of iets dergelijks. Tool geeft altijd stof tot nadenken. (stoepkrijt)
~ Dit nummer staat helaas (nog) niet op Spotify, beluister het HIER ~
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1969http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Violent Femmes - Blister In The Sun [02:24]
Violent Femmes | 1982 | Verenigde Staten
Genomineerd door: Dexter
2013: 1938
2012: --
2011: 1910
2010: 1426
2009: 1328
2008: 934
2007: 1058
Het verhaal wil dat de mannen van Violent Femmes hun carrière begonnen als straatmuzikanten in Milwaukee, waar ze door een van de leden van The Pretenders werden ontdekt. Wie de fantastische debuutplaat beluistert, kan zich daar waarschijnlijk wel wat bij voorstellen. De combinatie van folk, punk en indie lijkt direct uit de losse pols te komen. Ook de nonchalante en zeurderige zang van frontman Gordon Gano draagt daar aan bij. Ook het baswerk steelt regelmatig de show, bijvoorbeeld op het korte en puntige Blister in the Sun. (Lukas)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1968http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Sweet - Ballroom Blitz [04:04]
Strung Up | 1973 | Engeland
Genomineerd door: LucM
2013: 1878
2012: 1297
2011: 1174
2010: 1198
2009: --
2008: --
2007: --
Weliswaar jeugdsentiment maar nu klinkt dat nog steeds geweldig (anders zou ik het niet hebben genomineerd): die gitaar, bas en drums en het rockt enorm. (LucM)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1967http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Roxy Music - Manifesto [05:29]
Manifesto | 1979 | Verenigde Staten
Genomineerd door: ranboy
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Een minder bekend nummer van Roxy Music maar dat maakt het zeker niet minder goed! De intro zit al meteen vol spanning, waardoor je zo de muziek in wordt gezogen, benieuwd waar het heen gaat. Uiteindelijk begint Bryan Ferry te zingen, overigens een fantastische zanger, en lijkt de muziek je nog steeds ergens heen te leiden, geleid door de baslijn. En uiteindeljk, als je denkt dat de climax komt, is er een korte, vervreemdende outro, en dan ineens is het nummer afgelopen! Jammer, denk je dan misschien, maar het is wat mij betreft vooral heel mooi hoe de spanning continu, door het hele nummer, wordt behouden.
En dan te bedenken dat dit nummer van hetzelfde album komt als (ook erg leuke) hitjes als Dance Away en Angel Eyes. Dan is dit toch wel andere koek! (Arrie)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1966http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Lloyd Cole And The Commotions - Jennifer She Said [03:04]
Mainstream | 1987 | Schotland
Genomineerd door: dvdschaaf
2013: 1194
2012: 1178
2011: 1116
2010: 375
2009: 905
2008: 1539
2007: 208
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1965http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Hooverphonic - Vinegar & Salt [03:20]
The Magnificent Tree | 2000 | België
Genomineerd door: El Ninjo
2013: 1884
2012: 1821
2011: 1401
2010: 1148
2009: 1301
2008: --
2007: --
Een weelderig gearrangeerd popnummer maar niet te bombastisch en Geike Arnaert heeft een stem als een klok. Hooverphonic op haar best. (LucM)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1964http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
The Blue Nile - Headlights On The Parade [06:17]
Hats | 1989 | Engeland
Genomineerd door: Ceasar
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Voor de meesten is The Blue Nile bekend dank zij het hitje Tinsteltown In The Rain. Gelukkig haalde dat nummer in mijn tienerjaren de hitparade, want het was de reden om hun twee 80s platen in huis te halen. Headlights On The Parade verscheen op single in 1990, maar ik herinner me niet het ooit op de radio gehoord te hebben. Het is een nummer dat volledig gedragen wordt door synthesizers en de melancholische stem van Paul Buchanan. Het is muziek voor de donkere uren, om met de koptelefoon te beluisteren terwijl je ’s nachts naar huis wandelt, zwevend en van de wereld weg. (nico1616)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1963http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Massive Attack - Girl I Love You [05:27]
Heligoland | 2010 | Engeland
Genomineerd door: Salvadore
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1962http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Marillion - Neverland [12:09]
Marbles | 2004 | Engeland
Genomineerd door: Kasperbert
2013: 1616
2012: 478
2011: 1268
2010: 1474
2009: 1820
2008: 1587
2007: 1672
Een prachtig nummer, perfect gezongen door Hogarth. De emotie spat er vanaf en live minstens zo goed. Een tijdje geleden stond er een leuke quote op de facebook van Marillion: (chevy93)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1961http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Balthazar - Fifteen Floors [04:41]
Applause | 2010 | België
Genomineerd door: Titmeister
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Het Belgische Balthazar weet als geen ander een welhaast nonchalante manier van muziek maken te combineren met ijzersterke riffs. Want die riff, daar is het om te doen bij Fifteen Floors. De tekst slaat hoegenaamd nergens op, maar als refreinriff invalt, is het genieten geblazen! (Titmeister)
~ Dit nummer staat helaas (nog) niet op Spotify, beluister het HIER ~
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
Neu! - Hallogallo [10:08]
Neu! | 1972 | Duitsland
Genomineerd door: Brain Stew
2013: 1797
2012: 1422
2011: 1380
2010: 1482
2009: 945
2008: 716
2007: 612
Een bruisend nummer dat tien minuten lang pruttelt van de onderhuidse spanning. Het wordt lang uitgerokken maar het verveelt geen seconde, erg fijn en inventief. (arcade monkeys)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1979http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Chuck Berry - Johnny B. Goode [02:41]
Chuck Berry Is On Top | 1958 | Verenigde Staten
Genomineerd door: L_T_B
2013: 1264
2012: 1026
2011: 443
2010: 1153
2009: 1244
2008: 1930
2007: 497
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de artiest wel ken maar het nummer niet. Het refrein komt me wel heel erg bekend voor. Het nummer vind ik boven verwachting goed. Dit swingt als een malle. En Chuck Berry is een meester op zijn gitaar. Hij tovert prachtige klanken uit zijn gitaar. De piano speelt ook een grote en fijne rol in dit nummer. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1978http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Eefje De Visser - Nee Joh [03:48]
Het Is | 2013 | Nederland
Genomineerd door: Dwejkk_
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Met Nee Joh heeft Eefje een nummer afgeleverd dat zijn euforische effect dat het bij mij tevoorschijn tovert niet eens te danken heeft aan een specifieke vrolijke partij, noot of tekstelement - het is eerder gewoon die perfecte muzikale ""kloppendheid"", die radicale harmonie binnen dit nummer die mij zo gelukkig maakt. Die kloppendheid wordt al naar voren gebracht in de volmaakte subtiliteit van dit liedje: de bezwerende synthesizers worden nergens té bezwerend, de diepe bassen nergens té diep en de vrij ingewikkelde zanglijnen nergens té ingewikkeld. Zo'n uitgebreid gebruik van middenwegen loopt vaak het risico te resulteren in vlees-noch-vis-producten, maar juist die - ik zeg het nog maar een keertje - subtiliteit brengt de harmonische perfectie van Nee Joh zo goed naar voren. Denk maar aan of luister maar naar dat laatste refrein, waar alle gebruikte melodielijnen in het nummer nog één keer tegelijkertijd terugkomen (alsof de luisteraar het niet meteen nog een keer op gaat zetten), zodat meteen duidelijk wordt dat mevrouw De Visser, met haar ongelooflijk lieve, loepzuivere stem, wel echt een grenzeloos talent heeft voor het neerzetten van prachtige melodieën. (hoi123)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1977http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Talking Heads - This Must Be The Place (Naive Melody) [04:56]
Speaking in Tongues | 1983 | Verenigde Staten
Genomineerd door: Rodajc
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Aangezien opperhoofd David Byrne zijn spitsbroeder Brian Eno en een lijst gastmuzikanten om U tegen te zeggen mocht engageren, kregen de andere bandleden carte blanche op Speaking in Tongues. Echtpaar Chris en Tina waren net bijzonder succesvol geweest met hun Tom Tom Club. En het nieuwe Talking Heads album zal dan ook klinken als een soort Tom Tom Club grand cru. Met heel dansbare nummers en die tintelende synths van Weymouth en Harrison in een glansrol. Giet daar nog de cryptische teksten van David Byrne bovenop en je hebt waar voor je geld. Door het nummer zelf al Naive Melody te dopen, ben je de criticasters die het maar een flauw deuntje vinden te slim af. Heerlijk groeven maar. (dazzler)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1976http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Fatboy Slim - The Rockafeller Skank [06:54]
You've Come a Long Way, Baby | 1998 | Engeland
Genomineerd door: Arno
2013: 1044
2012: 1535
2011: 1110
2010: 695
2009: 888
2008: 952
2007: 871
Fatboy Slim vind ik echt zo'n hiphopnaam. Dan zitten hier ook zeker wel hiphopinvloeden bij. Eigenlijk weet ik niet echt waar je dit nummer onder moet scharen. Dance, electronic, soul, pop en hiphop, het is er allemaal. En het is vrij unieke en zeer geslaagde combinatie geworden. Fijne scratches, soulvolle stem en alles aan dit nummer is catchy. Topnummer dat helaas is gedaald. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1975http://i.imgur.com/g77ebBK.png
David Sylvian - Brilliant Trees [08:43]
Brilliant Trees | 1984 | Engeland
Genomineerd door: ranboy
2013: --
2012: 1994
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Nee dit nummer is het net niet voor mij, kan de jaren 80 erg waarderen maar David Sylvian heeft me nooit echt geboeid, zo ook dit nummer .
Erg knap gemaakt moet ik zeggen maar het heeft me niet overtuigd. (laxus11)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1974http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore [03:03]
Take It Easy With The Walker Brothers | 1965 | Verenigde Staten
Genomineerd door: laxus11
2013: 1899
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Oorspronkelijk een single van Frankie Valli, werd dit een wereldhit voor The Walker Brothers in 1966. Deze is er absoluut eentje in de categorie ‘golden oldies’, maar dan wel eentje die zijn glorie heeft kunnen behouden. De zalvende melodie mag dan ietwat oubollig aandoen, de gouden keeltjes van de drie heren (die overigens geen broers zijn, noch oorspronkelijk Walker van achteren heten) tillen het nummer naar een hoger niveau. Na een kortstondige succesperiode midden jaren ’60 ging ieder zijn eigen weg, waarbij vooral de solocarrière van Scott Walker ronduit interessant te noemen valt. Zijn recente werk staat echter mijlenver van het ‘flower power’-gevoel van deze evergreen. (Titmeister)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1973http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Motörhead - Ace Of Spades [02:50]
Ace Of Spades | 1980 | Engeland
Genomineerd door: The Scientist
2013: 1295
2012: 1192
2011: 460
2010: 1562
2009: 1228
2008: 1635
2007: 322
it zal ongetwijfeld een love/hate plaat zijn. Wat volgens mij vrijwel alle metalachtige stukken muziek het geval is. Maar hier is het ook de stem. Die is zo rauw als maar zijn kan. Ace of Spades is een heerlijk energievretend snelheidsmonster. Toch is het ook nog best melodieus. En hoe Lemmi de titel uitspreekt is gewoon buitenaards: Hij lijkt de zin er helemaal uit te moeten persen. Er komt in ieder geval een geweldig geluid uit. (Snoeperd)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1972http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Beirut - Elephant Gun [05:45]
Lon Gisland | 2007 | Verenigde Staten
Genomineerd door: nevyn
2013: 1246
2012: 1028
2011: 1730
2010: 1094
2009: 862
2008: 788
2007: --
Beirut is zo'n ontzettend fijn bandje, vooral een eenmansnaam eigenlijk, van Zach Condon, een Amerikaan die zijn hart bij Europa heeft liggen, en helemaal betoverd werd door de balkanmuziek. Daar is ie dan ook behoorlijk door beïnvloed, en samen met zijn meeslepende stemgeluid zorgt dat voor een uniek geluid. Het klinkt allemaal enigszins feestelijk maar dan wel met een behoorlijke laag melancholie eroverheen. Het is, mede dankzij zijn zang, maar ook door de melodieën allemaal heel meeslepend, en je wordt zo meegetrokken in de melancholie. Prachtig nummer, en het laat zien hoe mooi balkanmuziek kan zijn. (Arrie)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1971http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Florence + The Machine - Shake It Out [04:39]
Ceremonials | 2011 | Engeland
Genomineerd door: mauricedegier
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Een van de betere vrouwenstemmen van de laatste jaren, die van Florence Welch. Het album Lungs was al aardig, met het korte maar krachtige Kiss with a fist als leukste track. Het vervolg met het album Ceremonials klonk nog stukken beter. Shake it out, wat rustig begint, maar tijdens het refrein los gaat is niet eens het bekendste nummer van het album, maar wel degene die bij mij het meeste is blijven hangen. (mauricedegier)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1970http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Tool - Vicarious [07:09]
10,000 Days | 2006 | Verenigde Staten
Genomineerd door: dumb_helicopter
2013: 1404
2012: 1716
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Liedjes van Tool zijn niet voor iedereen weggelegd. Hun nummers zijn namelijk complexe en lugubere progressieve composities die vaak zwaar op de maag liggen. Vicarious is Tool ten voeten uit: Een zeven minuten tellende progger met een ongebruikelijke songstructuur, veel ritmewisselingen en een bizarre, naargeestige tekst. Maynard James Keenan bezingt hier namelijk hoe mensen via hun inlevingsvermogen kunnen genieten van andermans lijden. Of iets dergelijks. Tool geeft altijd stof tot nadenken. (stoepkrijt)
~ Dit nummer staat helaas (nog) niet op Spotify, beluister het HIER ~
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1969http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Violent Femmes - Blister In The Sun [02:24]
Violent Femmes | 1982 | Verenigde Staten
Genomineerd door: Dexter
2013: 1938
2012: --
2011: 1910
2010: 1426
2009: 1328
2008: 934
2007: 1058
Het verhaal wil dat de mannen van Violent Femmes hun carrière begonnen als straatmuzikanten in Milwaukee, waar ze door een van de leden van The Pretenders werden ontdekt. Wie de fantastische debuutplaat beluistert, kan zich daar waarschijnlijk wel wat bij voorstellen. De combinatie van folk, punk en indie lijkt direct uit de losse pols te komen. Ook de nonchalante en zeurderige zang van frontman Gordon Gano draagt daar aan bij. Ook het baswerk steelt regelmatig de show, bijvoorbeeld op het korte en puntige Blister in the Sun. (Lukas)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1968http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Sweet - Ballroom Blitz [04:04]
Strung Up | 1973 | Engeland
Genomineerd door: LucM
2013: 1878
2012: 1297
2011: 1174
2010: 1198
2009: --
2008: --
2007: --
Weliswaar jeugdsentiment maar nu klinkt dat nog steeds geweldig (anders zou ik het niet hebben genomineerd): die gitaar, bas en drums en het rockt enorm. (LucM)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1967http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Roxy Music - Manifesto [05:29]
Manifesto | 1979 | Verenigde Staten
Genomineerd door: ranboy
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Een minder bekend nummer van Roxy Music maar dat maakt het zeker niet minder goed! De intro zit al meteen vol spanning, waardoor je zo de muziek in wordt gezogen, benieuwd waar het heen gaat. Uiteindelijk begint Bryan Ferry te zingen, overigens een fantastische zanger, en lijkt de muziek je nog steeds ergens heen te leiden, geleid door de baslijn. En uiteindeljk, als je denkt dat de climax komt, is er een korte, vervreemdende outro, en dan ineens is het nummer afgelopen! Jammer, denk je dan misschien, maar het is wat mij betreft vooral heel mooi hoe de spanning continu, door het hele nummer, wordt behouden.
En dan te bedenken dat dit nummer van hetzelfde album komt als (ook erg leuke) hitjes als Dance Away en Angel Eyes. Dan is dit toch wel andere koek! (Arrie)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1966http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Lloyd Cole And The Commotions - Jennifer She Said [03:04]
Mainstream | 1987 | Schotland
Genomineerd door: dvdschaaf
2013: 1194
2012: 1178
2011: 1116
2010: 375
2009: 905
2008: 1539
2007: 208
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1965http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Hooverphonic - Vinegar & Salt [03:20]
The Magnificent Tree | 2000 | België
Genomineerd door: El Ninjo
2013: 1884
2012: 1821
2011: 1401
2010: 1148
2009: 1301
2008: --
2007: --
Een weelderig gearrangeerd popnummer maar niet te bombastisch en Geike Arnaert heeft een stem als een klok. Hooverphonic op haar best. (LucM)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1964http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
The Blue Nile - Headlights On The Parade [06:17]
Hats | 1989 | Engeland
Genomineerd door: Ceasar
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Voor de meesten is The Blue Nile bekend dank zij het hitje Tinsteltown In The Rain. Gelukkig haalde dat nummer in mijn tienerjaren de hitparade, want het was de reden om hun twee 80s platen in huis te halen. Headlights On The Parade verscheen op single in 1990, maar ik herinner me niet het ooit op de radio gehoord te hebben. Het is een nummer dat volledig gedragen wordt door synthesizers en de melancholische stem van Paul Buchanan. Het is muziek voor de donkere uren, om met de koptelefoon te beluisteren terwijl je ’s nachts naar huis wandelt, zwevend en van de wereld weg. (nico1616)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1963http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Massive Attack - Girl I Love You [05:27]
Heligoland | 2010 | Engeland
Genomineerd door: Salvadore
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1962http://i.imgur.com/Prs6VW3.png
Marillion - Neverland [12:09]
Marbles | 2004 | Engeland
Genomineerd door: Kasperbert
2013: 1616
2012: 478
2011: 1268
2010: 1474
2009: 1820
2008: 1587
2007: 1672
Een prachtig nummer, perfect gezongen door Hogarth. De emotie spat er vanaf en live minstens zo goed. Een tijdje geleden stond er een leuke quote op de facebook van Marillion: (chevy93)
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
1961http://i.imgur.com/b5bhvcU.png
Balthazar - Fifteen Floors [04:41]
Applause | 2010 | België
Genomineerd door: Titmeister
2013: --
2012: --
2011: --
2010: --
2009: --
2008: --
2007: --
Het Belgische Balthazar weet als geen ander een welhaast nonchalante manier van muziek maken te combineren met ijzersterke riffs. Want die riff, daar is het om te doen bij Fifteen Floors. De tekst slaat hoegenaamd nergens op, maar als refreinriff invalt, is het genieten geblazen! (Titmeister)
~ Dit nummer staat helaas (nog) niet op Spotify, beluister het HIER ~
http://i.imgur.com/RED1QgD.png
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 18:38 uur
Schitterende manier van presenteren OWW, zelfs nog mooier dan vorig jaar!
Verder al veel mooie nieuwe binnenkomers: DJ Shadow, Orbital, Eefje de Visser, Massive Attack & Balthazar. En goed om te zien dat die hemelse remix van It`s A Fine Day gewoon weer de Top 2000 heeft gehaald!
Verder al veel mooie nieuwe binnenkomers: DJ Shadow, Orbital, Eefje de Visser, Massive Attack & Balthazar. En goed om te zien dat die hemelse remix van It`s A Fine Day gewoon weer de Top 2000 heeft gehaald!
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:01 uur
herman schreef:
Hoe krijg je het voor elkaar? Allemaal pop/rock waarschijnlijk? Dit jaar heb ik er 2 en dat is mijn record zo ongeveer...
(quote)
Hoe krijg je het voor elkaar? Allemaal pop/rock waarschijnlijk? Dit jaar heb ik er 2 en dat is mijn record zo ongeveer...
De nominaties die door zijn:
Eefje de Visser- Ongeveer
PJ Harvey- The words that maketh murder
Queens Of The Stone Age- .... I appear missing
Steven Wilson- The raven that refused to sing
U2- Even better than the real thing
Editors- Sugar
Arctic Monkeys- Do I wanna know
Inderdaad allemaal pop en rock. Ik ben er wel een klein beetje trots op dat de 5 nummers uit 2013 ook allemaal de lijst hebben gehaald. En erg blij ben ik met PJ Harvey, die hoort echt in de MuMe Ladder.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:03 uur
Agree !!!
Deze 5 van mij hebben de lijst gehaald !!
HAERTS - All the Days
The Boxer Rebellion - Semi-automatic
Chvrches - The Mother We Share
Mister & Missisippi - Northern Sky
Daughter – Youth
Deze helaas niet:
Miles Kane - Come Closer
Decades - Tonight Again
Exit Calm - The Rapture
Parquet Courts - Stoned & Starving
The Black Angels - Young Men Dead
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:08 uur
cosmic kid schreef:
De nominaties die door zijn:
Eefje de Visser- Ongeveer
PJ Harvey- The words that maketh murder
Queens Of The Stone Age- .... I appear missing
Steven Wilson- The raven that refused to sing
U2- Even better than the real thing
Editors- Sugar
Arctic Monkeys- Do I wanna know
Inderdaad allemaal pop en rock. Ik ben er wel een klein beetje trots op dat de 5 nummers uit 2013 ook allemaal de lijst hebben gehaald. En erg blij ben ik met PJ Harvey, die hoort echt in de MuMe Ladder.
(quote)
De nominaties die door zijn:
Eefje de Visser- Ongeveer
PJ Harvey- The words that maketh murder
Queens Of The Stone Age- .... I appear missing
Steven Wilson- The raven that refused to sing
U2- Even better than the real thing
Editors- Sugar
Arctic Monkeys- Do I wanna know
Inderdaad allemaal pop en rock. Ik ben er wel een klein beetje trots op dat de 5 nummers uit 2013 ook allemaal de lijst hebben gehaald. En erg blij ben ik met PJ Harvey, die hoort echt in de MuMe Ladder.
PJ is altijd goed en ook een gaaf nummer van U2.
Ik realiseer me net dat mijn twee nominaties die het gehaald hebben waarschijnlijk de hoogste en laagste binnenkomer zijn dit jaar.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:14 uur
Maar liefst 7 nominaties van mij hebben de lijst gehaald!
Blur - Country House
Air - La Femme`d Argent
Bran van 3000 - Astounded
Fuck Buttons - Olympians
Royksopp - Poor Leno
Sia - Breathe Me
Orbital - Way Out #1994
Helaas niet:
Vitalic - La Rock 01
Bjork - All is Full of Love
Stereolab - Crest
Blur - Country House
Air - La Femme`d Argent
Bran van 3000 - Astounded
Fuck Buttons - Olympians
Royksopp - Poor Leno
Sia - Breathe Me
Orbital - Way Out #1994
Helaas niet:
Vitalic - La Rock 01
Bjork - All is Full of Love
Stereolab - Crest
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:14 uur
Onweerwolf schreef:
Overigens, als mensen zo hier en daar wat willen checken of de platen die niet in Spotify staan volgens mijn gegevens inmiddels zijn toegevoegd dat zou dat fijn zijn. Er komt gelukkig steeds meer op Spotify te staan.
Overigens, als mensen zo hier en daar wat willen checken of de platen die niet in Spotify staan volgens mijn gegevens inmiddels zijn toegevoegd dat zou dat fijn zijn. Er komt gelukkig steeds meer op Spotify te staan.
The Posies on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 20:29 uur
8 nominaties in de lijst, ben tevreden
Mijn nominaties die het gehaald hebben:
Abba - The Day Before You Came
Dire Straits - Romeo & Juliet
Don Henley - Boys Of Summer
Fleetwood Mac - Gold Dust Woman
Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair
Van Halen - Runnin' With The Devil
En niet gehaald:
Elvis Presley - Jailhouse Rock
John Denver - Take Me Home Country Roads
Ik weet het allemaal klassiekers maar iemand moet ze toch nomineren
Mijn nominaties die het gehaald hebben:
Abba - The Day Before You Came
Dire Straits - Romeo & Juliet
Don Henley - Boys Of Summer
Fleetwood Mac - Gold Dust Woman
Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair
Van Halen - Runnin' With The Devil
En niet gehaald:
Elvis Presley - Jailhouse Rock
John Denver - Take Me Home Country Roads
Ik weet het allemaal klassiekers maar iemand moet ze toch nomineren
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:09 uur
herman schreef:
Ik realiseer me net dat mijn twee nominaties die het gehaald hebben waarschijnlijk de hoogste en laagste binnenkomer zijn dit jaar.
Ik realiseer me net dat mijn twee nominaties die het gehaald hebben waarschijnlijk de hoogste en laagste binnenkomer zijn dit jaar.
Reflektor gaat nog serieus concurrentie krijgen van Joe Jackson's 'Real Men', de enige echte grote populaire klassieker die vreemd genoeg in de vorige 7 edities nooit werd genomineerd.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:10 uur
Onweerwolf schreef:
Reflektor gaat nog serieus concurrentie krijgen van Joe Jackson's 'Real Men', de enige echte grote populaire klassieker die vreemd genoeg in de vorige 7 edities nooit werd genomineerd.
(quote)
Reflektor gaat nog serieus concurrentie krijgen van Joe Jackson's 'Real Men', de enige echte grote populaire klassieker die vreemd genoeg in de vorige 7 edities nooit werd genomineerd.
Ah, wist niet dat die het zo goed deed.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:11 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:15 uur
Dance Lover schreef:
Sia - Breathe Me
Sia - Breathe Me
Ben ik blij mee, ik had dit nummer in 2009 genomineerd maar toen deed het het helaas niet goed genoeg.
Mijn nominaties van dit jaar die het gehaald hebben (ik had het van alle 5 ook wel verwacht met 1 twijfelgeval in de vorm van Revere):
Jacco Gardner – Clear the Air
John Grant – Pale Green Ghosts
London Grammar – Strong
Radical Face – Holy Branches
Revere – I Won’t Blame You
Niet gehaald:
James Blake – Overgrown (verbaasde me toch wel)
Marc Almond & Nico – Your Kisses Burn (was te verwachten)
Revere – Maybe We Should Step Outside (mijn favoriet van het laatste album maar ik had het wel verwacht)
Scott Matthew - White Horse (was er vorig jaar uitgedonderd maar ik vond dat ie terug moest, het heeft niet zo mogen zijn)
Stuart Warwick – Sailors (te onbekend vrees ik)
Helaas betreur ik ook een paar van mijn oude nominaties waarvan ik Marc Almond - Nijinsky Heart het ergst vind. Die heeft het toch nog 3 jaar volgehouden en eerlijk is eerlijk had ik dat nooit kunnen dromen. Misschien gooi ik die in de herkansing volgend jaar
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:16 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:21 uur
Wat mooi gedaan zeg! Ga het met aandacht volgen, heb helaas nog niet actief mee kunnen doen. Ik zal me eens gaan verdiepen in het stemproces, want ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe jullie te werk zijn gegaan
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:25 uur
Ziet er top uit Onweerwolf jammer dat ik pas na de nominaties ben aangehaakt. En eerlijkheidshalve moet gemeld worden dat het laten we zeggen opmerkelijk is is dat Everybody Here Wants You van Jeff Buckley de 2000 niet heeft gehaald.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:41 uur
Foo Fighters - All My Life
Gossip - Heavy Cross
Sinead O'Connor - Mandinka
Villagers - Nothing Arrived
Rodriguez - Sugar Man
Miike Snow - Devil's work
Full Force - Alice, I Want You Just for Me
Rhye - Open
Okkervil River - Lost Coastlines
Metal Molly - Orange
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 21:59 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 22:47 uur
Slint - Washer, Daughter - Shallows en Holden - The Caterpillar's Intervention de lijst (weer) ingekregen zie ik nu, de rest allemaal eerloos gesneuveld.
0
geplaatst: 31 augustus 2014, 23:06 uur
laxus11 schreef:
8 nominaties in de lijst, ben tevreden
Mijn nominaties die het gehaald hebben:
Abba - The Day Before You Came
Dire Straits - Romeo & Juliet
Don Henley - Boys Of Summer
Fleetwood Mac - Gold Dust Woman
Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair
Van Halen - Runnin' With The Devil
En niet gehaald:
Elvis Presley - Jailhouse Rock
John Denver - Take Me Home Country Roads
Ik weet het allemaal klassiekers maar iemand moet ze toch nomineren
8 nominaties in de lijst, ben tevreden
Mijn nominaties die het gehaald hebben:
Abba - The Day Before You Came
Dire Straits - Romeo & Juliet
Don Henley - Boys Of Summer
Fleetwood Mac - Gold Dust Woman
Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair
Van Halen - Runnin' With The Devil
En niet gehaald:
Elvis Presley - Jailhouse Rock
John Denver - Take Me Home Country Roads
Ik weet het allemaal klassiekers maar iemand moet ze toch nomineren
Ongelofelijk! Allemaal nummers waarvan ik dacht dat ze al jaren genoteerd waren
0
geplaatst: 1 september 2014, 10:54 uur
Haalden de lijst:
65daysofstatic - Radio protector
Archive - The empty bottle
Erasure - Always
Alcest - Souvenirs d'un autre monde
Geen succes voor:
Catherine Wheel - Black metallic
I Like Trains - Sea of regrets
The Future Sound Of London - Papua New Guinnea
I Love You But I've Chosen Darkness - According to plan
The Cinematic Orchestra - To build a home
Curtis Mayfield - We got to have peace
Aangenaam verrast door 65daysofstatic, maar langs de andere kant had ik er TFSOL en mss ook Catherine Wheel er zeker wel in verwacht..
65daysofstatic - Radio protector
Archive - The empty bottle
Erasure - Always
Alcest - Souvenirs d'un autre monde
Geen succes voor:
Catherine Wheel - Black metallic
I Like Trains - Sea of regrets
The Future Sound Of London - Papua New Guinnea
I Love You But I've Chosen Darkness - According to plan
The Cinematic Orchestra - To build a home
Curtis Mayfield - We got to have peace
Aangenaam verrast door 65daysofstatic, maar langs de andere kant had ik er TFSOL en mss ook Catherine Wheel er zeker wel in verwacht..
0
geplaatst: 1 september 2014, 11:04 uur
Alex Chilton haalt elk jaar de lijst (met steeds behoorlijk mooie plaatsingen), terwijl het andere Replacements-nummers maar niet wil lukken. Heel vreemd, want het is niet alsof AC hun enige catchy liedje is.
Ook jammer van mijn hiphopnominaties, maar daar heb ik eerder al over geklaagd. Hey Ya is in ieder geval wel door, dat is toch al iets.
Niet gehaald:
Foxygen - San Francisco
GZA - Shadowboxin'
The Notorious B.I.G. – Juicy
The Replacements - Left Of The Dial
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Gehaald:
Nick Cave & The Bad Seeds - Straight To You
Outkast - Hey Ya
Sly & The Family Stone – I Want To Take You Higher
The National - I Need My Girl
Underworld - Dirty Epic
Ook jammer van mijn hiphopnominaties, maar daar heb ik eerder al over geklaagd. Hey Ya is in ieder geval wel door, dat is toch al iets.
Niet gehaald:
Foxygen - San Francisco
GZA - Shadowboxin'
The Notorious B.I.G. – Juicy
The Replacements - Left Of The Dial
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Gehaald:
Nick Cave & The Bad Seeds - Straight To You
Outkast - Hey Ya
Sly & The Family Stone – I Want To Take You Higher
The National - I Need My Girl
Underworld - Dirty Epic
0
geplaatst: 1 september 2014, 11:17 uur
Dirty Epic is toch mooier dan al die hiphopnominaties bij elkaar. Al heb ik C.R.E.A.M. vorig jaar ook al eens kansloos genomineerd voor de ladder.
0
geplaatst: 1 september 2014, 11:28 uur
De lijst gehaald:
Aphex Twin – Alberto Balsalm
King Crimson - I Talk To The Wind
Peter Gabriel - Games Without Frontiers
De lijst niet gehaald:
Darkside - Freak, Go Home
Deftones - Passenger
DJ Shadow - In / Flux
The Mars Volta - Drunkship Of Lanterns
Tool - Pushit (Live)
Wilco – Impossible Germany
Yes – Roundabout
Hoewel 3 nominaties een magere score is ben ik wel ontzettend bij dat Alberto Balsalm de top 2000 gehaald heeft. Dat had ik echt niet verwacht! Vooral van Wilco en The Mars Volta had ik een betere prestatie verwacht. Maarja, wat maakt het uit. Alberto Balsalm staat er in!
Aphex Twin – Alberto Balsalm
King Crimson - I Talk To The Wind
Peter Gabriel - Games Without Frontiers
De lijst niet gehaald:
Darkside - Freak, Go Home
Deftones - Passenger
DJ Shadow - In / Flux
The Mars Volta - Drunkship Of Lanterns
Tool - Pushit (Live)
Wilco – Impossible Germany
Yes – Roundabout
Hoewel 3 nominaties een magere score is ben ik wel ontzettend bij dat Alberto Balsalm de top 2000 gehaald heeft. Dat had ik echt niet verwacht! Vooral van Wilco en The Mars Volta had ik een betere prestatie verwacht. Maarja, wat maakt het uit. Alberto Balsalm staat er in!
0
geplaatst: 1 september 2014, 13:40 uur
Jammer dat DJ Shadow - In / Flux de lijst niet heeft weten te halen. Prachtig nummer!
Wel mooi om te zien dat Aphex Twin weer een nummer bij heeft weten te schrijven in de lijst.
Wel mooi om te zien dat Aphex Twin weer een nummer bij heeft weten te schrijven in de lijst.
* denotes required fields.