Overig / Algemeen / Vraag van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2011, 13:04 uur
Reggae: Muziek voor mensen die de hele dag blowen en onder een Bob Marley-dekbed slapen.
0
geplaatst: 10 april 2011, 13:29 uur
Update (thx jasper):
- ambient: slaapkamerbehangpapiermuziek en doelloze ruis
- avantgarde: pretentieus geneuzel dat iedereen kan maken
- blues: genre voor alcoholisten die hun verdriet wegdrinken
- country: genre bedoeld voor linedancen
- electronic: geen muziek, maar automatisch gepingel door op knopjes te drukken
- folk: genre bedoeld voor klompendansen
- grunge: genre zonder gevoel, door mensen die niet kunnen zingen
- hip-hop: genre voor domme mensen over bitches en bling-bling
- jazz: elitair-geneuzel, druk en toeter-muziek, puur interessantdoenerij
- klassiek: saaie muziek voor 60-plussers
- metal: hersenloos gebeuk voor satanaanbidders die niet volwassen willen worden
- progrock: egocentrisch gepriegel en minder puur dan 'echte' rock
- punk: genre door muzikanten die per definitie niet kunnen spelen
- reggae: muziek voor continue blowers die onder een Bob Marley-dekbed slapen
- wereldmuziek: muziek van buiten Europa en Amerika die aldaar wordt verguisd
Wie gaat er voor soul, R&B, pop, ska? Het moet wel steeds op 1 regel passen.
- grunge: genre zonder gevoel, door mensen die niet kunnen zingen
- metal: hersenloos gebeuk voor satanaanbidders die niet volwassen willen worden
- reggae: muziek voor continue blowers die onder een Bob Marley-dekbed slapen
Wie gaat er voor soul, R&B, pop, ska? Het moet wel steeds op 1 regel passen.
0
Misterfool
geplaatst: 10 april 2011, 13:30 uur
Blues: Muziek voor alcholisten die hun verdriet wegdrinken.
0
geplaatst: 10 april 2011, 13:55 uur
Wereldmuziek: muziek van buiten Europa en Amerika die inheems wordt verguisd. (wederzijds Svendra
)
)
0
geplaatst: 10 april 2011, 16:11 uur
pop: kinderdeuntjes voor infantiele meelopers en belegen bakvissen.
0
geplaatst: 10 april 2011, 16:17 uur
Soul: soort muziek van de zwarte medemens, maar inmiddels gestolen door witte junks en tieners met het postuur van een kerstboom.
0
geplaatst: 10 april 2011, 16:18 uur
house: boenkboenkmuziek om creaturen met afwijking in hun embryonale fase te brengen en/of te houden.
0
geplaatst: 10 april 2011, 18:44 uur
Dan doe ik nog een kleine toevoeging bij Grunge:
genre zonder gevoel, door mensen die niet kunnen zingen die geruite blousen helemaal de bom vinden
genre zonder gevoel, door mensen die niet kunnen zingen die geruite blousen helemaal de bom vinden
0
geplaatst: 10 april 2011, 18:57 uur
R&B: Ingeblikte hijgerige soulvariant waar tieners de paringsdans op uitvoeren
0
geplaatst: 10 april 2011, 18:59 uur
Wat is ska dan? Opgeklopte feestmuziek voor mensen die niets kunnen behalve het legen van een glas bier?
0
geplaatst: 10 april 2011, 19:00 uur
Een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht na het onderstaande te hebben gelezen 

0
geplaatst: 10 april 2011, 19:07 uur
Drum 'n bass: Je hebt twee koeien: de ene drumt, de andere bast.
0
geplaatst: 10 april 2011, 19:33 uur
Haha ik ben dus niet de enige die het nieuwste bericht bovenaan heeft staan
(of gaat het daar niet over?)
0
geplaatst: 10 april 2011, 19:34 uur
NewYorkCityLight schreef:
0
geplaatst: 10 april 2011, 20:10 uur
M'n laatste update:
- grunge: genre zonder gevoel, door mensen in geruite blousen die niet kunnen zingen
- house: boenkboenkmuziek voor creaturen met afwijking in hun embryonale fase
- pop: kinderdeuntjes voor infantiele meelopers en belegen bakvissen
- postrock: eentonige muziek waar onverschillige hipsters arrogant over doen
- R&B: ingeblikte hijgerige soulvariant waarop tieners de paringsdans uitvoeren
- reggae: muziek voor dwangmatige blowers die onder een Bob Marley-dekbed slapen
- ska: feestmuziek voor mensen die niets kunnen behalve een glas bier legen
- soul: zwarte muziek, gestolen door witte junks en tieners met het postuur van een kerstboom.
- grunge: genre zonder gevoel, door mensen in geruite blousen die niet kunnen zingen
- house: boenkboenkmuziek voor creaturen met afwijking in hun embryonale fase
- pop: kinderdeuntjes voor infantiele meelopers en belegen bakvissen
- postrock: eentonige muziek waar onverschillige hipsters arrogant over doen
- R&B: ingeblikte hijgerige soulvariant waarop tieners de paringsdans uitvoeren
- reggae: muziek voor dwangmatige blowers die onder een Bob Marley-dekbed slapen
- ska: feestmuziek voor mensen die niets kunnen behalve een glas bier legen
- soul: zwarte muziek, gestolen door witte junks en tieners met het postuur van een kerstboom.
0
geplaatst: 10 april 2011, 20:19 uur
postrock: voor onverschillige mensen. Het klinkt namelijk allemaal hetzelfde. (let wel: dit is niet mijn mening)
0
Misterfool
geplaatst: 10 april 2011, 20:33 uur
Volgens mij loopt hij zo iets mooier en met een kleine toevoeging
.
Postrock: Eentonige muziek waar onverschillige hipsters arrogant over doen.
.Postrock: Eentonige muziek waar onverschillige hipsters arrogant over doen.
0
geplaatst: 10 april 2011, 20:56 uur
Even genoeg wat mij betreft. Ik ga maar eens een funkplaat opzetten, zo ongeveer het enige genre waar niets op aan te merken was.
0
geplaatst: 10 april 2011, 23:54 uur
Die lijst staat toch wel aardig vol ja. Ik wil toch nog wel even teruggrijpen op die misopvattingen over muziek. Het meeste irritante vind ik toch altijd wel dat oude lieden beweren dat er tegenwoordig helemaal geen goeie muziek meer gemaakt wordt. "Vroeger, in onze tijd, toen had je ... dat was pas ÉCHTE muziek ... blablabalbalbala whatever..."
0
geplaatst: 10 april 2011, 23:56 uur
Ik mis in de lijst van genres toch wel een van de meest vooruitsrevende muziekstijlen die ons land rijk is. Palingsound 

0
geplaatst: 10 april 2011, 23:57 uur
Wat vind jij de grootste misvatting van anderen betreffende jouw lievelingsgenre en/of -muziek?
- Edwynn: Het te pas en te onpas toepassen van de termen 'gedateerd' en 'fout'
- Gallow: Dat het klote is
- Svendra: Progrock is egocentrisch gepriegel en minder puur dan 'echte' rock, klassiek is voor 60-plussers, electronische muziek is kil en repetitief, lichte pop is per definitie fout. Noem alle vooroordelen maar op.
- Sir Spamalot: "Heavy metal is hersenloos gebeuk voor mensen die niet volwassen willen worden." Iedere keer als ik zeg dat ik een metalhead ben, kijkt de andere zo van: "Metal, ach. Ben jij daar niet te oud voor?"
- ArthurDZ: dat ik alleen maar naar oudere muziek luister, en nieuwe automatisch haat.
- jasper1991: Metal is hard om het hard, Power Metal is blij
- Laxus11: Zelfde Als ArthurDZ
- Hoi: Dat het allemaal Ethiopische nomaden zijn die muziek maken met een zaag en een paar sokken en dat ik de enige ben die ooit van ze heb gehoord.
- J4E: Dat metal geen mooie muziek kan zijn.
- Stijn: Dat geen enkele metalband daadwerkelijk kan spelen.
- Kronos: Dat metal lawaai is en klassieke muziek saai is.
- Beeswax: alle vooroordelen over metal die hierboven genoemd zijn, en dat uit de grungestroming niets goeds is voortgekomen buiten Nirvana. En dat ze niet kunnen zingen. Dat er geen gevoel in zit en dat ik wil opvallen met mijn muzieksmaak.
- AOVV: Wat Kronos zegt + dat Dylan niet kan zingen.
-Misterfool:: Wat Svendra en Kronos zegt+ jazz is gepriegel op de milimeter en puur intressantdoenerij en jongeren die oude muziek luisteren apen alleen de muzieksmaak van hun ouders na of iets in die trant.
- deric raven: Dat de jaren 80 muzikaal niet veel voorstelden
- Soledad: jazz is elitair-geneuzel, druk en toeter-muziek
- Sietse: ik zal moeten kiezen tussen "dit is geen muziek, ik hoor alleen ruis" en "dit kan iedereen toch maken"
- Rizz: ''Het lijkt allemaal op elkaar'' ... Zucht.
- Dardan: wat Soledad zegt.
- Eveningguard: Postrock is eentonig.
- Scientist: 'Alleen maar getoeter waar mijn vader naar luistert'
- niels94: Dat hip-hop alleen over 'bitches en bling-bling' gaat of nooit mooi kan zijn, dat er geen goede Nederlandstalige muziek bestaat. En bij mij thuis hebben ze kennelijk de indruk dat ik alleen maar depressieve muziek zou luisteren, wat gewoon nergens op slaat.
~Slowgaze: Dat punkmuzikanten per definitie niet kunnen spelen. Kunnen ze vaak ook niet, maar dat hoeft toch ook niet? Dat Leonard Cohen niet kan zingen en een ouwe lul is. Dat ik alleen naar "gothic-mensen-zelfmoord-muziek" luister. Dat hiphop per definitie voor domme mensen is. Dat jazz moeilijkdoenerij is; "Maarten is weer in zijn jazz-periode" hoor ik dan van mijn ouders, als ik een jazz-plaat op heb staan.
-Them : Dat metal gelijk staat aan in een microfoon brullen of schreeuwen.
- Gerards Dream: Electronic, dat is toch geen muziek. Ze drukken wat op knopjes en de muziek volgt daarna automatisch. Dat is toch geen klankkunst!!!
- jellecomicgek72: Mensen kijken me vaak mega raar aan, ook in de klas enzo als Radiohead heb opstaan krijg je meteen weer te horen: wat een kutmuziek! Terwijl ze zelf Justin Bieber en keizer en kampie luisteren.
- bennerd: Mensen kijken me vaak mega raar aan, ook in de klas enzo als Justin Bieber en keizer en kampie heb opstaan krijg je meteen weer te horen: wat een kutmuziek! Terwijl ze zelf Radiohead luisteren
- panjoe: Gewoon de standaard vooroordelen over hiphop *gaap*.
- Weirdo Wizzy: alle bekende vooroordelen zijn al wel genoemd. Ik vind het vooral irritant als die leeghoofdige opmerkingen komen van mensen die zelf ook best aardig van muziek houden en er interessant over kunnen praten. Dat maakt ze voor mij gelijk een stuk minder geloofwaardig.
- L_T_B: "Folkmuziek, is dat met klompendansen?" of "Dat is toch muziek voor linedancen?" (country red.)
- Lukas: In de jaren 80 werd toch alleen maar troep gemaakt?
- Omsk: ach, uit misvattingen kunnen nog leuke discussies voortkomen. Met mensen die beginnen over hun 'ontzettend brede smaak: van Robbie Williams tot Mozart' of dat soort getuigenissen van muzikale desinteresse, kan ik maar beter over een ander onderwerp beginnen, handbal of zo.
- improvision: "Dit is wel niet zo toegankelijk, hé?"
- Chevy: Ach, where to start? De top 3: Alles wat in de top 2000 staat vind ik geweldig en alles wat er niet in staat, niet. || Nieuwe muziek vind ik niet goed en ik luister alleen naar "ouwe lullen muziek" (dat ben je pas als je dat woord gebruikt ) || Andere genres dan rock (en pop) schrijf ik bij voorbaat al af. Ach ja, Its Their Sheer Ignorance That Personifies Their Stupidity
- Sunderland: "Daar heeft toch nooit iemand van gehoord? Ik vind bijvoorbeeld Kane heel erg goed...." of "Die gast ziet er niet uit, Robbie Williams is bijvoorbeeld ..."
-de_nis_: muziek?
- wizard: metal is hersenloos gebeuk voor en door satanaanbidders.
- S-V: Het meest irritante is, denk ik, dat ik veel van mijn favoriete platen niet kan delen met mijn beste vrienden, omdat ze, als ik zoiets probeer te draaien, me aan gaan kijken met een blik van: 'gaat het wel goed met je, Sander?'
- dix : dat 't te hard staat.
- Edwynn: Het te pas en te onpas toepassen van de termen 'gedateerd' en 'fout'
- Gallow: Dat het klote is
- Svendra: Progrock is egocentrisch gepriegel en minder puur dan 'echte' rock, klassiek is voor 60-plussers, electronische muziek is kil en repetitief, lichte pop is per definitie fout. Noem alle vooroordelen maar op.
- Sir Spamalot: "Heavy metal is hersenloos gebeuk voor mensen die niet volwassen willen worden." Iedere keer als ik zeg dat ik een metalhead ben, kijkt de andere zo van: "Metal, ach. Ben jij daar niet te oud voor?"
- ArthurDZ: dat ik alleen maar naar oudere muziek luister, en nieuwe automatisch haat.
- jasper1991: Metal is hard om het hard, Power Metal is blij
- Laxus11: Zelfde Als ArthurDZ
- Hoi: Dat het allemaal Ethiopische nomaden zijn die muziek maken met een zaag en een paar sokken en dat ik de enige ben die ooit van ze heb gehoord.
- J4E: Dat metal geen mooie muziek kan zijn.
- Stijn: Dat geen enkele metalband daadwerkelijk kan spelen.
- Kronos: Dat metal lawaai is en klassieke muziek saai is.
- Beeswax: alle vooroordelen over metal die hierboven genoemd zijn, en dat uit de grungestroming niets goeds is voortgekomen buiten Nirvana. En dat ze niet kunnen zingen. Dat er geen gevoel in zit en dat ik wil opvallen met mijn muzieksmaak.
- AOVV: Wat Kronos zegt + dat Dylan niet kan zingen.
-Misterfool:: Wat Svendra en Kronos zegt+ jazz is gepriegel op de milimeter en puur intressantdoenerij en jongeren die oude muziek luisteren apen alleen de muzieksmaak van hun ouders na of iets in die trant.
- deric raven: Dat de jaren 80 muzikaal niet veel voorstelden
- Soledad: jazz is elitair-geneuzel, druk en toeter-muziek
- Sietse: ik zal moeten kiezen tussen "dit is geen muziek, ik hoor alleen ruis" en "dit kan iedereen toch maken"
- Rizz: ''Het lijkt allemaal op elkaar'' ... Zucht.
- Dardan: wat Soledad zegt.
- Eveningguard: Postrock is eentonig.
- Scientist: 'Alleen maar getoeter waar mijn vader naar luistert'
- niels94: Dat hip-hop alleen over 'bitches en bling-bling' gaat of nooit mooi kan zijn, dat er geen goede Nederlandstalige muziek bestaat. En bij mij thuis hebben ze kennelijk de indruk dat ik alleen maar depressieve muziek zou luisteren, wat gewoon nergens op slaat.
~Slowgaze: Dat punkmuzikanten per definitie niet kunnen spelen. Kunnen ze vaak ook niet, maar dat hoeft toch ook niet? Dat Leonard Cohen niet kan zingen en een ouwe lul is. Dat ik alleen naar "gothic-mensen-zelfmoord-muziek" luister. Dat hiphop per definitie voor domme mensen is. Dat jazz moeilijkdoenerij is; "Maarten is weer in zijn jazz-periode" hoor ik dan van mijn ouders, als ik een jazz-plaat op heb staan.
-Them : Dat metal gelijk staat aan in een microfoon brullen of schreeuwen.
- Gerards Dream: Electronic, dat is toch geen muziek. Ze drukken wat op knopjes en de muziek volgt daarna automatisch. Dat is toch geen klankkunst!!!
- jellecomicgek72: Mensen kijken me vaak mega raar aan, ook in de klas enzo als Radiohead heb opstaan krijg je meteen weer te horen: wat een kutmuziek! Terwijl ze zelf Justin Bieber en keizer en kampie luisteren.
- bennerd: Mensen kijken me vaak mega raar aan, ook in de klas enzo als Justin Bieber en keizer en kampie heb opstaan krijg je meteen weer te horen: wat een kutmuziek! Terwijl ze zelf Radiohead luisteren
- panjoe: Gewoon de standaard vooroordelen over hiphop *gaap*.
- Weirdo Wizzy: alle bekende vooroordelen zijn al wel genoemd. Ik vind het vooral irritant als die leeghoofdige opmerkingen komen van mensen die zelf ook best aardig van muziek houden en er interessant over kunnen praten. Dat maakt ze voor mij gelijk een stuk minder geloofwaardig.
- L_T_B: "Folkmuziek, is dat met klompendansen?" of "Dat is toch muziek voor linedancen?" (country red.)
- Lukas: In de jaren 80 werd toch alleen maar troep gemaakt?
- Omsk: ach, uit misvattingen kunnen nog leuke discussies voortkomen. Met mensen die beginnen over hun 'ontzettend brede smaak: van Robbie Williams tot Mozart' of dat soort getuigenissen van muzikale desinteresse, kan ik maar beter over een ander onderwerp beginnen, handbal of zo.
- improvision: "Dit is wel niet zo toegankelijk, hé?"
- Chevy: Ach, where to start? De top 3: Alles wat in de top 2000 staat vind ik geweldig en alles wat er niet in staat, niet. || Nieuwe muziek vind ik niet goed en ik luister alleen naar "ouwe lullen muziek" (dat ben je pas als je dat woord gebruikt ) || Andere genres dan rock (en pop) schrijf ik bij voorbaat al af. Ach ja, Its Their Sheer Ignorance That Personifies Their Stupidity
- Sunderland: "Daar heeft toch nooit iemand van gehoord? Ik vind bijvoorbeeld Kane heel erg goed...." of "Die gast ziet er niet uit, Robbie Williams is bijvoorbeeld ..."
-de_nis_: muziek?
- wizard: metal is hersenloos gebeuk voor en door satanaanbidders.
- S-V: Het meest irritante is, denk ik, dat ik veel van mijn favoriete platen niet kan delen met mijn beste vrienden, omdat ze, als ik zoiets probeer te draaien, me aan gaan kijken met een blik van: 'gaat het wel goed met je, Sander?'
- dix : dat 't te hard staat.
0
geplaatst: 10 april 2011, 23:59 uur
Gründafjørdøhur schreef:
Die lijst staat toch wel aardig vol ja. Ik wil toch nog wel even teruggrijpen op die misopvattingen over muziek. Het meeste irritante vind ik toch altijd wel dat oude lieden beweren dat er tegenwoordig helemaal geen goeie muziek meer gemaakt wordt. "Vroeger, in onze tijd, toen had je ... dat was pas ÉCHTE muziek ... blablabalbalbala whatever..."
Mee eens. Het omgekeerde vind ik overigens minstens zo irritant.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.