Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011
zoeken in:
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 16:42 uur
N.a.v. de (heerlijke !) discussies bij de top 40 van OOR, kreeg ik een idee.
Als al die betweters die daar posten, nou eens HUN top-10 plaatsen hier, zal ik na verloop van tijd een totaallijst maken.
Dus plaats hier je top-10 van albums uit de periode 1971-2011 (eventuele met onderbouwde motivatie), en dan kijken we wat dat oplevert.
Dit is gewoon voor de gein; het blijft natuurlijk altijd een persoonlijk verhaal, maar ik wil gewoon weten wat de favorieten zijn van de MuMe-users.
Er moet natuurlijk wel voldoende animo voor zijn .........
AANVULLING OM 21:23 uur : elke user mag dus een TOP-20 plaatsen
Als al die betweters die daar posten, nou eens HUN top-10 plaatsen hier, zal ik na verloop van tijd een totaallijst maken.
Dus plaats hier je top-10 van albums uit de periode 1971-2011 (eventuele met onderbouwde motivatie), en dan kijken we wat dat oplevert.
Dit is gewoon voor de gein; het blijft natuurlijk altijd een persoonlijk verhaal, maar ik wil gewoon weten wat de favorieten zijn van de MuMe-users.
Er moet natuurlijk wel voldoende animo voor zijn .........
AANVULLING OM 21:23 uur : elke user mag dus een TOP-20 plaatsen
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:46 uur
Eigenlijk wel leuk, krijg je een soort variant op de top 250, maar dan met alleen actieve users, en het wordt nog onderbouwd ook.
Ik zal binnenkort eens een lijstje maken, wel jammer dat het vanaf 1971 moet zijn.
Ik zal binnenkort eens een lijstje maken, wel jammer dat het vanaf 1971 moet zijn.
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 16:48 uur
Ja, Arrie, vanaf 1971. Anders loopt de vergelijking mank, zeg maar.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:50 uur
Maggen het er ook 20 zijn - onder het mom 2 voor de prijs van 1; 10 heb ik zo vaak gezien en dan mo'k weer zo hard kiezen.
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 16:57 uur
Tja, Mjuman. Het hele leven bestaat uit keuzes maken, toch ? Bij OOR mochten de medewerkers ook een top-10 maken.
Maar ik zal je voorstel in beraad houden, en kijken hoe de overige deelnemers er over denken.
Dus : suggesties welkom. Maar absoluut géén top-50 o.i.d. ; dat wordt me teveel werruk.
Maar ik zal je voorstel in beraad houden, en kijken hoe de overige deelnemers er over denken.
Dus : suggesties welkom. Maar absoluut géén top-50 o.i.d. ; dat wordt me teveel werruk.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:01 uur
Omdat wij er veel minder verstand van hebben dan die van OOR, mogen wij er 20 vind ik . Wat voor platen gaan jullie kiezen? Persoonlijke favorieten (dus gewoon je top 10) of eerder wat je ook in het kader van de geschiedschrijving van belang vindt?
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 17:11 uur
Lukas schreef:
Wat voor platen gaan jullie kiezen? Persoonlijke favorieten (dus gewoon je top 10) of eerder wat je ook in het kader van de geschiedschrijving van belang vindt?
Wat voor platen gaan jullie kiezen? Persoonlijke favorieten (dus gewoon je top 10) of eerder wat je ook in het kader van de geschiedschrijving van belang vindt?
De Top-10 van users gaat moeilijk worden, want nogmaals :
De periode = 1971-2011. Gelijk aan OOR.
Dus de jaren 60 kunnen niet meedoen; het lijkt me dat dat heel wat gaat schelen.
Mijn top-?? gaat i.i.g een mix worden van mijn huidige top-10, en de voor MIJ belangrijste albums uit mijn muziekleven.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:17 uur
Laat ik eens aftrappen:
Gewoon mijn favorieten. 1 per artiest.
1. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
2. Can - Tago Mago
3. Arcade Fire - Funeral
4. Joanna Newsom - Ys
5. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
6. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso UFO - La Novia
7. Robert Wyatt - Rock Bottom
8. Doveman - The Acrobat
9. Built To Spill - Perfect From Now On
10. Morphine - Good
11. Pere Ubu - The Modern Dance
12. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
13. Richie Hawtin - DE9: Transitions
14. Pixies - Surfer Rosa
15. Spacemen 3 - The Perfect Prescription
16. The Jesus Lizard - Liar
17. Scraping Foetus Off The Wheel - Nail
18. Faust - IV
19. Drive Like Jehu - Yank Crime
20. Magazine - Secondhand Daylight
Ik hoop dat de puntentelling een beetje eerlijk wordt opgezet. Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan het systeem met 20 p voor nummer 1 en 1 voor nummer 20. Een verhouding 20:1 zou werkelijk tye zot voor woorden zijn tussen 2 albums in de bovenste regionen. Alles 1 punt stel ik voor. En een apart lijstje ernaast om bij gelijke stand tot juiste rangschikking te komen.
Telling van de OOR-lijst aanhouden is wel het best voor dit topic, maar dan hoop ik wel dat ze een juiste methode gebruikt hebben.
Dit alvast vooruitlopend op een eventueel/geheid volgende discussie
Gewoon mijn favorieten. 1 per artiest.
1. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
2. Can - Tago Mago
3. Arcade Fire - Funeral
4. Joanna Newsom - Ys
5. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
6. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso UFO - La Novia
7. Robert Wyatt - Rock Bottom
8. Doveman - The Acrobat
9. Built To Spill - Perfect From Now On
10. Morphine - Good
11. Pere Ubu - The Modern Dance
12. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
13. Richie Hawtin - DE9: Transitions
14. Pixies - Surfer Rosa
15. Spacemen 3 - The Perfect Prescription
16. The Jesus Lizard - Liar
17. Scraping Foetus Off The Wheel - Nail
18. Faust - IV
19. Drive Like Jehu - Yank Crime
20. Magazine - Secondhand Daylight
Ik hoop dat de puntentelling een beetje eerlijk wordt opgezet. Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan het systeem met 20 p voor nummer 1 en 1 voor nummer 20. Een verhouding 20:1 zou werkelijk tye zot voor woorden zijn tussen 2 albums in de bovenste regionen. Alles 1 punt stel ik voor. En een apart lijstje ernaast om bij gelijke stand tot juiste rangschikking te komen.
Telling van de OOR-lijst aanhouden is wel het best voor dit topic, maar dan hoop ik wel dat ze een juiste methode gebruikt hebben.
Dit alvast vooruitlopend op een eventueel/geheid volgende discussie
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 17:21 uur
Ik neem aan dat ze bij OOR gewoon de telling 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 hebben aangehouden voor een top-10.
Persoonlijk ben ik voor dit systeem.
Maar laten de diverse users maar zeggen wat ze ervan vinden.
Laten we het niet TE moeilijk maken.
Persoonlijk ben ik voor dit systeem.
Maar laten de diverse users maar zeggen wat ze ervan vinden.
Laten we het niet TE moeilijk maken.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:23 uur
Het probleem daarbij is dat dat inhoudt dat je je nummer 1 tien keer zo goed vindt als je nummer 10. In principe zit er natuurlijk geen groot verschil tussen je nummer 1 en 10, maar met zo'n puntentelling dus wel.
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 17:26 uur
Voorstel :
alleen de nummer's 1 krijgen 2 punten, en de rest 1 punt ?
Roept u maar !
alleen de nummer's 1 krijgen 2 punten, en de rest 1 punt ?
Roept u maar !
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:31 uur
Arrie schreef:
Het probleem daarbij is dat dat inhoudt dat je je nummer 1 tien keer zo goed vindt als je nummer 10. In principe zit er natuurlijk geen groot verschil tussen je nummer 1 en 10, maar met zo'n puntentelling dus wel.
Inderdaad. En als je dezelfde lijst zou uitbreiden naar 1000 nummers zou de nummer 1 maar 1,02x zo goed zijn als #20, wat denk ik veel dichter bij de realiteit ligt.Het probleem daarbij is dat dat inhoudt dat je je nummer 1 tien keer zo goed vindt als je nummer 10. In principe zit er natuurlijk geen groot verschil tussen je nummer 1 en 10, maar met zo'n puntentelling dus wel.
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 17:34 uur
Eén album per artiest vind ik niet per sé nodig hoor.
Als ik goed nadenk zouden er zo maar 2 of 3 artiesten in mijn top-20 kunnen staan met 2 albums.
Als ik goed nadenk zouden er zo maar 2 of 3 artiesten in mijn top-20 kunnen staan met 2 albums.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:34 uur
Ik ga dan voor een mix: albums die tot mijn favorieten behoren, maar naar mijn mening ook een relevante plaats in de muziekhistorie innemen...
01. Wire - 154
02. Pulp - Different Class
03. Built to Spill - Perfect from Now On
04. Coil - Horse Rotorvator
05. Yello - Stella
06. Radiohead - OK Computer
07. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son
08. Siouxsie & The Banshees - The Scream
09. Morphine - Good
10. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
11. X-Ray Spex - Germ Free Adolescents
12. Gang of Four - Entertainment!
13. Low - I Could Live in Hope
14. Tom Waits - Rain Dogs
15. Sonic Youth - Daydream Nation
16. Talking Heads - Remain in Light
17. Pixies - Surfer Rosa
18. Magazine - Real Life
19. At the Drive-in - Relationship in Command
20. Eels - Beautiful Freak
01. Wire - 154
02. Pulp - Different Class
03. Built to Spill - Perfect from Now On
04. Coil - Horse Rotorvator
05. Yello - Stella
06. Radiohead - OK Computer
07. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son
08. Siouxsie & The Banshees - The Scream
09. Morphine - Good
10. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
11. X-Ray Spex - Germ Free Adolescents
12. Gang of Four - Entertainment!
13. Low - I Could Live in Hope
14. Tom Waits - Rain Dogs
15. Sonic Youth - Daydream Nation
16. Talking Heads - Remain in Light
17. Pixies - Surfer Rosa
18. Magazine - Real Life
19. At the Drive-in - Relationship in Command
20. Eels - Beautiful Freak
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:39 uur
Lukas schreef:
09. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
10. Jackson C. Frank - Blues Run the Game
12. King Crimson - In the Court of the Crimson King
09. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
10. Jackson C. Frank - Blues Run the Game
12. King Crimson - In the Court of the Crimson King
Vanaf 1971...
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:39 uur
Waarom zouden we vanaf 1971 doen? We hoeven toch niet precies hetzelfde te doen als die OOR-onzin
0
Zephyr
geplaatst: 6 juni 2011, 17:40 uur
goed opgelet, Masimo
beste deelnemers :
NOGMAALS :
DE PERIODE IS 1971-2011
beste deelnemers :
NOGMAALS :
DE PERIODE IS 1971-2011
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:41 uur
Oei, verwijder ik mijn bericht.. Toch niet goed opgelet bij 't klikken..
Ik zal er ook 'ns eentje gaan maken.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:47 uur
1. Pulp - Different Class (1995)
2. Arcade Fire - Funeral (2004)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. David Bowie - Low (1977)
6. Can - Tago Mago (1971)
7. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
8. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
9. Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap (1998)
10. The Knife - Silent Shout (2006)
11. Björk - Debut (1993)
12. Massive Attack - Blue Lines (1991)
13. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
14. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
15. Talking Heads - Remain in Light (1980)
16. Suede - Dog Man Star (1994)
17. Pixies - Doolittle (1989)
18. Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (1997)
19. James Holden - At the Controls (2006)
20. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
2. Arcade Fire - Funeral (2004)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. David Bowie - Low (1977)
6. Can - Tago Mago (1971)
7. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
8. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
9. Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap (1998)
10. The Knife - Silent Shout (2006)
11. Björk - Debut (1993)
12. Massive Attack - Blue Lines (1991)
13. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
14. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
15. Talking Heads - Remain in Light (1980)
16. Suede - Dog Man Star (1994)
17. Pixies - Doolittle (1989)
18. Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (1997)
19. James Holden - At the Controls (2006)
20. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:52 uur
Ik heb het ook maar aangepast... vind die tijdsbeperking eigenlijk ook maar flauwekul.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:55 uur
Pulp neemt nu al de leiding, gevolgd door Arcade Fire en Can. Can erger!
0
geplaatst: 6 juni 2011, 17:57 uur
herman schreef:
Ik heb het ook maar aangepast... vind die tijdsbeperking eigenlijk ook maar flauwekul.
Ik heb het ook maar aangepast... vind die tijdsbeperking eigenlijk ook maar flauwekul.
Ja hoor 'ns beste Mod,het gaat om een gelijklopende vergelijking met OOR - en dan is parallellie in tijd wel handig. Zei hij die - Nag,nag, nag - als eerste met 20 kwam. Voel zelf idd wel wat voor iig de nr uno hoger te waarderen en evt ook 2 en 3 omdat dat toch in de ogen van de lijstmaker vitale schijven zijn. Mijn lijst volgt - moet nog eens goed nadenken over mijn lijst: Wahl macht Qual, nietwaar
0
geplaatst: 6 juni 2011, 18:03 uur
Lukas schreef:
Volgens mij was Tago Mago eerder uit dan de eerste OOR
Volgens mij was Tago Mago eerder uit dan de eerste OOR
* denotes required fields.