MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011

zoeken in:
Dank aan de rekenaars. Kan goed leven met de lijst, al begrijp ik niet goed dat er opeens zo'n middle of the road-album als Rumours opduikt. Maar hoe dan ook beter dan de OOR-lijst.
Mijn sixties-lijst komt eraan (gegarandeerd Beatles-vrij en met zangeressen).

Ja, idem hier, zonder Beatles. Kunnen we niet bij 1959 beginnen? Dan kan ik mijn #1 ook nog in een lijstje kwijt

The Beatles

chevy93 schreef:
Misschien leuk om dit spel nogmaals te doen, maar dan per decennium een top 20 maken?

Ok, wat is het nu? Een top 10 of een top 20?

k.grubs schreef:
En ik heb bijna alles op iTunes!
Je kunt beter doodgaan vlak voor je tweede album uitkomt.
edit: bedankt voor weer een vermakelijke lijstje!

Tja sommige artiesten kunnen zelfs beter ...... voor hun eerste album

Enne voor de rest The Beatles

GrafGantz schreef:
(quote)

Ok, wat is het nu? Een top 10 of een top 20?

Oooops, ik heb een top 10 vd jaren 60 gemaakt, moet dit ook een top 20 worden

Zephyr
Het lijkt me beter om een nieuw topic aan te maken. Of gaan we steeds de titel aanpassen; nee toch ?

Dus beter even wachten met je top-20 posten !

Edit : ik maak um wel aan; dan kan ik gelijk Chevy assisteren met controle e.d.

I owe him one, remember

Zephyr
Beste muziekvrienden; met de jaren 60 gaan we dus in dit topic verder !

Goed idee, zo wordt het overzichtelijk, ik stuur een top 20 naar het nieuwe topic.

fatima schreef:
Dank aan de rekenaars. Kan goed leven met de lijst, al begrijp ik niet goed dat er opeens zo'n middle of the road-album als Rumours opduikt. Maar hoe dan ook beter dan de OOR-lijst.

Beatles-vrij wordt 'ie bij mij niet denk ik, maar er zal in ieder geval plaats zijn voor Dorothy Moskowitz in de top 5.

moeder van...?

fatima schreef:
moeder van...?

Laat me raden - De Selvera's? Bram Tsjaikovski?

Ik heb dit topic niet gevolgd maar als ik die 2 lijsten bekijk is die van MuMe iets minder gevarieerd dan die van Oor (minder soul, geen country en electronic meer) al vind ik beiden lijsten wel OK in die zin dat ik de meeste albums prima vind.

fatima schreef:

Natuurlijk is Rumours MOR-pop (ik spreek van hitparadepop) maar dan van het beste soort en hoort ook in een toplijst thuis.
En waarom geen Beatles? Sommigen zijn blijkbaar allergisch voor trendzettende artiesten die ook populair zijn.

The Beatles zijn gestopt in 1970.

LucM schreef:
(minder soul, geen country en electronic meer).
Wat voor electronic heeft OOR dan? Wij komen ten minste nog in de buurt met Kid A en Massive Attack.

i.v.m. the Beatles heb ik het over die sixties-lijst.

Is Kraftwerk (#31) soms geen electronic? Als er één band is die electronische muziek op de kaart heeft gezet is het toch wel Kraftwerk.

LucM schreef:
Is Kraftwerk (#31) soms geen electronic? Als er één band is die electronische muziek op de kaart heeft gezet is het toch wel Kraftwerk.
Oh ja, die was ik vergeten. Kraftwerk staat overigens wel in onze lijst, maar niet in de top 40. Als je kijkt naar de lijst van de lezers van OOR ontbreekt die ook.

LucM schreef:
(quote)

Natuurlijk is Rumours MOR-pop (ik spreek van hitparadepop) maar dan van het beste soort en hoort ook in een toplijst thuis.
En waarom geen Beatles? Sommigen zijn blijkbaar allergisch voor trendzettende artiesten die ook populair zijn.

Voor dit soort artiesten zit ik natuurlijk niet op MuMe, hmm? Politiek correcte lijstjes hebben we thuis ook.

Misterfool
Ik zit hier op musicmeter om goede muziek te ontdekken en daarover te discussieren. Fleetwood mac is toegankelijk en ja mischien zelfs wel politiek correct, maar daarnaast maken zij ook genietbare topmuziek, waar toch, gezien het gemiddelde, een groot aantal mensen van geniet. Nou ben ik ook een van die mensen. Ik heb het niet zo op die hipsters waar de ene soort muziek per definitie beter is als de ander.

Voor politiek correcte lijstjes kun je willekeurig elke commerciele website of popblaadje openslaan ja, of je luistert naar radio2.. Al gaan ze daar politiek incorrect Nederlands draaien begrijp ik

Misterfool
Hier op musicmeter is het bij sommige gasten eerder politiek correct om bands als supertramp, Dire Straits en Fleetwood Mac weg te zetten als politiek correcte saaie 2rang rock, terwijl het voor veel mensen toch echt erg sterke muziek is. Ik hou ook van de wat meer politiek incorrecte rock, maar dat wil niet zeggen dat andersoortige rock per se slecht is. Sterker nog elk van deze bands heeft toch zekers een prachtig album afgelevert(respectievelijk Crime of the Century,Love over Gold en Rumours)

Misterfool schreef:
Ik zit hier op musicmeter om goede muziek te ontdekken en daarover te discussieren. Fleetwood mac is toegankelijk en ja mischien zelfs wel politiek correct, maar daarnaast maken zij ook genietbare topmuziek, waar toch, gezien het gemiddelde, een groot aantal mensen van geniet. Nou ben ik ook een van die mensen. Ik heb het niet zo op die hipsters waar de ene soort muziek per definitie beter is als de ander.

hipsters...????

slotje.

bezempje

Heb geruzie wat voor niemand interessant was verwijderd.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.