MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011

zoeken in:
De gehele top vier staat ook in mijn toplijst. Ik ben lekker cliché
In totaal maar liefst 11 platen van mijn top 20 in de uiteindelijke top 40.

Op Fleetwood Mac na een prachtige top 10.

In ieder geval al twee meesterplaten in de top10!

Misterfool
Mooie top 10 tot nu toe. Enkel met Joanna heb ik geen vrede. Iets met nagels en een schoolbord. Fleetwood mac is daarentegen echt een leuke verasssing. Heerlijke 70's rock

Arrie schreef:
Wat doet dat album nou weer zo hoog?

Omdat het verdomme een van de beste albums ooit is

Misterfool schreef:
Enkel met Joanna heb ik geen vrede.
Samen met Sufjan een behoorlijke verrassing, vind ik.

Misterfool
Inderdaad. De een aangenaam, de ander een stuk minder. Maar tot nu toe is Joanna ook de enige tegenvaller van de lijst.

Zephyr
Nummer 3 met 62 punten :

(afbeelding)

Misterfool
Tsja, het is natuurlijk de ultieme usual suspect. Absoluut geen verkeerd album, maar toch is Kid A naar mijn idee nog sterker.

Zephyr
Op nummer 2, met 63 punten :

(afbeelding)

staat in de MuMe top-250 lager dan UP, maar scoort hier hoger....

Ah Closer op 2, terecht en nummer 4 uit mijn lijst, na Boxer, Tago Mago en Kid A. Ik vind het een leuke, afwisselende lijst geworden, stuk beter dan die van Oor...

EDIT: Wel jammer van Arcade Fire op 1, staan veel betere albums in de lijst...

Zephyr
en de door sommigen al getipte nummer 1 is met 67 punten :

(afbeelding)

52 deelnemers hebben beslist, ik kan er ook niets aan doen

Zephyr
Met dank aan de volgende deelnemers :

Paap_Floyd, Lukas, Herman, Jori Stes, Snoeperd, AOVV, Arrie, ArthurDZ, AVDJ, Misterfool, Thebremmit, Thelion, Orbit, Co Jackso, Dazzler, Titan, Dwejjk_, Lukk0, André, Protonos, Zephyr, GrafGantz, Odi, MJK87, Musician, The Scientist, Teunnis, Deric Raven, Rudi S., ClassicRocker, Maxinator, Rhythm & Poetry, K.Grubs, aERodynamIC, UmindC, Meneer Joost, Fatima, Ulfat-e-Zulmat, Ranboy, Titmeister, JohannesA, Chevy93, Postpunker, Mjuman, El Ninjo, Oldfart, Casartelli, Shinybeast, HammerHead, Slowgaze, Sheep67, Laxus11, Wizard.

Speciale dank naar Chevy93 voor het razendsnel verwerken van alle individuele lijsten naar de eindlijst

Zephyr, je bent een heer door zo'n mooie, representatieve lijst voor te schotelen. In een normaal geval - OOR - heb ik 40% van de genoemde schijven. Nu heb ik 65% (bijna tweederde), en van de toptien zelfs 90%.

Volgende keer misschien het corpus afbakenen met een aantal kenners van de respectievelijke (sub)genres - zou dat een idee zijn?

Zephyr
Voorlopig heb ik even méér dan genoeg gehad van top 10, of top 20, of top zoveel

Maar misschien voelt iemand anders zich geroepen

En Funeral had daar maar 10 noteringen voor nodig. OK Computer en Closer hadden er allebei 11.

Arcade Fire op 1 is toch wel een verrassing te noemen. Hij stond bij mij op zes, dus ik heb er wel vrede mee Sowieso ben ik wel tevreden met mijn lijst. Beat iemand me nog met 11 uit 20?

Zephyr schreef:
Op nummer 2, met 63 punten :

(afbeelding)

staat in de MuMe top-250 lager dan UP, maar scoort hier hoger....

Wat ik merkwaardig blijf vinden. De meeste wavers die ik hier ontmoet in gesprekken
gaan voor Closer, maar UP (welke ik zelf ook beter vind) blijft ongenaakbaar boven staan.

Misterfool
Congratz Teunnis. Je hebt de meest mainstreame smaak van MuMe

Jammer van Rumours en 2 * Joy Division in de top 10, had wel 1 keer gemogen. Ook veel 80's albums (wave vooral). Maar ik kan niet zeggen dat er slechte albums in staan. Iig ben ik blij met Joanna Newsom en Arcade Fire. Ik vind de lijst iig leuker dan de top 250

Zephyr
Géén enkel album uit mijn top-20 staat bij de bovenste 40, biedt er iemand meer

De top 10 nog even per tijdvak :

3 stuks uit de jaren 70
3 stuks uit de jaren 80
2 stuks uit de jaren 90
2 stuks uit de jaren 00

Dus een mooie gelijke verdeling, lijkt me zo !

Dit is een erg mooi topic geworden. De presentatie van de top 40 door Zephyr (en vooral de top 10) was een kers op de taart. Mijn complimenten, Zephyr!

Ik ga ook nog even credits geven aan Zephyr en Chevy, kudo's

Ik snap niet dat Funeral altijd weer zo populair is. Hier zelfs op nummer één. Zelf vind ik Neon Bible stukken beter, maar kan ermee te maken hebben dat ik Neon Bible eerder leerde kennen. Neon Bible heb ik echter op 4,5*, en Funeral slechts op 3,5*.

Overigens heb ik 52,5% in bezit, van deze lijst, en van de top 10 zelfs 80% (alleen Funeral en Mezzanine niet, maar die komen ook nog wel). Acht albums van de lijst ken ik nog niet, en slechts twee scoren een onvoldoende bij mij (Master of Puppets en Loveless). Daarentegen zijn er 15 albums die bij mij 4,5* of 5* scoren. Prima lijst dus!

Ik heb de gehele top 10 in bezit, bij de rest heb ik nog niet gekeken.

Ik heb 90% van de top 10 in m'n bezit, en Joanna staat op de (lange) wenslijst, aangezien dat een 5* album is hier. Wacht nog tot ik hem een keer tegenkom voor een habbekrats

Heb die van Joanna eens goedkoop van Discogs afgehaald. Heb overigens meteen Mezzanine maar eens besteld. Funeral heeft niet zo'n haast, maar als ik die eens goedkoop tegenkom neem ik hem wel mee, want dat is zeker geen slecht album.

Veel beter dan Neon Bible ... dat ligt allemaal aan jou ..

Ik heb 10 platen uit de top 10... wat niet direct impliceert dat ik ze allemaal heb, maar heb Funeral en Ys 2 keer ... zodat ik ze een keer aan iemand kan geven

Misterfool
ik kom er achter dat ik maar 2 albums van de top 40 in bezit heb . BTw zou het mogelijk zijn op de uiteindelijk top 40 in een berichtje te zetten

Nogmaals dank aan zephyr voor dit mooie topic en natuurlijk chevy voor de hulp met de lijst.

Grappig dat wij een oudje hebben afgestoft en deze in de top 10 hebben gesmokkeld
Rumours is dus toch wel de verrassing van dit topic.
Joy division blijft toch een pop;ulair clubje.

Marvin blijkt toch wel een echte klasiekker gemaakt te hebben, want zijn er ergens lijstjes, dan duikt dit album op.

Zephyr
De hele top 40 op een rij :

1. Arcade Fire - Funeral (2004) 67 pnt
2. Joy Division - Closer (1980) 63 pnt
3. Radiohead - OK Computer (1997) 62 pnt
4. Massive Attack - Mezzanine (1998) 43 pnt
5. Marvin Gaye - What's Going On (1971) 42 pnt
6. Fleetwood Mac - Rumours (1977) 38 pnt
7. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) 38 pnt
8. The Cure - Disintegration (1989) 37 pnt
9. Talking Heads - Remain in Light (1980) 36 pnt
10. Joanna Newsom - Ys (2004) 36 pnt
11. Pixies - Doolittle (1989) 34 pnt
12. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) 33 pnt
13. Sufjan Stevens - Illinois (2005) 33 pnt
14. U2 - The Joshua Tree (1987) 33 pnt
15. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)32 pnt
16. My Bloody Valentine - Loveless (1991) 32 pnt
17. David Bowie - Ziggy Stardust (1972) 31 pnt
18. Can - Tago Mago (1971) 30 pnt
19. Radiohead - Kid A (2000) 29 pnt
20. Pere Ubu - The Modern Dance (1978) 29 pnt
21. Sigúr Ros - ( ) (2002) 26 pnt
22. Gorillaz - Demon Days (2005) 26 pnt
23. Built to Spill - Perfect From Now On (1997) 25 pnt
24. The Stone Roses - The Stone Roses (1989) 25 pnt
25. The Clash - London Calling (1979) 25 pnt
26. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972) 24 pnt
27. Pulp - Different Class (1995) 24 pnt
28. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) 24 pnt
29. Faith No More - Angel Dust (1993) 23 pnt
30. Nick Drake - Pink Moon (1972) 22 pnt
31. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993) 22 pnt
32. Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999) 22 pnt
33. Neil Young - Harvest (1972) 21 pnt
34. R.E.M. - Automatic For the People (1992) 21 pnt
35. Television - Marquee Moon (1977) 21 pnt
36. Slayer - Reign in Blood (1986) 21 pnt
37. The National - Boxer (2007) 21 pnt
38. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son (1990) 21 pnt
39. Metallica - Master of Puppets (1986) 21 pnt
40. Tom Waits - Rain Dogs (1985) 20 pnt

Nogmaals wat cijfers voor de liefhebbers :

52 deelnemers geteld.

609 verschillende albums genoemd.

De top-40 is als volgt verdeeld over de tijdvakken :

70's : 12 stuks
80's : 10 stuks
90's : 11 stuks
00's : 7 stuks

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.