MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:

Jean Ferrat: Aan deze Fransman hebben we Het Dorp te danken, niet aan Wim Zonneveld.

Dat wist ik niet ff you tube

Sonneveld...

DjFrankie schreef:
(quote)

Dat wist ik niet ff you tube

Jean Ferrat - La Montagne is het origineel.

Jean Ferrat - Au Printemps de Quoi Rêvais-tu ? (8,5)
Chuck Jackson - I Keep Forgetting (8,2)
Helloween - If I Could Fly (7,1)
Ikon -In Trust I Return (7,6)

Jean Ferrat is misschien wel mijn favoriete Franse zanger, zowel vanwege zijn stem als zijn fraaie composities. La Montagne is hier als Het Dorp natuurlijk een hit geweest en valt daarom af. Ook On Ne Voit Pas le Temps Passer is misschien bekend in vertaling (Waar Blijft de Tijd? van Herman van Veen). Dit nummer is misschien atypisch, maar ik heb er altijd een zwak voor gehad; inderdaad vanwege het arrangement, maar ook het thema.
I Keep Forgetting ken ik als cover door Joe Cocker. Dit origineel vind ik eigenlijk leuker, opnieuw door het arrangement (al moest ik er even aan wennen). Mooie zang ook, hier. Leuke ontdekking.
Goed, ik ben geen metal fan, maar ik heb een beetje het vermoeden dat hardcore fans dit nummer van Helloween niet serieus zullen nemen. Hoewel dat waarschijnlijk afhankelijk is van de (sub)stroming. In ieder geval vind ik het niet onaardig. De zang doet mij een beetje aan The Scorpions denken, maar dat zal het Duitse accent dan wel zijn.
In Trust I Return komt me ongelooflijk bekend voor, maar dat kan haast niet, tenzij het hier als single nogal wat airplay heeft gehad. In dat geval zit het dus goed in elkaar. Dat mag duidelijk zijn. Toch vind ik het nog een beetje vlakjes. Heb het idee dat er meer mee gedaan had kunnen worden.

2-2-4-4

DjFrankie (moderator)
Helloween en Ikon verder

12.
The Lotus Eaters - Stereovision vs Bal-Sagoth - The Dreamer in... vs Javelin - Intervales Theme
vs The Death Cult - Gods Zoo

Deadline 20.00 uur

0-0-0-0

12.
The Lotus Eaters - Stereovision vs Bal-Sagoth - The Dreamer in... vs Javelin - Intervales Theme

Deadline 20.00 uur

1-0-0-1

Lotus Eaters: Geslaagde comeback van deze jaren 80 wave band (8)
Bal Sagoth: Ik heb weinig met Black Metal; ook deze band met een naam die klinkt als een pittig snackbar gerecht veranderd daar weinig aan (6)
Javalin: Lekker zomers, leuke percussie. Alleen blijft het maar een beetje hangen als een intermezzo. (6,8)
The Death Cult: Duisterder dan de latere The Cult. Hoorbaar zijn de Theatre Of Death invloeden, al heeft Astbury hier al het typerende kenmerkende stemgeluid. (8,7)

12.
The Lotus Eaters - Stereovision vs Bal-Sagoth - The Dreamer in.. vs Javelin - Intervales Theme

Deadline 20.00 uur

2-0-0-2

The Lotus Eaters: Goed geproduceerd alleen mis ik het venijn.(7)
Bal-Sagoth - The Dreamer: Sommige passages in het nummer zijn best interessant,maar tijdens de versnellingen in het nummer haak ik af.(6,3)
Javelin - Intervales Theme Het nummer komt inderdaad niet los en eindigd bovendien erg abrupt Ook klinkt het mij ergens bekend in de oren(6,5)
The Death Cult:De muziek is inderdaad wat gruiziger dan The Cult .Eigenlijk meer hetzelfde als the Southern Death Cult.De overduidelijke winnaar van deze ronde wat mij betreft dan.(8,2)

12.
The Lotus Eaters - Stereovision vs Bal-Sagoth - The Dreamer in.. vs Javelin - Intervales Theme

Deadline 20.00 uur

3-1-0-2

- The Lotus Eaters: Prachtig nummer! Een fijne stem onder een warm arrangement met toch spannende electronica. 8,4
- Bal-Sagoth - The Dreamer...: Extreem episch buitenbeentje in de muziek- en metalwereld. Ik ben er helemaal weg van en ik hoop dat anderen de pracht er nog van gaan inzien. Van een andere planeet! 9,4
- Javelin - Intervales Theme: Een leuke 'beat', maar dit nummer is niet echt af wat mij betreft. 5,2
- The Death Cult: Mooie duistere garage ofzoiets met een goede zangstem. Gaat gebukt onder de concurrentie. 8,3

12.

Deadline 20.00 uur

3-2-0-3

The Lotus Eaters: Mooie sound, maar een beetje een slap nummer. (6,8)
Bal-Sagoth: Prima nummer. Heeft net dat beetje meer, maar is tegelijk ook weer zo warrig dat het het van mij geen 8 krijgt. (7,5)
Javelin: Het hele nummer is een te lang uitgesmeerd intro. Op zich wel leuk, maar waar blijft het nummer nu? (4,0)
The Death Cult: Dit is nog eens mooie wave! (8,5)

Bij het vooruit luisteren ontdekte ik dat de link van Victims of Pleasure in de lotinglijst niet werkt. Die uit de startlijst werkt wel.

DjFrankie (moderator)
The Lotus Eaters - Stereovision 7,0
Bal-Sagoth: 8
Javelin : 6
Death Cult: 9

Deadline 20.00 uur

3-3-0-4

The Lotus Eaters ietwat te zoetsappig, zeker de stem.
Bal-Sagoth: Leuk Cradle of Filth mixed with Opeth, ik kan dit wel waarderen
Javelin: Inderdaad allleen intro daarna ? Is het wel de goeie link?
Death Cult: Persoonlijke favoriet, heb dit veel gedraaid

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
Bij het vooruit luisteren ontdekte ik dat de link van Victims of Pleasure in de lotinglijst niet werkt. Die uit de startlijst werkt wel.

Is aangepast, The Viking tipte me al, straks komt de goeie link, bedankt voor je oplettendheid Justus

Wat voor cijfer geeft the viking eigenlijk aan Javelin?

12.

Deadline 20.00 uur

3-3-1-5

The Lotus Eaters: Wat justus zegt: Mooie sound, maar een beetje een slap nummer. (6,4)
Bal-Sagoth: (3)
Javelin: Ja, dit is de goeie link. Hun eerste plaat staat vol met dit soort nummers. Sterker nog, er staat maar een echt nummer op, maar die schijnt niet eens van Javelin te zijn. De rest is meestal nog minder compleet en meer repeterend dan dit. Tsja, je moet er van houden. (9,5)
The Death Cult: Inderdaad een iets gruizige The Cult. Wat ik van The Cult ken is niet meer dan wel aardig. Dit is al wat beter (7,3)

The Lotus Eaters - Stereovision 5.5
Bal-Sagoth: 5
Javelin : 5
Death Cult: 7.5

Deadline 20.00 uur

4-3-1-6

The Lotus Eaters - Allemaal iets te zoet en de stem doet me ook vrij weinig. Verder wel redelijk, maar niet zo boeiend.
Bal-Sagoth: 't Blijft m'n muziekstijl niet, dus cijfers er aan plakken is altijd een moeilijke opgave. Ik sluit me wel een beetje aan bij the viking, het lijkt soms interessant te worden bij de rustigere stukken, maar door die snellere stukken haak ik toch echt af. Ik ben deze keer mild voor dit metal-gespuis!
Javelin: Het lijkt onaf. Het heeft wel potentie, maar het is alsof er nog een stuk aan vast geplakt moet worden. Zonde, want halve nummers zijn nou eenmaal niet zo interessant.
Death Cult: Deze schiet er, mede door de zwakte van de andere wellicht, wel bovenuit. Goed wave-nummertje. Ja, dit is leuk. (7.5)

En mede door de zwakke concurrentie krijgt het eerste nummer dus toch een punt van mij.. Grappig! Maar wel een van de zwakkere ronde, in mijn ogen.

remcodulac schreef:
Wat voor cijfer geeft the viking eigenlijk aan Javelin?

Een 6,5 remcodulac

Zit hopelijk eenmalig aan een medicijnen kuur remcodulac .Reageer er slecht op:extreme vermoeidheid en vergeetachtigheid.Momenteel dus ook geen cryptogrammen helaas. Hopelijk vergeef je mijn onoplettendheid.Sorry

Je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen, zeg. Ik vroeg het me gewoon af.

The Lotus Eaters (7,2)
Bal-Sagoth (7,1)
Javelin (5,5)
Death Cult (7,5)

Lotus Eaters klinkt op zich wel aardig, maar het blijft wel een beetje vlak. In de 1983 nummers zat wat meer pit. Maar ja, die jongens worden ook een dagje ouder.
Black Metal is niet echt mijn ding. Als ik dit vergelijk met het weinige wat ik uit dit genre ken, dan zit het wel bij de toppers. Heeft interessante momenten, maar ik zal het niet snel voor mijn plezier draaien.
Dat nummer van Javelin is niet zo zeer een intro als wel een intermezzo, lijkt mij. Wel vreemd dat ik hierboven dan lees dat het album bestaat uit intermezzi Als intermezzo is het zeer geslaagd, maar als ik een cijfer moet geven als ware het een echt nummer, tsja.
Persoonlijk hou ik dus meer van de latere Cult, maar dit nummer is daar nou niet bepaald mijlenver van verwijderd. Duidelijk het beste nummer van de vier, maar dit vond ik nu weer een zwakke ronde.

5-3-1-7

DjFrankie (moderator)
Lotus Eaters en Death cult verder
Ik heb Etiul gemist zeker met Bal-Sagoth erbij

nog de scores van ronde 11 en 12

11:
Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ? 42,1/6=7,02 2 pt
Chuck Jackson - I Keep Forgetting 42,8/6=7,13 2 pt
Helloween - If I Could Fly 43,7/6=7,28 4 pt
Ikon -In Trust I Return 47,6/6=7,93 4 pt

12:
The Lotus Eaters - Stereovision 56,3/8=7,04 5 pt
Bal-Sagoth - The Dreamer in 52,3/8=6,54 3 pt
Javelin - Intervales Theme 48,5/8=6,06 1 pt
The Death Cult - Gods Zoo 65/8=8,12 7 pt (hoogste gemiddelde tot nu toe)

DjFrankie (moderator)
2 nominaties van mij hierin:

13.
Omar-S - Strider's World vs Live Skull- Fort Belvedere vs Victims Of Pleasure- On The Game vs Exit Calm - Hearts And Minds

Deadline 08.00

0-0-0-0

13.
Omar-S - Strider's World vs Live Skull- Fort Belvedere vs Victims Of Pleasure- On The Game vs Exit Calm - Hearts And Minds

0-0-1-1

Omar-S - Strider's World zou hier graag wat meer afwisseling willen zien(5,3)
Live Skull:Ruige en excentrieke wave(7,5)
Victims Of Pleasure: Obscure New wave met lekkere jankende gitaren(8,7)
Exit Calm: Britpop in optima forma met een goede zanger bovendien(8,5)

DjFrankie (moderator)
13:
Omar-S - Strider's World 7,5
Live Skull- Fort Belvedere 8,5
Victors Of Pleasure- On The Game 7,3
Exit Calm - Hearts And Minds 8,6

0-1-1-2

Deadline 08.00

Omar-S dit vind ik wel spannend mooie opbouw in het nummer, kan zo op de dancevloer gedraaid worden.
Live Skull a 'la Sonic Youth in dezelfde periode lekkere rock een van de 2 nominaties hier.
Victors of Pleasure: Inderdaad erg obscuur bandje, vind deze zanger geen fijne stem hebben, Doet me qua muziek ergens aan Flock of Seagulls denken, zeker op het einde.
Exit Calm : Nog een nominatie Britpop-wave galmend en wel , geweldig dit uit 2010.

13:
Omar-S - Strider's World 3,0
Live Skull- Fort Belvedere 5,0
Victors Of Pleasure- On The Game 7,2
Exit Calm - Hearts And Minds 6,5

0-1-2-3

Deadline 08.00

Omar-S: Het dreutelt maar verder en verder. Als het grote publiek hier aan gewend zou raken perfect voor liften of H&Ms. (3,0)
Live Skull: Futloze flutwave wilde ik het noemen, maar het goede woord is inspiratieloos. En is dit live opgenomen of doen ze maar alsof? (5,0)
Victims of Pleasure: Lekker intro en het gitaarspel blijft ook in de rest van het nummer lekker doorgaan, maar de zang boeit me niet. Het slot is ronduit slordig. Al met al toch de winnaar van deze matige ronde (7,2).
Exit Calm: Echo galm van U2 en op zich is dat nog knap gedaan. Verder boeit het me net zo weinig als The Unforgettable Fire. (6,5)

13:
Omar-S - Strider's World 6,2
Live Skull- Fort Belvedere 8,2
Victors Of Pleasure- On The Game 8,1
Exit Calm - Hearts And Minds 9,4

0-2-2-4

Deadline 08.00

Omar S.: Te langdradig, zitten wel prima ideetjes in verwerkt, zelfs soms Depeche Mode en New Order achtig (6,2)
Live Skull: Verwachtte de een of andere foute metalband; afgeleid van de naam, maar ben hierdoor wel aangenaam verrast. (8,2)
Victims Of Pleasure: De jaren 80 brachten toch wel de mooiste muziek voort. Enigszins op hetzelfde nivo als voorgaande band. (8,1)
Exit Calm: Overstijgt de rest, duidelijk het beste deze ronde. Heerlijke dromerige muziek. Opvolger van de band Dragons qua geluid. (9,4)

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
13:

Exit Calm: Overstijgt de rest, duidelijk het beste deze ronde. Heerlijke dromerige muziek. Opvolger van de band Dragons qua geluid.

We zitten toch wel vaak op dezelfdse golflengte Leon

Justus18 schreef:
Omar-S: Het dreutelt maar verder en verder. Als het grote publiek hier aan gewend zou raken perfect voor liften of H&Ms. (3,0)

Helaas ken ik geen H&M met liften, anders kwam ik zeker wel vaker bij de H&M met zulke muziek

13:
Omar-S - Strider's World (4,5)
Live Skull- Fort Belvedere (6,0)
Victors Of Pleasure- On The Game (7,8)
Exit Calm - Hearts And Minds (7,7)

Strider's World: Hee, hoor ik daar nou ergens Mike Oldfield? Dit schijnt de nieuwste lichting Detroit Techno te zijn. Nou, doe mij dan maar Carl Craig of Model 500. Op zich goed opgebouwd, hoor, maar mijn ding is het niet en ik heb het echt uitgezeten.
Fort Belvedere: Rommelig rammelende herrie-wave, maar dan zonder echte ideeën. Allemaal al eerder gedaan (op zich niet erg), maar dan veel beter.
On the Game: Zo hoor ik de 80s dan liever. Misschien zelfs wel iets te kort, dit nummer. Zeker een onthouder.
Hearts and Minds: Ook hier een 80s geluid, maar dan meer de rock-richting. Is zeker deel van de heersende revival die zich dus gelukkig niet alleen beperkt tot slechte synthpop klonen.

0-2-3-5

13:
Omar-S - Strider's World (4,0)
Live Skull- Fort Belvedere (7,0)
Victors Of Pleasure- On The Game (7,0)
Exit Calm - Hearts And Minds (8,0)

0-2-4-6

DjFrankie schreef:
(quote)

We zitten toch wel vaak op dezelfdse golflengte Leon

Veel wave tussen de nominaties; altijd goed.
Zelf weinig wave toegevoegd.

Het is toch echt Victims Of Pleasure heren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.