MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Victoms Of Pleasure en Exit Calm verder

14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch vs Lou Donaldson - Play Ray vs Pere Ubu - Vacuum in My Head vs YouTube - ‪Mulu - Pussycat‬‏ ] Mulu - Pussycat

Deadline 20.00

0-0-0-0

14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch vs Lou Donaldson - Play Ray vs Pere Ubu - Vacuum in My Head vs YouTube - ‪Mulu - Pussycat‬‏ ] Mulu - Pussycat

Deadline 20.00

0-1-0-1

Phil Daniels + the Cross: Ik kan hier weinig mee. Intro duurt mij net te lang; verwacht een climax die maar niet komt (6)
Lou Donaldson: Ik moet gewoon denken aan een vertraagde versie van het intro van The Muppet Show; en die vind ik toevallig erg leuk (7)
Pere Ubu: Beste nummer van het album Ray Gun Suitcase, al heeft het nummer wel de tijd nodig om te pakken, ik ben dan ook niet echt een liefhebber van Pere Ubu. (6)
Mulu: Beetje kruising tussen Bjork en Cocteau Twins. Klinkt niet verkeerd (7,3)

DjFrankie (moderator)
14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch 6,3
Lou Donaldson - Play Ray 5,5
Pere Ubu - Vacuum in My Head 6,7
Mulu - Pussycat 7,8

Deadline 20.00

0-1-1-2

Phil Daniels + the Cross: Ook niet mijn ding, monotone zang en saai gespeeld
Lou Donaldson: Jazz is een stroming waar ik echt niks mee heb, het kan me simpel weg niet pakken, hier kan ik niks mee.
Pere Ubu: Doet me ergens denken aan Tom Waits qua muziek, zeer apart nummer, met minimale begeleiding
Mulu: Leuk nummer, dit is absoluut de beste van deze ronde, poppy wave-achtig nummer. Of ik heb dit eerder gehoord, of het lijkt erg op een bekend nummer

Een mwah-ronde. Eerste nummer is op zich wel aardig, misschien wat eentonig en aan het eind wat rommelig, maar dat zal zo bedoeld zijn. Tweede nummer heeft het manco wat veel jazz-nummers bij mij hebben: het klinkt allemaal wel aardig, maar het blijft niet echt hangen. Die meneer die bij het derde nummer in de microfoon staat te rochelen maakt zo echt geen vrienden. En het vierde nummer is gewoon leuk om af en toe weer te horen, al is het ook geen toppertje.

14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch 6,3
Lou Donaldson - Play Ray 6,1
Pere Ubu - Vacuum in My Head 3,0
Mulu - Pussycat 7,5

Deadline 20.00

1-1-1-3

14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch 7,0
Lou Donaldson - Play Ray 6,0
Pere Ubu - Vacuum in My Head 8,0
Mulu - Pussycat 5,7

Deadline 20.00

2-1-2-3

Phil Daniels + the Cross:niet verkeerd doet mij tijd en wijle sterk aan Joe Jackson denken.
Lou Donaldson:Jazz pakt mij eigenlijk nooit ,alleen in combinatie met een andere genre wil het bij mij nog wel eens lukken.
Pere Ubu - Vacuum in My Head:Afgezien van de wat onsmakelijke rochel scene (zie remcodulac)duidelijk het beste nummer in deze ladder.Het album The Modern Dance heeft mij altijd enorm kunnen bekoren en ook in dit nummer zit een leuke spanningsopbouw.
Mulu - Pussycat: Doet mij weinig .Lijkt erg veel op Bjork en vind het nogal gladjes geproduceerd allemaal.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 13.

Omar-S 30,5/6=5,08 0 pt
Live Skull 42,2/6=7,03 2 pt
Victims Of Pleasure 46,1/6=7,68 4 pt
Exit Calm 48,7/6=8,12 6 pt

Victims...

DjFrankie (moderator)
Nog stemmers? Kan nog tot 20.00 uur

14.
Phil Daniels + the Cross - Stop Watch 8,2
Lou Donaldson - Play Ray 7,2
Pere Ubu - Vacuum in My Head 8,0
Mulu - Pussycat 6,5

Deadline 20.00

3-1-3-3

Phil Daniels + the Cross: Ik houd wel van een walsje. Mooi ingehouden gedaan met kleine muzikale grapjes zonder dat ik het melig vind worden. Het einde verwijst naar het kinderlindje “alle klokken luiden”. Edit: volgens mij die dus niet, maar hoe heet het wel?
Lou Donaldson: Jazz vind ik live een stuk leuker dan van plaat. Dit is wel een mooi nummer.
Pere Ubu: Intro vind ik heel mooi en de rochels zijn goed getimed.
Mulu: Slechtste van het kwartet. Dit soort muziek is wel eens mooier gedaan (Björk bijvoorbeeld).

Duidelijk een geval van de klok en de klepel. Maar het gaat dus om "Grote klokken zeggen..." Dat is een canon met de volgende tekst:

Grote klokken zeggen
Bim bam bim bam
Kleine klokken zeggen
Tikke, takke, tikke, takke,
En die kleine polshorloges tikketakketikketakke...

De laatst gezongen tekst is evenwel Bim bam bim bam.

Volgens mij eindigde het na de polshorloges als volgt:

'En de klok...
van de gong...
zegt...

BOING!'

Zo leerden wij het althans op de basisschool.

Die heb ik nooit geleerd. Het lijkt me een moderne toevoeging.

DjFrankie (moderator)
Eindstand ronde 14

Phil Daniels + the Cross - Stop Watch 33,8/5=6,76 3 pt
Lou Donaldson - Play Ray 31,8/5=6,36 1pt
Pere Ubu - Vacuum in My Head 31,7/5=6,34 3 pt
Mulu - Pussycat 34,8/5=6,96 3pt

Mulu en Phil Daniels + the Cross op gemiddelde door

Jammer slechts 5 deelnemers

15.
Modena City Ramblers - Bella Ciao vs Stuck in the Sound - Toy Boy vs Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch vs VAST - I Need To Say Goodbye

Deadline 08.00

0-0-0-0

15.
Modena City Ramblers - Bella Ciao (8)
Stuck in the Sound - Toy Boy (6,5)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (2)
VAST - I Need To Say Goodbye (7,5)

1-0-0-1

Modena City Ramblers - Wat een heerlijk folk nummer. En wat een feest op dat plein. Spreek geen woord Italiaans, maar je voelt gewoon waar het over gaat. Ik ga maar eens op zoek naar meer van deze band.

Stuck in the Sound - Mwaaah, ik hoor en beetje Editors, iets meer Interpol en vooral Franz Ferdinand. Ik weet dat voorgaande bandjes het ook niet allemaal zelf bedacht hebben, maar hier is toch wel erg weinig eigen smoel. Redelijk lekkere sound en prima vocalen, maar geen memorabel nummer. Niet meer dan aardig.

Andy Z & The Beeheads - Een extra puntje voor de verkleedpartij. Wat een ****nummer. Dit kan ik niet serieus nemen. Dat zal ik wel niet de bedoeling zijn, maar ik vind het ook niet lollig. Prut.

VAST - Prima nummer van een prima album van een prima band. Wel een ietwat te hoog U2 gehalte, maar dit kan ik goed waarderen.

15.
Modena City Ramblers - Bella Ciao (7,5)
Stuck in the Sound - Toy Boy (8,0)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (3,0)
VAST - I Need To Say Goodbye (8,0)

1-1-0-2

Andy en de bijenhoofden vallen sowieso af. Dat is net zoiets als met die kikker, maar dan slechter. De andere drie liggen dicht bij elkaar en dan laat ik meewegen dat Bella Ciao alleen maar de zoveelste (zij het goede) versie is van wat we inmiddels wel een traditional kunnen noemen (eerste helft vorige eeuw). De andere twee staan op gelijke hoogte, wat mij betreft.

DjFrankie (moderator)
Modena City Ramblers - Bella Ciao (7,5)
Stuck in the Sound - Toy Boy (7,8)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (6,3)
VAST - I Need To Say Goodbye (8,5)

1-2-0-3

Deadline 08.00

Modena City Ramblers - Gogol Bordello roept dit bij me op , lekker feestnummer. Leuk
Stuck in the Sound - Lekker nummer dit erg goed. Mijn straatje.
Andy Z & The Beeheads -Toy dolls - achtig wel grappig, maar inderdaad niet te serieus, raar einde ook.VAST - Top nummer, kan hoog scoren hier in de lijst, lekker gitaarwerk ook.

remcodulac schreef:

Andy en de bijenhoofden vallen sowieso af. Dat is net zoiets als met die kikker, maar dan slechter.

Bedoel je Love Is All?

Nee, hij bedoelt mijn eerdere inzending.

Arrie schreef:
(quote)

Bedoel je Love Is All?

Nee, die kikker uit ronde 8. Love Is All vind ik nog steeds geweldig!

Oh, ik vind die kikker toch een stuk leuker dan die bijenhoofden!

L_T_B schreef:
Nee, hij bedoelt mijn eerdere inzending.
Wat voor heil zag je daar toch in?

Arrie schreef:
Oh, ik vind die kikker toch een stuk leuker dan die bijenhoofden!

Dan zijn we het dus eens. Alleen vond ik die kikker ook niet leuk genoeg.

Modena City Ramblers - Bella Ciao (5)
Stuck in the Sound - Toy Boy (3)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (2)
VAST - I Need To Say Goodbye (6)

2-2-0-4

Deadline 08.00

Modena City Ramblers - Bella Ciao (3)
Stuck in the Sound - Toy Boy (6)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (7)
VAST - I Need To Say Goodbye (8)

2-2-1-5

Die bejaarde punkers met hun kinders zijn toch wel erg grappig hoor. En waarom zouden we alles serieus moeten nemen .
Maar Vast steekt er bovenuit.

Deadline 08.00

DjFrankie schreef:

Mulu en Phil Daniels + the Cross op gemiddelde door
Jammer slechts 5 deelnemers

Ja ja, er moet ook af en toe gewerkt worden. Maar gelukkig is Phil Daniels door

Modena City Ramblers - Bella Ciao (6)
Stuck in the Sound - Toy Boy (7,8)
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch (5,8)
VAST - I Need To Say Goodbye (8,3)

2-3-1-6

Modena City Ramblers;: Italiaans folk, wordt er niet warm of koud van.
Stuck in the Sound:Er wordt hier toch wel een beetje aangeschopt tegen een heilig huisje (a Forest van The Cure)Maar ach het klinkt wel appetijtelijk.Frans Ferdinand wordt ook nog aan het gerecht toegevoegd en Voila.
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch :Jolige band doet z'n ding.Mijn muziek is het niet.
Vast :Overduidelijk de beste van het kwartet.Hier wil ik wel meer van horen.

Modena City Ramblers: Altijd goed zo’n rockband met folkinvloeden. Ik hou wel van de Italiaanse variant van Pogues en Flogging Molly. Volgens mij zeer politiek bewust (7,8)
Stuck In The Sound: Franz Ferdinand achtig geluid, met zang richting Cure en Dexy Midnight Runners. Mis teveel een eigen sound (7)
Andy Z & The Beeheads: Geen geslaagd huwelijk tussen de muziek van Toy Dolls en Primus.
Ik heb hier een onprettig Oi! gevoel bij (4)
VAST: Deze band is mij ooit getipt door etuil. Hoorde daar toen duidelijk een U2 geluid in terug, ook noemde ik Tea Party. (7,3)

Modena City Ramblers - Bella Ciao
Stuck in the Sound - Toy Boy
Andy Z & The Beeheads - Punkin' Patch
VAST - I Need To Say Goodbye

3-3-1-7

DjFrankie (moderator)
16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho vs Cain's Offering - Morpheus ...vs The Open Mind - Magic Potion vs Ed Kuepper - Sleepyhead

Deadline 20.00

0-0-0-0

Bert Jansch & John Renbourn: Missing link tussen folk en Nick Drake. Muzikaal best sterk. Qua zang wat minder (7,5)
Cain’s Offering: Het Finse accent hoor je er dan wel doorheen, mij spreekt het wel aan. Finland bezit hoe dan ook veel goede Metal bands. (8)
Open Mind: Soort van psychedelische spacerock wat mij wel aanspreekt. Mooie combinatie tussen Hawkwind en een nummer als I Wanna Be Your Dog van The Stooges (9)
Ed Kuepper: Oud collega Chris Bailey komen we met The Saints hier ook nog tegen. Wat heeft Australië toch een geweldige muzikale geschiedenis. Ed en Chris staan toch zeker aan de wieg van het hele wave gebeuren vanuit dit continent die in de jaren 80 plaats vond. Nick Cave spreekt regelmatig zijn bewondering uit over The Saints. (8,8)

16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho vs Cain's Offering - Morpheus ...vs The Open Mind - Magic Potion vs Ed Kuepper - Sleepyhead

Deadline 20.00

0-0-1-1

16.

Deadline 20.00

1-1-1-1

- Bert Jansch: Wonderschone melancholische keltische folk. 9,3
- Cain's Offering: Finse supergroup met Kotipelto (Stratovarius) aan het front. De ego's lijken op geen manier met elkaar te botsen, zeer bijzonder nummer met een schitterende tekst en melodie. 9,4
- The Open Mind: Weer een goed nummer. Het komt mij niet zo overdreven 'Psych' en 'Freakbeat' over maar het is zeker een lekkere song. 6,6
- Bert Kuepper: Wat een jammerlijk sterke ronde, in 10 willekeurige andere rondes zou hij 10 keer mijn stem krijgen. Goede pop met een krachtig refrein door het gospelachtige koor, tel daarbij op het gitaarwerk. 8,5

16.
Bert Jansch & John Renbourn - Soho 5,7
Cain's Offering - Morpheus ... 6,3
The Open Mind - Magic Potion 7,9
Ed Kuepper - Sleepyhead 7,9

Deadline 20.00

1-1-2-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.