MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Punten El Ninjo per p.m.

Ronde 9.

Sterke ronde, 3 gelijkwaardige nummers, waarbij ik een hele lichte voorkeur heb voor Alpahwezen en ik stem natuurlijk op m'n eigen bijdrage.

Alphawezen - Speed of Light (7,6)
Tribe - Abort (8)
Home Video - Sleep Sweet (7,5)
Obscure By Degrees - I'm Dying (7,5)

Deadline 20.00

1-1-0-0

DjFrankie (moderator)
Ik ben morgen ook een lang weekend naar Maastricht, wil iemand het zolang overnemen, (met plaatsen van de battles), of hebben jullie liever dat ik het maandag weer oppak.
Laat maar effe weten.

Alphawezen - Speed of Light (7)
Tribe - Abort (7,5)
Home Video - Sleep Sweet (8)
Obscure By Degrees - I'm Dying (9)

Deadline 20.00

Alphawezen: Het orgeltje doet het hem, zang vind ik een stuk minder (7)
Tribe: Ook hier muzikaal beter dan de zang, maar muzikaal wel erg lekker (7,5)
Home Video: Prettige slepende zang. Klinkt als een optimistische Radiohead, maar dan zonder die irritante experimenteerdrift. (8)
Obscure By Degrees: Blijkbaar heeft deze band geen volwaardig album uit. Mooie depri synth uit de vroege jaren 80 (9)

1-1-1-1

Alphawezen - Speed of Light (6,6)
Tribe - Abort (4)
Home Video - Sleep Sweet (7)
Obscure By Degrees - I'm Dying (7,4)

Deadline 20.00

Alphawezen: Mwaah, wel aardig, ben er niet kapot van. Klink me iets te gewoontjes(7)
Tribe: Kan ik niets mee. Vervelend gruizig geluid. Alleen het orgeltje op het eind klink OK
Home Video: Klinkt als een optimistische Radiohead, maar helaas zonder de experimenteerdrift. . Klinkt wel OK. Op de één of andere maniet iets te veilig. Wel een fijn donker sfeertje.
Obscure By Degrees: Lekker duistere sound. Heb het idee het al wel eerder gehoord te hebben, totdat op het eind de sax op een erg prettige wijze invalt. Bevalt me wel.

1-1-2-2

DjFrankie schreef:
Ik ben morgen ook een lang weekend naar Maastricht, wil iemand het zolang overnemen, (met plaatsen van de battles), of hebben jullie liever dat ik het maandag weer oppak.
Laat maar effe weten.

Wat mij betreft pak je het maandag weer op. Beetje sneu als je anders een paar dagen niet mee kunt doen.

Alphawezen - Speed of Light (4)
Tribe - Abort (3)
Home Video - Sleep Sweet (7)
Obscure By Degrees - I'm Dying (7,5)

Alphawezen - Krijg hier Nouvelle Vague flashes bij, niet positief
Tribe - Vervelende gitaarlijn, rest van het nummer niet boeiend, matig dus.
Home Video - Klinkt wel heel erg als Radiohead, maar wel aardig verder
OBD - Dit soort obscure wave-muziek kan ik doorgaans wel mee uit de voeten, al klinken de synths wel te opgewekt voor de tekst. Desondanks makkelijk de beste van deze ronde.

1-1-3-3

Etiul schreef:
(quote)

Wat mij betreft pak je het maandag weer op. Beetje sneu als je anders een paar dagen niet mee kunt doen.

Maakt mij niet veel uit.
Vind maandag ook prima.
Heb dan meer tijd om ondertussen al wat te luisteren.

Pak het maandag maar weer op Frank.Morgen zit ik in Duitsland en kan dan waarschijnlijk sowieso niet stemmen.

Alphawezen - Speed of Light (6)
Tribe - Abort (7)
Home Video - Sleep Sweet (7,5)
Obscure By Degrees - I'm Dying (9)

1-1-3-4

Alphawezen: Niet slecht maar klinkt te weinig bijzonder en te poppy in mijn oren
Tribe:Al een stuk beter.Lekkere gruizige gitaren voeren de boventoon.
Home Video: Goede spanningsopbouw.Radiohead kloon die later ook nog in de Coldplay keuken snuffeld.Wel leuk gedaan overigens.
Obscure By Degrees:Mijn favoriet van deze ladder.Prachtig het contrast in dit nummer:de opdwepende muziek gecombineerd met de nonchalante manier van zingen.Het wat commerciële catchy deuntje en tegelijkertijd ook weer zo underground als maar kan.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 8:

The Bossy Frog Band 27,6/7=3,94 0 punten
Tarnation 54,1/7=7,73 6 punten
Cane and Able 54,65/7 =7,8 4 punten
Red Lorry Yellow Lorry 49,9/ 7=7,13 4 punten

Tarnation + Cane and Able zijn door

9.
Alphawezen - Speed of Light (6,2)
Tribe - Abort (7)
Home Video - Sleep Sweet (7,8)
Obscure By Degrees - I'm Dying (8)

1-1-5-5

Alphawezen: vrolijk niemendalletje, pure hitparade pop.
Tribe: Apart sfeertje en niet oninterressant, beetje shoe-gaze met The Breeders
Home Video: pas ontdekt dit als tip van iemand hier op MuMe, idd Radiohead vergelijkiing gaat hier helemaal op.
Obscure By Degrees: Ook mijn favoriet bij deze 4, doet me ergens denken aan U2 - City of Blinding Lights? Zang vind ik juist een minpunt.

Straks om 20.00 de 10 battle, deze loopt tot morgenvroeg.
Dan gaan we maandagavond om 20.00 weer verder met battle 11. Je kunt natuurlijk alvast wat beluisteren.

9.
Alphawezen - Speed of Light (7,5)
Tribe - Abort (7,8)
Home Video - Sleep Sweet (6,8)
Obscure By Degrees - I'm Dying (6,2)

2-2-4-5 (maar moet dat niet 2-2-5-5 zijn? the viking?)

Alphawezen: Lekker loom nummertje met een aardig orgeltje.
Tribe: Lekker scheurende gitaren, alweer een aardig orgeltje en een poppy liedje. Het kan me wel bekoren, maar echt enthousiast word ik er niet van.
Home Video: Nog zo’n loom gezongen nummertje, maar deze ligt me minder door de neurotische begeleiding.
Obscure By Degrees: Somber hoor, en een flutmelodietje op keyboard, maar die sax op het einde is wel aardig.

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:

2-2-4-5 (maar moet dat niet 2-2-5-5 zijn? the viking?) .

Klopt Justus goed gezien

2-2-5-5 juiste stand.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 9:

Alphawezen 44,9/7=6,41 2 pt
Tribe 44,3/7=6,3 2 pt
Home Video 51,6/7=7,37 5 pt
Obscure By Degrees 54,6/7=7,8 5 pt

Home Video en Obscure By Degrees door

10.
The Domino State - You Are the Winter ... vs The Parlotones - Life Design vs Balkan Beat Box - Adir Adirim vs The dB's - A Spy in the House of Love

Deadline 08.00

0-0-0-0

hierna dus even een pauze tot maandagavond 20.00 zet maar in je up-dates.

DjFrankie (moderator)
Teunnis per p.m.

10.
The Domino State - You Are the Winter (6,8)
The Parlotones - Life Design (5,5)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (8,2)
The dB's - A Spy in the House of Love (7,3)

The Domino State: Ik ben niet zo van de britpop, maar dit is nog best aardig.
The Parlotones: Ik herkende het al, wordt als intro gebruikt voor de Champions League op de Nederlandse tv.
Balkan Beat Box: Balkan Beat Box kan soms uitlopen een flauwe cross-over, maar ze hebben ook een aantal ijzersterke nummers, dit is hun beste. Live echt een aanrader!
The dB's: Het bas- en gitaarloopje creëren samen een geniaal deuntje. Best leuk nummer, niet memorabel.

0-0-1-1

10.
The Domino State - You Are the Winter (7)
The Parlotones - Life Design (7,5)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (8,5)
The dB's - A Spy in the House of Love (7)

0-1-2-1

The Domino State: Gewoon niet al te moeilijk doen en je hoort een aardig nummer.
The Parlotones: Van hetzelfde laken een pak, maar dit zit me iets beter.
Balkan Beat Box: Misschien heel erg simpel, maar van dit soort muziek word ik vrolijk.
The dB’s: Een vriend van mij is hier liefhebber van, maar om de een of andere reden wil bij mij de klik niet vallen. Ik kan wel horen dat het niet slecht is, maar het verveelt me te zeer.

DjFrankie (moderator)
10.

The Domino State - You Are the Winter (8,9)
The Parlotones - Life Design (8,3)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (7,5)
The dB's - A Spy in the House of Love (7,7)

1-2-2-1

Deadline 08.00

Beste ronde tot nu toe !!
The Domino State: Wederom een nominatie geweldig nummer dit, van een zeer onbekende band. Sper britpop !!
The Parlotones : Onbekend maar geweldig nummer en weer een ontdekking, precies in mijn straatje ! Supertip
Balkan Beat Box: Ook leuk maar om met een 7,5 te stranden
The dB's : Dit kende ik nog van vroeger (op casettebandje) leuk vrolijk nummer maar deze ronde heeft teveel moois.

The Domino State - You Are the Winter (7,0)
The Parlotones - Life Design (8,8)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (7,7)
The dB's - A Spy in the House of Love (6,2)

1-3-3-1

Deadline 08.00

- The Domino State: Dit leek wel heel erg op Snow Patrol en dan met name Lightbody. Toch is het nog wel eigenzinnig en geen vervelende song, de zang is natuurlijk meer dan in orde.
- Life Design is een zeer mooi nummer en bekend voor zij die weleens voetbal kijken. Vooral de stem vind ik fenomenaal.
- Adir Arim vind ik ook al geweldig, vooral als ze de hoogte in gaan. Het soleerwerk is echter eveneens prachtig.
- The dB's is niet helemaal mijn ding, alhoewel het een prima geëxecuteerde funky rocksong is. Ik kan het geen onvoldoende geven.

The Domino State - You Are the Winter (6,8)
The Parlotones - Life Designe(6,3)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (6,5)
The dB's - A Spy in the House of Love (8)

2-3-3-2

Deadline 08.00

Een mindere ronde wat mij betreft.

The Domino State : Degelijke britpop maar nergens onderscheidend.
The Parlotones : Moest gelijk aan het Eurovisie songfestival denken.Net als zijn bovenbuurman meer een dertien in een dozijn nummer.
Adir Arim: Begint veelbelovend maar allengs begint het oosterse deuntje mij te vervelen.
The dB's :Ha dit nummer ken ik. En dit funky-achtige nummer steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit.

The Domino State - You Are the Winter (9,3)
The Parlotones - Life Designe(8)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (6,3)
The dB's - A Spy in the House of Love (8,1)

3-3-3-3

Deadline 08.00

The Domino State: Zo hoor ik ze het liefste. Postpunk zoals ze in de jaren 80 gemaakt kunnen worden. Heerlijke sfeervolle koude neuzen muziek. Wat verlang ik graag terug naar de tijd voor de val van de muur (9,3)
The Parlotones: Blijkbaar zeer groot in thuisland Zuid Afrika, en daar sta ik ook niet echt van te kijken. Nu de rest van de wereld nog (8)
Balkan Beat Box: Balkan versie van The Art Of Noise, met een gitaarloopje wat lijkt op het intro van The Offspring – Come Out To Play. Meer kan ik er niet van maken (6,3)
The dB,s: Heeft aardig wat weg van Orange Juice ( de band van Edwyn Collins). Zang lijkt enigszins op White Stripes. Maar blijkbaar een stuk antieker (8,1)

The Domino State - You Are the Winter (7,4)
The Parlotones - Life Designe (6,1)
Balkan Beat Box - Adir Adirim (7,1)
The dB's - A Spy in the House of Love (8,0)

You Are the Winter is in mijn oren ook eerder post-punk dan britpop. Zelfs een toefje shoegaze, dus misschien hebben we hier wel te maken met een missing link. Klinkt mij goed in de oren zonder dat het nu heel erg blijft hangen.
Als ik al naar de Champions League kijk, dan zet ik de tv na kwart voor negen aan om maar de reclame en de voorbeschouwing te missen (verschrikkelijk!). Maar zelfs als ik het intro een paar keer gehoord had, dan zou ik het wellicht nu nog niet herkend hebben. Wilde het oorspronkelijk zelfs als totally forgettable classificeren, maar na een paar keer luisteren, hoor ik er toch nog iets in. Niet veel echter.
Balkan Beat Box schijnt balkanmuziek gecombineerd met klezmer te zijn. Ik hoorde bij Adir Adirim eerder een soort Bollywood-muziek, maar dat zal ongetwijfeld mijn culturele beperking zijn. Zit leuk in elkaar en wil er wel vaker naar luisteren, maar meer dan een derde plek zit er niet in, want:
Bij The dB's ben ik maar niet in staat de nostalgiefactor uit te schakelen. Vond dit destijds al een heel lekker liedje en dat vind ik nu nog steeds. Maar ik kan dus niet goed beoordelen in hoeverre dat met hang naar het verleden te maken heeft. Dan maar gewoon op de eerste plaats.

4-3-3-4

DjFrankie (moderator)
The Domino State en The dB's met 4 punten door.
tot maandagavond !

Have fun!

DjFrankie (moderator)
Nog de uitslag van ronde 10

Ronde 10:

The Domino State - You Are the Winter 53,2/7= 7,6 4pt
The Parlotones - Life Design 50,5/7=7,21 3pt
Balkan Beat Box - Adir Adirim 51,8/7=7,4 3pt
The dB's - A Spy in the House of Love 52,3/7=7,47 4pt

We kunnen weer verder

ronde 11.
Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ? ] vs Chuck Jackson - I Keep Forgetting vs - Helloween - If I Could Fly vs Ikon -In Trust I Return

deadline 08.00

0-0-0-0

Je bent twee uur te vroeg (toch)?

DjFrankie (moderator)
Ronde 11:

Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ? 7,2
Chuck Jackson - I Keep Forgetting 7
Helloween - If I Could Fly 7,3
Ikon -In Trust I Return 7,7

0-0-1-1

Jean Ferrat : Franse chansonnier doet me denken aan Gilbert becaud, mooie stem dat zonder meer e
Chuck Jacson : Apart soul/ funk nummertje, niet onaardig
Helloween : Dacht ( duitse) metal uit de jaren 80, niet onaardig maar ook niet bijster interessant.
Ikon : duidelijk weer mijn muzikale interesse gebied, niet een heel sterke compositie maar een prima geheel en geweldige stem.

DjFrankie (moderator)
jasper1991 schreef:
Je bent twee uur te vroeg (toch)?

Klopt maar is niet erg, om 19.30 ga ik pinkpop kijken. Mensen die willen stemmen hoeven niet perse 2 uur te wachten.

Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ? 5,3
Chuck Jackson - I Keep Forgetting 6,4
Helloween - If I Could Fly 8,8
Ikon -In Trust I Return 8,9

0-0-2-2

Jean Ferrat : Redelijk saaie chanson, doe mij maar Brassens.
Chuck Jackson : Niet zo mijn ding, maar ik geef het een voldoende voor de percussieriffs. Toch wel origineel nummertje.
Helloween : Schitterende melodieuze metalsong met een prachtig refrein en dito solo.
Ikon : Ook een prachtig nummer met een mooie stem en prachtig arrangement.

Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ?(7)
Chuck Jackson - I Keep Forgetting (6,7)
Helloween - If I Could Fly 7,6
Ikon -In Trust I Return 8,6

0-0-3-3

Jean Ferrat: Inderdaad Gilbert Becaud'achtige chanson. Niet onaardig.
Chuck Jackson: Redelijke Soul maar ook geen hoogvlieger.
Helloween:Prima rock met een goede zanger.
Ikon: Ondergewaardeerde band uit Australie,beetje de elektronische evenknie van Joy Division.

Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ?(7,8)
Chuck Jackson - I Keep Forgetting (8,2)
Helloween - If I Could Fly (6,5)
Ikon -In Trust I Return (7,0)

1-1-3-3

Deadline: 08:00 uur.

Jean Ferrat: Heel fraai gearrangeerd. Zou op het songfestival wel in het linkerrijtje staan, maar de melodie spreekt me minder aan.
Chuck Jackson: Nog een nummer dat het vooral moet hebben van het arrangement en de kwaliteit van de zanger. Ik vind het allemaal wel iets spannender.
Helloween: Dertien in een dozijn nummer. Niet slecht, maar ook helemaal niets bijzonders aan.
Ikon: Ook niet zo bijzonder, maar het klinkt wel mooi.

Jean Ferrat - Au printemps de quoi reve tu ?(6,3)
Chuck Jackson - I Keep Forgetting (6,3)
Helloween - If I Could Fly (6,4)
Ikon -In Trust I Return (7,8)

1-1-4-4

Deadline: 08:00 uur.

Jean Ferrat: Aan deze Fransman hebben we Het Dorp te danken, niet aan Wim Sonneveld. Geweldig nummer. Dat gevoel heb ik hierbij niet (6,3)
Chuck Jackson: Ik heb de hele tijd het idee dat ik dit nummer ergens van ken. Volgens mij een aardige grootheid in de Soul, maar ik heb er nog nooit van gehoord (6,3)
Helloween: Tja, een band die zijn topjaren in de jaren 80 had, duidelijk hoorbaar. Klinkt me allemaal te gemaakt. Deze band kon beter. Ze hebben het geluk in een zwakkere ronde te zitten (6,4)
Ikon: Duidelijk de beste band in deze ronde. Deze gothicwave overstijgt de rest van het aanbod van deze ronde. Al ben ik van Ikon ook beter werk gewend (7,8)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.