Muziek / Muziekgames / Het Best Of-Spel (Depeche Mode)
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2013, 10:08 uur
Ladder 10:
16 Strangelove +4
12 Halo +3
8 The Things You Said +2
4 Love, in Itself +1
Deel 1, 2, 3 en 4 punten uit aan je favorieten.
16 Strangelove +4
12 Halo +3
8 The Things You Said +2
4 Love, in Itself +1
0
geplaatst: 12 juli 2013, 10:30 uur
Ladder 10:
20 Strangelove +4
14 Halo +2
9 The Things You Said +1
7 Love, in Itself +3
20 Strangelove +4
14 Halo +2
9 The Things You Said +1
7 Love, in Itself +3
0
geplaatst: 12 juli 2013, 10:34 uur
Gelukkig brak jij de eentonige ban, Gunter 
Ladder 10:
23 Strangelove +3
16 Halo +2
13 The Things You Said +4
8 Love, in Itself +1

Ladder 10:
23 Strangelove +3
16 Halo +2
13 The Things You Said +4

8 Love, in Itself +1
0
geplaatst: 12 juli 2013, 13:02 uur
Ladder 10:
26 Strangelove +3
20 Halo +4
15 The Things You Said +2
9 Love, in Itself +1
26 Strangelove +3
20 Halo +4
15 The Things You Said +2
9 Love, in Itself +1
0
geplaatst: 12 juli 2013, 13:19 uur
Ladder 10:
30 Strangelove +4
23 Halo +3
16 The Things You Said +1
11 Love, in Itself +2
30 Strangelove +4
23 Halo +3
16 The Things You Said +1
11 Love, in Itself +2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2013, 17:30 uur
Ladder 10:
31 Strangelove +1
26 Halo +3
18 The Things You Said +2
15 Love, in Itself +4
31 Strangelove +1
26 Halo +3
18 The Things You Said +2
15 Love, in Itself +4
0
geplaatst: 12 juli 2013, 17:32 uur
Ladder 10:
33 Strangelove +2
29 Halo +3
19 The Things You Said +1
19 Love, in Itself +4
33 Strangelove +2
29 Halo +3
19 The Things You Said +1
19 Love, in Itself +4
0
geplaatst: 12 juli 2013, 20:14 uur
Ladder 10:
37 Strangelove +4
30 Halo +1
22 The Things You Said +3
21 Love, in Itself +2
37 Strangelove +4
30 Halo +1
22 The Things You Said +3
21 Love, in Itself +2
0
geplaatst: 12 juli 2013, 20:15 uur
Ladder 10:
39 Strangelove 2
34 Halo 4
23 The Things You Said 1
24 Love, in Itself 3
39 Strangelove 2
34 Halo 4
23 The Things You Said 1
24 Love, in Itself 3
0
geplaatst: 12 juli 2013, 21:10 uur
Ladder 10:
42 Strangelove +3
35 Halo +1
27 The Things You Said +4
26 Love, in Itself +2
42 Strangelove +3
35 Halo +1
27 The Things You Said +4
26 Love, in Itself +2
0
geplaatst: 13 juli 2013, 10:38 uur
Er kan nog tot 12 uur gestemd worden. Daarna plaats ik het eindresultaat van dit Best Of-Spel.
Edit: Zoals jullie merken wordt het iets later. Het komt er vanmiddag aan.
Edit: Zoals jullie merken wordt het iets later. Het komt er vanmiddag aan.
0
geplaatst: 13 juli 2013, 14:31 uur
MusicMeter presenteert... The Best of Depeche Mode!

1. In Your Room
2. Behind the Wheel
3. Everything Counts
4. Home
5. It's No Good
6. I Feel You
7. Blasphemous Rumours
8. Precious
9. Walking in My Shoes
10. World in My Eyes
11. Personal Jesus
12. Clean
13. Enjoy the Silence
14. Stripped
15. Shake the Disease
16. A Question of Lust
17. A Question of Time
18. Policy of Truth
19. Strangelove
20. Halo
Bonus:
21. Master and Servant
Depeche Mode heeft er een verzamelaar bij. Een verzamelaar die door ons zelf is samengesteld en die eigenlijk niet gek veel afwijkt van deze Best Of uit 2006. Op onze verzamelaar ligt het zwaartepunt duidelijk een aantal jaren later en zijn de beste albums wat ruimer vertegenwoordigd.
Everything Counts (uit 1983) is het oudste nummer dat op deze verzamelaar te vinden is. Ondanks dat het misschien wat gedateerd klinkt is de tekst nog steeds actueel. Twee nummers van Some Great Reward en non-album single Shake the Disease maken het kwartet 'oudjes' compleet.
Vanaf Black Celebration (of misschien al wel iets eerder) begon Depeche Mode dat oubollige geluid langzaam maar zeker af te schudden en werd hun muziek zwaarmoediger. Dit album was daarmee een belangrijke eerste stap op weg richting hun magnum opus. Dit album en opvolger Music for the Masses zijn met respectievelijk drie en twee nummers goed vertegenwoordigd op deze Best Of.
Violator is zonder twijfel het beste album dat Depeche Mode ooit gemaakt heeft en zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden. Vandaar dat er maar liefst zes nummers van dit album op deze verzamelaar staan. Niet alleen de singles, maar ook Halo en afsluiter Clean hebben een plaatsje afgedwongen.
Op de volgende albums werd Depeche Mode rauwer. Niet alleen hun muziek, maar ook hun imago veranderde. Songs of Faith and Devotion en Ultra zijn daar het directe gevolg van. Drie nummers van eerstgenoemde en twee nummers van laatstgenoemde zijn door jullie goed genoeg bevonden voor een plaatsje op dit verzamelalbum.
Hierna was de koek voor veel fans op. Depeche Mode bracht nog twee goed ontvangen albums uit (Playing the Angel en Delta Machine), maar ook twee erg matige. De band lijkt over hun hoogtepunt heen en de gedachte dat ze nooit meer zo goed zullen worden als ze rond 1990 waren speelt ongetwijfeld in ieders achterhoofd mee. Toch heeft één nummer de eer van de 21e-eeuwse Depeche Mode kunnen redden: Precious.
'The Best of Depeche Mode' mag dan misschien geen compleet overzicht zijn van alles wat de band heeft uitgebracht en van alle muzikale richtingen die ze zijn opgegaan, het is wel een goede afspiegeling van welke nummers door de fans het meest worden gewaardeerd. Een erg verrassende selectie is het niet, maar het is fijn om eindelijk eens zwart op wit te hebben wat nu de 21 beste nummers van Depeche Mode zijn.
Alle deelnemers bedankt voor het meespelen! En nog een bedankje aan Snoeperd voor het bedenken van dit leuke spel.

1. In Your Room
2. Behind the Wheel
3. Everything Counts
4. Home
5. It's No Good
6. I Feel You
7. Blasphemous Rumours
8. Precious
9. Walking in My Shoes
10. World in My Eyes
11. Personal Jesus
12. Clean
13. Enjoy the Silence
14. Stripped
15. Shake the Disease
16. A Question of Lust
17. A Question of Time
18. Policy of Truth
19. Strangelove
20. Halo
Bonus:
21. Master and Servant
Depeche Mode heeft er een verzamelaar bij. Een verzamelaar die door ons zelf is samengesteld en die eigenlijk niet gek veel afwijkt van deze Best Of uit 2006. Op onze verzamelaar ligt het zwaartepunt duidelijk een aantal jaren later en zijn de beste albums wat ruimer vertegenwoordigd.
Everything Counts (uit 1983) is het oudste nummer dat op deze verzamelaar te vinden is. Ondanks dat het misschien wat gedateerd klinkt is de tekst nog steeds actueel. Twee nummers van Some Great Reward en non-album single Shake the Disease maken het kwartet 'oudjes' compleet.
Vanaf Black Celebration (of misschien al wel iets eerder) begon Depeche Mode dat oubollige geluid langzaam maar zeker af te schudden en werd hun muziek zwaarmoediger. Dit album was daarmee een belangrijke eerste stap op weg richting hun magnum opus. Dit album en opvolger Music for the Masses zijn met respectievelijk drie en twee nummers goed vertegenwoordigd op deze Best Of.
Violator is zonder twijfel het beste album dat Depeche Mode ooit gemaakt heeft en zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden. Vandaar dat er maar liefst zes nummers van dit album op deze verzamelaar staan. Niet alleen de singles, maar ook Halo en afsluiter Clean hebben een plaatsje afgedwongen.
Op de volgende albums werd Depeche Mode rauwer. Niet alleen hun muziek, maar ook hun imago veranderde. Songs of Faith and Devotion en Ultra zijn daar het directe gevolg van. Drie nummers van eerstgenoemde en twee nummers van laatstgenoemde zijn door jullie goed genoeg bevonden voor een plaatsje op dit verzamelalbum.
Hierna was de koek voor veel fans op. Depeche Mode bracht nog twee goed ontvangen albums uit (Playing the Angel en Delta Machine), maar ook twee erg matige. De band lijkt over hun hoogtepunt heen en de gedachte dat ze nooit meer zo goed zullen worden als ze rond 1990 waren speelt ongetwijfeld in ieders achterhoofd mee. Toch heeft één nummer de eer van de 21e-eeuwse Depeche Mode kunnen redden: Precious.
'The Best of Depeche Mode' mag dan misschien geen compleet overzicht zijn van alles wat de band heeft uitgebracht en van alle muzikale richtingen die ze zijn opgegaan, het is wel een goede afspiegeling van welke nummers door de fans het meest worden gewaardeerd. Een erg verrassende selectie is het niet, maar het is fijn om eindelijk eens zwart op wit te hebben wat nu de 21 beste nummers van Depeche Mode zijn.
Alle deelnemers bedankt voor het meespelen! En nog een bedankje aan Snoeperd voor het bedenken van dit leuke spel.
0
geplaatst: 13 juli 2013, 14:33 uur
stoepkrijt schreef:
Violator is zonder twijfel het beste album dat Depeche Mode ooit gemaakt heeft en zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden.
Violator is zonder twijfel het beste album dat Depeche Mode ooit gemaakt heeft en zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden.
Spreekt hij voor zich zelf

Bedankt voor de organisatie

0
geplaatst: 13 juli 2013, 15:05 uur
Oeps ... is het al gedaan??
Het immense succes van Everything Counts blijft me verbazen.
Terwijl er zo veel vintage DM singles zijn die minstens zo sterk zijn.
En A Question of Lust / Time zijn voor mij overschatte singles van een overschat album.
edit:
Ik ben wel blij met Shake the Disease, het enige andere oudere nummer
samen met Blasphemous Rumours op deze wat eenzijdige compilatie.
Ik mis inderdaad ook nog Never Let Me Down Again,
net als Just Can't Get Enough en Get the Balance Right.
Het immense succes van Everything Counts blijft me verbazen.
Terwijl er zo veel vintage DM singles zijn die minstens zo sterk zijn.
En A Question of Lust / Time zijn voor mij overschatte singles van een overschat album.
edit:
Ik ben wel blij met Shake the Disease, het enige andere oudere nummer
samen met Blasphemous Rumours op deze wat eenzijdige compilatie.
Ik mis inderdaad ook nog Never Let Me Down Again,
net als Just Can't Get Enough en Get the Balance Right.
0
geplaatst: 13 juli 2013, 19:50 uur
Everything Counts is zonder enige moeite één van hun beste oudere nummers, daar konden erg weinig andere singles tegenop 
Daarnaast natuurlijk Shake the Disease en Blasphemous Rumours, wat tot het beste hoort dat ze ooit hebben gemaakt!
Van het latere werk mis ik duidelijk Never Let Me Down Again en Pimpf en ook Ultra had er met meer in mogen staan. Violator heb ik altijd wat overschat gevonden, al is het een sterk album. Maar zeker niet het hoogtepunt van de band.

Daarnaast natuurlijk Shake the Disease en Blasphemous Rumours, wat tot het beste hoort dat ze ooit hebben gemaakt!
Van het latere werk mis ik duidelijk Never Let Me Down Again en Pimpf en ook Ultra had er met meer in mogen staan. Violator heb ik altijd wat overschat gevonden, al is het een sterk album. Maar zeker niet het hoogtepunt van de band.
0
geplaatst: 13 juli 2013, 20:41 uur
Ach, Depeche Mode is gewoon een sterke band die eigenlijk stiekem ook best lang mee gaat. Ik moet zeggen dat ik hier niet veel nieuws heb ontdekt en daardoor ook geen impuls heb gekregen om meer (recentere) albums van Depeche Mode aan te schaffen. Toch altijd leuk om de muziek weer eens te horen, want hoewel ik best wat albums van de heren heb, is dit eigenlijk de enige band die mijn wederhelft niet trekt (van mijn muziek) en ik dus eigenlijk amper opzet.
0
geplaatst: 13 juli 2013, 21:55 uur
Het geweldige Everything Counts heb ik leren kennen door het beste live album ooit: 101. Daarna ben ik eens goed in de historie van DM gedoken. Een gemis vind ik absoluut Never Let Me Down Again, The Things You Said en zeker ook Freelove. A Question of Time / Lust is nog immer een geweldig duo, Shake the Disease moest ik daarentegen in het begin niet veel van hebben, maar daar ben ik inmiddels op teruggekomen. Vind het zeker niet hun beste, maar hoort wel op een Best of thuis. Positief vind ik dan weer dat It's No Good de Best Of heeft gehaald.
0
geplaatst: 14 juli 2013, 13:20 uur
Mooie compilatie waar ik een 2-tal nummers op mis : vooral Never Let Me Down Again en ook Little 15 had er niet op misstaan.
Bedankt voor dit leuk initiatief!
Bedankt voor dit leuk initiatief!
0
geplaatst: 20 juli 2013, 20:07 uur
"Violator" is overduidelijk de grote favoriet van de MuMe gebruikers, aangezien bijna het gehele album op deze verzamelaar staat! 
Dat maakt natuurlijk dat deze "Best Of" ietwat eenzijdig is, en geeft een wat vertekend beeld van Depeche Mode's lange carrière naar mijn mening.
Nummers die naar mijn smaak niet misstaan hadden op deze "Best Of" zijn in willekeurige volgorde: Just Can't Get Enough, Dreaming of Me, Leave in Silence, The Sun and the Rainfall, Never Let Me Down Again (ongelooflijk dat dat nummer het niet gehaald heeft!), Dream On, Wrong, Heaven en Should Be Higher.
Persoonlijke mening uiteraard, en als we dit spel ooit nog eens moesten spelen in de toekomst, zal er misschien dan wel één van die nummers opstaan.

Dat maakt natuurlijk dat deze "Best Of" ietwat eenzijdig is, en geeft een wat vertekend beeld van Depeche Mode's lange carrière naar mijn mening.
Nummers die naar mijn smaak niet misstaan hadden op deze "Best Of" zijn in willekeurige volgorde: Just Can't Get Enough, Dreaming of Me, Leave in Silence, The Sun and the Rainfall, Never Let Me Down Again (ongelooflijk dat dat nummer het niet gehaald heeft!), Dream On, Wrong, Heaven en Should Be Higher.
Persoonlijke mening uiteraard, en als we dit spel ooit nog eens moesten spelen in de toekomst, zal er misschien dan wel één van die nummers opstaan.

0
geplaatst: 20 juli 2013, 20:13 uur
0
geplaatst: 20 juli 2013, 21:08 uur
People Are People, See You, Somebody, In Your Room, Never Let You Down Again en Just Can't Get Enough ( live versie) hebben het helaas niet gered.
Voor mij toch wel hoogtepunten.
Voor mij toch wel hoogtepunten.
* denotes required fields.