MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )

zoeken in:
5. San Jacinto * (PG 4, 12 x, nummer 1 van Casartelli)

Zo komen we in de top 5 met een lied welke van alle nominaties uiteindelijk het verst is gekomen. Gabriel laat zich weer eens van zijn politieke kant zien in een zeer fraai nummer. De hoogste notering voor een nummer van zijn vierde album en met een vijfde plek een zeer mooi resultaat.

Prachtige video's, waarbij gelijk ook weer opvalt dat de singles anders klinken, anders zijn geremixt kortom, sterk verschillen van het nummer op de betreffende cd (luister maar eens naar I don't remember)

Het is jammer, dat die alternatieve versies, de singles, in hun vorm niet als extra track aan de geremasterde versies van de albums zijn toegevoegd. Ook een verzamelaar als Hit heeft alleen de albumversies.

Weet iemand of die tracks nog op een andere compilatie terecht zijn gekomen?

4. Don't Give Up (met Kate Bush) (So, 11 x, nummer 1 van Laxus en Sheep67)

Rondjes draaien met Kate en Peter in een tranentrekker 1ste klas. Dit nummer zou een love dan wel hate plaat zijn. Als dat al zo is dat is de weegschaal wel erg richting love geslagen met een zeer mooie 4de plek als einduitslag. De top 40 positie welke destijds behaald werd was de 5de.

3. Red Rain (So, 16 x, nummer 1 van Tribal Gathering en Salvadore)

Voor mij toch wel de verrassing in deze ronde. De qua hitnotering minst succesvolste single van het hitalbum So gaat hier gewoon op podium staan! Dan te bedenken dat het gat naar plaats 2 slecht twee puntjes was kunnen we toch concluderen dat het hier om een top song gaat.

2. Biko (PG 3, 13 x, nummer 1 van Keesjan, DJ Frankie en LucM)

De nummer drie op de hielen maar de nummer 1 positie ver weg voor Biko. Een politiek geladen ballade/epic over het leven van anti-apartheid strijder Stephen Biko welke in 1977 overleden is onder niet echt bepaald fraaie omstandigheden. Van dit nummer zijn door de jaren heen ook diverse covers gemaakt waarvan die van de Simple Minds waarschijnlijk de bekendste is. Een verdiende 2de plek voor deze klassieker

Solsbury op 1, dus. Wel erg saai. Hij heeft toch wel mooiers gemaakt.

Waarom staan de punten er eigenlijk niet bij?

1. Solsbury Hill (PG 1, 16 x, nummer 1 van Marty McFly, Brunniepoo, Aquila en Ranboy)

(afbeelding)

Een groot gat van maar liefst 31 punten zat er tussen de nummer 1 en de nummer 2. Dus met recht mag Solsbury Hill zich de winnaar noemen van deze Peter Gabriel wedstrijd. In het begin deed hij leuk mee zonder bijzonder op te vallen maar na 10 lijstjes ging het met 3 nummer 1 noteringen op rij ineens erg hard. Dit was de 1ste single welke Gabriel uitbracht nadat hij Genesis achter zich had gelaten, met een kleine top 20 hit in Engeland wist hij wel gelijk dat hij het alleen ook wel kon en daar zijn we met zijn allen gelukkig ook achter gekomen.

chevy93 schreef:

Waarom staan de punten er eigenlijk niet bij?

Bedankt voor je positieve commentaar...

Jouw lijstje overigens niet gezien.

Iedereen bedankt voor het meespelen!

Morgen plaats ik de nieuwe Bits versie en dit gaat er een worden van MARILLION!

Die week er na is nog onbekend maar dat zal ook snel veranderen aangezien jullie mogen kiezen!

Er kan gekozen worden uit:

Chris Rea
Het Goede Doel
Iron Maiden
The Waterboys

Je voorkeur ontvang ik per PM (dus geen discussie hier!), de deadline is zaterdagnacht 10 sept. 24:00. Uiteraard is diegene met de meeste stemmen de winnaar. Enkel de per PM ontvangen stemmen tel ik mee dus het heeft echt een zin om die hier te gaan plaatsen.

Hopelijk kan na de komende 2 versies Dazzler het stokje weer overnemen want ik begreep van hem dat hij al weer wat ideetjes heeft

vigil schreef:
Jouw lijstje overigens niet gezien.
Nee, ik ken dan ook maar één volledig album. Voor de rest vind ik het geen bijster interessante muziek. Solsbury Hill vind ik dan nog één van zijn betere, maar hij heeft genoeg beters gemaakt.

Vraagje: Hoezo is Marillion Bits en deze artiesten hits? Wellicht dat over Iron Maiden nog gediscussieerd kan worden, maar de overige 3 zou ik juist eerder bij de bits verwachten. En Marillion bij de hits. Of is het criterium echt dat er hits geweest moeten zijn (en dus niet de populariteit op MuMe)?

Vigil, bedankt voor je goede invalbeurt

chevy93 schreef:
(quote)
.

Vraagje: Hoezo is Marillion Bits en deze artiesten hits? Wellicht dat over Iron Maiden nog gediscussieerd kan worden, maar de overige 3 zou ik juist eerder bij de bits verwachten. En Marillion bij de hits. Of is het criterium echt dat er hits geweest moeten zijn (en dus niet de populariteit op MuMe)?

Dit is toch Bits, alle 4 vallen onder de bits namelijk. De 1ste doelstelling is altijd al geweest om hits/singles in de startronde te plaatsen met de Nederlandse/Belgische en Engelse lijst als uitgangspunt.

vigil schreef:
Hopelijk kan na de komende 2 versies Dazzler het stokje weer overnemen want ik begreep van hem dat hij al weer wat ideetjes heeft

Hopelijk? En ik dacht dat je zelf zo graag wilde. Alvast bedankt, vigil.

Oh ja, zat verkeerd te denken. Maar ik denk toch dat je Marillion best bij de hits kunt spelen. Led Zeppelin werd bijvoorbeeld ook daar gespeeld. Ik denk dat Marillion hier genoeg aanhang heeft om een volwaardige hits-versie te krijgen.

Prima gedaan Vigil, ik kan overigens goed leven met de Top 3.

Van welk concert/dvd is de opname van Here comes The Flood eigenlijk? Prachtige opname, dat concert zou ik wel willen hebben.

Open de link en je komt erachter.

Peter Gabriel - Here Comes The Flood, from the Growing Up Live tour, Milano 2003

Aquila
chevy93 schreef:

Volgens mij zeg je verderop geen kenner te zijn, dus dat lijkt mee een heel vreemd oordeel. Aan deze ronde hebben toch wel een heel stel échte Gabriel liefhebbers meegedaan, waaronder ikzelf. Ik ken veel werk al 25 jaar (en inmiddels alles van binnen en van buiten studio en live) en ook ik vind het toch echt nog steeds zijn beste nummer. Hij won niet voor niets met een landslide overwinning.

Mooie lijst, ik ben er zelf ook altijd weer verbaasd over hoe goed ik zelf Red Rain vind, dus misschien is zo'n derde plek wel helemaal niet zo gek. Mercy Street staat opvallend laag. Zo laag stond nog nooit een nummer 1 van iemand toch zeker?

chevy93 schreef:
Open de link en je komt erachter.

Peter Gabriel - Here Comes The Flood, from the Growing Up Live tour, Milano 2003

Behalve ik, want ik heb de hele video bekeken, links en rechts geklikt, maar helaas. Gelukkig heb ik altijd nog Chevy die het raadsel weet te ontrafelen....

Aquila schreef:
(quote)

Mooie lijst, ik ben er zelf ook altijd weer verbaasd over hoe goed ik zelf Red Rain vind, dus misschien is zo'n derde plek wel helemaal niet zo gek. Mercy Street staat opvallend laag. Zo laag stond nog nooit een nummer 1 van iemand toch zeker?

Ow dat zou ik echt niet weten, maar het nummer heeft verder, tot groot verdriet van Chameleon denk ik, vrijwel geen punten behaald. Die 2 van jou werken ook niet echt mee

dazzler schreef:
(quote)

Hopelijk? En ik dacht dat je zelf zo graag wilde. Alvast bedankt, vigil.

Met hopelijk bedoel ik natuurlijk "hopelijk voor jou" dat weet je toch

Ik kende te weinig van Gabriel om hieraan mee te doen (te hebben gedaan). Heb het wel bijgehouden. Maar een prima organisatie, vigil
Miste inderdaad ook wel een beetje de punten

musician schreef:
(quote)

Behalve ik, want ik heb de hele video bekeken, links en rechts geklikt, maar helaas. Gelukkig heb ik altijd nog Chevy die het raadsel weet te ontrafelen....

Een absolute aanrader!

Poeha schreef:
Miste inderdaad ook wel een beetje de punten

Hopelijk overzichtelijk (nummers staan dus op alfabet met al eerste aantal punten en als 2de de uiteindelijke plaats in de top 20)

eindstand plaats nummer

15 20 Big time
95 2 Biko
25 18 Blood of Eden *
30 16 Come Talk to Me *
38 13 Digging
74 4 Don't give up (met Kate Bush)
44 12 Family Snapshot *
60 7 Games Without Frontiers
36 14 Growing Up *
63 6 Here Comes the Flood *
46 9 I Don’t Remember *
34 15 Intruder *
26 17 In Your Eyes *
24 19 Mercy Street *
91 3 Red Rain
70 5 San Jacinto *
53 8 Shock the Monkey
44 11 Sledgehammer
126 1 Solsbury hill
45 10 Steam

Sledgehammer eindigde boven Family Snapshot door een 2de plek (naast beide een 1ste plek) welke Snapshot dus niet had.

Hey... Solsbury Hill gewonnen???

Eigenlijk wordt bij een ex aequo door mij eerst naar het aantal stemmen gekeken
en dan pas naar het scoreverloop (aantal 1ste, 2de, 3de plaatsen enzoverder). Misschien
maakt dat niets uit voor Sledgehammer en Family Snapshot, maar ik zeg het maar even.

Dan zou de nummer 11 en 12 ook andersom kunnen zijn maar goed er is nu voor gekozen om naar de hoogste stemmen te kijken.

vigil schreef:
Iedereen bedankt voor het meespelen!

Morgen plaats ik de nieuwe Bits versie en dit gaat er een worden van MARILLION!

Die week er na is nog onbekend maar dat zal ook snel veranderen aangezien jullie mogen kiezen!

Er kan gekozen worden uit:

Chris Rea
Het Goede Doel
Iron Maiden
The Waterboys

Je voorkeur ontvang ik per PM (dus geen discussie hier!), de deadline is zaterdagnacht 10 sept. 24:00. Uiteraard is diegene met de meeste stemmen de winnaar. Enkel de per PM ontvangen stemmen tel ik mee dus het heeft echt een zin om die hier te gaan plaatsen.

De 1ste dag is voorbij en het is verrekte spannend, het gaat eigenlijk alleen maar tussen 2 opties maar dat kan ook weer zo veranderen. Dus stuur die PM met je voorkeur!

De Greatest Bits van Marillion!

Zoals laatst nog gememoreerd door Dazzler gaat het in dit spel bij de startlijst om de singles (hits). Bij een band als Marillion die een hoop albumklassiekers heeft snap ik dat daar vraagtekens bij gezet worden maar we spelen het spel gewoon zoals altijd. Dus in de startlijst de 10 bekendste nummers vanuit de Nederlandse/Engelse hitlijst en dan mag iedereen zijn 10 persoonlijke favorieten opgeven. Geen solo- of zijprojecten enkel nummers die de naam Marillion dragen. Ook geen nummers vanuit het solowerk van Fish. Verder zijn er geen regels. 10 keer uit de Fish periode? Geen probleem! Alleen maar nummers van Marbles? Kan allemaal!

De volgende tien heb ik gekozen in de startlijst, de instap is 5 vanuit de Fish periode en 5 vanuit de Hogarth periode met een maximum van 1 nummer per album.

Marillion startlijst

Assassing (f)
Beautiful (h)
Cover my eyes (Pain and heaven) (h)
Garden Party (f)
Incommunicado (f)
Kayleigh (f)
Market Square Heroes (f)
Sympathy (h)
The Great Escape (h)
You're Gone (h)

Plaats je favoriete 10 Marillion nummers het liefst in alfabetische volgorde en sowieso zonder cijfers want dat heeft in de nominatie ronde geen zin.

De nominatieronde loopt tot maandag 20.00!

Niet gemakkelijk om uit het rijke oeuvre van Marillion zo'n startlijst te maken. goed werk, vigil

Afraid of Sunlight
Bitter Suite
Easter
Heart of Lothian
King
Slainte Mhath
Sugar Mice
The Party
These Chains
Torch Song

Gast
geplaatst: vandaag om 10:34 uur

geplaatst: vandaag om 10:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.