Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2011, 08:17 uur
1. Solsbury hill
2. Sledgehammer
3. Biko
4. Come Talk to Me
5. Red Rain
6. I Don’t Remember
7. Steam
8. Don't give up (met Kate Bush)
9. Games Without Frontiers
10. Big time
2. Sledgehammer
3. Biko
4. Come Talk to Me
5. Red Rain
6. I Don’t Remember
7. Steam
8. Don't give up (met Kate Bush)
9. Games Without Frontiers
10. Big time
0
Aquila
geplaatst: 7 september 2011, 09:09 uur
Laten we beginnen met:
PETER 
GABRIEL 
Zoals ik al ergens schreef dit jaar 25 jaar fan en ik draai het nog regelmatig. Ik vond Up een zeer aangename verrassing, na het wat matte Us. Vreemd, maar van de eerste haalt geen nummer mijn Top 10, omdat er teleurstellend weinig up in de lijst kwam van mijn favorieter tracks en van de tweede verrassend genoeg wel: Digging in the Dirt is van de zelfreflectieve nummers a la Big Time, Barry Williams Show de beste exponent in mijn ogen.
Er was ook geen ruimte voor instrumentals van zijn twee zeer, zeer goede soundtracks (Passion nog beter dan Birdy - de derde vond ik nogal nietszeggend) en er was zeker geen ruimte voor covers van zijn uitstekende Scratch My Back.
Mijn liefde ligt bij de eerste vier studio albums (en in minder mate bij So), van de week weer gedraaid, ik kan alles nog meezingen en raak nog steeds in vervoering bij sommige nummers. Enkelen daarvan werden node gemist, Mother of Violence, White Shadow, Kiss of Life, We Do What We're Told bijvoorbeeld, maar uiteindelijk halen 5 nummers uit mijn "eigenlijke" Top 10 ook deze top 10. Sommige nummers die kwamen helemaal niet voorbij, het prachtige Curtains bijvoorbeeld. Maar ik ben niet ontevreden. Ergo:
01 Solsbury Hill
Staat nog steeds als een huis, het persoonlijke ontroert en inspireert en de simpele melodie is gewoon pakkend.
02 San Jacinto
Bijzonder en om stil van te worden. Sociale kritiek en gelatenheid in een verpakking van een tamelijk non-conformistische melodie/instrumenten en met emotionele impact
03 Games Without Frontiers
Van de samenwerkingen met Kate Bush de beste: straks en direct. Niet te ontkomen. Live versies zijn meestal geweldig, maar haalden tot nu toe nooit reguliere releases helaas.
04 Red Rain
Dé topper van So. Ook hier weer de combinatie van het persoonlijke en het universele, andermaal met een effecte van kwetsbaarheid en inspiratie. En ditmaal juist verpakt in een goed in het gehoor liggende pop-rock song.
05 Intruder
Scary! Uit de lijst van zelfreflectieve bastard songs. Hier kwam het gebruik van "bijzondere" instrumenten en het juist inzetten van "gewone" en effectieve arrangementen voor het eerst om de hoek kijken.
06 Shock the Monkey
Energie! Prachtig - vooral ook op het live album
07 Here Comes the Flood
Op het Exposure album van Robert Fripp komt dit rustpunt tot volle bloei.
08 Family Snapshot
De versnelling die in het nummer zit geeft het een urgentie mee, waarvan ik zo hou. Zonder pathos, met het maximale effect.
09 Mercy Street
Mooi en mistig en ook hier weer ontegenzeggelijk hoopvol, ondanks die mistige somberheid. Maar met zo'n stem kan je weinig fout doen.
10 Digging in the Dirt
Zoals al gezegd als ik een ijkpunt moet nemen van de laatste twee albums lijkt me dit het beste. Gabriel is al heel lang volwassen en wijs en met het groeien der jaren neemt die wijsheid toe.
PETER 
GABRIEL 
Zoals ik al ergens schreef dit jaar 25 jaar fan en ik draai het nog regelmatig. Ik vond Up een zeer aangename verrassing, na het wat matte Us. Vreemd, maar van de eerste haalt geen nummer mijn Top 10, omdat er teleurstellend weinig up in de lijst kwam van mijn favorieter tracks en van de tweede verrassend genoeg wel: Digging in the Dirt is van de zelfreflectieve nummers a la Big Time, Barry Williams Show de beste exponent in mijn ogen.
Er was ook geen ruimte voor instrumentals van zijn twee zeer, zeer goede soundtracks (Passion nog beter dan Birdy - de derde vond ik nogal nietszeggend) en er was zeker geen ruimte voor covers van zijn uitstekende Scratch My Back.
Mijn liefde ligt bij de eerste vier studio albums (en in minder mate bij So), van de week weer gedraaid, ik kan alles nog meezingen en raak nog steeds in vervoering bij sommige nummers. Enkelen daarvan werden node gemist, Mother of Violence, White Shadow, Kiss of Life, We Do What We're Told bijvoorbeeld, maar uiteindelijk halen 5 nummers uit mijn "eigenlijke" Top 10 ook deze top 10. Sommige nummers die kwamen helemaal niet voorbij, het prachtige Curtains bijvoorbeeld. Maar ik ben niet ontevreden. Ergo:
01 Solsbury Hill
Staat nog steeds als een huis, het persoonlijke ontroert en inspireert en de simpele melodie is gewoon pakkend.
02 San Jacinto
Bijzonder en om stil van te worden. Sociale kritiek en gelatenheid in een verpakking van een tamelijk non-conformistische melodie/instrumenten en met emotionele impact
Van de samenwerkingen met Kate Bush de beste: straks en direct. Niet te ontkomen. Live versies zijn meestal geweldig, maar haalden tot nu toe nooit reguliere releases helaas.
04 Red Rain
Dé topper van So. Ook hier weer de combinatie van het persoonlijke en het universele, andermaal met een effecte van kwetsbaarheid en inspiratie. En ditmaal juist verpakt in een goed in het gehoor liggende pop-rock song.
05 Intruder
Scary! Uit de lijst van zelfreflectieve bastard songs. Hier kwam het gebruik van "bijzondere" instrumenten en het juist inzetten van "gewone" en effectieve arrangementen voor het eerst om de hoek kijken.
06 Shock the Monkey
Energie! Prachtig - vooral ook op het live album
07 Here Comes the Flood
Op het Exposure album van Robert Fripp komt dit rustpunt tot volle bloei.
08 Family Snapshot
De versnelling die in het nummer zit geeft het een urgentie mee, waarvan ik zo hou. Zonder pathos, met het maximale effect.
09 Mercy Street
Mooi en mistig en ook hier weer ontegenzeggelijk hoopvol, ondanks die mistige somberheid. Maar met zo'n stem kan je weinig fout doen.
10 Digging in the Dirt
Zoals al gezegd als ik een ijkpunt moet nemen van de laatste twee albums lijkt me dit het beste. Gabriel is al heel lang volwassen en wijs en met het groeien der jaren neemt die wijsheid toe.
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:12 uur
Finaletijd!
1. Solsbury hill
2. Here Comes the Flood *
3. Blood of Eden *
4. Growing Up *
5. San Jacinto *
6. Come Talk to Me *
7. In Your Eyes *
8. Red Rain
9. I Don’t Remember *
10. Games Without Frontiers
1. Solsbury hill
2. Here Comes the Flood *
3. Blood of Eden *
4. Growing Up *
5. San Jacinto *
6. Come Talk to Me *
7. In Your Eyes *
8. Red Rain
9. I Don’t Remember *
10. Games Without Frontiers
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:25 uur
Aquila schreef:
Goed nieuws, net uit en zelfs nog niet op de site! Bij Media Markt Alexandrium gekocht voor maar 5,99 op cd, er was ook nog een dvd versie van.
Peter Gabriel - Live In Buenos Aires 1988 CD Album - cduniverse.com
0
Aquila
geplaatst: 7 september 2011, 10:44 uur
Ik weet niet in hoeverre dat een reguliere release te noemen is. De PG website heeft het erin elk geval niet over. Ik heb 'Games' driemaal op bootlegs (PG is één van de twee artiesten van wie ik bootlegs heb, totaal acht) die redelijk goed klinken. Eén ervan is misschien ook wel deze versie. Ik heb het concert in elk geval toen van de radio opgenomen op een bandje, maar die heb ik niet meer. In die zin wel fijn dat-ie nu beschikbaar is. Zal er eens achteraan gaan.
En over het 'nieuwe' New Blood, de nummers zijn wel degelijk een beetje nieuw te noemen, omdat ze geheel ververst zijn. Een beetje het Kate Bush-treatment zullen we maar zeggen. Op zijn minst reden om maar weer eens de wenkbrauwen te fronsen - al ga ik denk ik wel weer voor de bijl. Die stem, hè?
En over het 'nieuwe' New Blood, de nummers zijn wel degelijk een beetje nieuw te noemen, omdat ze geheel ververst zijn. Een beetje het Kate Bush-treatment zullen we maar zeggen. Op zijn minst reden om maar weer eens de wenkbrauwen te fronsen - al ga ik denk ik wel weer voor de bijl. Die stem, hè?
0
geplaatst: 7 september 2011, 10:51 uur
Top 10 Peter Gabriel
01. Don't Give Up (& Kate Bush)
(duidelijk een love or hate plaat)
02. Intruder*
03. Shock the Monkey
04. Games Without Frontiers
05. Sledgehammer
06. Red Rain
07. Family Snapshot*
08. Biko
09. Her Comes the Flood*
10. San Jacinto*
01. Don't Give Up (& Kate Bush)
(duidelijk een love or hate plaat)02. Intruder*
03. Shock the Monkey
04. Games Without Frontiers
05. Sledgehammer
06. Red Rain
07. Family Snapshot*
08. Biko
09. Her Comes the Flood*
10. San Jacinto*
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:05 uur
Aquila schreef:
Ik weet niet in hoeverre dat een reguliere release te noemen is. De PG website heeft het erin elk geval niet over. Ik heb 'Games' driemaal op bootlegs (PG is één van de twee artiesten van wie ik bootlegs heb, totaal acht) die redelijk goed klinken. Eén ervan is misschien ook wel deze versie. Ik heb het concert in elk geval toen van de radio opgenomen op een bandje, maar die heb ik niet meer. In die zin wel fijn dat-ie nu beschikbaar is. Zal er eens achteraan gaan.
Ik zag overigens op discogs meerdere live-albums staan bij de reguliere PG releases. Ze werden niet als 'bootleg' geoormerkt. Albums die niet op MuMe staan.
....Die stem, hè?
De zingende sirene van de Lorelei is er niets bij.
'New Blood' ga ik zeker verorberen, ook al voegt het wat betreft stijl/arrangementen waarschijnlijk niet veel toe aan 'Scratch My Back'. Wat ik op YouTube gehoord heb van de 'New Blood' tour is erg fraai. Het songmateriaal is natuurlijk ook gewoon sterk.
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:07 uur
Aquila schreef:
Ik weet niet in hoeverre dat een reguliere release te noemen is. De PG website heeft het erin elk geval niet over.
Ik weet niet in hoeverre dat een reguliere release te noemen is. De PG website heeft het erin elk geval niet over.
Immortal release, dus daar krijgt de artiest niets voor, dus die zal het ook niet in zijn discografie opnemen

maar goed, ik ben er blij mee, er staat een fantastische versie van In Your Eyes en alleen daarom al is het een goede aankoop, zeker voor die 6 euro

0
geplaatst: 7 september 2011, 11:12 uur
vigil schreef:
Goed nieuws, net uit en zelfs nog niet op de site! Bij Media Markt Alexandrium gekocht voor maar 5,99 op cd, er was ook nog een dvd versie van.
(quote)
hebbuh!!!
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:25 uur
Zaterdag even meepikken zou ik zeggen (als je zo lang kan wachten
)
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:32 uur
Chameleon Day schreef:
Ik zag overigens op discogs meerdere live-albums staan bij de reguliere PG releases. Ze werden niet als 'bootleg' geoormerkt. Albums die niet op MuMe staan.
Staan wel leuke dingetjes op Discogs inderdaad zoals deze:
Peter Gabriel - Peter Gabriel (CD) at Discogs = zat paar jaar geleden bij een Engelse krant, ik heb deze via Marktplaats voor 5 euro.
Verder een heleboel live albums welke via zijn site zijn verschenen. Net zoals bv. Marillion en Pearl Jam dat doet.
0
geplaatst: 7 september 2011, 12:17 uur
Ja hoor, hij biedt ze zelf te koop aan op zijn site en het komt via een eigen label dus dat mag gewoon op de site. Het is geen vage bootleg welke door een chinees in zijn schuurtje in elkaar is gezet 

0
Aquila
geplaatst: 7 september 2011, 12:34 uur
vigil schreef:
Ja hoor, hij biedt ze zelf te koop aan op zijn site en het komt via een eigen label dus dat mag gewoon op de site. Het is geen vage bootleg welke door een chinees in zijn schuurtje in elkaar is gezet
Meestal zijn het Italianen volgens mij
0
geplaatst: 7 september 2011, 12:43 uur
in de jaren 80 en 90 wel inderdaad maar tegenwoordig is die markt vooral Azie volgens mij
0
geplaatst: 7 september 2011, 18:35 uur
Dit is dan mijn A-top 10 (buiten mededinging aan deze Greatest Bits):
1. Signal to Noise
2. Darkness
3. Passion
4. Growing Up
5. Biko
6. I Don't Remember
7. My Head Sounds Like That
8. The Rhythm of the Heat
9. The Feeling Begins
10. A Different Drum
0
geplaatst: 7 september 2011, 19:25 uur
01. Sledgehammer
02. Games without Frontiers
03. Solsbury Hill
04. Shock the Monkey
05. Red Rain
06. Biko
07. Don't Give Up (met Kate Bush)
08. I Don't Remember
09. Digging in the Dirt
10. Big Time
02. Games without Frontiers
03. Solsbury Hill
04. Shock the Monkey
05. Red Rain
06. Biko
07. Don't Give Up (met Kate Bush)
08. I Don't Remember
09. Digging in the Dirt
10. Big Time
0
geplaatst: 7 september 2011, 20:43 uur
Morgen rond een uur of 20.00/20.30 maak ik de eindstand bekend. Tot dan kan iedereen die dat nog niet gedaan heeft zijn of haar lijst hier plaatsen. Het is behoorlijk spannend, ik plaats even wat statistieken:
Totaal aantal lijstje tot nu toe: 15
Aantal verschillende nummer 1's: 11(!!)
Laagst aantal keer een nummer genoemd: 4x
Hoogst aantal keer een nummer genoemd: 12x
Totaal aantal lijstje tot nu toe: 15
Aantal verschillende nummer 1's: 11(!!)
Laagst aantal keer een nummer genoemd: 4x
Hoogst aantal keer een nummer genoemd: 12x
0
geplaatst: 7 september 2011, 21:06 uur
Het is een top 10, natuurlijk gebaseerd op de 20 Gabriel nummers met de Grootste Gemeenschappelijke Deler.
Mijn Top 10 had zonder die voorkeuze er anders uitgezien. Maar Peter Gabriel heeft wel voldoende in huis op bijvoorbeeld op een Top 50 uit te komen. Zonder dat daar dan nummers tussen staan waar hij zich voor hoeft te schamen.
Ik heb altijd een zwak gehouden voor de eerste hit van Peter Gabriel, Solsburry hill, al vanaf 1977. Dat gaat dan niet snel meer weg. Er is ook in kwaliteit voor elk album van Peter Gabriel wel wat te zeggen.
01 I Don’t Remember
02 Solsbury hill
03 San Jacinto
04 Growing Up
05 Red Rain
06 Biko
07 Here Comes the Flood
08 Big time
09 Intruder
10 Games Without Frontiers
Mijn Top 10 had zonder die voorkeuze er anders uitgezien. Maar Peter Gabriel heeft wel voldoende in huis op bijvoorbeeld op een Top 50 uit te komen. Zonder dat daar dan nummers tussen staan waar hij zich voor hoeft te schamen.
Ik heb altijd een zwak gehouden voor de eerste hit van Peter Gabriel, Solsburry hill, al vanaf 1977. Dat gaat dan niet snel meer weg. Er is ook in kwaliteit voor elk album van Peter Gabriel wel wat te zeggen.
01 I Don’t Remember
02 Solsbury hill
03 San Jacinto
04 Growing Up
05 Red Rain
06 Biko
07 Here Comes the Flood
08 Big time
09 Intruder
10 Games Without Frontiers
0
geplaatst: 7 september 2011, 21:09 uur
1. Solsbury hill
2. Don't give up (met Kate Bush)
3. Biko
4. San Jacinto *
5. Games Without Frontiers
6. Family Snapshot *
7. Here Comes the Flood *
8. Red Rain
9. Intruder *
10. In Your Eyes *
2. Don't give up (met Kate Bush)
3. Biko
4. San Jacinto *
5. Games Without Frontiers
6. Family Snapshot *
7. Here Comes the Flood *
8. Red Rain
9. Intruder *
10. In Your Eyes *
0
geplaatst: 7 september 2011, 21:09 uur
Mijn top-10 waarvan mijn nr.1 gemakkelijk te kiezen is, wereldmuziek avant-la-lettre. Voor de rest was het moeilijk kiezen, Peter Gabriel heeft toch heel wat sterke songs gebracht.
1. Biko
2. Solsbury hill
3. Sledgehammer
4. Red Rain
5. Here Comes the Flood *
6. Don't give up (met Kate Bush)
7. Digging in the dirt
8. Games Without Frontiers
9. I Don’t Remember *
10. Steam
1. Biko
2. Solsbury hill
3. Sledgehammer
4. Red Rain
5. Here Comes the Flood *
6. Don't give up (met Kate Bush)
7. Digging in the dirt
8. Games Without Frontiers
9. I Don’t Remember *
10. Steam
0
geplaatst: 8 september 2011, 15:11 uur
Geen enkel b-kantje of song van 'andere dan de overbekende' solo-albums heeft de laatste 20 gehaald. Van de overgebleven nummers, hierbij mijn top-10.
01. Red Rain
02. Solsbury hill
03. In Your Eyes *
04. Shock the Monkey
05. Mercy Street *
06. Family Snapshot *
07. Come Talk to Me *
08. Here Comes the Flood *
09. Growing Up *
10. San Jacinto *
01. Red Rain
02. Solsbury hill
03. In Your Eyes *
04. Shock the Monkey
05. Mercy Street *
06. Family Snapshot *
07. Come Talk to Me *
08. Here Comes the Flood *
09. Growing Up *
10. San Jacinto *
0
Aquila
geplaatst: 8 september 2011, 16:23 uur
vigil schreef:
Nou 't blijkt best wel slecht nieuws. Hij lag hier ook voor weinig, maar 't klinkt dan ook helemaal nergens naar. Echt 'n bootleg van het slechte soort, rondzingend geluid, gekraak en de toetsen klinken nog wel, maar de stem van Peter Gabriel klinkt op een kilometer afstand. Ik zou zeggen: overslaan.
0
geplaatst: 8 september 2011, 19:43 uur
Aquila schreef:
Nou 't blijkt best wel slecht nieuws. Hij lag hier ook voor weinig, maar 't klinkt dan ook helemaal nergens naar. Echt 'n bootleg van het slechte soort, rondzingend geluid, gekraak en de toetsen klinken nog wel, maar de stem van Peter Gabriel klinkt op een kilometer afstand. Ik zou zeggen: overslaan.
(quote)
Bij het begin van Red Rain wel maar daarna valt dat reuze mee. Een bootleg van het slechtste soort? Dan heb je of weinig ervaring met echte bootlegs of heb je altijd wel extreem getroffen. Veel bootlegs hoor je namelijk gewoon het publiek er doorheen praten, dat is pas "het slechte soort"
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:02 uur
Eindstand Peter Gabriel Greatest Bits

Aantal deelnemers: 19
positie. Titel (album, hoeveel keer stem en eventueel nummer 1 van)
* = vanuit nominatie ronde
20. Big Time (So, 6 x)
19. Mercy Street * (So, 4 x, nummer 1 van Chameleon)
18. Blood of Eden * (Us, 4 x)
17. In Your Eyes * (So, 7 x)
16. Come Talk to Me * (Us, 6 x)
15. Intruder * (PG 3, 6 x, nummer 1 van Divart)
14. Growing Up * (Up, 8 x, nummer 1 van Dynamo D)
13. Digging in the Dirt (Us, 9 x)
12. Family Snapshot * (PG 3, 11 x, nummer 1 van vigil)
11. Sledgehammer (So, 7 x , nummer 1 van Dazzler)

Aantal deelnemers: 19
positie. Titel (album, hoeveel keer stem en eventueel nummer 1 van)
* = vanuit nominatie ronde
20. Big Time (So, 6 x)
19. Mercy Street * (So, 4 x, nummer 1 van Chameleon)
18. Blood of Eden * (Us, 4 x)
17. In Your Eyes * (So, 7 x)
16. Come Talk to Me * (Us, 6 x)
15. Intruder * (PG 3, 6 x, nummer 1 van Divart)
14. Growing Up * (Up, 8 x, nummer 1 van Dynamo D)
13. Digging in the Dirt (Us, 9 x)
12. Family Snapshot * (PG 3, 11 x, nummer 1 van vigil)
11. Sledgehammer (So, 7 x , nummer 1 van Dazzler)
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:10 uur
10. Steam (Us, 8 x)
Eigenlijk het vervolg (zowel qua lied alsmede qua videoclip) op Sledgehammer. Het staat zelfs een plaats hoger dan het "origineel". Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het slechts 1 punt scheelde. Het album Us kom je vaak tegen in de finale enkel om de hoogste plaatsen doet het album niet mee.
Eigenlijk het vervolg (zowel qua lied alsmede qua videoclip) op Sledgehammer. Het staat zelfs een plaats hoger dan het "origineel". Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het slechts 1 punt scheelde. Het album Us kom je vaak tegen in de finale enkel om de hoogste plaatsen doet het album niet mee.
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:16 uur
9. I Don’t Remember * (PG 3, 9 x, nummer 1 van Musician)
Peter Gabriel is het een en ander kwijt maar wat we wel weten is dat dit nummer van het derde album een zeer behoorlijke positie heeft bereikt. Mede wellicht dankzij de weergaloze versie van het ook weergaloze live album "Plays Live". Een prachtig nummer waarbij de spanningen voelbaar zijn.
Peter Gabriel is het een en ander kwijt maar wat we wel weten is dat dit nummer van het derde album een zeer behoorlijke positie heeft bereikt. Mede wellicht dankzij de weergaloze versie van het ook weergaloze live album "Plays Live". Een prachtig nummer waarbij de spanningen voelbaar zijn.
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:24 uur
8. Shock the Monkey (PG 4, 8 x, nummer 1 van Musicfriek)
Dit was de eerste hit voor Gabriel in Amerika (29ste plek). Een niet alledaags nummer, al was dat wellicht juist de reden waardoor het aansloeg in Amerika. Zelfs shockmetalman Ozzy Osbourne waagde zich ooit aan een cover. In ieder geval is ook de waardering op MuMe redelijk groot gezien een mooie en welverdiende 8ste plek. Check overigens ook even de video want die is best bijzonder te noemen.
Dit was de eerste hit voor Gabriel in Amerika (29ste plek). Een niet alledaags nummer, al was dat wellicht juist de reden waardoor het aansloeg in Amerika. Zelfs shockmetalman Ozzy Osbourne waagde zich ooit aan een cover. In ieder geval is ook de waardering op MuMe redelijk groot gezien een mooie en welverdiende 8ste plek. Check overigens ook even de video want die is best bijzonder te noemen.
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:29 uur
7. Games Without Frontiers (PG 3, 14 x)
Dit spel zonder grenzen heeft in dit spel een zeer hoge positie kunnen bemachtigen. Maar liefst met 14 inzendingen kan je het dus nog erg ver schoppen. Op achtergrondzang is Kate Bush te horen, deze dame komen we verder in het spel nog een keer tegen dan in een wat prominentere rol. Een zeer grote hit in Engeland met de 4de plaats was het voor Gabriel voor het eerst dat hij een heuse top 10 single had in eigen land.
Dit spel zonder grenzen heeft in dit spel een zeer hoge positie kunnen bemachtigen. Maar liefst met 14 inzendingen kan je het dus nog erg ver schoppen. Op achtergrondzang is Kate Bush te horen, deze dame komen we verder in het spel nog een keer tegen dan in een wat prominentere rol. Een zeer grote hit in Engeland met de 4de plaats was het voor Gabriel voor het eerst dat hij een heuse top 10 single had in eigen land.
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:38 uur
6. Here Comes the Flood * (PG 1, Robert Fripp - Exposure en Shaking The Tree, 14 x)
Het lied welke de hoogste positie behaalde zonder daarbij een nummer 1 notering te scoren. Er zullen mensen zijn die punten gegeven hebben voor het origineel (bovenste filmpje) en er zullen er zijn die de piano versie (onderste filmpje) verkiezen boven de bombastische versie van zijn debuut. Vandaar ook 3 verschillende albums. Maar goed een meer dan goed resultaat voor dit prachtige nummer (in welke versie dan ook!).
Het lied welke de hoogste positie behaalde zonder daarbij een nummer 1 notering te scoren. Er zullen mensen zijn die punten gegeven hebben voor het origineel (bovenste filmpje) en er zullen er zijn die de piano versie (onderste filmpje) verkiezen boven de bombastische versie van zijn debuut. Vandaar ook 3 verschillende albums. Maar goed een meer dan goed resultaat voor dit prachtige nummer (in welke versie dan ook!).
* denotes required fields.