MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Tiptopper

zoeken in:
Gaan we het ook nog in een lijst verwerken Snoeperd? Vind ik wel leuk voor het overzicht.

Ja, die zal ik direct even maken.

Zo zet de beoordeling hier maar in. Je moet het gemiddelde van de songs bij elkaar optellen.

De tipper beoordeling:

0,00* - 00,0 / 00 / 05 – principal2000
0,00* - 00,0 / 00 / 05 - Lukas
0,00* - 00,0 / 00 / 05 - Etiul
0,00* - 00,0 / 00 / 05 – deric raven
0,00* - 00,0 / 00 / 05 - DjFrankie
0,00* - 00,0 / 00 / 05 - Snoeperd

De gebruiker beoordeling:

Mijn veranderde tips voor etiul en dj.

Etiul:

Big Star - Thirteen
Ramones - Havana Affair

DjFrankie:

Arctic Monkeys – Dancing Shoes
dEUS – Sister Dew
De Staat – I’m a Rat
Songs: Ohia – The Black Crow

Tips aan Deric Raven (ik heb het opgegeven en heb voor erg risicovolle tips gekozen. Hieronder een selectie van soullegendes waarbij ik nummers heb gekozen die ik erg mooi vind, maar niet de cliché hits zijn. Ik vermoed dat je soul wel kan waarderen gezien je verhaal bij Stevie's Innervisions. Daarnaast een nog grotere gok door 3 hip-hop albums te tippen. Niet alle mensen staan open voor dit genre. Hopelijk jij wel. Ik zag in ieder geval dat je Public Enemy's It Takes A Nation.... kon waarderen. Ik heb dit keer niet zozeer gekozen voor pure energie, maar wat "duistere" nummers. Dat is volgens mij wel jouw smaak. Dat was ook de reden dat ik je Me'Shell in het Super Tip Topper topic had getipt):
1. Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You
2. Stevie Wonder - Superwoman
3. Donny Hathaway - Jealous Guy
4. Bill Withers - Who Is He (And What Is He To You)
5. Otis Redding - Open The Door
6. Company Flow - Last Good Sleep
7. Deltron 3030 - Mastermind
8. Dr. Octagon - Blue Flowers

Hierbij mijn definitieve lijst, bij iedereen gekozen voor favorieten van mijn favoriete bands en soms wat onbekenders. Bij Lukas heb ik ook wat hiphop getipt die goed luisterbaar zijn voor niet hiphopliefhebber, je staat wel voor hiphop open zie ik aan je stemmen, maar je kent nog bijna niks.

Djfrankie
Arctic Monkeys – Dancing Shoes
Balthazar – Fifteen Floors
dEUS – Sister Dew
The xx - Infinity
Songs: Ohia – The Black Crow
Yeasayer – Madder Red
De Staat – I’m a Rat
The White Stripes – I Think I Smell a Rat

Principal 2000
Gorillaz – Every Planet We Reach Is Dead
The xx – Crystalised
Evidence – I Know
Bop Alloy – Another Day In the Life
Selah Sue – This World
Violent Femmes – Gone Daddy Gone
Gnarls Barkley – Just a Thought
Red Hot Chili Peppers – Sir Psycho Sexy

Deric raven
U.S. Royalty – The Mirror
U.S. Royalty – Hollywood Hollows
The White Stripes – Offend In Every Way
Pavement – Stop Breathin’
Blackfield - Blackfield
Balthazar – Blues for Rosann
Katie Melua – The Flood
Nils Frahm – Ambre

Etiul
Big Star - Thirteen
Pavement – Range Life
Broken Bells – The High Road
The White Stripes - The Same Boy You've Always Known
AC/DC – Got You By the Balls
Ramones – Havana Affair
Protest the Hero - Moonlight
The Antlers – Kettering

Lukas:
The Band – Tears of Rage
Red Hot Chili Peppers – Strip My Mind
Duffy – Stepping Stone
Atmosphere - Yesterday
The White Stripes – Truth Doesn’t Make a Noise
Cunninlynguists – Remember Me
Gorillaz – Kids With Guns
Fleet Foxes – Ragged Wood

DjFrankie (moderator)

Prima tips principal2000

Ik ben benieuwd.

Ik weet niet hoe jullie de tips gaan beluisteren, maar ik heb de nummers even gedownload en in mijn itunesbibliotheek gezet en er een afspeellijst van gemaakt en op m'n ipod gezet. Zo kan je ze even rustig beluisteren en tot een goede beoordeling komen.
Is een halfuurtje werk maar dan heb je ook wat.

Snoeperd schreef:
Ik weet niet hoe jullie de tips gaan beluisteren, maar ik heb de nummers even gedownload en in mijn itunesbibliotheek gezet en er een afspeellijst van gemaakt en op m'n ipod gezet. Zo kan je ze even rustig beluisteren en tot een goede beoordeling komen.
Is een halfuurtje werk maar dan heb je ook wat.

Ben ik net mee bezig. Ik heb nog niet alles kunnen binnentrekken, maar het overgrote deel is al binnen.

Heb geen iPod en geen iTunes. Ik luister de nummers via Youtube. Wees gerust. Ik luister in principe minimaal 3 x een nummer. Genoeg om een eventueel kwartje te laten vallen (in de meeste gevallen).

DjFrankie (moderator)
principal2000 schreef:
Heb geen iPod en geen iTunes. Ik luister de nummers via Youtube. Wees gerust. Ik luister in principe minimaal 3 x een nummer. Genoeg om een eventueel kwartje te laten vallen (in de meeste gevallen).

ik heb ook geen ipod of In Tunes dus ook you tube

DjFrankie (moderator)
Ik heb al wat beluisterd, zit echt van alles wat bij.

De tips van Deric Raven:

Orange Juice – Rip It Up (3*)
Leon heeft heel goed begrepen dat ik de betere jaren 80-pop een warm hart toedraag. Maar wat ik daar dan precies zo leuk aan vind, dat moet ik misschien nog even uitleggen. Mijn klik met de periode 1977-1986 zit hem vooral in de terugkeer van het popliedje na de jaren '70, maar dan wel met een extra (punk)dimensie van dreigende synths, of met bijvoorbeeld funky postpunkelementen. Vrolijk mag het best klinken, maar dan wil ik graag dat er iets meer geknald wordt. Dit nummer is aardig, maar is me iets te new-romantics-zomerhitachtig om echt hoog te scoren.

Edwyn Collins – A Girl Like You (4*)
Deze kende ik natuurlijk eigenlijk wel, maar ik kon de artiest plus titel er in eerste instantie niet bij plaatsen. Laat staan dat ik wist dat dit de zanger was van de vorige tip. Apart hitje dit, in elk geval veel minder dertien-in-een-dozijn dan het nummer van Orange Juice. Erg Bowieachtig, met dat heerlijk scheurende gitaartje als wapenfeit. Van Bowie ben ik niet zo'n fan, maar sommige nummers gaan er bij mij best in. Als dit van Bowie zou zijn, zou dit zo'n nummer zijn dat ik wél kan waarderen.

Krang – Kraaien (4*)
Gedurfde tip, want veel Nederlandstalig heb ik niet in mijn stemmenlijsten staan. Doet me een beetje denken aan Maarten van Roozendaal, die ook tussen kleinkunst en rock-n-roll-à-la-Tom-Waits in hangt. Dit zit nog iets meer aan de Tom Waitskant. Je moet ze niet te vaak horen, dit soort huiveringwekkende rocksmartlappen-op-stand, maar ik vind het wel wat hebben. De tekst mag er ook best wezen.

New Model Army – Stupid Questions (3.5*)
Nummer dat er meteen lekker in knalt met intro+couplet. De sterkte van dit nummer zit ook in de coupletten, want het refrein vind ik vrij zwak. Doet me bijna een beetje aan Kane en Nickelback denken, op een of andere manier. Die waren ze in tijd dan wel ver vooruit natuurlijk . Van dezelfde plaat kende ik Green and Grey al door de ladder, en dat vind ik een veel sterker nummer. Dit klinkt best leuk, maar iets te veel als een net mislukte hit.

Public Image Ltd. – The Order Of Death (4.5*)
Kijk, dit zijn de betere tips! Van PiL ben ik vooralsnog bij de eerste twee albums blijven hangen, die vol staan met tergende, slepende en repetitieve postpunk. Soms leuk, soms irritant, maar best intrigerend. Dit nummer is natuurlijk ook tamelijk repetitief, maar het geluid van de eerste twee platen is ingeruild voor een wat helderder wavegeluid. En dat misstaat in dit nummer in zijn geheel niet. Heerlijk nummer!

Eskobar – Someone New (2.5*)
Best een leuk popliedje, maar mij iets te cliché om er een hoog cijfer op te plakken. Het doet me net wat te veel aan hitjes van pakweg The Postal Service of Owl City denken. Zo'n beetje quasi nonchalant gezongen om sympathiek over te komen. Dat lukt hier dan nog best aardig, al helpt de bijdrage van Heather Nova - toch best een aardige zangeres - de clichématigheid nog wat verder omhoog door een jongetje-meisje-hitparadeduetje van te maken.

Patti Smith – Dancing Barefoot (4*)
Omdat haar veelgeroemde album Horses me niet zo wilde pakken, heb ik me nooit zo in deze dame verdiept. Dit nummer kende ik wel van een paar keer horen, maar omdat ik het zo niet direct voor de geest kon halen heb ik hem toch maar als tip ter harte genomen . En daar heb ik geen spijt van, want dit is gewoon een lekkere wavesingle met een goede melodie en een vernislaagje rock-n-roll. Haar stem vind ik voor een hele plaat wat veel van het goede, maar op zo'n los nummer heeft die juist wel weer een meerwaarde. Lekker hoor!

DjFrankie (moderator)
Mijn eerste punten zijn voor ..............Snoeperd.

Arctic Monkeys – Dancing Shoes (4)

Ik ken dit nummer wel, heb zelfs de CD alleen lang niet meer gedraaid. Wel een van de betere van hun debuut, lekker ritme, strak en goed in elkaar gezet. Een zekere 4 voor dit nummer, al was het natuurlijk al bekend.

Balthazar – Fifteen Floors (3,1)

Belgische band, dat wist ik. Nummer was totaal onbekend voor me, ik leg de link met dEUS.
Een langzaam nummer en een aparte sound dit, die me niet zo kan pakken, slecht is het zeker niet, maar het is niet iets wat me boeit. Een 3,1

dEUS – Sister Dew (3,8)

Ik ben geen echte dEUS fan, maar dit nujmmer heft iets, het begint saai, maar bouwt zich op naar een interessante song die niet verveeld. Een 3,8.

The xx – Infinity (4,3)

Ik heb deze cd ooit geluisterd en die kan me niet pakken, dan heb ik dit nummer denk ik niedt goed beluisterd, want dit is wel een prachtig nummer. Erg goed en vooral erg spannend dit nummer. Prima tip 4,3

Songs: Ohia – The Black Crow (3,7)

Tsa Songs:Ohio, erg gehypt hier net als Neutral Milk Hotle en ik weet dat Deric Raven dit prachtig vind, maar voor mij is het dit het net niet. Een soort post-rock achtige singer songwriter. Wel beklemmend gezongen, en zeker niet slecht. .Het nummer heeft wel een erg goede opbouwende lijn waarin de sfeer neergezet wordt. Derhalve een 3,7 toch een ruime voldoende.

Yeasayer – Madder Red (4,1)

Dit is meer mijn straatje, lekkere britpop met een prettig in het gehoor liggende zang. Ook het gitaatwerk in dit nummer kan me zeker bekoren. Zelfs de achtergrond zang vind ik prima in dit nummer. 4,1

De Staat – I’m a Rat (3)

Dit nummer begint heerlijk, maar hoe zingt Torre hier met kopstem?? Dat verpest voor mij het nummer. Muzikaal is dit een geweldige song maar die hoge stem vind ik niet mooi. Bij Sweatshop (ook een prima nummer heeft hij zijn normale stem die me wel pakt. Jammer punt eraf blijft een 3 over.

The White Stripes – I Think I Smell a Rat (4,1)

Nog meer ratten. Dit nummer heb ik meer gehoord, en is inderdaad een geweldige song, mooi gedrumt en lekkere gitaarrock. Al voegt de tekst weinig toe, steeds hetzelfde het rockt gewoon.
Dit bewijst maar weer eens hoe jammer het is dat ze uit elkaar zijn 4,1

DjFrankie (moderator)
De tipper beoordeling:

3,76* - 03,8 / 01 / 04 - Snoeperd

3,76* - 03,8 / 01 / 04 - DjFrankie

De tipper beoordeling:

3,76* - 03,76 / 01 / 04 - Snoeperd
3,64* - 03,64 / 01 / 04 – deric raven
0,00* - 00,00 / 00 / 05 – principal2000
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Lukas
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Etiul
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - DjFrankie

3,76* - 03,76 / 01 / 04 - DjFrankie
3,64* - 03,64 / 01 / 04 - Lukas
0,00* - 00,00 / 00 / 05 – deric raven
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Snoeperd

Djfrankie, het album van Yeasayer kan ik je zeker aanraden, meer dit soort liedjes.
Leuk dat je the xx alsnog leuk vind, je moet ook 'ns Crystalised luisteren, dat vind ik het beste nummer, als die ook bevalt raad ik aan de cd toch nog eens te proberen.
Heb je wel het goede nummer van Balthazar voor je, ik vind dit nummer best bombastisch en het pianoloopje is pakkend.

Morgen komen mijn eerste punten waarschijnlijk.

DjFrankie (moderator)
Snoeperd schreef:
Djfrankie, het album van Yeasayer kan ik je zeker aanraden, meer dit soort liedjes.
Leuk dat je the xx alsnog leuk vind, je moet ook 'ns Crystalised luisteren, dat vind ik het beste nummer, als die ook bevalt raad ik aan de cd toch nog eens te proberen.
Heb je wel het goede nummer van Balthazar voor je, ik vind dit nummer best bombastisch en het pianoloopje is pakkend.

Morgen komen mijn eerste punten waarschijnlijk.

Was het goede nummer van Balthazar, heb hem gister en vandaag in de auto gedraaid.

Even nog mijn scores toegevoegd:

De tipper beoordeling:

3,00* - 03,00 / 01 / 04 - Lukas

3,76* - 03,76 / 01 / 04 - DjFrankie
3,00* - 03,00 / 01 / 04 – principal2000

DjFrankie (moderator)
Snoeperd schreef:
.

Vandaag nogmaals de cd gedraaid maar Crystalised doet me weinig, Infinity is met voorsprong voor mij het nummer op deze cd.

Nog niet alles geluisterd, al wel veel heel vluchtig gehoord. Ik hoor ontzettend mooie dingen, maar ik heb ook al wel een paar draken ontdekt (en dan bedoel ik niet Draconian).

Hier dan maar mijn eerste beoordelingen:

Lukas:

The Decemberists - The Mariner's Revenge Song

Als groot liefhebber van de laatste 3 albums van de heren van The Decemberists kon het haast niet anders dan een voltreffer worden. Door de overdaad aan muziek die ik consumeer heb ik eigenlijk nog nooit tijd genomen voor de oudere albums van hen. Op de één of andere manier geef ik nieuw uitgekomen albums vaak de voorkeur om te gaan luisteren boven albums die ik in de loop van de jaren 'vergeten' ben op te pakken. Maar om een lang verhaal kort te maken: Ik moet hier maar eens mee kappen, want wat een geweldig nummer van deze eindejaarsjongens. Dit had ik veel eerder moeten gaan luisteren. Prachtige folky, bijna zigeunerachtig nummer. Hulde aan The Decemberists (5*)

DjFrankie:

Taake - Hennes Kalde Skamlepper

True Norwegian Black Metal. Nee, doe mij dan toch maar Cradle of Filth ten tijde van Cruelty and the Beast, Dimmu Borgir van rond de eeuwwisseling of het laatste album van Watain. Waar een echte blackmetalhead geniet van een kutproductie, vind ik een kutproductie gewoon een kutproductie. Een erg gruizig gitaargeluid met een vreselijk slecht snaredrum geluid en ook de krijs vind ik niet geweldig deze klink vervolgens ook nog eens alsof het in een lege badkamer is opgenomen. Na 4 minuten als Taake wat gas terugneemt wordt het nummer nog een beetje interessant, maar dat wordt dan weer ontsiert door een erg simpel basloopje dat keer op keer weer de kop op steekt. 3x niks vind ik het niet want er zitten, als ik door de productie heen luister, best mooie stukken in het nummer, maar hoger dan 2,2* kom ik niet.

DjFrankie (moderator)
Alvast een paar tips van Etiul:

Gazpacho - Do You Know What You Are Saying? (3,4)

Vrij rustige plaat die me niet meteen pakt, ook een te hoge stem (vind de stem niet mooi). In het begin dendert het mij een beetje op hetzelfde voort. Totdat we de de strijkers horen , die klinken mooi in dit nummer en maken het weer aantrekkelijker., en daarna met de gitaarsolo krijgt dit nummer weer meer sound en body.

The Decemberists - The Island: Come & See / the Landlord's Daughter / You'll Not Feel the Drowning (3,7)

Dit is best een aardige plaat, mooi intro, mooi opgebouwd en een erg gevarieerd nummer. Ook de stem van de zanger is prettig. Ik heb meer van hun gehoord, wat me niet zo kon boeien, dit nummer bewijst het tegendeel.
Eigenlijk 3 verschillende nummers in 1. Dit tussenstuk the Landlord's Daughter vind ik het boeienste aan dit nummer.

O.S.I. – Shutdown (4.0)

Erg goed nummer dit, prima zang veel mooie tempowisselingen lijkt wat op Tool qua stijl.
Dit nummer is ook weer mooi opgebouwd,.
Nooit van deze band gehoord, prima tip.

Textures - Stream of Consciousness (3,9)

Lekkere herrie uit Nederland (kende de band wel van naam). Goed gitaar en drumwerk op dit nummer. Opzwepend en lekker in het gehoor. Zelfs het schreeuwen is niet storend in dit nummer.

Mercury Rev - Goddess on a Hiway (4,4)

Ik heb een cd in de kast van Mercury Rev – All is Dream , maar dit nummer kende ik niet, prachtig nummer!!.
Ook het zeer aparte tussenstuk, is geweldig en de 2 zangstemmen klinken ook bijzonder gaaf samen. Erg mooi dit Jan. Sfeervol, mooie pakkende melodiec die blijft hangen.

Daemonarch - Lex Talionis (3,7)

Heerlijke lange grunt in dit nummer. Weer zo’n lekker opgebouwd nummer. Rustige stukken afgewisseld met zware metal. Ook niet verkeerd dit.

Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot (4.2)

Intro, en dan ineens compleet andere overgang, heel apart. Dit is (alweer een lang nummer), met veel veranderingen erin, prettige stem (kende alleen hun single), A.M. 180. Maar dit is een veel beter nummer met een prachtige sfeer alweer. Alweer een supertip.

Voivod - Jack Luminous (3.0)

Voortdurend nummer wat me niet zo pakt, stem vind ik zeker niet overtuigend . Klinktt me ook wat te braaf populair in de oren. Het nummer in totaal meer als een kwartier wordt, heeft wel enkele stukken erin met overgangen die goed klinken, maar in het geheel genomen niet mijn ding.
Klinkt zeker niet als Tool

DjFrankie schreef:

O.S.I. – ShutdownVoivod - Jack Luminous (4.0)

Erg goed nummer dit, prima zang veel mooie tempowisselingen lijkt wat op Tool qua stijl.
Dit nummer is ook weer mooi opgebouwd,.
Nooit van deze band gehoord, prima tip.

He Frankie.

Over welke tip schrif je dit? O.S.I. of Voivod?

DjFrankie (moderator)
Aangepast !! Ben nu met Textures bezig.

Paar tips van DjFrankie

Placebo - Pure Morning, 4*

Heel mooi nummer, ik heb de muziek van Placebo meteen op mijn ipod gezet. Heerlijk begin met die drums, en dan met die zang erbij wordt het erg mooi. Dat 'A friend in need is a friend indeed, wat de hele tijd herhaald wordt pakte me meteen bij de eerste luisterbeurt

Tool - Sober, 4,5*

Je zei let op de clip en je hebt gelijk, mooi opgenomen en duister, perfect bij de muziek van tool. Ook knap gemaakt met computer of klei.
Over het nummer, ontzettend goed, goede instrumentatie en mooie zang, ik kom maar niet toe aan Tool wat ik echt moet gaan doen.

O.S.I. is een , zoals ze dat zo mooi noemen, supergroep. Het bestaat uit (ex) Dream Theater leden, een Fates Warning en een Cynic lid. In het door mij getipte nummer zijn de vocalen van niemand minder dan Steven Wilson (Porcupine Tree, Blackfield)

Weer een paar tracks aandachtig beluisterd.

Screeching Weasel – A New Tomorrow (deric raven)

Het nummer begint veelbelovend, maar zodra de zangen z'n mond opentrekt haak ik af. Wat een valse kraai. Mooi vals is niet lelijk, maar lelijk vals wel en dit valt voor mij binnen de laatste categorie. Naast dat ik de zang niet te pruimen vind, vind ik het nummer ook gewoon saai. Het punk(rock)genre kan bij bij tijden best bekoren, maar Screeching Weesel is niet aan mij besteed. Volgende maar (2*)

AC/DC – Got You By the Balls (snoeperd)

AC/DC is in principe altijd goed voor een voldoende bij mij. Wil ik een onvoldoende geven aan onze Australische vrienden dan moeten ze het erg bont maken, maar bij mij scoren ze ook zelden 4* of hoger. Dit nummer valt voor mij binnen de grote grijze middenmoot. Luistert lekker weg, maar zeker niet meer dan dat. 3,3*

Ramones - Havana Affair (snoeperd)

Een zeer bekende naam natuurlijk, maar gekgenoeg is de muziek mij bijna helemaal onbekend. Verder dan Blitzkrieg Bop en het vervelende Rock&Roll Highschool kom ik niet.
Nu dan Havana Affair. Na één keer luisteren vond ik het niets, na twee keer luisteren betrapte ik mij op het voorzichtig meetappen van mijn voet en inmiddels na tig keer draaien blijkt dit een erg aanstekelijk liedje. Is het goed? Ik weet het niet, want het klink allemaal wel erg simpel. Maar iets moet toch goed zijn aan dit nummer, want ik blijf het draaien. (3,7*)

Rage Against The Machine - Guerilla Radio (principal2000)

Zack de la Rocha vind ik een vervelend ventje. Nergens op gebasseerd, maar soms heb ik dat bij personen. Die boosheid van hem kan ik op de één of andere manier niet hebben en komt op mij ook onecht over. Tom Morello daarintegen vind ik sinds dat ik hem samen met The Boss op één podium heb zien staan wel fantastisch (ook Audioslave kan ik goed waarderen).
Alleen door Morello ga ik dit niet een 0.5 geven o.i.d., maar Z de la R zijn geschreeuw en toch ook het nummer an sich vind ik helemaal niets dus kom ik niet hoger dan 1,5*

Prince - Endorphinmachine(principal2000)

Prince. Tsjaa ... Volgens mij is hij wel geniaal, maar alleen is het not my cup of tea. Ik heb te veel van hem gehoord wat ik echt VERSCHRIKKELIJK vind. Dus hier ging ik sterk bevooroordeeld in, maar ik moet zeggen dat dit nummer best OK is. Ik ben er nog steeds niet helemaal wild van, maar vervelend vind ik het ook zeker niet. Het swingt en rockt ook zelfs een beetje. In het midden van het nummer zit erg mooi gitaarwerk zelfs. Het einde vind ik iets te funky, maar al met al is Prince met dit nummer toch goed voor 3,6*

DjFrankie (moderator)
Alle tips van Etiul hierboven verwerkt nu, dus tijd voor de eindbeoordeling !

De tipper beoordeling:

3,78* - 03,78 / 01 / 04 - Etiul
3,00* - 03,00 / 01 / 04 - Lukas

3,77* - 07,54 / 02 / 03 - DjFrankie
3,00* - 03,00 / 01 / 04 – principal2000

Etiul, reken maar dat het nummer goed is, de Peppers vond en het zelfs zo goed dat ze het gecoverd hebben, moet je maar 'ns luisteren

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.