Muziek / Muziekgames / Song Tiptopper
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2011, 21:05 uur
principal2000 schreef:
Je zou de eerste 3 albums van Funkadelic kunnen checken. Het is niet altijd instrumentaal, maar deze band is erg ondergewaardeerd onder de gemiddelde "rocker".
Leuk om je reacties te lezen. Ik heb bij jou de nadruk gelegd op funk (behalve 10CC, New Radicals en Beth Hart) waarbij gitaren duidelijk aanwezig zijn. Ik probeer bij dit soort "tip-spelletjes" zowiezo meer "kleur" bij users uit de speakers te laten komen.
Ik ga de volgende keer proberen een Prince nummer voor jou te kiezen die je wel aanspreekt.
Naar mijn mening vind iedereen wel dingen goed van deze gast (jij dus zowiezo de albums 1999 en Controversy).
(quote)
Je zou de eerste 3 albums van Funkadelic kunnen checken. Het is niet altijd instrumentaal, maar deze band is erg ondergewaardeerd onder de gemiddelde "rocker".
Leuk om je reacties te lezen. Ik heb bij jou de nadruk gelegd op funk (behalve 10CC, New Radicals en Beth Hart) waarbij gitaren duidelijk aanwezig zijn. Ik probeer bij dit soort "tip-spelletjes" zowiezo meer "kleur" bij users uit de speakers te laten komen.
Ik ga de volgende keer proberen een Prince nummer voor jou te kiezen die je wel aanspreekt.
Naar mijn mening vind iedereen wel dingen goed van deze gast (jij dus zowiezo de albums 1999 en Controversy). Ik heb vanmiddag dit gedraaid link en dit link daar moet toch veel kleur tussen zitten lijkt me
. Maar idd was Funkadelic erg verrassend !!
0
geplaatst: 19 april 2011, 13:45 uur
Het inbrengen van kleur is ook meer algemeen bedoeld (soms erger ik me aan de gemiddelde MuMe-user). Overigens kun je het debuutalbum (en wellicht meer) van Parliament ook checken. Dat is gewoon dezelfde band (min of meer) als Funkadelic.
0
geplaatst: 24 april 2011, 23:09 uur
We doen het rustig aan, ik luister de tips op mijn gemak. Als ik morgen de tijd heb beoordeel ik dan de tips van lukas.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 14:59 uur
Ik heb alles al wel goed geluisterd, maar wil wel mijn oordeel goed onderbouwen en dat kost aardig wat tijd.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 18:31 uur
Vakantie hè, zit lekker in zeeland jullie tips te luisteren, als ik terugkom heb ik denk ik de beoordelingen.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 22:22 uur
Het is tijd voor de tips van Etiul. Hij vond mij waarschijnlijk de moeilijkste om te tippen. De namen schrokken mij redelijk af. Editors, dEUS, Neil Young Portishead zijn allemaal band waar ik eigenlijk best een hekel aan heb. Ik ken niet echt veel van ze, maar heb wel eens nummers gehoord (daar is o.a. mijn hekel ontstaan). Toch heb ik -in het kader van dit topic- uiteraard de moeite genomen om de nummers een aantal keren uit te zitten.
Agnes Obel - Riverside
Ik vind dit nummer iets clichematigs hebben (meisje met piano + gebruik van 2e stem), maar dat maakt het niet minder prettig. Ik wordt er niet helemaal wild van, maar het is een degelijk nummer dat ik goed kan aanhoren. Score: 3,6*
Editors - In This Light and on This Evening
Tsja, deze tip is minder geslaagd. De zang (gepraat?) is ronduit slecht. Muzikaal vind ik het ook niet veel voorstellen. Er wordt dreigend toegewerkt naar een soort van lichte gitaarfinale.....die dan ook niet zo heel bijzonder is. Dit is een nummer wat ik nooit meer zal luisteren en de Editors blijven niet een band waar ik positief over ben (ondanks dat ik niet veel van ze ken). Score: 1*
dEUS - Theme From Turnpike
Weer een band waar ik lage verwachtingen van heb. Met mijn commentaar over dit nummer kan ik helaas grotendeels terugvallen naar mijn vorig commentaar. De stem is weer verrot en muzikaal is het ook niet echt bijzonder. Wel hoor ik in de verte een lekkere basgitaar (denk ik). Op het einde komt er een redelijk leuk, maar simpel riedeltje om de karige muzikale ondersteuning wat op te fleuren. Toch kan dit de score niet uit een diep dal trekken. Score: 1,8*
Milt Buckner - The Beast
Gelukkig heeft Etiul ook een lekker jazzy nummer geschaard onder zijn tips richting mij. Dit is ineens weer echt muziek in mijn oren. Ik ben best moeilijk als het om instrumentale nummers gaat, maar hier kan ik simpelweg geen onvoldoende voor geven. Score: 3,8*.
Antony and the Johnsons - The Atrocities
Wat een gewaagde tips. Muzikaal is dit wel okay en eigenlijk dan ook weer niet zo gewaagd. Qua zang is het dan wel gewaagd en ik vind dit aspect ook gelijk zwak aan het nummer. Op het einde is de zang dan weer niet zo erg. Al met al is het geheel een nipte voldoende in mijn ogen. Score: 2,7*.
Neil Young - Light A Candle
Weer een stem die voor mij ver onder de maat is. Ik kon overigens alleen een live versie vinden op youtube. Het nummer op zich is nog wel te pruimen zonder dat ik het echt goed vind. Een onvoldoende vind ik dan dus onterecht. Het licht geklap irriteert een beetje. Er hangt ook teveel country saus over het nummer, maar dat zal bij Neil Young vaker zijn. Score: 2,7*.
Portishead - Wandering Star
Iets wat meer hip-hop gerelateerd is dan alle andere tips van Etiul. mij heb ik dit Dummy ooit in bezit gehad, maar ik weet het niet meer zeker. Ik vond Portishead maar saai. Dat geldt ook voor dit nummer. Haar iele stem irriteerde me vroeger. Ik kan een album van deze band niet verdragen, maar 1 nummer gaat wel. Haar stem vind ik nog steeds niet super, maar de beat is wel aardig. Het geheel is nog steeds wel wat aan de slaapverwekkende kant, maar goed genoeg voor een voldoende. Score: 3,2*.
Motorpsycho - The Other Fool
Een bekende naam, maar ik ken niks van deze band. Dit nummer is wel okay. Niet meer, niet minder. Score: 3*.
Totale score: 3,6 + 1 + 1,8 + 3,8 + 2,7 + 2,7 + 3,2 + 3 = 21,8 / 8 = 2,725*
Agnes Obel - Riverside
Ik vind dit nummer iets clichematigs hebben (meisje met piano + gebruik van 2e stem), maar dat maakt het niet minder prettig. Ik wordt er niet helemaal wild van, maar het is een degelijk nummer dat ik goed kan aanhoren. Score: 3,6*
Editors - In This Light and on This Evening
Tsja, deze tip is minder geslaagd. De zang (gepraat?) is ronduit slecht. Muzikaal vind ik het ook niet veel voorstellen. Er wordt dreigend toegewerkt naar een soort van lichte gitaarfinale.....die dan ook niet zo heel bijzonder is. Dit is een nummer wat ik nooit meer zal luisteren en de Editors blijven niet een band waar ik positief over ben (ondanks dat ik niet veel van ze ken). Score: 1*
dEUS - Theme From Turnpike
Weer een band waar ik lage verwachtingen van heb. Met mijn commentaar over dit nummer kan ik helaas grotendeels terugvallen naar mijn vorig commentaar. De stem is weer verrot en muzikaal is het ook niet echt bijzonder. Wel hoor ik in de verte een lekkere basgitaar (denk ik). Op het einde komt er een redelijk leuk, maar simpel riedeltje om de karige muzikale ondersteuning wat op te fleuren. Toch kan dit de score niet uit een diep dal trekken. Score: 1,8*
Milt Buckner - The Beast
Gelukkig heeft Etiul ook een lekker jazzy nummer geschaard onder zijn tips richting mij. Dit is ineens weer echt muziek in mijn oren. Ik ben best moeilijk als het om instrumentale nummers gaat, maar hier kan ik simpelweg geen onvoldoende voor geven. Score: 3,8*.
Antony and the Johnsons - The Atrocities
Wat een gewaagde tips. Muzikaal is dit wel okay en eigenlijk dan ook weer niet zo gewaagd. Qua zang is het dan wel gewaagd en ik vind dit aspect ook gelijk zwak aan het nummer. Op het einde is de zang dan weer niet zo erg. Al met al is het geheel een nipte voldoende in mijn ogen. Score: 2,7*.
Neil Young - Light A Candle
Weer een stem die voor mij ver onder de maat is. Ik kon overigens alleen een live versie vinden op youtube. Het nummer op zich is nog wel te pruimen zonder dat ik het echt goed vind. Een onvoldoende vind ik dan dus onterecht. Het licht geklap irriteert een beetje. Er hangt ook teveel country saus over het nummer, maar dat zal bij Neil Young vaker zijn. Score: 2,7*.
Portishead - Wandering Star
Iets wat meer hip-hop gerelateerd is dan alle andere tips van Etiul. mij heb ik dit Dummy ooit in bezit gehad, maar ik weet het niet meer zeker. Ik vond Portishead maar saai. Dat geldt ook voor dit nummer. Haar iele stem irriteerde me vroeger. Ik kan een album van deze band niet verdragen, maar 1 nummer gaat wel. Haar stem vind ik nog steeds niet super, maar de beat is wel aardig. Het geheel is nog steeds wel wat aan de slaapverwekkende kant, maar goed genoeg voor een voldoende. Score: 3,2*.
Motorpsycho - The Other Fool
Een bekende naam, maar ik ken niks van deze band. Dit nummer is wel okay. Niet meer, niet minder. Score: 3*.
Totale score: 3,6 + 1 + 1,8 + 3,8 + 2,7 + 2,7 + 3,2 + 3 = 21,8 / 8 = 2,725*
0
geplaatst: 10 mei 2011, 22:25 uur
De tipper beoordeling:
3,76* - 03,76 / 01 / 04 - Snoeperd
3,73* - 14,92 / 04 / 01 - DjFrankie
3,54* - 10,63 / 03 / 02 – deric raven
3,44* - 03,44 / 01 / 04 – principal2000
3,33* - 06,66 / 02 / 03 - Lukas
3,26* - 06,51 / 02 / 03 - Etiul
De gebruiker beoordeling:
3,88* - 03,88 / 01 / 04 – deric raven
3,84* - 03,84 / 01 / 04 - Snoeperd
3,65* - 18,26 / 05 / 00 - DjFrankie
3,67* - 07,33 / 02 / 03 - Lukas
3,15* - 12,61 / 04 / 01 – principal2000
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Etiul
3,76* - 03,76 / 01 / 04 - Snoeperd
3,73* - 14,92 / 04 / 01 - DjFrankie
3,54* - 10,63 / 03 / 02 – deric raven
3,44* - 03,44 / 01 / 04 – principal2000
3,33* - 06,66 / 02 / 03 - Lukas
3,26* - 06,51 / 02 / 03 - Etiul
De gebruiker beoordeling:
3,88* - 03,88 / 01 / 04 – deric raven
3,84* - 03,84 / 01 / 04 - Snoeperd
3,65* - 18,26 / 05 / 00 - DjFrankie
3,67* - 07,33 / 02 / 03 - Lukas
3,15* - 12,61 / 04 / 01 – principal2000
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Etiul
0
geplaatst: 10 mei 2011, 22:50 uur
Luister Pappilion van de Editors, ken je vast wel, is vrij bekend en een leuk dansbaar nummer.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 09:01 uur
@ principal
Ik ben toch blij met de 3 tips die 3* of meer hebben opgeleverd. Extreem lastig om jou te tippen.
Maar de cijfers voor dEUS en Editors vind ik erg teleurstellend. Had verwacht dat je beide nummers nog wel enigszins zou kunnen waarderen.
Ik ben toch blij met de 3 tips die 3* of meer hebben opgeleverd. Extreem lastig om jou te tippen.
Maar de cijfers voor dEUS en Editors vind ik erg teleurstellend. Had verwacht dat je beide nummers nog wel enigszins zou kunnen waarderen.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 12:36 uur
Etiul schreef:
Helaas. Dat waren totaal verkeerde tips. Kan gebeuren, toch? Ik heb dat ook wel eens bij jou gehad (Bodycount, Rage Against The Machine).
0
geplaatst: 11 mei 2011, 12:58 uur
We moeten ons er maar bij neerleggen dat wij geen overlap hebben in onze muzikale voorkeur.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:32 uur
Er zijn vast wel dingen te vinden die we beiden leuk vinden. AC/DC kan ik volgens mij wel hebben (heb wel wat met The Razor's Edge). Er zijn wel meer (hard)rock dingen die ik vroeger leuk vond (Pearl Jam, 10CC). Jij moet gewoon meer soul / hip-hop gaan luisteren! 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 mei 2011, 15:09 uur
Jouw tip aan mij Funkadelic -Maggot Brain moet Etiul toch kunnen waarderen
0
geplaatst: 11 mei 2011, 19:30 uur
DjFrankie schreef:
Denk ik ook.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:33 uur
principal2000 schreef:
Er zijn vast wel dingen te vinden die we beiden leuk vinden. AC/DC kan ik volgens mij wel hebben (heb wel wat met The Razor's Edge). Er zijn wel meer (hard)rock dingen die ik vroeger leuk vond (Pearl Jam, 10CC). Jij moet gewoon meer soul / hip-hop gaan luisteren!
Meer hip-hop/soul gaan luisteren wordt het niet ben ik bang. Soul is op het randje, maar hip-hop is echt niet mijn ding. Waarbij ik echt wel begrijp dat de ene hip-hop de andere niet is. Ik geef toe, ik ben vooringenomen. Er zijn voor mij nog te veel parels te ontdekken binnen mijn eigen kaders (en die kaders zijn flink ruim hoor), dat ik vooral hip-hop lekker direct afschiet. Soms is bekrompen denken best prettig
, maakt het namelijk wel zo gemakkelijk. (hoewel ik nu direct al toegeef dat jouw tip van de Gorillaz best OK is)Maar mochten we ooit weer eens in een topic elkaar moeten tippen dan is het mij in ieder geval weer iets duidelijker geworden wat ik je vooral NIET moet tippen.
0
geplaatst: 20 mei 2011, 13:12 uur
Mijn laatste luistertips gaan binnenkort beoordeeld worden.
Hoe zit het met de rest van jullie (op DJFrankie na)?
Hoe zit het met de rest van jullie (op DJFrankie na)?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juni 2011, 19:32 uur
Zou jammer zijn ik wil eigenlijk wel weer de volgende ronde doen, maar dan moet deze eerst klaar zijn.

0
geplaatst: 1 juni 2011, 23:40 uur
Ik wacht ook met mijn laatste reeks beoordelingen totdat er hier weer leven komt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 juni 2011, 23:41 uur
Sund heb toch enkele prima tips gekregen waaronder die van jouw van Funkadelic, heb ik ook nog vrienden van me mee blij gemaakt.
0
geplaatst: 2 juni 2011, 11:04 uur
Rufus Thomas en vooral Bomb The Bass zijn bij mij wel eye-openers geweest. Boo-Ya TRIBE en Johnny Taylor in iets mindere mate ook.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 juni 2011, 18:22 uur
Blijft nog steeds angstig stil in dit topic
0
geplaatst: 14 juni 2011, 19:38 uur
Ik geef het ook op. Mijn laatste beoordelingen doe ik ook niet meer (al zou ik die al wel zo kunnen geven).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2011, 20:59 uur
Zijn er nog mensen die hier interesse in hebben, vond dit een erg leuke game.
En minder tijdrovend dan een heel album luisteren.
En minder tijdrovend dan een heel album luisteren.
* denotes required fields.