MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Tiptopper

zoeken in:
Song tiptopper. DjFrankie

The Domino State – You Are The Winter. 4,5

Zo hoor ik ze het liefste. Postpunk zoals ze in de jaren 80 gemaakt kunnen worden. Heerlijke sfeervolle koude neuzen muziek. Wat verlang ik graag terug naar de tijd voor de val van de muur.

Spokes – We Can Make It Out. 4,5

Dreigende postpunk met strijkers. Deze pakte mij de eerste keer minder dan de voorganger, maar ook nu valt hierbij het kwartje.
Ook een band waar ik meer van moet horen.

Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night? 4,0

De opbouw hiervan spreekt mij wel aan, echter te langdradig.
Muzikaal is het natuurlijk niet verkeerd.
Maar ook hier viel het kwartje niet gelijk.
Snapte voorheen nooit die hoge waardering hier voor deze band; ben hierover tot inzicht gekomen.

Embrace – Gravity 3,5

Is me net te zoetsappig.
Ben wel enigszins bekend met deze band; heb ook een album in bezit.
Tussen alle Britpop is Embrace helaas niet een band die boven het merendeel uit stijgt.

The March Violets - Snake Dance 3,5

Wave met een gothic randje. Neigt richting Bauhaus en Sisters Of Mercy, maar dan wel het mindere zusje.
Had meer in kunnen zitten; gitaarspel spreekt mij wel aan.

Yo La Tengo - Periodically Double Or Triple 3,0

Wel een prima funk sausje, maar verder hou ik er niet genoeg mijn aandacht bij.
Heb dan meer met een nummer als A Girl Like You van Edwyn Collins.

And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Pure Radio Cosplay 4,0

Eigenlijk zit zowat de gehele popgeschiedenis in dit nummer. Hoor hier The Doors, Britpop, Punk, Psychedelica, The Stones, Pixies, Noise in terug. Ben al langer bekend met deze band, en hun nieuwste album mag er weer wezen. Nog steeds niet in een hokje te plaatsen.

Jeniferever - "Green Meadow Island 4,0

Ligt duidelijk in het verlengde van The Search; komen blijkbaar uit dezelfde omgeving.
Samen met Cut City laat Zweden horen er duidelijk bij te horen bij de nieuwe postpunkgolf. Helaas gaat de aandacht vaak niet verder dan het Britse eiland, terwijl er zoveel meer te bieden is.

De tipper beoordeling:

3,88* - 00,00 / 01 / 04 - DjFrankie
3,78* - 03,78 / 01 / 04 - Etiul
3,76* - 03,76 / 01 / 04 - Snoeperd
3,64* - 03,64 / 01 / 04 – deric raven
3,00* - 03,00 / 01 / 04 - Lukas
0,00* - 00,00 / 00 / 05 – principal2000

De gebruiker beoordeling:

3,88* - 03,88 / 01 / 04 – deric raven
3,77* - 07,54 / 02 / 03 - DjFrankie
3,64* - 03,64 / 01 / 04 - Lukas
3,00* - 03,00 / 01 / 04 – principal2000
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Etiul
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Snoeperd

Tijd voor de tips van DjFrankie:

Traffic -John Barleycorn must die (4*)
Dit soort muziek gaat er hier inderdaad altijd wel in. Ik mag het wel, van die lang uitgesponnen folkballads. Dit doet denken aan Matty Groves van Fairport Convention, ook al zo'n nummer dat
middeleeuwse taferelen beschrijft. Ik heb het niet opgezocht, maar dit nummer zal ook wel op een of andere traditional gebaseerd zijn lijkt me. Muzikaal klinkt het ergens tussen Fairport Convention en Jethro Tull.

Scratch Acid - Cannibal (4*)
Dit is wel weer een heel ander straatje, maar de waardering is er niet minder om. Lekker dof in-your-face noisepunkrocknummertje. Weer heel anders dan bijvoorbeeld tijdgenoot Big Black, dit is nog wat meer gekte. Ik heb soms wat opstartproblemen met dit soort monotone nummers, ik ga ze pas naar meer luisterbeurten waarderen. Dit lijkt me ook wel iets voor het Primavera Sound festival in Barcelona, of zijn de leden van deze band al allemaal overleden aan iets van een overdosis...?

Legendary Pink Dots - Casting the Runes (4.5*)
Psychedelische wave? Zoiets zal dit wel zijn, lijkt me. Grandioos nummer in elk geval, dat me qua sfeer nogal doet denken aan sommige nummers op het door mij geliefde Horse Rotorvator van Coil. Het lukt niet vaak om in een sfeerstuk als dit ook nog een goed liedje te verstoppen, maar daarin slagen deze blijkbaar nog altijd erg productieve Legendary Pink Dots met verve. Meteen maar even het album virtueel opgeduikeld, want ik wil hier graag meer van horen.

Spacemen 3 - Suicide (3*)
Over monotoon gesproken... Dit is een dikke stamppot van synthesizers, zoals we van Spacemen 3 (en Suicide) vaker horen. De eerste twee albums van Spacemen 3 ken ik al, dit is van hun derde plaat. Ik kan hier best naar luisteren, want ik vind hun psychedelische synthgeluid best aangenaam. Toch is dit me dan weer iets te veel van hetzelfde. Niet vervelend, maar het gaat langs me heen op een gegeven moment. Terwijl het toch de bedoeling is dat je zoiets als een geweldige trip ervaart. Fijne band, dat wel.

They Might Be Giants - Birdhouse In Your Soul (4*)
Dit nummer was me voor dit spelletje niet helemaal onbekend, maar ik heb hem toch maar in de lijst laten staan omdat ik het nog nooit aandachtig geluisterd had. Ik heb het ooit wel eens opgezocht omdat ik hun andere bekende nummer Ana Ng erg goed vind, maar sloeg er toen niet meteen op aan. Onterecht, want ook dit is lekker doorstamppopnummer met een hoog Rivellagehalte. Lekker, maar wel een beetje vreemd.

the Men they Couldnt Hang - The Ghost of Cable Street (3*)
Dit ligt dan weer een beetje in hetzelfde straatje als The Pogues, al hoor ik er ook wel wat Chumbawamba in, vooral ook omdat dit erg Brits is. Het zit in elk geval op het kruispunt van waar de punk de traditionele folk weer aan begon te tikken. Nu vind ik dat allebei wel boeiende genres, maar de combinatie ligt me eigenlijk wat minder. Aardig nummertje, maar echt bijzonder vind ik het allemaal niet.

MAM - Maternite (3.5*)
Als je een Nederlandstalig nummer begint met de zin 'Mam, weet jij nog wanneer ik voor het eerst een boterham met kaas gegeten heb?', sta je in mijn pikorde al meteen ver boven Marco Borsato, Blof en aanverwanten. Blijkbaar was dit in die tijd niet geheel onbekend, want toen ik hier iets over twitterde, reageerden er meteen twee collega's. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, want ik heb geen idee in welk hokje ik dit moet stoppen. Dat maakt het in elk geval weer een verbreding van mijn muzikale spectrum. En ik vind het nog best leuk ook.

Big 3 - Banjo Song (3.5*)
Een oudje dit. Schreef ik net nog dat je het niet veel Britser kan krijgen dan The Men They Couldn't Hang, dit is dan juist wel weer prototype Amerikaans. Fijn nummertje, maar niet meer dan dat. En dus een veilig cijfer.

De tipper beoordeling:

3,79* - 07,57 / 02 / 03 - DjFrankie

3,67* - 07,33 / 02 / 03 - Lukas
0,00* - 00,00 / 00 / 05 - Snoeperd

And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Summer Of All Dead Souls

Het album komt uit 2011, ik was er al benieuwd naar geraakt door de goede recensies, dus ik had het al in mijn muziekbibliotheek staan, maar luisteren was er nog niet van gekomen, dit nummer bevestigt nogmaals dat ik dit moet gaan luisteren, lekker harde rock, niet te hard. Die gitaarriff ( bijv. bij 2.36 ) klinkt erg goed en ook de de zang is aanstekelijk en goed. ( en een prachtige bandnaam trouwens )

4*

Refused - New Noise

Het dreigende begin belooft een goed nummer ( dreiging wordt geholpen door de clip ), maar dan gaan ze zingen, die schreeuwzang ligt mij totaal niet, ik vind het echt vreselijk, een 4* voor de instrumentatie en een 1* voor de zang, maakt een 2*. Echt jammer van de zang, want met goede zang is het een ontzettend lekker nummer.

2*

Domino State -We Must Not Shut Ourselves Away

Een nummer die meteen opviel door het refrein, fijn meezingbaar refrein en alles zit goed in elkaar bij dit nummer.

4*

Placebo - Pure Morning

Al beoordeeld

4*

Tool - Sober

4,5* Ook beoordeeld

Slayer - Reign in Blood

Ooit al een keer beluisterd in mijn AC/DC en Metallica fase, toen niks van bijgebleven ( alles wat niet leuk klonk bij de eerste luisterbeurt meteen van de computer afgepleurd. )
Toch weet ik niet wat ik er toen niet goed vindt, zo is hoe ik metal wil horen, lekker beuken en hangbangen. Vooral dat stuk na 2 minuten vind ik een heel fijn deel. Ik vind het een goed nummer en zit tussen de 3,5 en 4 in, dus een 3,75*

3,75*

Dead Kennedies - Holiday in Cambodia

Ja ja, dit is een heerlijk nummer, en past precies in de punkfase waar ik nu in zit, laatste tijd naar Ramones, Ivy Green, Sex Pistols en Circkle Jerks geluisterd en goed bevallen. Dit nummer bewijst dat punk meer is dan herrie, zeker een goed nummer met een ongelooflijk goed refrein.

4,5*

It's A Beautiful Day - Bombay Calling

Een rustige afsluiter naar al dat rock en metal geweld.
Geweldig nummer dit ook, volgens mij een combinatie van violen en gitaar, prachtig. Wachten is op de zang, die komt niet meer, maar na het nummer heb je niet het gevoel dat je dat miste. Zeker met dat aanstekelijke stukje dat steeds terugkomt hoeft dat niet.

4*

Totaal: 30,75/8 = 3,84

De tipper beoordeling:

3,80* - 11,41 / 03 / 02 - DjFrankie

3,84* - 03,84 / 01 / 04 - Snoeperd

DjFrankie (moderator)
Lukas schreef:
Tijd voor de tips van DjFrankie:

Scratch Acid - Cannibal (4*)
Dit is wel weer een heel ander straatje, maar de waardering is er niet minder om. Lekker dof in-your-face noisepunkrocknummertje. Weer heel anders dan bijvoorbeeld tijdgenoot Big Black, dit is nog wat meer gekte. Ik heb soms wat opstartproblemen met dit soort monotone nummers, ik ga ze pas naar meer luisterbeurten waarderen. Dit lijkt me ook wel iets voor het Primavera Sound festival in Barcelona, of zijn de leden van deze band al allemaal overleden aan iets van een overdosis...?

.

Bedankt voor je geweldige recensies Lukas, ik heb kunnen lachen vooral bij MAM.

Bovenstaande was overigens een favoriete band van Kurt Cobain

En MAM luister ook eens naar Pajti Pajtie, totaal anders dan Maternite.
Die vind je op deze site link

DjFrankie (moderator)
Joep ook bedankt voor de mooie recensies, zijn allemaal persoonlijke favorieten.

Dead Kennedys is een super band, moet je maar eens meer van beluisteren.

Deze om mee te beginnen link 1, en dan deze

Er stonden puntjes achter van die url, dus had even snel spain ingevuld maar dat moet natuurlijk cambodia zijn inderdaad.

DjFrankie (moderator)
Zo de song tip topper van :

Deric Raven;

Swans – She Lives! 3.8
Zwaar nummer zeker mijn stijl, alleen de eerste 5 minuten is dit nummer (te ) eentonig.
Hierna een geweldige tempowisseling zeer verrassend ook, wat het geheel weer aantrekkelijker maakt. De stem van de zanger heeft ook een pluspunt zodat ik op een 3,8 uitkom.

New Model Army – Green and Grey 4.1

Ik ken uiteraard deze band, maar zeker niet alle nummers. Zoals deze. Erg mooi nummer, met een prima zanger met de slechste tanden na shane Mac Gowan. Dit is ook weer een goed opgebouwde ballad, die nergens verveelt

Nine Inch Nails – Dead Souls 3.7
Ik heb bijna alles van Nine Inch Nails op cd, Dit nummer niet, vind het origineel van Joy Division trouwens beter (is sowieso al 1 van mijn favoriete nummers van JD). Maar NIN kan me natuurlijk altijd wel bekoren, al hebben ze betere nummers 3,7 derhalve. Het nummer lijkt ook teveel op het origineel en is al daarom al minder interessant.

Crime & The City Solution - The Adversary 2.5
Dit is niet aan mij besteed, vind dit saai zelfs. En een zangstem waarbij ik in slaap val. Kan er niet meer van maken.

Human Drama – Love will Tear Us Apart 4.1
Dit is weer wel mooi, wederom een JD cover, maar totaal anders als het origineel. En met prachtige strijkers, ik kan dat wel waarderen in muziek. Mooi donker en sfeervol, en het einde is bombastischer en doet weer iets meer aan het origineel denken. Mooi nummer en een mooie clip
YouTube - Love Will Tear Us Apart ~ Human Drama

Miranda Sex Garden – Cover My Face 4.0
Ook een mooi bombastisch nummer, gothic wave met een Within Temptation stem. Zo’n muziek kan me altijd bekoren, mooie drums ook !!

Damned – In Dulce Decorum 3.2
Ben nooit zo overtuigd geweest van The Damned, muzikaal prima maar die stem (heb je hem weer), is niet mijn ding, de 2de stem in dit nummer al helemaal niet.

DjFrankie (moderator)
De tipper beoordeling:

3,63* - 07,26 / 02 / 03 – deric raven

3,72* - 11,16 / 03 / 02 - DjFrankie

Tijd voor de tips van Deric Raven:
Luscious Jackson – Citysong
Overduidelijke '90 klanken. Dit is niet mijn favoriete decennium, maar ik heb deze muziek in ieder geval wel bewust meegemaakt. Ik had nooit van deze dames gehoord. Ik kan me de tip wel voorstellen. De beat is licht opzwepend met een hip-hop achtige drumbeat. Ik vind dat het nummer wat aan kracht ontbreekt en de stem van de zangeres is zwak. Er wordt (waarschijnlijk bewust) op een wat lakse en onverschillige manier gezongen. De verpakking van de stem is dan wel weer aangenaam . Al met al geen onprettig nummer, maar het mist kracht om een hoge score van mij te krijgen.
Score: 2,8*.
Boo-Yaa TRIBE - Psyko Funk
Een niet onbekende naam voor mij, maar ik kan eigenlijk geen nummer opnoemen dat ik van deze West coast hip-hop band. Ik dacht altijd dat deze band ook iets meer rock-georiënteerd was (misschien zijn ze dat ook; ik heb niet meer beluisterd van ze), maar dit nummer is best wel funky. Alle ingrediënten zijn aanwezig om te komen tot een redelijk leuk en aanstekerig nummer te komen: lekkere beat met een goede baslijn, een simpel maar doeltreffend refreintje en een simpele doch lekkere flow. Dit is niet underground en ook niet mega-commercieel. Een leuk niemendalletje in mijn ogen. Een heel album van deze gasten lijkt me iets te veel van het goede, maar zo'n los nummer is prima te doen.
Score: 3,5*
Urban Dance Squad - Routine
Een van de kwalitatief betere bands van eigen bodem (voor zover ik heb meegekregen) waar ik eigenlijk veel te weinig van ken. Dit nummer was mijn trommelvliezen ook nog niet gepasseerd voordat Deric het tipte. Ik heb hun verzamelaar uit 2006 een keertje vluchtig geluisterd en werd er niet helemaal wild van. Ik heb wel diep respect voor deze band. Dat verdienen ze ook. Dit nummer is aardig, maar weet me niet 100% te pakken. Waarschijnlijk was het beter (lees: veiliger) geweest om een van hun grootste hits (volgens mij ken ik alleen Demagogue en Fast Lane) te tippen.
Score: 3,1*
Latin Quarter – Radio Afrika
Deze band is mij totaal onbekend, terwijl het nummer heel in de verte bekend klinkt. En bovendien ook lekker. Met een licht reggae sausje is dit een laidback nummer met een beetje vreemde zang (overdreven articulerend). Tekstueel geen feest- of dansnummer en eigenlijk is de algehele sfeer naast laidback ook licht deprimerend. Toch kan ik dit goed hebben en vind dit een goede tip. De tekstuele somberheid gecombineerd met de lichtzinnige reggaeklanken werkt in mijn ogen erg goed.
Score: 4,3*
Bomb The Bass - Megablast
Weer geen onbekende band voor mij en tevens een band die mijn respect geniet, maar niet terug te vinden is in mijn platen-/cd-kast. Daarmee ook een erg begrijpelijke tip. Volgens mij ook de enige tip die niet uit de jaren '90 stamt (bewust Deric?). En ik merk dat ik hier toch wel echt wat gemist heb. Ik ben er niet zeker van of ik dit nu wel of niet ken. Het klinkt allemaal zo bekend en toch ook weer niet. Ik las bij het betreffende album op MuMe dat dit nummer is gebruikt bij het Amiga-spel Xenon 2. Dat verklaart wellicht het gevoel van bekendheid. Ik heb veelvuldig vierkant oogjes van het spelen op deze homecomputer gehad.
Score: 4,7*
Jonathan Richman - Egyptian Reggae
Een instrumentaal nummer.....da's meestal niet zo'n succes bij mij (of het moet een soort hip-hop mix zijn als het voorgaande nummer). Dit nummer is een beetje te karig om goed te scoren. Jonathan Richman zal best een redelijk artiest zijn, maar dit nummer vind ik echt matig. Het komt erg gedateerd over en lijkt van gebruikt te zijn voor een film uit de jaren '50/'60. De enige tip van Deric die mij een wenkbrauw deed optrekken.
Score: 1,8*

Totale score: 2,8+3,5+3,1+4,2+4,7+1,8= 20,2/6= 3,37

De tipper beoordeling:

3,54* - 10,63 / 03 / 02 – deric raven

3,72* - 11,16 / 03 / 02 - DjFrankie
3,19* - 06,37 / 02 / 03 – principal2000

Die laatste tip was ook een beetje als grap.
Vond het best lastig om de tips bij elkaar te zoeken.

Ik vind dat je redelijk geslaagd bent. Jij kan mij overigens waarschijnlijk heel veel goeds uit de jaren '80 tippen wat ik nog niet ken. Ik ben wel een liefhebber van dat deccenium, maar dan weer niet van te depressieve new wave of punk.

Ik zal er eens over denken.

DjFrankie (moderator)
Moet nog wat beoordeeld worden.

Ben al vrij ver met luisteren. Probeer één dezer dagen eens tijd vrij te maken om mijn beoordelingen te posten!

Ik ben nu de tips van Lukas aan het luisteren dus die komen binnenkort.

DjFrankie (moderator)
Tips van Lukas.

Apulanta – Hiekka 3,8
Fins zo te horen, in ieder geval qua text niet te volgen wel weer een leuk aanstekelijk gitaarrifje zit erin.
Dat hoor ik graag in een nummer, minpunt de zanger mag iets heftiger gezongen worden met meer overtuiging.

Chrisma - What For 3,7
Zeer apart, heb dit nog nooit gehoord, is dit nederlands? Wave wat het op de dansvloer lekker zal doen.
Zeker niet slecht, prima zanger (schreeuwer). En een wel zeer abrupt einde.

The Search - Collapse of the Imagination 4,3
The Search, op een of andere manier altijd gedacht dat die een zanger hadden, lekker nummer dat wel, heb er wel lang over gedaan om deze te zoeken, tenslotte op de site van hun kunnen beluisteren. Lekkere gitaarpop met een mooie stem. Hier houdt deze Dj wel van. Mooie tip.

The Chills - Pink Frost 4,0
Zeer vrolijke rock uit New Zeeland, ietwat dromerige gitaarwave.
Klinkt lekker, fijne zanger en lekker tempo erin . Mooi nummertje.

A Flock of Seagulls – Messages 3,0
Minder interressant, ken de band wel, van hun hitjes. Dit is een ietwat eentonig nummer, wat weinig toevoegd aan hetgeen ik van hun ken. Wel weer een fijne zanger.

Kino - Gruppa Krovi 3,5
Weer een lekker ritme maar geen fijne zanger, een beetje als Apulanta. Ook weten ze wel een capart sfeertje te scheppen.

Kult - Krew Boga 3,0
Poolse rockband met blazers, apart maar kan me niet pakken dit, ook weer niet zo’n goeie zanger, beetje AOR rockband.

Catherine Wheel - Black Metallic 4,0
Lekkere britpop, dit is weer in mijn straatje lekker galmend, goeie zanger, en mooi geheel. Weer mooie tip.

DjFrankie (moderator)
De tipper beoordeling:

3,33* - 06,66 / 02 / 03 - Lukas

3,68* - 11,16 / 04 / 01 - DjFrankie
3,19* - 06,37 / 02 / 03 – principal2000

Tipper: DJ Frankie

1. Undisputed Truth - Papa Was A Rollin' Stone (original)
Het nummer is mij uiteraard niet onbekend, deze versie echter wel. Het leek me vooraf onmogelijk om de bekendste versie van de Temptations te evenaren. Dit bleek de waarheid. Muzikaal is het niet eens veel minder dan de versie die "iedereen" kent. Maar vocaal vind ik deze versie toch duidelijk minder. Niet dat deze uitvoerenden niet kunnen zingen, maar het referentienummer is op dit punt wat mij betreft een stuk sterker. Toch nog een aardige score van 3,5*.
2. James Blake - Wilhelm Scream
Gewaagde tip. Beetje wazig nummer met een soort experimentele sound. Ik vind het wel okay, maar ben niet gelijk extreem benieuwd naar meer werk van deze man. Dit sfeervol nummer krijgt van mij een score van 3,8*.
3. Cozy Powell -Dance With The Devil
Drums zouden het altijd goed moeten doen bij een hip-hop liefhebber. Toch vind ik deze gewaagde tip een tegenvaller. Ik wordt hier niet echt warm of koud van en vind de drumroffel in het begin een beetje cliché klinken. Als het nummer wat verderop een beetje op gang komt, kunnen de gitaar, orgel en ooh-aah-tjes mij ook niet over de streep trekken. Ik vind dit een matig nummer. Score: 2,7*.
4. Bernard Wright - Funky Beat
Slim gevonden tip waarin de eighties en old school hip-hop elkaar ontmoeten. Wat vind ik hier nu van? Hoewel dit nummer twee voorgenoemde ingrediënten bevat die ik meestal kan waarderen, vind ik het nummer toch niet aanstekelijk of sterk genoeg. Ik vind het ook niet echt heel slecht, dus kom ik uit op een grijze score van 3*.
5. Rufus Thomas - Do the funky chicken
Geen onbekende naam, maar ik kon / kan geen concrete nummers van de goede man opnoemen. Laat ik het kort houden: een prima soul nummer met een vleugje humor en we hebben een nieuwe dans! Score: 4,2*.
6. Carla Thomas - I'll Bring It On Home To You
Leuke tip, maar mijn score valt wellicht wat tegen. Uiteraard kende ik de veel bekendere orginele uitvoering van Sam Cooke. Carla's versie kan hier bij lange na niet aan tippen. Maar het is geen schande om het af te leggen te wellicht wel de beste soulzanger aller tijden. Wat meer uithalen van Carla hadden de score mogelijk hoger doen uitvallen. Score: 2,7*
7. Bar-Keys - Holy Ghost
Eigenlijk een zeer goede tip, maar ik val over de speelduur van het nummer. Het is lekker funky. Het heeft volop soul. Maar het duurt zo lang. Leuk om de sample van Pump Up The Volume terug te horen. Realiserend dat ik hiermee een (beetje een) zeikerd ben, geef dit nummer van de huisband van Stax een score van 4*.
8. Johnnie Taylor - Testify I Wonna ....
Wederom een prima soulnummer. Overigens wederom een redelijk grote naam in soul-land. Score: 4,2*.

Totale score: 3,5+3,8+2,7+3+4,2+2,7+4+4,2= 28,1 / 8 = 3,51
Jammer, want deze score had hoog kunnen uitvallen als de 2 uitschieters naar beneden vervangen waren door andere soul-toppers.

De tipper beoordeling:

3,73* - 14,92 / 04 / 01 - DjFrankie

3,68* - 11,16 / 04 / 01 - DjFrankie
3,29* - 09,88 / 03 / 02 – principal2000

Tips van Snoeperd

Long Distance Calling - black paper planes

Zeer prettig instrumentaal nummer. Ik zag hen ooit eens in het voorprogramma van, volgens mij, Blackfield. Toen kon het me een stuk minder boeien dan nu. Ik mis de zang geen moment.
3,8*

The Birthday Party – Junkyard

Dit boeit me echt een stuk minder dan veel solo werk van Nick Cave dat ik ken. Ik ben een groot liefhebber van vooral zijn ballade-achtige werkstukken. TBP laat ik verder maar voor wat het is. 2,6*

Mark Lanegan – Hit The City

Wat heeft die Mark Lanegan toch een dijk van een stem. Gek genoeg ken ik bijna al zijn projecten wel, muvv zijn solowerk. Alles was ik van hem ken vind ik meer dan prima. Dit Hit The City vind ik overigens zeker niet het sterkste wat ik van ML ken, maar maakt me wel benieuwd naar de rest van zijn solowerk. 3,8*

Waren mijn tips.

DjFrankie (moderator)
principal2000 schreef:
Tipper: DJ Frankie

Jammer, want deze score had hoog kunnen uitvallen als de 2 uitschieters naar beneden vervangen waren door andere soul-toppers.

Is moeilijk tippen Principal, maar ik ben blij met de scores overigens, wist zelfs niet dat Carla Thomas een cover was.

Prima gemiddelde van boven de 3,5 doe ik het voor

deric raven schreef:
Waren mijn tips.

Klopt

DjFrankie schreef:
Is moeilijk tippen Principal, maar ik ben blij met de scores overigens, wist zelfs niet dat Carla Thomas een cover was.

Het is inderdaad moeilijk tippen, maar jij had er een aantal hele goede tussen staan en een paar die ik minder goed kon / kan plaatsen. Het had echt een 4* of hoger kunnen worden, maar goed 3,5* is ook wel okay.

Ga gelijk die versie van Sam Cooke luisteren . Kijken of je mijn mening deelt.

DjFrankie (moderator)
De laatste beoordelingen;

Principal2000

1. Funkadelic - Maggot Brain (4,5) , potverdorie wat is dit lekker zeg. Ik kende de title van deze plaat wel, maar ik denk dat het woord funk me afschrikte, prachtige beat, metin het eerste deel een waanzinnige psychedelische gitaarsolo. En in het 2de deel een Santana-achtige zingende gitaar solo. Heeft funkadelic meer van zulke nummers of is dit een uitzondering, de zang wordt hier geen seconde in gemist.

2. New Radicals - Mother We Just Can't Get Enough (3,0) Dit is niet echt mijn ding, vind de zang wat vervelend. Het geheel is wel swingend, maar ik blijf hierbij gewoon op de stoel zitten. Voor mij geen voetjes op de vloer nummer.

3. Sly & The Family Stone - Dynamite! (3,5) Heavy nummer van Sly, de gitaarsolo is geweldig, maar verder veel te braafjes, vind dit wel beter als New Radicals.

4. Parliament - Little Ole Country Boy (3,5) Jodelen in een popsong, zijn er weinig van, dit is er 1. Maar verder heel hilbilly-achtig. Niet boeiend, vind wel weer die rauwe stem leuk. .Maar een beetje te “blij” allemaal, met die rare geluidjes erbij van de banjo.

5. Beth Hart - Is That Too Much To Ask ( 3,7) Dit nummer is best tof, ik heb de live versie beluisterd en die komt goed over, prima stem Beth (ik ken haar L.A.-song). En dit nummer swingt, rockt en kijkt lekker weg (op You Tube).

6. Prince – Temptation (2,5) Nee Prince houdt bij mij op bij Controversy en 1999. Dit nummer is het in ieder geval niet, vind het gepraat en de sax zelfs vervelend. Heb nooit niet veel met die kleine grote man gehad, en nu ik dit hoor weet ik ook weer waarom.

7. Martin Luther - Daily Bread (2,8 ) Alweer een funky nummer wat me niet veel doet, is bij mijn smaak ook gewaagt zo’n nummer. Het enige wat ik leuk vind aan dit nummer is het achtergrond geluid. Dat klinkt plezierig, maar vde soulstem van de zanger kan me niet raken.

8. 10CC - Don't Hang Up (4,0 ) Dit is een apart nummer van 10CC wat ik wel mooi vindt, vooral de begeleiding van de piano. En wat een aparte tempo wisseling met al die stemmen door elkaar, op het einde hoor ik zelfs ABBA hierin terug. Mooie opbouw dit nummer.

Iik vond dit een leuk spel, kost weinig tijd, en je ontdekt weer wat.

DjFrankie (moderator)
De tipper beoordeling:

3,73* - 14,92 / 04 / 01 - DjFrankie
3,44* - 03,44 / 01 / 04 – principal2000

3,65* - 18,26 / 05 / 00 - DjFrankie (incl punten voor Lukas)
3,29* - 09,88 / 03 / 02 – principal2000

DjFrankie schreef:
Heeft funkadelic meer van zulke nummers of is dit een uitzondering, de zang wordt hier geen seconde in gemist.

Je zou de eerste 3 albums van Funkadelic kunnen checken. Het is niet altijd instrumentaal, maar deze band is erg ondergewaardeerd onder de gemiddelde "rocker".

Leuk om je reacties te lezen. Ik heb bij jou de nadruk gelegd op funk (behalve 10CC, New Radicals en Beth Hart) waarbij gitaren duidelijk aanwezig zijn. Ik probeer bij dit soort "tip-spelletjes" zowiezo meer "kleur" bij users uit de speakers te laten komen.

Ik ga de volgende keer proberen een Prince nummer voor jou te kiezen die je wel aanspreekt. Naar mijn mening vind iedereen wel dingen goed van deze gast (jij dus zowiezo de albums 1999 en Controversy).

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.