Muziek / Muziekgames / MuMeAfrekening
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2014, 13:50 uur
Heeft er iemand interesse in de nieuwste single van A Place to Bury Strangers? Ik heb 'm nog niet voorbij zien komen hier.
A Place to Bury Strangers - Straight
Dit klinkt lang niet zo gruizig en keihard als ik van ze gewend ben, maar het is nog steeds een stevig potje rock. Best een fijn nummer ook.
A Place to Bury Strangers - Straight
Dit klinkt lang niet zo gruizig en keihard als ik van ze gewend ben, maar het is nog steeds een stevig potje rock. Best een fijn nummer ook.
0
geplaatst: 30 december 2014, 14:55 uur
herman schreef:
DJ Koze feat. Rahel - Magical Boy (Matthew Herbert's Not 'til It Stops Mix) vanavond weer een paar keer gedraaid en dat is toch wel een juweel zeg. Met name de laatste 4 minuten zijn echt fenomenaal, die baslijn stuwt zo ontzettend lekker door.
Matthew Herbert is ook wel een genie en vernieuwer als je ziet waar die zich allemaal (filmmuziek, big bands, klassiek, jazz, house, stock music, een eigen museum) mee bezig houdt. Brian Eno is er eigenlijk niets bij.
DJ Koze feat. Rahel - Magical Boy (Matthew Herbert's Not 'til It Stops Mix) vanavond weer een paar keer gedraaid en dat is toch wel een juweel zeg. Met name de laatste 4 minuten zijn echt fenomenaal, die baslijn stuwt zo ontzettend lekker door.
Matthew Herbert is ook wel een genie en vernieuwer als je ziet waar die zich allemaal (filmmuziek, big bands, klassiek, jazz, house, stock music, een eigen museum) mee bezig houdt. Brian Eno is er eigenlijk niets bij.
Deze plaat is me destijds volledig ontgaan, had zeker een plekje in m'n Top20 moeten hebben.
Lekkere plaat.
0
geplaatst: 30 december 2014, 15:05 uur
Dit is mijn eigen "best 50" van 2014:
1 Antlers - Palace
2 John Grant - Glacier
3 Woodkid ft. Max Richter - The Golden age
4 The Struts - Kiss This
5 alt-J (Δ) - Hunger Of The Pine
6 Arcade Fire - You Already Know
7 Sisters - Hush Hush
8 The Juan Maclean - A Place Called Space
9 War On Drugs – Red Eyes
10 The War on Drugs – Under the pressure
11 SOHN - Artifice
12 Prefab Sprout - Billy
13 Ben Howard - End of the Affair
14 Lana Del Rey - Shades of Cool
15 Anathema - The Lost Song part 3
16 Midlake - The Old And The Young
17 Broken Bells - Holding on For Life
18 Revere - A Road From A Flood
19 broeder Dieleman - Adriana
20 Phantogram - Fall In Love (Until The Ribbon Breaks Re-imagination)
21 Bombay Bicycle Club feat. Rae Morris - Luna
22 Anathema - Anathema
23 Placebo - A Million Little Pieces
24 Lenny Kravitz - The Chamber
25 Fink - Looking Too Closely
26 Wolf People - When The Fire Is Dead In The Grate
27 Prefab Sprout - Devil came a calling
28 U2 - Invisible
29 The Avener - Fade Out Lines
30 Jimi Goodwin - Oh! Whiskey
31 Ben Howard - I Forget Where We Were
32 Fischer-Z - L.U.T.W. with Love and Peace #1
33 alt-J (Δ) - Every Other Freckle
34 Elbow - New York Morning
35 Bears Den - Elysium
36 Sleeping At Last - Aperture
37 Sun Kil Moon - Ben's My Friend
38 RY X - Sweat
39 ALB - Whispers Under The Moonlight
40 Goldfrapp - Stranger
41 Husky - I'm Not Coming Back
42 Damien Rice - I Don't Want To Change You
43 Elbow - My Sad Captains
44 Jackson Browne - The Birds of St. Marks
45 Nick Mulvey - I Don't Want To Go Home
46 The Boxer Rebellion - Always
47 Beyoncé - XO
48 Tove Lo - Stay High (Habits Remix) ft. Hippie Sabotage
49 Jack White - Would You Fight For My Love
50 IQ - The Road Of Bones
1 Antlers - Palace
2 John Grant - Glacier
3 Woodkid ft. Max Richter - The Golden age
4 The Struts - Kiss This
5 alt-J (Δ) - Hunger Of The Pine
6 Arcade Fire - You Already Know
7 Sisters - Hush Hush
8 The Juan Maclean - A Place Called Space
9 War On Drugs – Red Eyes
10 The War on Drugs – Under the pressure
11 SOHN - Artifice
12 Prefab Sprout - Billy
13 Ben Howard - End of the Affair
14 Lana Del Rey - Shades of Cool
15 Anathema - The Lost Song part 3
16 Midlake - The Old And The Young
17 Broken Bells - Holding on For Life
18 Revere - A Road From A Flood
19 broeder Dieleman - Adriana
20 Phantogram - Fall In Love (Until The Ribbon Breaks Re-imagination)
21 Bombay Bicycle Club feat. Rae Morris - Luna
22 Anathema - Anathema
23 Placebo - A Million Little Pieces
24 Lenny Kravitz - The Chamber
25 Fink - Looking Too Closely
26 Wolf People - When The Fire Is Dead In The Grate
27 Prefab Sprout - Devil came a calling
28 U2 - Invisible
29 The Avener - Fade Out Lines
30 Jimi Goodwin - Oh! Whiskey
31 Ben Howard - I Forget Where We Were
32 Fischer-Z - L.U.T.W. with Love and Peace #1
33 alt-J (Δ) - Every Other Freckle
34 Elbow - New York Morning
35 Bears Den - Elysium
36 Sleeping At Last - Aperture
37 Sun Kil Moon - Ben's My Friend
38 RY X - Sweat
39 ALB - Whispers Under The Moonlight
40 Goldfrapp - Stranger
41 Husky - I'm Not Coming Back
42 Damien Rice - I Don't Want To Change You
43 Elbow - My Sad Captains
44 Jackson Browne - The Birds of St. Marks
45 Nick Mulvey - I Don't Want To Go Home
46 The Boxer Rebellion - Always
47 Beyoncé - XO
48 Tove Lo - Stay High (Habits Remix) ft. Hippie Sabotage
49 Jack White - Would You Fight For My Love
50 IQ - The Road Of Bones
0
geplaatst: 30 december 2014, 19:38 uur
50. Movement - Ivory
Eerst genoteerd: Vince vega (28 april)
Nummer 1 van: tuktak, Arrie
Top 10 van: Vince vega, tuktak, kemm, jassn, herman, Silent_shout, Arrie
En dan gaan we de top 50 in met één van mijn persoonlijke favorieten. Movement is een Australische band die een soort donkere, alternatieve R&B maakt, vol spanning en sfeer. Ze brachten dit jaar hun eerste EP uit, met Ivory als single, en dat was meteen een sterk debuut in de Afrekening. Tel daarbij op en lekker vage, maar ook gave, clip en zelfs nog een gitaarsolo en we hebben één van de hoogtepunten van het jaar. De hele EP is overigens de moeite waard, dus ik kan niet wachten op meer werk van deze heren.
49. Perfume Genius - Grid
Eerst genoteerd: Dance Lover (13 september)
Nummer 1 van: Dance Lover, Sundance
Top 10 van: Dance Lover, Arrie, Silent_shout, Sundance, Gretz, curufin, herman
Perfume Genius heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik was er zelf behoorlijk vroeg bij, en daardoor ook bij zijn eerste concert in Nederland, en daar was her een wat verlegen, in zichzelf gekeerde singer-songwriter met sobere, emotionele pianoliedjes. Wel heel vriendelijk overigens, ik heb hem toen na het concert nog gesproken. Maar Mike is uit zijn schulp gekropen, en bijt nu van zich af. Waar zijn muziek eerst wat depressief was, vecht hij nu tegen de demonen. Bovendien zijn er allerlei invloeden van experimentele elektronica in zijn muziek geslopen, waardoor zijn muziek opwindender is dan ooit. Een ietwat naargeestige sfeer is gebleven, maar zo spannend als op Grid was zijn muziek nooit.
48. Timber Timbre - Hot Dreams
Eerst genoteerd: Ploppesteksel (3 februari)
Nummer 1 van: Ploppesteksel
Top 10 van: Ploppesteksel, kemm, Eigenwijze 30
Ik hoop ook dat Ploppesteksel weer eens aanhaakt, want hij had altijd zeer interessante lijstjes. Dit is een nummer die hij bijna alleen samen met kemm de top 50 in heeft gekregen. Een romantisch, sfeervol folkliedje. Op YouTube geeft iemand al aan dat hij graag met dit nummer op zou willen slowen met het meisje waar hij verliefd op is. Ploppesteksel zelf vond het dan vooral Twin Peaks-achtig, en ik denk inderdaad dat Audrey Horne er ook prima op zou kunnen dansen.
47. Jamie xx - Girl
Eerst genoteerd: jassn (25 april)
Nummer 1 van: DenDimi, herman
Top 10 van: Dance Lover, DenDimi, jassn, tuktak, herman, Eigenwijze 30
Jamie xx vergaarde zijn faam vooral als lid van The xx, maar zijn eigen muziek is misschien nog wel interessanter! In The xx produceerde hij vooral in dienst van de liedjes, maar solo kan hij zich laten gaan, en lekker experimenteren met wat hij nou wil. Dat zorgt voor prachtige, sfeervolle stukken elektronische muziek, met mooie samples en melodieën. Ook zijn singles Sleep Sound en All Under One Roof Raving waren dit jaar in de lijstjes terug te vinden.
46. Warpaint - Biggy
Eerst genoteerd: Don Cappuccino (4 januari)
Nummer 1 van: -
Top 10 van: Don Cappuccino, herman, jassn, Teunnis, Gretz, Dance Lover
Het jaar begon al meteen mooi en één van de redenen daarvoor was de nieuwe Warpaintplaat. Ik heb het idee dat hij ten opzichte van het debuutalbum minder songgericht is en meer gericht om je onder te dompelen in een bepaalde sfeer. Daardoor blijft veel niet meteen hangen, maar vaker draaien beloont! Ook Biggy trekt je langzaam mee in de Warpaintsfeer, en is één van de hoogtepunten van het album. Ik hou zelf ook heel erg van de engelachtige zang en de ijzersterke ritmesectie. Love Is to Die deed het overigens ook goed, maar die kwam vorig jaar al uit.
45. Leonard Cohen - Almost Like the Blues
Eerst genoteerd: musician (20 augustus)
Nummer 1 van: musician, Arrie
Top 10 van: musician, ArthurDZ, Arrie, Sundance, jassn
Met afstand de oudste artiest in onze Eindafrekening. De man is ondertussen al tachtig, maar maakt nog steeds prachtige muziek. Zijn stem is wat donkerder en grommender geworden, maar dat is helemaal niet erg, al zullen er vast mensen zijn die er moeite mee hebben. Twee jaar terug verraste hij al vriend en vijand met een sterke comeback, met zijn nieuwe album Popular Problems weet hij dat nog te evenaren ook, en de single Almost Like the Blues mogen we wat mij betreft zo tot zijn beste werk rekenen. Ik vind de tekst ook erg grappig trouwens. Allemaal vreselijke dingen opnoemen, en dan zijn slechte reviews daaronder scharen, en dan bovendien zeggen dat die vreselijke dingen als moord BIJNA als de blues zijn.
44. The War on Drugs - Burning
Eerst genoteerd: musician (27 augustus)
Nummer 1 van: DjFrankie
Top 10 van: DjFrankie, Sundance, ranboy, Silent_shout
Als we een artiest tot 'artiest van het jaar' zouden kronen, dan zou The War on Drugs één van de grootste kanshebbers zijn. Vrijwel overal wordt hun album als album van het jaar genoemd, en ook de singles Red Eyes en Under the Pressure deden het fantastisch. En dan hadden ze zelfs nog een derde single, Burning, die nog aardig kon meekomen en ook de top 50 van de Eindafrekening heeft weten te halen. Mij valt vooral op dat een lekkere drive in de muziek zit.
43. Until the Ribbon Breaks - Goldfish
Eerst genoteerd: jassn (16 april)
Nummer 1 van: Aroentje
Top 10 van: jassn, Aroentje, Dance Lover, ArthurDZ, Silent_shout, Sundance
Vooral met dank aan grote fan jassn heeft Until the Ribbon Breaks al aardig wat hits gescoord in de Afrekening. Het is ook al de tweede keer dat we ze in de Eindafrekening tegenkomen, nadat hun Phantogram-remix net niet de top 50 haalde. Dat halen ze wel met een eigen nummer, waar iets meer tempo in zit, maar alsnog erg relaxte muziek is. Wel grappig: ik dacht telkens dat Until the Ribbon Breaks een of ander obscuur groepje was waar jassn toevallig fan van was, tot ik erachterkwam dat ze met Run the Jewels samenwerkten...
42. Woodkid (ft. Max Richter) - The Golden Age
Eerst genoteerd: ranboy (19 juli)
Nummer 1 van: ranboy, Sundance
Top 10 van: ranboy, Sundance, DenDimi
En dan krijgen we een indrukwekkend tien minuten durend epos, zowel in beeld als geluid. Woodkid is namelijk iemand die ook werk maakt van zijn clips, zoek er maar eens een paar op. The Golden Age is een nummer dat al op zijn gelijknamige album stond, maar dan gewoon in een drie minutenversie. Voor de singleversie heeft hij het echter gecombineerd met het nummer Embers van Max Richter, een mooi verstild stukje modern klassiek. De strijkers van Max Richter geven nog wat extra's aan het al sterke The Golden Age, emotioneel gezongen door Woodkid, waardoor het een bijzondere combinatie wordt, een prachtig melancholisch stuk.
41. Birth of Joy - Three Day Road
Eerst genoteerd: Sunderland (3 februari)
Nummer 1 van: Sunderland, DjFrankie
Top 10 van: Sunderland, DjFrankie, Vince vega, ranboy, Sundance
Op 41 vinden we een jonge, veelbelovend Nederlandse band, Birth of Joy. Three Day Road zou hun doorbraaksingle moeten zijn, al zijn ze nog niet overal zo goed opgepakt als op MuMe. Voor 3FM is zeven minuten natuurlijk te lang en DWDD is dan helemaal geen doen... Three Day Road is namelijk een meeslepend rocknummer, met weliswaar een jaren '70-gevoel en een Pink Floyd-achtig einde, maar zolang dat goed uitgevoerd is, zeuren we daar niet over.
Eerst genoteerd: Vince vega (28 april)
Nummer 1 van: tuktak, Arrie
Top 10 van: Vince vega, tuktak, kemm, jassn, herman, Silent_shout, Arrie
En dan gaan we de top 50 in met één van mijn persoonlijke favorieten. Movement is een Australische band die een soort donkere, alternatieve R&B maakt, vol spanning en sfeer. Ze brachten dit jaar hun eerste EP uit, met Ivory als single, en dat was meteen een sterk debuut in de Afrekening. Tel daarbij op en lekker vage, maar ook gave, clip en zelfs nog een gitaarsolo en we hebben één van de hoogtepunten van het jaar. De hele EP is overigens de moeite waard, dus ik kan niet wachten op meer werk van deze heren.
49. Perfume Genius - Grid
Eerst genoteerd: Dance Lover (13 september)
Nummer 1 van: Dance Lover, Sundance
Top 10 van: Dance Lover, Arrie, Silent_shout, Sundance, Gretz, curufin, herman
Perfume Genius heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik was er zelf behoorlijk vroeg bij, en daardoor ook bij zijn eerste concert in Nederland, en daar was her een wat verlegen, in zichzelf gekeerde singer-songwriter met sobere, emotionele pianoliedjes. Wel heel vriendelijk overigens, ik heb hem toen na het concert nog gesproken. Maar Mike is uit zijn schulp gekropen, en bijt nu van zich af. Waar zijn muziek eerst wat depressief was, vecht hij nu tegen de demonen. Bovendien zijn er allerlei invloeden van experimentele elektronica in zijn muziek geslopen, waardoor zijn muziek opwindender is dan ooit. Een ietwat naargeestige sfeer is gebleven, maar zo spannend als op Grid was zijn muziek nooit.
48. Timber Timbre - Hot Dreams
Eerst genoteerd: Ploppesteksel (3 februari)
Nummer 1 van: Ploppesteksel
Top 10 van: Ploppesteksel, kemm, Eigenwijze 30
Ik hoop ook dat Ploppesteksel weer eens aanhaakt, want hij had altijd zeer interessante lijstjes. Dit is een nummer die hij bijna alleen samen met kemm de top 50 in heeft gekregen. Een romantisch, sfeervol folkliedje. Op YouTube geeft iemand al aan dat hij graag met dit nummer op zou willen slowen met het meisje waar hij verliefd op is. Ploppesteksel zelf vond het dan vooral Twin Peaks-achtig, en ik denk inderdaad dat Audrey Horne er ook prima op zou kunnen dansen.
47. Jamie xx - Girl
Eerst genoteerd: jassn (25 april)
Nummer 1 van: DenDimi, herman
Top 10 van: Dance Lover, DenDimi, jassn, tuktak, herman, Eigenwijze 30
Jamie xx vergaarde zijn faam vooral als lid van The xx, maar zijn eigen muziek is misschien nog wel interessanter! In The xx produceerde hij vooral in dienst van de liedjes, maar solo kan hij zich laten gaan, en lekker experimenteren met wat hij nou wil. Dat zorgt voor prachtige, sfeervolle stukken elektronische muziek, met mooie samples en melodieën. Ook zijn singles Sleep Sound en All Under One Roof Raving waren dit jaar in de lijstjes terug te vinden.
46. Warpaint - Biggy
Eerst genoteerd: Don Cappuccino (4 januari)
Top 10 van: Don Cappuccino, herman, jassn, Teunnis, Gretz, Dance Lover
Het jaar begon al meteen mooi en één van de redenen daarvoor was de nieuwe Warpaintplaat. Ik heb het idee dat hij ten opzichte van het debuutalbum minder songgericht is en meer gericht om je onder te dompelen in een bepaalde sfeer. Daardoor blijft veel niet meteen hangen, maar vaker draaien beloont! Ook Biggy trekt je langzaam mee in de Warpaintsfeer, en is één van de hoogtepunten van het album. Ik hou zelf ook heel erg van de engelachtige zang en de ijzersterke ritmesectie. Love Is to Die deed het overigens ook goed, maar die kwam vorig jaar al uit.
45. Leonard Cohen - Almost Like the Blues
Eerst genoteerd: musician (20 augustus)
Nummer 1 van: musician, Arrie
Top 10 van: musician, ArthurDZ, Arrie, Sundance, jassn
Met afstand de oudste artiest in onze Eindafrekening. De man is ondertussen al tachtig, maar maakt nog steeds prachtige muziek. Zijn stem is wat donkerder en grommender geworden, maar dat is helemaal niet erg, al zullen er vast mensen zijn die er moeite mee hebben. Twee jaar terug verraste hij al vriend en vijand met een sterke comeback, met zijn nieuwe album Popular Problems weet hij dat nog te evenaren ook, en de single Almost Like the Blues mogen we wat mij betreft zo tot zijn beste werk rekenen. Ik vind de tekst ook erg grappig trouwens. Allemaal vreselijke dingen opnoemen, en dan zijn slechte reviews daaronder scharen, en dan bovendien zeggen dat die vreselijke dingen als moord BIJNA als de blues zijn.

44. The War on Drugs - Burning
Eerst genoteerd: musician (27 augustus)
Top 10 van: DjFrankie, Sundance, ranboy, Silent_shout
Als we een artiest tot 'artiest van het jaar' zouden kronen, dan zou The War on Drugs één van de grootste kanshebbers zijn. Vrijwel overal wordt hun album als album van het jaar genoemd, en ook de singles Red Eyes en Under the Pressure deden het fantastisch. En dan hadden ze zelfs nog een derde single, Burning, die nog aardig kon meekomen en ook de top 50 van de Eindafrekening heeft weten te halen. Mij valt vooral op dat een lekkere drive in de muziek zit.
43. Until the Ribbon Breaks - Goldfish
Eerst genoteerd: jassn (16 april)
Nummer 1 van: Aroentje
Top 10 van: jassn, Aroentje, Dance Lover, ArthurDZ, Silent_shout, Sundance
Vooral met dank aan grote fan jassn heeft Until the Ribbon Breaks al aardig wat hits gescoord in de Afrekening. Het is ook al de tweede keer dat we ze in de Eindafrekening tegenkomen, nadat hun Phantogram-remix net niet de top 50 haalde. Dat halen ze wel met een eigen nummer, waar iets meer tempo in zit, maar alsnog erg relaxte muziek is. Wel grappig: ik dacht telkens dat Until the Ribbon Breaks een of ander obscuur groepje was waar jassn toevallig fan van was, tot ik erachterkwam dat ze met Run the Jewels samenwerkten...
42. Woodkid (ft. Max Richter) - The Golden Age
Eerst genoteerd: ranboy (19 juli)
Nummer 1 van: ranboy, Sundance
Top 10 van: ranboy, Sundance, DenDimi
En dan krijgen we een indrukwekkend tien minuten durend epos, zowel in beeld als geluid. Woodkid is namelijk iemand die ook werk maakt van zijn clips, zoek er maar eens een paar op. The Golden Age is een nummer dat al op zijn gelijknamige album stond, maar dan gewoon in een drie minutenversie. Voor de singleversie heeft hij het echter gecombineerd met het nummer Embers van Max Richter, een mooi verstild stukje modern klassiek. De strijkers van Max Richter geven nog wat extra's aan het al sterke The Golden Age, emotioneel gezongen door Woodkid, waardoor het een bijzondere combinatie wordt, een prachtig melancholisch stuk.
41. Birth of Joy - Three Day Road
Eerst genoteerd: Sunderland (3 februari)
Nummer 1 van: Sunderland, DjFrankie
Top 10 van: Sunderland, DjFrankie, Vince vega, ranboy, Sundance
Op 41 vinden we een jonge, veelbelovend Nederlandse band, Birth of Joy. Three Day Road zou hun doorbraaksingle moeten zijn, al zijn ze nog niet overal zo goed opgepakt als op MuMe. Voor 3FM is zeven minuten natuurlijk te lang en DWDD is dan helemaal geen doen... Three Day Road is namelijk een meeslepend rocknummer, met weliswaar een jaren '70-gevoel en een Pink Floyd-achtig einde, maar zolang dat goed uitgevoerd is, zeuren we daar niet over.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:49 uur
10. Cut Copy - Meet Me In A House Of Love (435)
Aantal weken: 10
Hoogste plaats: 1
Top-15: herman, Dance Lover, Silent_shout, ArthurDZ, curufin, DenDimi, Aroentje
Nummer 1: Silent_shout, herman, ArthurDZ, Dance Lover
9. Revere - A road from a flood (439)
Top-15: Silent_shout, Vince vega, herman, ranboy, ArthurDZ, musician, Sundance
Nummer 1: Silent_shout, ArthurDZ
8. Alt-J - Hunger of the pine (443)
Aantal weken: 7
Top-15: Sundance, Dance Lover, DenDimi, Silent_shout, Eigenwijze 30, stoepkrijt, curufin, kemm, Magick1, DjFrankie, Aroentje
Nummer 1: Sundance, Magick1, DenDimi
7. The War on Drugs - Under the pressure (447)
Top-15: Silent_shout, musician, Vince vage, ArthurDZ, ranboy, DjFrankie, Sundance, Magick1
Nummer 1: Vince vega, ranboy
Top-15: herman, Dance Lover, Silent_shout, ArthurDZ, curufin, DenDimi, Aroentje
Nummer 1: Silent_shout, herman, ArthurDZ, Dance Lover
Top-15: Silent_shout, Vince vega, herman, ranboy, ArthurDZ, musician, Sundance
Nummer 1: Silent_shout, ArthurDZ
Top-15: Sundance, Dance Lover, DenDimi, Silent_shout, Eigenwijze 30, stoepkrijt, curufin, kemm, Magick1, DjFrankie, Aroentje
Nummer 1: Sundance, Magick1, DenDimi
Top-15: Silent_shout, musician, Vince vage, ArthurDZ, ranboy, DjFrankie, Sundance, Magick1
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:05 uur
En hier zijn de nummers 6 tot 4 al, met één van dé hits van het jaar op 4, en verder misschien wel 2 halve verrassingen, oa het hoogste nummer in deze eindlijst dat nooit op de eerste plaats geraakt is.
De top-3 volgt binnen een kwartiertje, het nieuwe topic normaal ook vanavond nog
6. Owen Pallett - The Riverbed (485)
Aantal weken: 11
Hoogste plaats: 2
Top-15: Vince vega, Aroentje, Silent_Shout, ranboy, Sundance,
5. Bombay Bicycle Club – Luna (487)
Aantal weken: 6
Top-15: Vince vega, herman, ArthurDZ, Magick1, Gretz, Sundance, Dance Lover
Nummer 1: ArthurDZ, Magick1, herman, Gretz
4. The Juan Macclean - A Place Called Space (492)
Aantal weken: 9
Top-15: DjFrankie, Dance Lover, Jassn, curufin, herman, Sundance, Silent_shout, Aroentje,
Nummer 1: Silent_shout, herman, Sundance
De top-3 volgt binnen een kwartiertje, het nieuwe topic normaal ook vanavond nog

Hoogste plaats: 2
Top-15: Vince vega, Aroentje, Silent_Shout, ranboy, Sundance,
5. Bombay Bicycle Club – Luna (487)
Aantal weken: 6
Top-15: Vince vega, herman, ArthurDZ, Magick1, Gretz, Sundance, Dance Lover
Nummer 1: ArthurDZ, Magick1, herman, Gretz
Top-15: DjFrankie, Dance Lover, Jassn, curufin, herman, Sundance, Silent_shout, Aroentje,
Nummer 1: Silent_shout, herman, Sundance
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:28 uur
En hier zijn ze dan, de 3 beste singles van 2014 volgens musicmeter!
Bedankt aan iedereen voor het meestemmen, en hopelijk in nog grotere getale tot volgend jaar
3. Sisters - Hush Hush (527)
Top-15: Sundance, Sunderland, Aroentje, Stoepkrijt, ArthurDZ, Dance Lover, Gretz, musician, DjFrankie, curufin, ranboy
Nummer 1: stoepkrijt, ArthurDZ, Sunderland, Sundance
2. The War on Drugs - Red Eyes (553)
Top-15: DjFrankie, musician, Teunnis, Vince vega, ArthurDZ, Gretz, Sundance, Magick1
Nummer 1: Vince vega, ArthurDZ, DjFrankie, Sundance
1. The Horrors - I See You (589)
Top-15: herman, Silent_Shout, DjFrankie, Sundance, ranboy, curufin, Vince vega, Ploppesteksel, Musician
Nummer 1: DjFrankie, herman
Bedankt aan iedereen voor het meestemmen, en hopelijk in nog grotere getale tot volgend jaar

Top-15: Sundance, Sunderland, Aroentje, Stoepkrijt, ArthurDZ, Dance Lover, Gretz, musician, DjFrankie, curufin, ranboy
Nummer 1: stoepkrijt, ArthurDZ, Sunderland, Sundance
Top-15: DjFrankie, musician, Teunnis, Vince vega, ArthurDZ, Gretz, Sundance, Magick1
Nummer 1: Vince vega, ArthurDZ, DjFrankie, Sundance
Top-15: herman, Silent_Shout, DjFrankie, Sundance, ranboy, curufin, Vince vega, Ploppesteksel, Musician
Nummer 1: DjFrankie, herman
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:37 uur
Sisters op 3!
Geweldig!!!
Precies een jaar geleden genomineerd en wat gaaf dat ze het zo ver hebben geschopt!
Wellicht horen we in 2015 meer van hen!
Geweldig!!! Precies een jaar geleden genomineerd en wat gaaf dat ze het zo ver hebben geschopt!
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:39 uur
Wat staat Sisters hoog zeg, die zag ik echt niet aankomen. Wel een erg leuke band, ik hoop dat ze snel eens met een debuutalbum komen.
I See You vond ik al snel een beetje saai worden. Dan hoor ik liever het oudere werk van The Horrors.
Bedankt Corneel voor het bijhouden van een van de mooiste topics op MuMe!
En ook bedankt voor je regelmatige geduld wanneer ik weer eens pas op dinsdag met mijn nieuwe lijst kwam. 
I See You vond ik al snel een beetje saai worden. Dan hoor ik liever het oudere werk van The Horrors.
Bedankt Corneel voor het bijhouden van een van de mooiste topics op MuMe!
En ook bedankt voor je regelmatige geduld wanneer ik weer eens pas op dinsdag met mijn nieuwe lijst kwam. 
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:40 uur
Sunderland schreef:
Sisters op 3!
Geweldig!!!
Precies een jaar geleden genomineerd en wat gaaf dat ze het zo ver hebben geschopt!
Sisters op 3!
Geweldig!!! Precies een jaar geleden genomineerd en wat gaaf dat ze het zo ver hebben geschopt!
Er is onlangs wel een nieuw nummer verschenen.

0
geplaatst: 30 december 2014, 22:49 uur
Ik had hem gehoord ja, maar omdat ik deze aanmerkelijk minder vind, wilde ik er niet over beginnen. 
Ik hoop iig op beter in 2015.
Edit: in de herbeluistering valt hij eigenlijk nog best wel mee, maar kan zeker niet tippen aan Hush Hush.

Ik hoop iig op beter in 2015.
Edit: in de herbeluistering valt hij eigenlijk nog best wel mee, maar kan zeker niet tippen aan Hush Hush.
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:56 uur
Ook mijn dank aan Corneel! Fijn dat je de wekelijkse lijst hebt opgepikt. Ik probeer er vanaf week 1 weer bij te zijn. Moet nog wel zelf tot een lijstje komen. Ik heb geen idee wat er zoal uit is momenteel...
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:58 uur
The Horrors op 1, mooi!
Fraaie lijst geworden zo.
En een groot woord van dank voor Silent Shout voor het op zich nemen van de organisatie van dit topic.
Fraaie lijst geworden zo.

En een groot woord van dank voor Silent Shout voor het op zich nemen van de organisatie van dit topic.

0
geplaatst: 30 december 2014, 23:13 uur
Nog eens de volledige top-100:
100. ALB - Whispers Under The Moonlight (185)
99. Sivert Høyem - Inner Vision (186)
98. Elbow - New York Morning (187)
97. The Raveonettes – Endless sleeper (188)
96. Sohn – The Wheel (190)
95. The Juan MacLean - A Simple Design (190)
94. Wolf Alice - Moaning Lisa Smile (191)
93. alt-J (Δ) - Every Other Freckle (191)
92. Todd Terje - Spiral (192)
91. London Grammar - Hey Now (196)
90. Pet Shop Boys - Fluorescent (198)
89. Elbow - Real life (Angel) (199)
88. Damien Rice - I don't want to change you (202)
87. Kendrick Lamar - i (203)
86. Blonde Redhead - Dripping (203)
85. Swans - A Little God in my Hands (206)
84. Strand of Oaks – JM (206)
83. Family of the Year - Hero (208)
82. Little Dragon - Pretty Girls (209)
81. Run The Jewels – Blockbuster Night Pt. 1 (209)
80. Laurent Garnier - Enchanté (210)
79. The Afghan Whigs - Algiers (211)
78. Elbow - My sad captains (212)
77. Run the Jewels ft. Zack de la Rocha – Close Your Eyes And Count to Fuck (212)
76. Girls' Generation - Mr. Mr. (213)
75. The Roots - When The People Cheer (214)
74. Iamamiwhoami – Blue blue (214)
73. Röyksopp & Robyn - Do It Again (216)
72. Liesa Van der Aa - On The Heart (I,II & III) (216)
71. Anathema - Anathema (217)
70. Owen Pallett - Song for five & six (218)
69. Girl's Day - Something [dance version] (219)
68. David Bowie - Sue (or in a season of crime) (220)
67. Zella Day - East of Eden (221)
66. Arcade Fire - We Exist (222)
65. The Jezabels - Look of Love (223)
64. Sumie - Show talked windows (225)
63. Mammút - Salt (226)
62. Eefje de Visser - De Bedoeling (227)
61. Caribou – Can’t Do Without You (228)
60. Placebo - A million little pieces (229)
59. Alcest - Opale (230)
58. Het Zesde Metaal - In Vlaamse Velden (231)
57. Seasurfer - Stay (231)
56. DJ Koze feat. Rahel - Magical Boy [Matthew Herbert's 'Not 'til It Stops Mix'] (233)
55. Atmosphere – Camera Thief (238)
54. Meg Myers - Go (238)
53. Lost in the Trees - Past Life (239)
52. Kiasmos – Burnt (240)
51. Phantogram - Fall In Love [Until The Ribbon Breaks Re-imagination] (241)
50. Movement - Ivory (243)
49. Perfume Genius - Grid (243)
48. Timber Timbre - Hot Dreams (244)
47. Jamie XX - Girl (245)
46. Warpaint - Biggy (255)
45. Leonard Cohen - Almost like the blues (258)
44. The War on Drugs - Burning (260)
43. Until The Ribbon Breaks - Goldfish (262)
42. Woodkid ft. Max Richter - The golden age (262)
41. Birth Of Joy - Three Day Road (264)
40. Lonely the Brave - Backroads (268)
39. Magnus - Singing man (273)
38. Iamamiwhoami - Hunting for pearls (274)
37. Foster The People - Coming Of Age (275)
36. James - Moving On (275)
35. Broken Bells - Holding On For Life (276)
34. Anathema - The lost song, part 3 (280)
33. Dhafer Youssef - Whirling birds ceremony (290)
32. Haim - If I Could Change Your Mind (296)
31. Fink - Looking too closely (300)
30. Caribou - Our Love (304)
29. Future Islands - Seasons (Waiting On You) (308)
28. Interpol – All the rage back home (309)
27. The Tea Party - The Black Sea (311)
26. Röyksopp Ft. Robyn - Monument (332)
25. Until The Ribbon Breaks ft. Run The Jewels - Revolution Indifference (338)
24. GusGus - Airwaves (346)
23. Meg Myers - Desire (355)
22. Aphex Twin – Minipops 67 [120.2][Source Field Music] (360)
21. FKA Twigs - Two Weeks (362)
20. Efterklang - Black summer (365)
19. Savages - Fuckers (367)
18. The Boxer Rebellion - Always (369)
17. Lamb - We Fall in Love (388)
16. Beyoncé feat. Jay Z - Drunk In Love (399)
15. Alcest - Délivrance (406)
14. Andy Stott - Violence (406)
13. First Aid Kit - My Silver Lining (411)
12. The Antlers - Palace (429)
11. Susanne Sundfør – Fade Away (429)
5. Bombay Bicycle Club - Luna (487)
En de spotifyplaylist van de eindafrekening is nu ook volledig (of toch met de 93 nummers uit deze top-100 die op spotify staan): Eindmumeafrekening 2014 on Spotify - open.spotify.com
100. ALB - Whispers Under The Moonlight (185)
99. Sivert Høyem - Inner Vision (186)
98. Elbow - New York Morning (187)
97. The Raveonettes – Endless sleeper (188)
96. Sohn – The Wheel (190)
95. The Juan MacLean - A Simple Design (190)
94. Wolf Alice - Moaning Lisa Smile (191)
93. alt-J (Δ) - Every Other Freckle (191)
92. Todd Terje - Spiral (192)
91. London Grammar - Hey Now (196)
90. Pet Shop Boys - Fluorescent (198)
89. Elbow - Real life (Angel) (199)
88. Damien Rice - I don't want to change you (202)
87. Kendrick Lamar - i (203)
86. Blonde Redhead - Dripping (203)
85. Swans - A Little God in my Hands (206)
84. Strand of Oaks – JM (206)
83. Family of the Year - Hero (208)
82. Little Dragon - Pretty Girls (209)
81. Run The Jewels – Blockbuster Night Pt. 1 (209)
80. Laurent Garnier - Enchanté (210)
79. The Afghan Whigs - Algiers (211)
78. Elbow - My sad captains (212)
77. Run the Jewels ft. Zack de la Rocha – Close Your Eyes And Count to Fuck (212)
76. Girls' Generation - Mr. Mr. (213)
75. The Roots - When The People Cheer (214)
74. Iamamiwhoami – Blue blue (214)
73. Röyksopp & Robyn - Do It Again (216)
72. Liesa Van der Aa - On The Heart (I,II & III) (216)
71. Anathema - Anathema (217)
70. Owen Pallett - Song for five & six (218)
69. Girl's Day - Something [dance version] (219)
68. David Bowie - Sue (or in a season of crime) (220)
67. Zella Day - East of Eden (221)
66. Arcade Fire - We Exist (222)
65. The Jezabels - Look of Love (223)
64. Sumie - Show talked windows (225)
63. Mammút - Salt (226)
62. Eefje de Visser - De Bedoeling (227)
61. Caribou – Can’t Do Without You (228)
60. Placebo - A million little pieces (229)
59. Alcest - Opale (230)
58. Het Zesde Metaal - In Vlaamse Velden (231)
57. Seasurfer - Stay (231)
56. DJ Koze feat. Rahel - Magical Boy [Matthew Herbert's 'Not 'til It Stops Mix'] (233)
55. Atmosphere – Camera Thief (238)
54. Meg Myers - Go (238)
53. Lost in the Trees - Past Life (239)
52. Kiasmos – Burnt (240)
51. Phantogram - Fall In Love [Until The Ribbon Breaks Re-imagination] (241)
50. Movement - Ivory (243)
49. Perfume Genius - Grid (243)
48. Timber Timbre - Hot Dreams (244)
47. Jamie XX - Girl (245)
46. Warpaint - Biggy (255)
45. Leonard Cohen - Almost like the blues (258)
44. The War on Drugs - Burning (260)
43. Until The Ribbon Breaks - Goldfish (262)
42. Woodkid ft. Max Richter - The golden age (262)
41. Birth Of Joy - Three Day Road (264)
40. Lonely the Brave - Backroads (268)
39. Magnus - Singing man (273)
38. Iamamiwhoami - Hunting for pearls (274)
37. Foster The People - Coming Of Age (275)
36. James - Moving On (275)
35. Broken Bells - Holding On For Life (276)
34. Anathema - The lost song, part 3 (280)
33. Dhafer Youssef - Whirling birds ceremony (290)
32. Haim - If I Could Change Your Mind (296)
31. Fink - Looking too closely (300)
30. Caribou - Our Love (304)
29. Future Islands - Seasons (Waiting On You) (308)
28. Interpol – All the rage back home (309)
27. The Tea Party - The Black Sea (311)
26. Röyksopp Ft. Robyn - Monument (332)
25. Until The Ribbon Breaks ft. Run The Jewels - Revolution Indifference (338)
24. GusGus - Airwaves (346)
23. Meg Myers - Desire (355)
22. Aphex Twin – Minipops 67 [120.2][Source Field Music] (360)
21. FKA Twigs - Two Weeks (362)
20. Efterklang - Black summer (365)
19. Savages - Fuckers (367)
18. The Boxer Rebellion - Always (369)
17. Lamb - We Fall in Love (388)
16. Beyoncé feat. Jay Z - Drunk In Love (399)
15. Alcest - Délivrance (406)
14. Andy Stott - Violence (406)
13. First Aid Kit - My Silver Lining (411)
12. The Antlers - Palace (429)
11. Susanne Sundfør – Fade Away (429)
5. Bombay Bicycle Club - Luna (487)
En de spotifyplaylist van de eindafrekening is nu ook volledig (of toch met de 93 nummers uit deze top-100 die op spotify staan): Eindmumeafrekening 2014 on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:27 uur
Een mooie gevarieerde lijst! Maar mijn eigen top 100 vind ik nog ietsje beter
:
1 The riverbed Owen Pallett
2 Whirling birds ceremony Dhafer Youssef
3 The black sea Tea Party
4 The golden age Woodkid ft. Max Richter
5 Under the pressure War on Drugs
6 Year of the spawn Hidden Cameras
7 Cusp of eternity Opeth
8 The tower Wye Oak
9 Real life (Angel) Elbow
10 Voyager 1 Black Rivers
11 Black summer Efterklang
12 Strangle the shadows Mode Moderne
13 Always Boxer Rebellion
14 Délivrance Alcest
15 Lords of summer Metallica
16 Dead winter ways Empyrium
17 Sue (or in a season of crime) David Bowie
18 A road from a flood Revere
19 Anywhere Interpol
20 Glacier John Grant
21 The lost song, part 3 Anathema
22 Nothing to lose but your head Augustines
23 Inner visions Sivert Hoyem
24 Louder than words Pink Floyd
25 The courier Seth Lakeman
26 The road of bones IQ
27 My sad captains Elbow
28 All the rage back home Interpol
29 All this could be yours Cold War Kids
30 Pseudologica fantastica Foster the People
31 Had to hear Real Estate
32 From the kettle onto the coil Deafheaven
33 Brave enough Clannad ft. Duke Special
34 The motherload Mastodon
35 Time between Bear in Heaven
36 Shambhala PAUW
37 The ship Black Rivers
38 I see you Horrors
39 Carry on phenomenon Kishi Bashi
40 Satisfier Brace/Choir
41 Ancient ways Interpol
42 The ghost within …And You Will Know Us by the Trail of Dead
43 Bridges Boy and Bear
44 Drive home Steven Wilson
45 So now what Shins
46 My desire Interpol
47 Cruel city Augustines
48 It's going down Midlake
49 A million little pieces Placebo
50 Palace Antlers
51 Language I: Intuition Contortionist
52 Wrapped in blue Coral
53 ARK We are the Ocean
54 Tiderays Volcano Choir
55 New York mining Elbow
56 End of the affair Ben Howard
57 Sounds like balloons Biffy Clyro
58 Make you better Decemberists
59 Stay alive José Gonzalez
60 Home Dotan
61 Whispers under the moonlight ALB
62 Divisionary (Do the right thing) Ages and Ages
63 Past life Lost in the Trees
64 Beautiful war Kings of Leon
65 Hush hush Sisters
66 Eternal rains will come Opeth
67 Carved into shadows Downfall of Gaia
68 Anathema Anathema
69 First Cold War Kids
70 Memorial Russian Circles ft. Chelsea Wolfe
71 In the silence Ásgeir
72 Lightning bolt Pearl Jam
73 My silver lining First Aid Kit
74 Oh! Whiskey Jimi Goodwin
75 Burning War on Drugs
76 The lane Sleepy Sun
77 Daddy's car Eno.Hyde
78 Ben's my friend Sun Kil Moon
79 Fallout Catfish & the Bottlemen
80 Carved from stone Fallujah
81 The old and the young Midlake
82 Everlasting light Dry the River
83 I'm not coming back Husky
84 Honest town Simple Minds
85 Backroads Lonely the Brave
86 Congregation Foo Fighters
87 The end Jezabels
88 Aurorae Triptykoon
89 No more losing the war Half Moon Run
90 Death reflects us Milkbreast
91 Hey now London Grammar
92 Looking too closely Fink
93 Temple Kings of Leon
94 Coming home Kaiser Chiefs
95 Mother Said the Whale
96 Minute men Rifles
97 Three day road Birth of Joy
98 Elysium Bear's Den
99 Getaway Pearl Jam
100 There's a girl in the corner Twilight Sad
:1 The riverbed Owen Pallett
2 Whirling birds ceremony Dhafer Youssef
3 The black sea Tea Party
4 The golden age Woodkid ft. Max Richter
5 Under the pressure War on Drugs
6 Year of the spawn Hidden Cameras
7 Cusp of eternity Opeth
8 The tower Wye Oak
9 Real life (Angel) Elbow
10 Voyager 1 Black Rivers
11 Black summer Efterklang
12 Strangle the shadows Mode Moderne
13 Always Boxer Rebellion
14 Délivrance Alcest
15 Lords of summer Metallica
16 Dead winter ways Empyrium
17 Sue (or in a season of crime) David Bowie
18 A road from a flood Revere
19 Anywhere Interpol
20 Glacier John Grant
21 The lost song, part 3 Anathema
22 Nothing to lose but your head Augustines
23 Inner visions Sivert Hoyem
24 Louder than words Pink Floyd
25 The courier Seth Lakeman
26 The road of bones IQ
27 My sad captains Elbow
28 All the rage back home Interpol
29 All this could be yours Cold War Kids
30 Pseudologica fantastica Foster the People
31 Had to hear Real Estate
32 From the kettle onto the coil Deafheaven
33 Brave enough Clannad ft. Duke Special
34 The motherload Mastodon
35 Time between Bear in Heaven
36 Shambhala PAUW
37 The ship Black Rivers
38 I see you Horrors
39 Carry on phenomenon Kishi Bashi
40 Satisfier Brace/Choir
41 Ancient ways Interpol
42 The ghost within …And You Will Know Us by the Trail of Dead
43 Bridges Boy and Bear
44 Drive home Steven Wilson
45 So now what Shins
46 My desire Interpol
47 Cruel city Augustines
48 It's going down Midlake
49 A million little pieces Placebo
50 Palace Antlers
51 Language I: Intuition Contortionist
52 Wrapped in blue Coral
53 ARK We are the Ocean
54 Tiderays Volcano Choir
55 New York mining Elbow
56 End of the affair Ben Howard
57 Sounds like balloons Biffy Clyro
58 Make you better Decemberists
59 Stay alive José Gonzalez
60 Home Dotan
61 Whispers under the moonlight ALB
62 Divisionary (Do the right thing) Ages and Ages
63 Past life Lost in the Trees
64 Beautiful war Kings of Leon
65 Hush hush Sisters
66 Eternal rains will come Opeth
67 Carved into shadows Downfall of Gaia
68 Anathema Anathema
69 First Cold War Kids
70 Memorial Russian Circles ft. Chelsea Wolfe
71 In the silence Ásgeir
72 Lightning bolt Pearl Jam
73 My silver lining First Aid Kit
74 Oh! Whiskey Jimi Goodwin
75 Burning War on Drugs
76 The lane Sleepy Sun
77 Daddy's car Eno.Hyde
78 Ben's my friend Sun Kil Moon
79 Fallout Catfish & the Bottlemen
80 Carved from stone Fallujah
81 The old and the young Midlake
82 Everlasting light Dry the River
83 I'm not coming back Husky
84 Honest town Simple Minds
85 Backroads Lonely the Brave
86 Congregation Foo Fighters
87 The end Jezabels
88 Aurorae Triptykoon
89 No more losing the war Half Moon Run
90 Death reflects us Milkbreast
91 Hey now London Grammar
92 Looking too closely Fink
93 Temple Kings of Leon
94 Coming home Kaiser Chiefs
95 Mother Said the Whale
96 Minute men Rifles
97 Three day road Birth of Joy
98 Elysium Bear's Den
99 Getaway Pearl Jam
100 There's a girl in the corner Twilight Sad
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:35 uur
Echt een leuke lijst geworden. Had The Horrors niet op 1 verwacht.
Opvallend dat we het laatste halve jaar wat minder eensgezind zijn in het stemmen. Dat is tenminste mijn indruk. In elk geval bedankt voor alle energie die jullie hierin hebben gestoken.
Opvallend dat we het laatste halve jaar wat minder eensgezind zijn in het stemmen. Dat is tenminste mijn indruk. In elk geval bedankt voor alle energie die jullie hierin hebben gestoken.

0
geplaatst: 30 december 2014, 23:40 uur
Het is een mooie lijst geworden!
Wat wel opvalt is dat het eerste half jaar veel beter vertegenwoordigd is in de top 20 met maar liefst 75%. Vanaf juli zijn alleen Lamb, Susanne Sandfor, Andy Stott, Cut Copy & The Juan MacLean erin geslaagd om de Top 20 binnen te dringen als ik het goed heb.
En natuurlijk veel dank aan Corneel voor het overnemen van een van de mooiste topics van MM!
Wat wel opvalt is dat het eerste half jaar veel beter vertegenwoordigd is in de top 20 met maar liefst 75%. Vanaf juli zijn alleen Lamb, Susanne Sandfor, Andy Stott, Cut Copy & The Juan MacLean erin geslaagd om de Top 20 binnen te dringen als ik het goed heb.
En natuurlijk veel dank aan Corneel voor het overnemen van een van de mooiste topics van MM!

0
geplaatst: 31 december 2014, 09:58 uur
40. Lonely the Brave - Backroads
Eerst genoteerd: ranboy (2 augustus)
Top 10 van: ranboy, DjFrankie, musician
We hadden dit jaar weer de nodige rockbands die, nog jong en onbezonnen, zich voor het eerst de schijnwerpers in speelden. Zo waren Royal Blood één van de hypes van het jaar, en een ander voorbeeld is Lonely the Brave. Natuurlijk is in de rock het meeste wel gedaan, maar Lonely the Brave heeft gelukkig wel een onderscheidende zanger en bovendien goede songs. En met ook nog krachtig gitaarspel weet Lonely the Brave te overtuigen als jonge rockband.
39. Magnus (ft. Tom Smith) - Singing Man
Eerst genoteerd: jassn (14 juni)
Nummer 1 van: Sunderland
Top 10 van: jassn, Silent_shout, Sundance, ArthurDZ, Sunderland, DjFrankie, herman
Lange tijd leek het danceprojectje van dEUS-zanger Tom Barman en CJ Bolland eenmalig te zijn, maar afgelopen jaar bliezen ze het ineens weer nieuw leven in. En de eerste single was meteen met de Editors-zanger, toch niet de minste featuring. Met zijn karakteristieke stem zet hij een ijzersterk refrein neer, over de opzwepende beats van CJ Bolland. In de Afrekening waren we blij dat Magnus weer terug was! Alleen jammer dat tweede single Puppy, met Tim Vanhamel, het een stuk minder deed, die vind ik zelf nog net ietsjes beter.
38. iamamiwhoami - Hunting for Pearls
Eerst genoteerd: Aroentje (3 maart)
Nummer 1 van: Silent_shout, Aroentje
Top 10 van: Silent_shout, Aroentje, Gretz, Sundance, DjFrankie
Ik had het goed voorspeld, na Blue Blue komt de zangeres iamamiwhoami nog een tweede keer langs in de Eindafrekening. En dan waren er ook nog succesvolle singles als Fountain en Chasing Kites. De muziek weerspiegelt perfect de sfeer van de tekstem de clip, alsof je ergens diep in zee rondzwemt, heerlijk zweverig, met bovendien enorm fijne melodieën. Synthpop op z'n best. Overigens kwam ik er gisteren achter dat Silent_shout en Aroentje broers zijn, en zij hebben dit nummer vooral samen de Eindafrekening in gekregen, met bij allebei een dikke nummer 1-notering. De iamamiwhoami-liefde zit in de familie dus!
37. Foster the People - Coming of Age
Eerst genoteerd: Magick1 (23 januari)
Nummer 1 van: Vince vega, herman
Top 10 van: Magick1, Vince vega, herman, Dance Lover, musician
In 2011 brak de band rondom Mark Foster wereldwijd door met Pumped Up Kicks, het haalde zelfs de top drie in Amerika. Daar zijn ze eigenlijk in de verste verte nooit meer bij in de buurt gekomen, maar met twee nummer 1-plaatsen in de MuMeAfrekening zullen ze natuurlijk erg blij zijn. Welke band wil er immers niet bovenaan de lijstjes van Vince vega en Herman staan? De band grossiert in de meest aanstekelijke popliedjes, die de rest van de dag in je hoofd rond blijven hangen, en Coming of Age is daar geen uitzondering op. Muziek om vrolijk van te worden!
36. James - Moving On[/url{
Eerst genoteerd: herman (8 juni)
Nummer 1 van: musician, ArthurDZ
Top 10 van: herman, Sundance, ArthurDZ, musician, Dance Lover, Silent_shout
James, is dat niet dat jaren '80 bandje van Sit Down? Klopt, maar James is veel meer dan Sit Down. Ze hebben een aantal geweldige nummers op hun naam staan, als Laid en Getting Away with It, en daar kunnen we nu dus Moving On aan toevoegen. Het heeft nogal een britpopgevoel, maar dan dus twintig jaar later. Het is gewoon een ontzettend mooi liedje, met bovendien een inventieve en en eveneens erg mooie clip.
35. Broken Bells - [url=https://www.youtube.com/watch?v=uhBewKu80Mg]Holding On for Life
Eerst genoteerd: Sunderland (7 november 2013)
Nummer 1 van: Magick1
Top 10 van: Sunderland, ArthurDZ, Vince vega, Poeha, Don Cappuccino, curufin, DenDimi, Magick1, DjFrankie, Sundance, Gretz
Het was in 2010 een verrassende samenwerking: Shins-zanger James Mercer maakt een plaat samen met producer Danger Mouse, ook de helft van Gnarls Barkley. Voor een aantal liedjes bleek het wonderwel te werken, vooral singles The High Road en The Ghost Inside waren knappe popliedjes. Vorig jaar kwam er een vervolg op die samenwerking, en de eerste single wist weer te verrassen, met een Bee Gees-achtig refrein. Uiteindelijk hebben de twee gewoon gedaan waar ze goed in zijn: mooie popliedjes maken, en dat leverde ze een recordaantal top 10-noteringen tot nu toe op, maar liefst elf. Als een flink aantal punten niet al in 2013 was gescoord, hadden ze veel hoger gestaan en misschien zelfs kans gemaakt op de top 10. Het nummer verscheen immers al begin november in de Afrekening.
34. Anathema - The Lost Song, Pt. 3
Eerst genoteerd: musician (4 juni)
Nummer 1 van: Sundance
Top 10 van: musician, ranboy, Sundance
De tweede en hoogste Anathema-notering en dat terwijl hun zelfgetitelde nummer bij precies dezelfde users in de top 10 stond, plus nog die van Eigenwijze 30. Maar geen nummer 1-notering, dus het lijkt erop dat deze gemiddeld gewoon een stuk beter scoorde bij de deelnemers. Wellicht zit hem dat hem in de heerlijk stuwende drums of de samenzang met een zangeres. Vooral de opbouw en de vaart doen het hem toch wel, je krijgt geen moment rust en dat is nog positief ook. Als het in de laatste tien seconden dan eindelijk tot rust komt, is het even bijkomen.
33. Dhafer Youssef - Whirling Birds Ceremony
Eerst genoteerd: Eigenwijze 30 (31 maart)
Nummer 1 van: Eigenwijze 30, ranboy
Top 10 van: Eigenwijze 30, ranboy, Arrie
Danzij de deelname van Eigenwijze 30 maken we nu ook kennis met allerlei wereldmuziek, van overal over de wereld. Daarom vind ik persoonlijk zijn lijstje erg interessant. Weliswaar bevalt het me niet allemaal, maar het is wel allemaal erg interessant om te ontdekken, en ik heb al wat prachtige ontdekking uit zijn lijstje gedaan. Hoogtepunt is toch wel de Tunesiër Dhafer Youssef. Eigenlijk heb ik het ontdekt via ranboy, want die vertelde me eens, toen we aan het popquizzen waren, dat ie toch zo'n bijzondere nummer één had. Hij stuurde me hem later via Facebook en ook op mij maakte het indruk. Exotische sferen, emotionele zang, een instrument dat ik niet helemaal thuis kan brengen, en de meest prachtige melodieën zorgen ervoor dat Dhafer me zeer weet te raken. En uiteindelijk is het zelfs nog een vreemde eend in bijt geworden, zo hoog in de Eindafrekening, maar wel een mooie eend!
32. HAIM - If I Could Change Your Mind
Eerst genoteerd: Poeha (6 januari)
Nummer 1 van: Poeha
Top 10 van: Poeha, Gretz, herman, stoepkrijt
In 2013 deden de zusjes Haim het al goed met singles als Falling en The Wire, in 2014 gingen ze gewoon door met prima singles uitbrengen. In mijn lijstje deed vooral My Song 5 het goed, maar bij de rest was het dus If I Could Change Your Mind die de meeste punten verzamelde. My Song 5 was ook een wat atypische single, zelfs met een rapper. If I Could Change Your Mind is gewoon de pakkende, vlotte popmuziek die we van ze gewend zijn. Ze zouden dit zo bij 3FM kunnen draaien, en ik weet dat een aantal DJ's daar zelfs liefhebber zijn van deze band, dus raar dat dat niet of nauwelijks gebeurt.
31. Fink - Looking Too Closely
Eerst genoteerd: tuktak (12 mei)
Top 10 van: tuktak, Vince vega, Sundance, stoepkrijt, Silent_shout, curufin
Dit nummer werd iets meer bij 3FM gedraaid, het is namelijk 3FM Megahit geweest. Staat me zelfs wat van bij dat het even de Mega Top 50 heeft gehaald. Looking Too Closely is een soort folknummer dat op rockachtige manier opbouwt naar een climax. Toch komt die climax nooit helemaal. Het mooie gitaargeluid dat dit nummer continu vooruitduwt en de prima zang maken dit tot een topnummer van de al langer aan de weg timmerende Fink. Opvallend genoeg heeft het bij niemand de bovenste positie behaald.
Eerst genoteerd: ranboy (2 augustus)
Top 10 van: ranboy, DjFrankie, musician
We hadden dit jaar weer de nodige rockbands die, nog jong en onbezonnen, zich voor het eerst de schijnwerpers in speelden. Zo waren Royal Blood één van de hypes van het jaar, en een ander voorbeeld is Lonely the Brave. Natuurlijk is in de rock het meeste wel gedaan, maar Lonely the Brave heeft gelukkig wel een onderscheidende zanger en bovendien goede songs. En met ook nog krachtig gitaarspel weet Lonely the Brave te overtuigen als jonge rockband.
39. Magnus (ft. Tom Smith) - Singing Man
Eerst genoteerd: jassn (14 juni)
Nummer 1 van: Sunderland
Top 10 van: jassn, Silent_shout, Sundance, ArthurDZ, Sunderland, DjFrankie, herman
Lange tijd leek het danceprojectje van dEUS-zanger Tom Barman en CJ Bolland eenmalig te zijn, maar afgelopen jaar bliezen ze het ineens weer nieuw leven in. En de eerste single was meteen met de Editors-zanger, toch niet de minste featuring. Met zijn karakteristieke stem zet hij een ijzersterk refrein neer, over de opzwepende beats van CJ Bolland. In de Afrekening waren we blij dat Magnus weer terug was! Alleen jammer dat tweede single Puppy, met Tim Vanhamel, het een stuk minder deed, die vind ik zelf nog net ietsjes beter.
38. iamamiwhoami - Hunting for Pearls
Eerst genoteerd: Aroentje (3 maart)
Nummer 1 van: Silent_shout, Aroentje
Top 10 van: Silent_shout, Aroentje, Gretz, Sundance, DjFrankie
Ik had het goed voorspeld, na Blue Blue komt de zangeres iamamiwhoami nog een tweede keer langs in de Eindafrekening. En dan waren er ook nog succesvolle singles als Fountain en Chasing Kites. De muziek weerspiegelt perfect de sfeer van de tekstem de clip, alsof je ergens diep in zee rondzwemt, heerlijk zweverig, met bovendien enorm fijne melodieën. Synthpop op z'n best. Overigens kwam ik er gisteren achter dat Silent_shout en Aroentje broers zijn, en zij hebben dit nummer vooral samen de Eindafrekening in gekregen, met bij allebei een dikke nummer 1-notering. De iamamiwhoami-liefde zit in de familie dus!
37. Foster the People - Coming of Age
Eerst genoteerd: Magick1 (23 januari)
Nummer 1 van: Vince vega, herman
Top 10 van: Magick1, Vince vega, herman, Dance Lover, musician
In 2011 brak de band rondom Mark Foster wereldwijd door met Pumped Up Kicks, het haalde zelfs de top drie in Amerika. Daar zijn ze eigenlijk in de verste verte nooit meer bij in de buurt gekomen, maar met twee nummer 1-plaatsen in de MuMeAfrekening zullen ze natuurlijk erg blij zijn. Welke band wil er immers niet bovenaan de lijstjes van Vince vega en Herman staan? De band grossiert in de meest aanstekelijke popliedjes, die de rest van de dag in je hoofd rond blijven hangen, en Coming of Age is daar geen uitzondering op. Muziek om vrolijk van te worden!
36. James - Moving On[/url{
Eerst genoteerd: herman (8 juni)
Nummer 1 van: musician, ArthurDZ
Top 10 van: herman, Sundance, ArthurDZ, musician, Dance Lover, Silent_shout
James, is dat niet dat jaren '80 bandje van Sit Down? Klopt, maar James is veel meer dan Sit Down. Ze hebben een aantal geweldige nummers op hun naam staan, als Laid en Getting Away with It, en daar kunnen we nu dus Moving On aan toevoegen. Het heeft nogal een britpopgevoel, maar dan dus twintig jaar later. Het is gewoon een ontzettend mooi liedje, met bovendien een inventieve en en eveneens erg mooie clip.
35. Broken Bells - [url=https://www.youtube.com/watch?v=uhBewKu80Mg]Holding On for Life
Eerst genoteerd: Sunderland (7 november 2013)
Nummer 1 van: Magick1
Top 10 van: Sunderland, ArthurDZ, Vince vega, Poeha, Don Cappuccino, curufin, DenDimi, Magick1, DjFrankie, Sundance, Gretz
Het was in 2010 een verrassende samenwerking: Shins-zanger James Mercer maakt een plaat samen met producer Danger Mouse, ook de helft van Gnarls Barkley. Voor een aantal liedjes bleek het wonderwel te werken, vooral singles The High Road en The Ghost Inside waren knappe popliedjes. Vorig jaar kwam er een vervolg op die samenwerking, en de eerste single wist weer te verrassen, met een Bee Gees-achtig refrein. Uiteindelijk hebben de twee gewoon gedaan waar ze goed in zijn: mooie popliedjes maken, en dat leverde ze een recordaantal top 10-noteringen tot nu toe op, maar liefst elf. Als een flink aantal punten niet al in 2013 was gescoord, hadden ze veel hoger gestaan en misschien zelfs kans gemaakt op de top 10. Het nummer verscheen immers al begin november in de Afrekening.
34. Anathema - The Lost Song, Pt. 3
Eerst genoteerd: musician (4 juni)
Nummer 1 van: Sundance
Top 10 van: musician, ranboy, Sundance
De tweede en hoogste Anathema-notering en dat terwijl hun zelfgetitelde nummer bij precies dezelfde users in de top 10 stond, plus nog die van Eigenwijze 30. Maar geen nummer 1-notering, dus het lijkt erop dat deze gemiddeld gewoon een stuk beter scoorde bij de deelnemers. Wellicht zit hem dat hem in de heerlijk stuwende drums of de samenzang met een zangeres. Vooral de opbouw en de vaart doen het hem toch wel, je krijgt geen moment rust en dat is nog positief ook. Als het in de laatste tien seconden dan eindelijk tot rust komt, is het even bijkomen.
33. Dhafer Youssef - Whirling Birds Ceremony
Eerst genoteerd: Eigenwijze 30 (31 maart)
Nummer 1 van: Eigenwijze 30, ranboy
Top 10 van: Eigenwijze 30, ranboy, Arrie
Danzij de deelname van Eigenwijze 30 maken we nu ook kennis met allerlei wereldmuziek, van overal over de wereld. Daarom vind ik persoonlijk zijn lijstje erg interessant. Weliswaar bevalt het me niet allemaal, maar het is wel allemaal erg interessant om te ontdekken, en ik heb al wat prachtige ontdekking uit zijn lijstje gedaan. Hoogtepunt is toch wel de Tunesiër Dhafer Youssef. Eigenlijk heb ik het ontdekt via ranboy, want die vertelde me eens, toen we aan het popquizzen waren, dat ie toch zo'n bijzondere nummer één had. Hij stuurde me hem later via Facebook en ook op mij maakte het indruk. Exotische sferen, emotionele zang, een instrument dat ik niet helemaal thuis kan brengen, en de meest prachtige melodieën zorgen ervoor dat Dhafer me zeer weet te raken. En uiteindelijk is het zelfs nog een vreemde eend in bijt geworden, zo hoog in de Eindafrekening, maar wel een mooie eend!
32. HAIM - If I Could Change Your Mind
Eerst genoteerd: Poeha (6 januari)
Nummer 1 van: Poeha
Top 10 van: Poeha, Gretz, herman, stoepkrijt
In 2013 deden de zusjes Haim het al goed met singles als Falling en The Wire, in 2014 gingen ze gewoon door met prima singles uitbrengen. In mijn lijstje deed vooral My Song 5 het goed, maar bij de rest was het dus If I Could Change Your Mind die de meeste punten verzamelde. My Song 5 was ook een wat atypische single, zelfs met een rapper. If I Could Change Your Mind is gewoon de pakkende, vlotte popmuziek die we van ze gewend zijn. Ze zouden dit zo bij 3FM kunnen draaien, en ik weet dat een aantal DJ's daar zelfs liefhebber zijn van deze band, dus raar dat dat niet of nauwelijks gebeurt.
31. Fink - Looking Too Closely
Eerst genoteerd: tuktak (12 mei)
Top 10 van: tuktak, Vince vega, Sundance, stoepkrijt, Silent_shout, curufin
Dit nummer werd iets meer bij 3FM gedraaid, het is namelijk 3FM Megahit geweest. Staat me zelfs wat van bij dat het even de Mega Top 50 heeft gehaald. Looking Too Closely is een soort folknummer dat op rockachtige manier opbouwt naar een climax. Toch komt die climax nooit helemaal. Het mooie gitaargeluid dat dit nummer continu vooruitduwt en de prima zang maken dit tot een topnummer van de al langer aan de weg timmerende Fink. Opvallend genoeg heeft het bij niemand de bovenste positie behaald.
0
geplaatst: 31 december 2014, 14:08 uur
Wat een zwakke top 10 zeg, zowat alle saaie dingen van dit jaar samen gevoegd. 1 nummer van de 10 dat mijn top 15 heeft bereikt . Ah de lijst is nu natuurlijk ook niet zo belangrijk, het zijn de ontdekkingen die tellen. Weer een heleboel ontdekt dit jaar. 

0
geplaatst: 31 december 2014, 18:56 uur
Arrie heeft me gevraagd om mee te doen. Sinds week 1 - 2015 plaats ik hier ...Sander's Top 20 & Sander's ....
Ik heb begrepen van Titan dat de 1e 15 van je lijst punten krijg. Bij deze me Top 15 van week 1 - 2015.
1 11 4 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up 15 punten
2 1 27 Wham! - Last Christmas 14 punten
3 3 5 Ben Howard - Conrad 13 punten
4 18 2 Sunday Sun - I Call You Honey 12 punten
5 12 2 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year 11 punten
6 8 4 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant 10 punten
7 -- 1 BRONCHO - Class Historian 9 punten
8 16 6 Simple Minds - Honest Town 8 punten
9 7 4 Gorki - Mia 7 punten
10 13 5 Spandau Ballet - This Is The Love 6 punten
11 4 27 Chris Rea - Driving Home For Christmas 5 punten
12 2 17 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You 4 punten
13 14 4 Singtank - Can You Hear Me 3 punten
14 6 14 Roy Wood & The Wizzards - I Wish It Could Be Christmas Everyday 2 punten
15 5 7 Bing Crosby - White Christmas 1 punt
Ik heb begrepen van Titan dat de 1e 15 van je lijst punten krijg. Bij deze me Top 15 van week 1 - 2015.
1 11 4 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up 15 punten
2 1 27 Wham! - Last Christmas 14 punten
3 3 5 Ben Howard - Conrad 13 punten
4 18 2 Sunday Sun - I Call You Honey 12 punten
5 12 2 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year 11 punten
6 8 4 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant 10 punten
7 -- 1 BRONCHO - Class Historian 9 punten
8 16 6 Simple Minds - Honest Town 8 punten
9 7 4 Gorki - Mia 7 punten
10 13 5 Spandau Ballet - This Is The Love 6 punten
11 4 27 Chris Rea - Driving Home For Christmas 5 punten
12 2 17 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You 4 punten
13 14 4 Singtank - Can You Hear Me 3 punten
14 6 14 Roy Wood & The Wizzards - I Wish It Could Be Christmas Everyday 2 punten
15 5 7 Bing Crosby - White Christmas 1 punt
0
geplaatst: 31 december 2014, 19:02 uur
ik zal u nog eens doorverwijzen want vanaf volgend jaar is het in een ander topic:mumeafrekening 2015
0
geplaatst: 1 januari 2015, 01:00 uur
30. Caribou - Our Love
Eerst genoteerd: curufin (23 augustus)
Nummer 1 van: Silent_shout
Top 10 van: curufin, jassn, Silent_shout, Aroentje, Dance Lover, herman
De tweede keer Caribou en ik ben eigenlijk verrast dat deze het beter heeft gedaan dan Can't Do Without You. In mijn ervaring was Can't Do Without You overal een heel populaire single, terwijl Our Love stom genoeg volledig langs me heen gegaan is. Het valt me op dat hij niet heel dansbaar op me overkomt, pas aan het eind komt er wat meer tempo in. Ik heb er zo'n gevoel bij alsof het telkens maar niet wil losbarsten, wat wellicht ook wel de kracht van het nummer is. Ik moet hem eigenlijk nog wat vaker horen, maar Caribou heeft zijn status in de Afrekening dit jaar waargemaakt.
29. Future Islands - Seasons (Waiting on You)
Eerst genoteerd: Vince vega (2 maart)
Nummer 1 van: Silent_shout, Magick1
Top 10 van: Vince vega, Silent_shout, Aroentje, Magick1, DenDimi, Gretz
Dit nummer wist nog de meeste aandacht te krijgen door een opvallende uitvoering bij David Letterman, waarbij de zanger lekker gek ging dansen. Het schijnt het meest bekeken David Letterman-fragment van het afgelopen jaar te zijn. Het nummer zelf is een vrolijk, pakkend synthpopliedje, met als sterke punten de zang, en het baslijntje. Maar hoeveel zou dit zonder David Letterman hebben gedaan?
28. Interpol - All the Rage Back Home
Eerst genoteerd: Silent_shout (15 juli)
Nummer 1 van: ArthurDZ
Top 10 van: ArthurDZ, ranboy, DjFrankie, Sundance, curufin
Na twee tegenvallende albums was Interpol door velen eigenlijk al afgeschreven, maar met hun vijfde worp wisten ze toch weer te verrassen. Hier staat gewoon weer een sterke rockband. Het is dan ook wat minder op sfeer gericht, zoals de eerste twee albums, en meer op sterke rocksongs. Het sterke baswerk valt meteen weer op, ondanks dat het niet de bassist van de eerste albums is, en de bezieling straalt weer van de muziek uit. Ook de singles Anywhere en My Desire (mijn favoriet) deden het prima.
27. The Tea Party - The Black Sea
Eerst genoteerd: DjFrankie (8 oktober)
Nummer 1 van: ranboy, curufin
Top 10 van: ranboy, DjFrankie, curufin
The Tea Party is een Canadese rockband, met hun hoogtijdagen in de jaren '90. Ze gebruiken invloeden van hardrock, bluesrock en progressive rock, en implementeerden ook invloeden van Aziatische muziek. Op hun eerste singles in tien jaar is dat Aziatische wat minder terug te vinden, maar verder zijn ze er weer met een donker rockgeluid en een krachtige zanger. Het had overigens de eer om de nummer 1 van ranboy's tweeduizendste (!!) hitlijst te zijn. Een behoorlijk grote eer toch wel.
26. Röyksopp & Robyn - Monument
Eerst genoteerd: Dance Lover (27 augustus)
Nummer 1 van: Aroentje, Arrie, Gretz
Top 10 van: Arrie, Aroentje, Dance Lover, Silent_shout, Gretz, curufin, jassn, Eigenwijze 30
Röyksopp en Robyn kwamen we al eerder samen in de lijst tegen met het catchy Do It Again, maar Monument is wel andere koek. Een lang uitgerekte, meeslepende en bijzonder sfeervolle ballad. Althans, ballad zorgt wellicht voor verkeerde associaties, maar het is een fijn, rustgevend nummer. Ik noem rustige nummers al snel ballads, bij gebrek aan een beter woord. Mocht het je te langzaam gaan, dan heeft het duo ook nog een vlottere, wat meer electropop-achtige versie gemaakt voor hun nieuwe album.
Naast Monument en Do It Again was Sayit trouwens ook nog een sterke single. Overigens hebben we drie Noorse artiesten in de Eindafrekening, met Sivert Høyem, Todd Terje en Röyksopp. En dan heeft Susanne Sundfør het nog niet eens gehaald.
Edit: ik zie nu dat Susanne Sundfør het wel heeft gehaald. Vier Noorse artiesten dus!
25. Until the Ribbon Breaks (ft. Run the Jewels) - Revolution Indifference
Eerst genoteerd: jassn (3 november)
Nummer 1 van: jassn, Dance Lover
Top 10 van: jassn, Dance Lover, Aroentje, curufin, Silent_shout, kemm, Sundance
Voor beide artiesten de derde keer dat ze langskomen, dus we mogen dit best een droomsamenwerking noemen. Dat kan heel snel tegenvallen, maar dat doet het niet. De heerlijke dromerige sfeer van Until the Ribbon Breaks, in combinatie met de rwps van El-P en Killer Mike, het klopt helemaal. Bovendien geeft de zang er een melancholisch tintje aan, en is het refrein ontzettend fijn. Sterker nog, ik had dit nummer een paar keer eerder gehoord, en genoeg andere dingen van de band, maar dit is de eerste keer dat Until the Ribbon Breaks me écht weet te overtuigen. Dat werd tijd. Binnenkort het debuut van UTRB in mijn hitlijst?
24. GusGus - Airwaves
Eerst genoteerd: Dance Lover (25 september)
Nummer 1 van: Dance Lover, herman, curufin
Top 10 van: Dance Lover, herman, jassn, Aroentje, Sundance, curufin
Ik heb Herman dit warmbloedige dance zien noemen, en dat vind ik een erg mooie omschrijving. Al met de eerste tonen weet je wat hij bedoelt. Dance wordt ook nog weleens verweten dat het zulke kille, emotieloze muziek is, maar die mensen kunnen we doorverwijzen naar GusGus. Overigens dacht ik dat Mammút de enige IJslandse artiest in de Eindafrekening was, maar ik had GusGus even over het hoofd gezien. Ik heb nog niet vooruit gekeken naar de top 20 om het spannend te houden voor mezelf, maar zou Obnoxiously Sexual dan nog hoger staan? Ik dacht dat die het ook wel erg goed had gedaan. Ik heb trouwens het idee dat ook het GusGus-kwartje bij mij begint te vallen. Wat een nummer is dit eigenlijk, en dat moment vanaf 2:14, fantastisch!
23. Meg Myers - Desire
Eerst genoteerd: Vince vega (13 oktober 2013!)
Nummer 1 van: Gretz, curufin
Top 10 van: Vince vega, Sunderland, herman, Gretz, curufin, Poeha
Ik zag iemand zich verbazen over het feit dat Desire zo laag stond, maar zo raar is dat niet. Het nummer is namelijk meer 2013 dan 2014. Het kwam half oktober van vorig jaar al binnen! Sterker nog, de voornaamste reden dat het dit jaar nog zo hoog staat, is omdat het zoveel punten in Poeha's lijstje heeft gescoord, want verder heeft het de meeste punten vorig jaar gescoord. Bij elkaar opgeteld zou het nummer zeker top 19 van één van de beide jaren scoren.
Ik moet trouwens iets corrigeren: ik zei in het stukje over Go dat dit haar debuutsingle was, maar niets is minder waar. Ze heeft in 2012 al meerdere singles uitgebracht, en het oudste dat ik zo tegenkwam was al uit 2011. Hoe dan ook, het is voor ons wel haar doorbraaksingle, en wat voor één. Desire is één brok geilheid. Ja, ze zingt over het verlangen naar seks, en nee, het wordt nergens plat. Wel opwindend, alleen al de manier waarop ze zingt... Als hetero jongeman die Meg bovendien verre van lelijk vindt, laat dit me natuurlijk niet onberoerd.
22. Aphex Twin - Minipops 67 [120.2][Source Field Mix]
Eerst genoteerd: jassn (7 september)
Top 10 van: jassn, Dance Lover, Silent_shout, curufin, Aroentje, Eigenwijze 30, herman, Arrie
We hadden dit jaar prima comebacks. Ik noem een Damien Rice, ik noem een Afghan Whigs, en ook Aphex Twin kwam zomaar weer met een album. Van Aphex Twin kan je alles verwachten, maar het enorm experimentele is er wel af. Wat hij nu heeft gedaan, is eerder zijn eigen stijl perfectioneren, en binnen zijn eigen stijl toch wel een beetje vernieuwen. Want Minipops 67 klinkt aan de ene kant weliswaar vertrouwd, maar aan de andere kant toch ook anders dan zijn eerdere werk, niet rechtstreeks vergelijkbaar. Voor mezelf was het een enorme groeier, uiteindelijk ben ik er enorm enthousiast over. Sterke compositie, prachtig geproduceerd. Het album moet ik nog zien te doorgronden, maar met Minipops 67 heeft Richard D. James me weer te pakken.
Ik heb trouwens nog niet naar de statistieken van de top 20 gekeken, want ik wil het voor mezelf ook spannend houden, maar zou dit het hoogste nummer zonder nummer 1-notering zijn? Bij mij is ie vorige week of twee weken terug, na al een tijdje in mijn chart te hebben gestaan, nog doorgestegen naar de tweede plaats...
21. FKA Twigs - Two Weeks
Eerst genoteerd: jassn (25 juni)
Nummer 1 van: kemm, curufin
Top 10 van: jassn, kemm, curufin, Silent_shout, Arrie, Aroentje
Het wordt zo mogelijk nog sensueler dan Meg Myers! De laatste jaren is er een flinke alternatieve R&B-beweging gaande, ook wel PBR&B genoemd. Aan Usher, Chris Brown en andere kwijlerds is het nog maar vaagjes verwant, en muzikaal gezien is het een stuk experimenteler. Movement is al langsgeweest, maar ook FKA Twigs kan je onder dat genre scharen. En haar muziek heeft een flinke lading seks, het is eigenlijk de muzikale equivalent van seks, het zit door de muziek verweven. Het hele album is fantastisch geproduceerd, en Twigs zit er smachtend, zuchtend en half orgastisch overheen. Opwindender dan dit wordt muziek niet. De lichaamssappen komen nog net niet uit je speakers druipen.
Eerst genoteerd: curufin (23 augustus)
Nummer 1 van: Silent_shout
Top 10 van: curufin, jassn, Silent_shout, Aroentje, Dance Lover, herman
De tweede keer Caribou en ik ben eigenlijk verrast dat deze het beter heeft gedaan dan Can't Do Without You. In mijn ervaring was Can't Do Without You overal een heel populaire single, terwijl Our Love stom genoeg volledig langs me heen gegaan is. Het valt me op dat hij niet heel dansbaar op me overkomt, pas aan het eind komt er wat meer tempo in. Ik heb er zo'n gevoel bij alsof het telkens maar niet wil losbarsten, wat wellicht ook wel de kracht van het nummer is. Ik moet hem eigenlijk nog wat vaker horen, maar Caribou heeft zijn status in de Afrekening dit jaar waargemaakt.
29. Future Islands - Seasons (Waiting on You)
Eerst genoteerd: Vince vega (2 maart)
Nummer 1 van: Silent_shout, Magick1
Top 10 van: Vince vega, Silent_shout, Aroentje, Magick1, DenDimi, Gretz
Dit nummer wist nog de meeste aandacht te krijgen door een opvallende uitvoering bij David Letterman, waarbij de zanger lekker gek ging dansen. Het schijnt het meest bekeken David Letterman-fragment van het afgelopen jaar te zijn. Het nummer zelf is een vrolijk, pakkend synthpopliedje, met als sterke punten de zang, en het baslijntje. Maar hoeveel zou dit zonder David Letterman hebben gedaan?
28. Interpol - All the Rage Back Home
Eerst genoteerd: Silent_shout (15 juli)
Nummer 1 van: ArthurDZ
Top 10 van: ArthurDZ, ranboy, DjFrankie, Sundance, curufin
Na twee tegenvallende albums was Interpol door velen eigenlijk al afgeschreven, maar met hun vijfde worp wisten ze toch weer te verrassen. Hier staat gewoon weer een sterke rockband. Het is dan ook wat minder op sfeer gericht, zoals de eerste twee albums, en meer op sterke rocksongs. Het sterke baswerk valt meteen weer op, ondanks dat het niet de bassist van de eerste albums is, en de bezieling straalt weer van de muziek uit. Ook de singles Anywhere en My Desire (mijn favoriet) deden het prima.
27. The Tea Party - The Black Sea
Eerst genoteerd: DjFrankie (8 oktober)
Nummer 1 van: ranboy, curufin
Top 10 van: ranboy, DjFrankie, curufin
The Tea Party is een Canadese rockband, met hun hoogtijdagen in de jaren '90. Ze gebruiken invloeden van hardrock, bluesrock en progressive rock, en implementeerden ook invloeden van Aziatische muziek. Op hun eerste singles in tien jaar is dat Aziatische wat minder terug te vinden, maar verder zijn ze er weer met een donker rockgeluid en een krachtige zanger. Het had overigens de eer om de nummer 1 van ranboy's tweeduizendste (!!) hitlijst te zijn. Een behoorlijk grote eer toch wel.

26. Röyksopp & Robyn - Monument
Eerst genoteerd: Dance Lover (27 augustus)
Nummer 1 van: Aroentje, Arrie, Gretz
Top 10 van: Arrie, Aroentje, Dance Lover, Silent_shout, Gretz, curufin, jassn, Eigenwijze 30
Röyksopp en Robyn kwamen we al eerder samen in de lijst tegen met het catchy Do It Again, maar Monument is wel andere koek. Een lang uitgerekte, meeslepende en bijzonder sfeervolle ballad. Althans, ballad zorgt wellicht voor verkeerde associaties, maar het is een fijn, rustgevend nummer. Ik noem rustige nummers al snel ballads, bij gebrek aan een beter woord. Mocht het je te langzaam gaan, dan heeft het duo ook nog een vlottere, wat meer electropop-achtige versie gemaakt voor hun nieuwe album.
Naast Monument en Do It Again was Sayit trouwens ook nog een sterke single. Overigens hebben we drie Noorse artiesten in de Eindafrekening, met Sivert Høyem, Todd Terje en Röyksopp. En dan heeft Susanne Sundfør het nog niet eens gehaald.
Edit: ik zie nu dat Susanne Sundfør het wel heeft gehaald. Vier Noorse artiesten dus!
25. Until the Ribbon Breaks (ft. Run the Jewels) - Revolution Indifference
Eerst genoteerd: jassn (3 november)
Nummer 1 van: jassn, Dance Lover
Top 10 van: jassn, Dance Lover, Aroentje, curufin, Silent_shout, kemm, Sundance
Voor beide artiesten de derde keer dat ze langskomen, dus we mogen dit best een droomsamenwerking noemen. Dat kan heel snel tegenvallen, maar dat doet het niet. De heerlijke dromerige sfeer van Until the Ribbon Breaks, in combinatie met de rwps van El-P en Killer Mike, het klopt helemaal. Bovendien geeft de zang er een melancholisch tintje aan, en is het refrein ontzettend fijn. Sterker nog, ik had dit nummer een paar keer eerder gehoord, en genoeg andere dingen van de band, maar dit is de eerste keer dat Until the Ribbon Breaks me écht weet te overtuigen. Dat werd tijd. Binnenkort het debuut van UTRB in mijn hitlijst?
24. GusGus - Airwaves
Eerst genoteerd: Dance Lover (25 september)
Nummer 1 van: Dance Lover, herman, curufin
Top 10 van: Dance Lover, herman, jassn, Aroentje, Sundance, curufin
Ik heb Herman dit warmbloedige dance zien noemen, en dat vind ik een erg mooie omschrijving. Al met de eerste tonen weet je wat hij bedoelt. Dance wordt ook nog weleens verweten dat het zulke kille, emotieloze muziek is, maar die mensen kunnen we doorverwijzen naar GusGus. Overigens dacht ik dat Mammút de enige IJslandse artiest in de Eindafrekening was, maar ik had GusGus even over het hoofd gezien. Ik heb nog niet vooruit gekeken naar de top 20 om het spannend te houden voor mezelf, maar zou Obnoxiously Sexual dan nog hoger staan? Ik dacht dat die het ook wel erg goed had gedaan. Ik heb trouwens het idee dat ook het GusGus-kwartje bij mij begint te vallen. Wat een nummer is dit eigenlijk, en dat moment vanaf 2:14, fantastisch!
23. Meg Myers - Desire
Eerst genoteerd: Vince vega (13 oktober 2013!)
Nummer 1 van: Gretz, curufin
Top 10 van: Vince vega, Sunderland, herman, Gretz, curufin, Poeha
Ik zag iemand zich verbazen over het feit dat Desire zo laag stond, maar zo raar is dat niet. Het nummer is namelijk meer 2013 dan 2014. Het kwam half oktober van vorig jaar al binnen! Sterker nog, de voornaamste reden dat het dit jaar nog zo hoog staat, is omdat het zoveel punten in Poeha's lijstje heeft gescoord, want verder heeft het de meeste punten vorig jaar gescoord. Bij elkaar opgeteld zou het nummer zeker top 19 van één van de beide jaren scoren.
Ik moet trouwens iets corrigeren: ik zei in het stukje over Go dat dit haar debuutsingle was, maar niets is minder waar. Ze heeft in 2012 al meerdere singles uitgebracht, en het oudste dat ik zo tegenkwam was al uit 2011. Hoe dan ook, het is voor ons wel haar doorbraaksingle, en wat voor één. Desire is één brok geilheid. Ja, ze zingt over het verlangen naar seks, en nee, het wordt nergens plat. Wel opwindend, alleen al de manier waarop ze zingt... Als hetero jongeman die Meg bovendien verre van lelijk vindt, laat dit me natuurlijk niet onberoerd.
22. Aphex Twin - Minipops 67 [120.2][Source Field Mix]
Eerst genoteerd: jassn (7 september)
Top 10 van: jassn, Dance Lover, Silent_shout, curufin, Aroentje, Eigenwijze 30, herman, Arrie
We hadden dit jaar prima comebacks. Ik noem een Damien Rice, ik noem een Afghan Whigs, en ook Aphex Twin kwam zomaar weer met een album. Van Aphex Twin kan je alles verwachten, maar het enorm experimentele is er wel af. Wat hij nu heeft gedaan, is eerder zijn eigen stijl perfectioneren, en binnen zijn eigen stijl toch wel een beetje vernieuwen. Want Minipops 67 klinkt aan de ene kant weliswaar vertrouwd, maar aan de andere kant toch ook anders dan zijn eerdere werk, niet rechtstreeks vergelijkbaar. Voor mezelf was het een enorme groeier, uiteindelijk ben ik er enorm enthousiast over. Sterke compositie, prachtig geproduceerd. Het album moet ik nog zien te doorgronden, maar met Minipops 67 heeft Richard D. James me weer te pakken.
Ik heb trouwens nog niet naar de statistieken van de top 20 gekeken, want ik wil het voor mezelf ook spannend houden, maar zou dit het hoogste nummer zonder nummer 1-notering zijn? Bij mij is ie vorige week of twee weken terug, na al een tijdje in mijn chart te hebben gestaan, nog doorgestegen naar de tweede plaats...
21. FKA Twigs - Two Weeks
Eerst genoteerd: jassn (25 juni)
Nummer 1 van: kemm, curufin
Top 10 van: jassn, kemm, curufin, Silent_shout, Arrie, Aroentje
Het wordt zo mogelijk nog sensueler dan Meg Myers! De laatste jaren is er een flinke alternatieve R&B-beweging gaande, ook wel PBR&B genoemd. Aan Usher, Chris Brown en andere kwijlerds is het nog maar vaagjes verwant, en muzikaal gezien is het een stuk experimenteler. Movement is al langsgeweest, maar ook FKA Twigs kan je onder dat genre scharen. En haar muziek heeft een flinke lading seks, het is eigenlijk de muzikale equivalent van seks, het zit door de muziek verweven. Het hele album is fantastisch geproduceerd, en Twigs zit er smachtend, zuchtend en half orgastisch overheen. Opwindender dan dit wordt muziek niet. De lichaamssappen komen nog net niet uit je speakers druipen.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 01:11 uur
Ah, heel van het eerste half jaar in de top 20 inderdaad, en toen heb ik niet meegedaan. Nouja, een gedeelte, maar vrij snel al afgehaakt en in augustus pas weer aangehaakt. Ik hoop het nu eens een jaar lang vol te houden.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 03:04 uur
Hier voor iedereen mijn Top 10 van de afgelopen jaren zo dat jullie een beetje een beeld hebben van mijn hitlijst en wat jullie kunnen verwachten 
2014
1 Family of the Year - Hero
2 Garou - Avancer
3 Placebo - A Million Little Pieces
4 James - Moving On
5 Röyksopp & Robyn - Do It Again
6 Robbie Williams - Go Gentle
7 Style of Eye ft. Soso - Kids
8 Gary Barlow - Let Me Go
9 Kylie Minogue - Crystallize
10 Berget Lewis - Aviator
2013
1 SSION - Luvvbazaar
2 Lemon - We Can't Fly [Solarstone Pure Mix]
3 Drake ft. Majid Jordan - Hold On We're Going Home
4 John Grant - Pale Green Ghosts
5 SX - Graffiti
6 Tom Odell - Another Love
7 Above & Beyond - Black Room Boy [Above & Beyond Club Mix]
8 Tyler James - Single Tear
9 Daan - La Crise
10 Shane Filan - Everything To Me
2012
1 The Sound of Arrows - Wonders
2 Parachute Youth - Can't Get Better Than This
3 Twin Shadow - Five Seconds
4 Beach House - Myth
5 Unheilig - So Wie Du Warst
6 Other Lives - Tamer Animals
7 Maximo Park - Hips And Lips
8 Adam F - When The Rain Is Gone
9 Bat For Lashes - Laura
10 Delta Spirit - California
2011
1 Laidback Luke vs Example - Natural Disaster
2 White Lies - Bigger Than Us
3 Example - Stay Awake
4 Cher Lloyd - Swagger Jagger
5 The Church - Under The Milky Way Tonight
6 Gypsy & The Cat - Jona Vark
7 Christina Perri - Jar Of Hearts
8 Ozark Henry - It's In The Air Tonight
9 Lana Del Rey - Video Games
10 Amaury Vassili - Sognu
2010
1 Unheilig - An Deiner Seite
2 Lady Antebellum - Need You Now
3 Söhne Mannheims - Ich Wollt Nur Deine Stimme Hörn
4 Francoise Hardy - Noir Sur Blanc
5 Kylie Minogue - All The Lovers
6 Pet Shop Boys - The Way It Used to Be
7 Skunk Anansie - Squander
8 Ich & Ich feat. Mohamed Mounir - Yasmine
9 Hera Björk - Je Ne Sais Quoi
10 Miranda Lambert - The House That Built Me
2009
1 Rosenstolz - Gib Mir Sonne
2 Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
3 Empire Of The Sun - We Are The People
4 Oasis - I'm Outta Time
5 Polarkreis 18 - The Colour Of Snow
6 Jack Peñate - Be The One
7 The Killers - The World We Live In
8 Editors - Papillon
9 Virginia Jetzt! - Ich Kann Nicht Wie Die Anderen
10 Darren Styles Feat. Whizzkid - Just Easy
2008
1 Editors - The Racing Rats
2 The Last Shadow Puppets - The Age of Understanding
3 Rooney - Are You Afraid?
4 Bloc Party - Flux
5 Die Ärzte - Lasse Redn
6 Editors - Bones
7 Editors - An End Has A Start
8 Cut Copy - Lights And Music
9 Alphabeat - Fascination
10 Vincent - Miss Blue
2007
1 Mika - Grace Kelly
2 Husky Rescue - Diamonds In The Sky
3 The Killers - Read My Mind
4 Dixie Chicks - Not Ready To Make Nice
5 Get Cape Wear Cape Fly - The Chronicles Of A Bohemian Teenager - part 1
6 My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
7 Madsen - Ein Sturm
8 Union Of Knives - Taste Of Harmony
9 Rihana feat. Jay-Z - Umbrella
10 Melissa Etheridge - I Need To Wake Up
2006
1 David Gray - The One I Love
2 Hope Of The States - Sing It Out
3 Rascal Flatts - What Hurts The Most
4 The All-American Rejects - It Ends Tonight
5 Snow Patrol - Chasing Cars
6 Pet Shop Boys - I'm With Stupid
7 Brad Paisley & Alison Krause - Whiskey Lullabye
8 Madonna - Get Together
9 The Pipettes - Pull Shapes
10 Leann Rimes & Brian McFadden - Everybody's Someone
2005
1 Barbra Streisand - Stranger In A Strange Land
2 Thirteen Senses - The Salt Wound Routine
3 Tony Christie feat. Peter Kay - (Is This The Way To) Amarillo
4 Manic Street Preachers - The Love Of Richard Nixon
5 Phil Collins - In The Air Tonight
6 U2 - Sometimes You Can't Make It On Your Own
7 Good Charlotte - I Just Wanna Live
8 Di-rect - Hungry For Love
9 Anita Dobson - Anyone Can Fall In Love (Eastenders theme)
10 Natasha Bedingfield - I Bruise Easily

2014
1 Family of the Year - Hero
2 Garou - Avancer
3 Placebo - A Million Little Pieces
4 James - Moving On
5 Röyksopp & Robyn - Do It Again
6 Robbie Williams - Go Gentle
7 Style of Eye ft. Soso - Kids
8 Gary Barlow - Let Me Go
9 Kylie Minogue - Crystallize
10 Berget Lewis - Aviator
2013
1 SSION - Luvvbazaar
2 Lemon - We Can't Fly [Solarstone Pure Mix]
3 Drake ft. Majid Jordan - Hold On We're Going Home
4 John Grant - Pale Green Ghosts
5 SX - Graffiti
6 Tom Odell - Another Love
7 Above & Beyond - Black Room Boy [Above & Beyond Club Mix]
8 Tyler James - Single Tear
9 Daan - La Crise
10 Shane Filan - Everything To Me
2012
1 The Sound of Arrows - Wonders
2 Parachute Youth - Can't Get Better Than This
3 Twin Shadow - Five Seconds
4 Beach House - Myth
5 Unheilig - So Wie Du Warst
6 Other Lives - Tamer Animals
7 Maximo Park - Hips And Lips
8 Adam F - When The Rain Is Gone
9 Bat For Lashes - Laura
10 Delta Spirit - California
2011
1 Laidback Luke vs Example - Natural Disaster
2 White Lies - Bigger Than Us
3 Example - Stay Awake
4 Cher Lloyd - Swagger Jagger
5 The Church - Under The Milky Way Tonight
6 Gypsy & The Cat - Jona Vark
7 Christina Perri - Jar Of Hearts
8 Ozark Henry - It's In The Air Tonight
9 Lana Del Rey - Video Games
10 Amaury Vassili - Sognu
2010
1 Unheilig - An Deiner Seite
2 Lady Antebellum - Need You Now
3 Söhne Mannheims - Ich Wollt Nur Deine Stimme Hörn
4 Francoise Hardy - Noir Sur Blanc
5 Kylie Minogue - All The Lovers
6 Pet Shop Boys - The Way It Used to Be
7 Skunk Anansie - Squander
8 Ich & Ich feat. Mohamed Mounir - Yasmine
9 Hera Björk - Je Ne Sais Quoi
10 Miranda Lambert - The House That Built Me
2009
1 Rosenstolz - Gib Mir Sonne
2 Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
3 Empire Of The Sun - We Are The People
4 Oasis - I'm Outta Time
5 Polarkreis 18 - The Colour Of Snow
6 Jack Peñate - Be The One
7 The Killers - The World We Live In
8 Editors - Papillon
9 Virginia Jetzt! - Ich Kann Nicht Wie Die Anderen
10 Darren Styles Feat. Whizzkid - Just Easy
2008
1 Editors - The Racing Rats
2 The Last Shadow Puppets - The Age of Understanding
3 Rooney - Are You Afraid?
4 Bloc Party - Flux
5 Die Ärzte - Lasse Redn
6 Editors - Bones
7 Editors - An End Has A Start
8 Cut Copy - Lights And Music
9 Alphabeat - Fascination
10 Vincent - Miss Blue
2007
1 Mika - Grace Kelly
2 Husky Rescue - Diamonds In The Sky
3 The Killers - Read My Mind
4 Dixie Chicks - Not Ready To Make Nice
5 Get Cape Wear Cape Fly - The Chronicles Of A Bohemian Teenager - part 1
6 My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
7 Madsen - Ein Sturm
8 Union Of Knives - Taste Of Harmony
9 Rihana feat. Jay-Z - Umbrella
10 Melissa Etheridge - I Need To Wake Up
2006
1 David Gray - The One I Love
2 Hope Of The States - Sing It Out
3 Rascal Flatts - What Hurts The Most
4 The All-American Rejects - It Ends Tonight
5 Snow Patrol - Chasing Cars
6 Pet Shop Boys - I'm With Stupid
7 Brad Paisley & Alison Krause - Whiskey Lullabye
8 Madonna - Get Together
9 The Pipettes - Pull Shapes
10 Leann Rimes & Brian McFadden - Everybody's Someone
2005
1 Barbra Streisand - Stranger In A Strange Land
2 Thirteen Senses - The Salt Wound Routine
3 Tony Christie feat. Peter Kay - (Is This The Way To) Amarillo
4 Manic Street Preachers - The Love Of Richard Nixon
5 Phil Collins - In The Air Tonight
6 U2 - Sometimes You Can't Make It On Your Own
7 Good Charlotte - I Just Wanna Live
8 Di-rect - Hungry For Love
9 Anita Dobson - Anyone Can Fall In Love (Eastenders theme)
10 Natasha Bedingfield - I Bruise Easily
0
geplaatst: 1 januari 2015, 03:14 uur
Leuk, Sander! Het is echt een mengelmoesje van van alles en nog wat. Soms ook heel commerciëel maar soms ook weer niet. Wat is trouwens de reden dat In the Air Tonight in 2005 bij jou een hit werd?
Overigens deden Hero, A Million Little Pieces, Moving On en Do It Again het in onze gezamelijke hitlijst ook goed en ik zie in je afgelopen jaren ook wel genoeg overeenkomsten, maar ook weer dingen die hier helemaal niet scoren. Maar die verschillen maken het ook weer leuk.
Overigens deden Hero, A Million Little Pieces, Moving On en Do It Again het in onze gezamelijke hitlijst ook goed en ik zie in je afgelopen jaren ook wel genoeg overeenkomsten, maar ook weer dingen die hier helemaal niet scoren. Maar die verschillen maken het ook weer leuk.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 13:44 uur
Ja ik hou van alles wat rond en voor carnaval zal je ook wel wat carnavals platen kunnen verwachten. 
Phil Collins - In The Air Tonight ..... geen idee meer waarom het een hit bij me werd. Heb soms dat er plots oudere nummers weer goed scoren bij me. Dat is trouwens mijn nr. 2 uit mijn Top 1000 van 2014 editie 1.
Zal hier ook op forum ergens mijn Top 1000 plaatsen

Phil Collins - In The Air Tonight ..... geen idee meer waarom het een hit bij me werd. Heb soms dat er plots oudere nummers weer goed scoren bij me. Dat is trouwens mijn nr. 2 uit mijn Top 1000 van 2014 editie 1.
Zal hier ook op forum ergens mijn Top 1000 plaatsen

0
geplaatst: 2 januari 2015, 23:55 uur
iamsander schreef:
Hier voor iedereen mijn Top 10 van de afgelopen jaren...
Hier voor iedereen mijn Top 10 van de afgelopen jaren...
Er zitten dingen in die totaal mijn ding niet zijn, maar ook fantastische nummers van oa James, Röyksopp, Parachute Youth, John Grant, SX, Twin Shadow, Bat For Lashes, White Lies,...
Welkom bij de mumeafrekening alleszins!
Een op zijn minst bijzondere eerste top-15, maar ik vermoed dat het vooral aan de periode van het jaar ligt dat er relatief veel oudere nummers instaan?

Ik ben alleszins benieuwd naar uw muzieksmaak gedurende de rest van het jaar.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 03:11 uur
Ja er zitten deze week nog relatief veel oudere (kerstnummers) in dat is vaker in en rond december.
Rond januari/februari komen er ook wel carnavals nummers voorbij en verder ben ik van veel markten thuis. Alleen denk ik iets mainstreamer dan de meeste hier als ik het zo zie in de diverse lijstjes. Verwacht niet veel nummers van me in de Afrekening hier.
Je al het vanzelf merken. Soms heb ik ook opeens weer een bui van meer dance en dan weer een andere bui.
SInds deze week (week 1) heb ik naast de Top 20 ook een Tipparade. Afgelopen jaar was het meer een music advice playlist.
Samenstelling van me lijst is ook iets veranderd meer op gevoel. Me lijst maak ik zo veel mogelijk op maandag/dinsdag dus rond die tijd zal je wekelijks me lijst kunnen verwachten met sinds deze week ook voor eerst te beluisteren via spotify.
Ik zal hier zeker lang blijven. Titan is volgens mij al zowat 10 jaar hier heb ik het idee. Hij draagt ook wel eens tips bij me aan. Ook een wekelijkse schijf al bepaal ik altijd zelf of die in me lijst komt of niet.
Rond januari/februari komen er ook wel carnavals nummers voorbij en verder ben ik van veel markten thuis. Alleen denk ik iets mainstreamer dan de meeste hier als ik het zo zie in de diverse lijstjes. Verwacht niet veel nummers van me in de Afrekening hier.

Je al het vanzelf merken. Soms heb ik ook opeens weer een bui van meer dance en dan weer een andere bui.
SInds deze week (week 1) heb ik naast de Top 20 ook een Tipparade. Afgelopen jaar was het meer een music advice playlist.
Samenstelling van me lijst is ook iets veranderd meer op gevoel. Me lijst maak ik zo veel mogelijk op maandag/dinsdag dus rond die tijd zal je wekelijks me lijst kunnen verwachten met sinds deze week ook voor eerst te beluisteren via spotify.
Ik zal hier zeker lang blijven. Titan is volgens mij al zowat 10 jaar hier heb ik het idee. Hij draagt ook wel eens tips bij me aan. Ook een wekelijkse schijf al bepaal ik altijd zelf of die in me lijst komt of niet.

* denotes required fields.