MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeAfrekening

zoeken in:
Ik zit hier nu al meer dan een jaar en ik dacht eraan om ook eens iets terug te doen voor deze site. Daarom dit topic al moet ik wel zeggen dat het idee oorspronkelijk van Herman is. Al had ik er wel al eens aan gedacht.

In België zijn er verschillende radio’s waar er lijsten gestemd worden onder andere de afrekening op studio Brussel. Nu is er een topic hier op musicmeter waar ze alle nieuwkomers in die lijst becijferen en wat van commentaar voorzien en daar kwam Herman met deze opmerking af.

herman schreef:
Toch wel opvallend dat de Belgische luisteraars voor meer dan de helft 'eigen product' de lijst in stemmen. En ook wel jammer dat er geen Nederlandse tegenhanger is. We zouden eigenlijk een wekelijkse MuMe Top 30 moeten beginnen,waarbij iedereen wekelijks een lijstje instuurt.

Nu doe ik dit al op een ander forum waar wij met niet zoveel mensen zijn daar sturen we elk een top 10 door om toch tot een deftige top 30 te komen. Daar vind ik de top 30 al veel beter dan die van studio Brussel maar ik denk dat we hier nog beter en een veel gevarieerdere lijst kunnen samen stellen. Dus vond ik het wel een goed idee om het hier ook eens te proberen.

Aangezien we hier met veel meer mensen zijn had ik gedacht dat het hier wel voldoende zou zijn om elk een top 10 door te sturen. (als dit niet werkt kunnen we nog altijd over stappen naar meer )

Met een beetje opzoekwerk kun je wel te weten komen wat de singles zijn van het moment.
Hier een handige site: http://www.ultratop.be/nl/releases.asp (wel van België)

Ik ga me niet hele dagen bezig houden met het feit of een lied een single is of niet ik vertrouw op jullie opzoekingswerk en moest er iemand fout zijn dan hoop ik erop dat iemand hem/haar terecht wijst.

Regels
- Het moet een single zijn
- Liefst de recentste singles maar als je eens wat achter komt met een lied kan dit geen kwaad
- Zet een top 10 hier op het forum (niet via privébericht)
- Stemming loopt iedere week tot zondagavond: 21 uur

Liefst zo stemmen:

1. Artiest – nummer
2. Artiest – nummer
3. Artiest – nummer
4. Artiest – nummer
5. Artiest - nummer

Ik ga proberen iedere zondagavond de top 30 te plaatsen en er een tekstje bij te plaatsen.

Hier trouwens de laatste afrekening van studio Brussel: De Afrekening - 5 mei 2012 | Studio Brussel - stubru.be

Ik heb even goed gezocht en dit is mijn top 5 (het zijn allemaal singles):

1. A$AP Rocky - Goldie
2. Killer Mike ft T.I., Bun B & Trouble - Big Beast
3. David Banner ft Snoop Dogg, Nipsey Hussle, Rass Kass & The Game - Californication
4. Kendrick Lamar ft Dr. Dre - The Recipe
5. Curren$y ft Wale - What It Look Like

Lastig omdat ik totaal niet met singles bekend ben maar wel een leuk idee.
Mijn poging (ik neem aan dat je komende week een redelijk ongewijzigde top 5 kunt insturen?):

1. Rufus Wainwright - Out of the Game
2. King Charles - Lady Percy
3. Bishi - Albion Voice
4. Engelbert Humperdinck - Love Will Set You Free
5. Here We Go Magic - Make Up Your Mind

Ik ga er even over nadenken.

aERodynamIC schreef:

ik neem aan dat je komende week een redelijk ongewijzigde top 5 kunt insturen?
ja hoor

1. Absynthe Minded - Space
2. Alabama Shakes - Hold on
3. Arctic Monkeys - R U Mine
4. Cloud Nothings - No Future/ No Past
5. Disappears - Replicate

de singles van Cloud Nothings zijn: Stay Useless (nieuwste single) en No Future/ No Past

gewijzigd

Oeh, leuk! Hier ga ik aan meedoen .

Misschien is het een goed idee om ergens een overzicht te hebben van nieuwe singles aangeraden door MuMe-gebruikers. Bijvoorbeeld in een ander topic, of een bestand dat iedereen kan wijzigen. Zo krijgen we een handig overzichtje, wat ook gebruikt kan worden snel nieuwe singles te ontdekken.

Leuk idee, benieuwd waar het toe zal leiden...

1. Sonnymoon - Just Before Dawn
2. Santigold - Disparate Youth
3. Jai Paul - Jasmine
4. Usher - Climax
5. Sene - The Feel Reel

Leuk topic! Hier ga ik zeker aan proberen meedoen. Uitdagend wordt het wel, want ik volg de hedendaagse singlereleases eigenlijk helemaal niet meer. Hopelijk is er genoeg consensus en toch ook voldoende variatie, dan wordt het een geweldige lijst en topic

Ik heb werkelijk geen idee of een nummer een single is of niet, zijn daar fatsoenlijke lijsten van? (die van de ultratop is bijvoorbeeld handig maar ondanks de omvang toch beperkt)

Deze zijn het iig wel, al kom ik er met moeite aan:
1. Santigold - Disparate Youth
2. Metric - Youth Without Youth
3. Jessie Ware - Running
4. Andrew Bird - Dans Caribe
5. Absynthe Minded - Space

vrouwen

Weet overigens niet of ik dit topic blijf volgen, er zijn naar mijn mening al genoeg games, al is dit er wel gelijk een van de betere.

Is die regel van singles eigenlijk wel zo strikt noodzakelijk? Kunnen we ons niet gewoon aan nieuwe releases houden? Blijkbaar heeft niemand enig idee wat nu nieuwe singles zijn en volgens mij maakt het verder voor de lijst niet zo veel uit toch?
Ik besef wel dat je behoorlijk wat deelnemers moet hebben voor dit topic wil het echt een beetje boeiend gaan worden want nu al zie je allemaal verschillende nominaties waardoor het moeilijk samenstellen gaat worden (en ja dan weet ik ook dat het loslaten van singles dat alleen maar erger zou maken).

Ik denk dat aero wel een beetje gelijk heeft dat dit wellicht nog niet meteen de beste vorm is, maar je kan ook even kijken hoe het loopt. Ik vind de single-criterium ook hopeloos gedateerd en het houdt een hoop mooie ontdekkingen tegen, al onderscheidt het zich daardoor wel van de andere 2 2012-topics, en maakt het de kans wat groter dat er daadwerkelijk een top30 uit kan rollen.

Verder denk ik dat je door de grote verscheidenheid ook beter een F1-telling (10-8-6-5-4) dan 5-4-3-2-1 telling aan kan houden.

ja, die regel is wel nodig denk ik of we krijgen zoals je zelf al aangaf nog een gevarieerder lijstje.

en over die singlereleases: ik denk dat je na een tijdje wel gaat weten wat de singles zijn.Logisch dat het moeilijk is voor mensen om singles te kiezen in het begin als ze het nog niet volgen maar na een tijdje gaat dit gemakkelijker worden. In het begin gaat dit hier waarschijnlijk ook heel gevarieerd zijn maar na een tijdje gaat er toch wat meer mensen dezelfde liedjes in hun top plaatsen.

Al denk ik wel dat we misschien het aantal liedjes gaan omhoog moeten doen maar ik ga eerst zien wat we hebben zondag.

Voila, na een uurtje zoeken is dit mijn eerste top 5. Nummers 4 en 5 zijn al meteen leuke ontdekkingen!

1. Leonard Cohen- The Darkness
2. The Shins- Simple Song
3. Django Django- Default
4. Metric - Youth Without Youth
5. Rufus Wainwright - Out of the Game

Aangezien ik sowieso al wekelijks een top 20 maak gebaseerd op singles (sinds 1975), moet dit weinig moeite kosten.
Ik ben voor het single-criterium, maar zie ook dat het lastig is na te gaan of iets echt een single is (laat staan om anderen te gaan controleren). Zo zet ik mijn feitelijke nummer 1, Rabbit hole van The Temper Trap, er niet in omdat het achteraf toch niet de single is geworden van het nieuwe album (het was alleen een eerste promoclip).

1. Django Django - Default
2. A Place to Bury Strangers - So Far Away
3. The Jezabels - Trycolour
4. Of Monsters and Men - Little Talks
5. Silversun Pickups - Bloody Mary (Nerve Endings)

Leuk initiatief!

Erg leuk topic. Ik ben blij dat jassn de handschoen heeft opgepakt.

Wat mij betreft mag het trouwens ook een top 10 per persoon zijn, wellicht is er dan ook meer overlap in de nummers die door iedereen genoemd worden. Het is voor mij niet zo'n probleem om aan 10 leuke singles te komen, maar wellicht is dat voor anderen wel zo? De eerste keer dat je zo'n lijstje maakt is het lastigst, omdat je dan even wat uitzoekwerk moet doen, daarna is het gewoon een kwestie van (een beetje) bijhouden. Ik kom nu in ieder geval ruimte tekort.

En net als ranboy ben ik ook voor het single-criterium, maar als er anders wordt besloten kan ik daar ook wel mee leven. Een release-overzicht zou wel leuk zijn. Ik heb daar wel een ideetje voor om dat via MuMe te doen, zal eens kijken of ik daar later vandaag werk van kan maken.

Herman's Single KO, week 19
1. Sam Sparro - Happiness (The Magician Remix)
2. Lana del Rey - Blue Jeans
3. The Me in you - Plastik
4. Das Pop - Thunder & Lightning
5. Santigold - Disparate Youth

Een top 10 zou ik ook geen probleem vinden (ik zie nu al tracks bij anderen die ik ook leuk vind en weet sowieso nog wel 5 tracks te vinden). Misschien dan inderdaad wat meer overlap.

Een top 10 maken lijkt me goed te doen. Hopelijk duiken Leonard Cohen en The Shins dan in meer lijstjes op

Mijn goede vriend Holleeder wil ook graag meedoen aan dit topic.

Vind iedereen dat goed? anders stuur ik privéberichten rond naar degenen die al een top 5 hier gezet hebben of ze er geen top 10 van kunnen maken. zodat het deze week ook al een deftige lijst is.

en anders vanaf volgende week een top 10.

Ik wel hoor, kan er zo 5 aanvullen.

Wanneer is de deadline?

Zie startpost, zondagavond: 21 uur

Ik zal eens kijken of ik aan de 10 kom. Ik was er sowieso 1 vergeten, dus dat zijn er nog 4.

Oh, ik had duidelijk m'n bril niet op.

Zelf vind ik 5 nummers leuker. Gewoon wat reclame maken voor dit topic door middel van PM jassn.

Wat verder aangevuld (o.a. met wat hier al stond)

1. Santigold - Disparate Youth
2. Metric - Youth Without Youth
3. Jessie Ware - Running
4. Niki & The Dove - Tomorrow
5. Kendrick Lamar ft. Dr. Dre - The Recipe
6. Queens - Theesatisfaction
7. David Banner ft Snoop Dogg, Nipsey Hussle, Rass Kass & The Game - Californication
8. Andrew Bird - Dans Caribe
9. Lana del Rey - Blue Jeans
10. Django Django - Default

Nee joh. Kikkers hebben daar geen verstand van. Een top 10 is echter.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.