Muziek / Muziekgames / De Prehistorische Top 400 - 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2013, 00:34 uur
remcodulac schreef:
De engelse wiki geeft wel degelijk 1963 aan.
Onweerwolf weet dan altijd een afbeelding van een platenlabel als bewijs op te voeren. De engelse wiki geeft wel degelijk 1963 aan.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2013, 00:57 uur
http://puu.sh/5P2DX.jpg

De Nederlandse Wikipedia is overigens notoir onbetrouwbaar. In dit geval komt dat waarschijnlijk omdat het album waar het nummer opstaat wel pas in 1964 is uitgebracht.

De Nederlandse Wikipedia is overigens notoir onbetrouwbaar. In dit geval komt dat waarschijnlijk omdat het album waar het nummer opstaat wel pas in 1964 is uitgebracht.
0
geplaatst: 17 december 2013, 10:44 uur
We hebben nu 12 inzendingen:
wibro, 50tracks, dynamo d, Edgar18, Justus18, remcodulac,
Dwejkk_, Kees-Jan, Reijersen, kemm, Orbilin, ArthurDZ.
Het verschil tussen de nummer 1 en 2 bedraagt 11 punten, waarmee de zaak beslist lijkt.
Tussen nummer 2 en 3 zit een verschil van 7 punten.
Nummer 15 en 16 verschillen 9 punten, dus ook dat lijkt beslist.
In het middenveld is nog veel mogelijk.
Nr. 1 is door twee mensen bovenaan gezet en door drie op 2 met als laagste notering 13.
Nr. 2 is door drie mensen bovenaan gezet en door een op 2 met als laagste notering 15.
Nr. 16 is door vier mensen onderaan gezet en door twee op 15 met als hoogste notering 1.
Nr. 15 is door twee mensen onderaan gezet en door drie op 15 met als hoogste notering 1.
Dwejkk_, Kees-Jan, Reijersen, kemm, Orbilin, ArthurDZ.
Het verschil tussen de nummer 1 en 2 bedraagt 11 punten, waarmee de zaak beslist lijkt.
Tussen nummer 2 en 3 zit een verschil van 7 punten.
Nummer 15 en 16 verschillen 9 punten, dus ook dat lijkt beslist.
In het middenveld is nog veel mogelijk.
Nr. 1 is door twee mensen bovenaan gezet en door drie op 2 met als laagste notering 13.
Nr. 2 is door drie mensen bovenaan gezet en door een op 2 met als laagste notering 15.
Nr. 16 is door vier mensen onderaan gezet en door twee op 15 met als hoogste notering 1.
Nr. 15 is door twee mensen onderaan gezet en door drie op 15 met als hoogste notering 1.
0
geplaatst: 17 december 2013, 11:16 uur
Er ontbreken dus nog een paar vaste stemmers: thelion, Arrie, Sokra en Laxus11.
Misschien nog een pm naar hen sturen?
Misschien nog een pm naar hen sturen?
0
geplaatst: 18 december 2013, 11:04 uur
Met 15 lijstjes geteld is er aan de kop en staart weinig veranderd t.o.v. de stand na 12 lijstjes.
Nummer 1 heeft zijn voorsprong met 2 punten vergroot, de afstand tussen nummer 2 en 3 is gelijk gebleven.
Nummer 16 heeft zijn achterstand op 15 met 4 punten zien toenemen, de voormalige nummer 14. De afstand tussen 15 en 14 is 1 punt.
N.B. De deadline is morgen, donderdag 19 december, om 21:00 uur.
Nummer 1 heeft zijn voorsprong met 2 punten vergroot, de afstand tussen nummer 2 en 3 is gelijk gebleven.
Nummer 16 heeft zijn achterstand op 15 met 4 punten zien toenemen, de voormalige nummer 14. De afstand tussen 15 en 14 is 1 punt.
N.B. De deadline is morgen, donderdag 19 december, om 21:00 uur.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 december 2013, 20:04 uur
Ik hoop dat mijn lijstje ook is meegenomen? Ik heb geen bevestiging gehad.
0
geplaatst: 18 december 2013, 21:08 uur
Onweerwolf schreef:
Ik hoop dat mijn lijstje ook is meegenomen? Ik heb geen bevestiging gehad.
spotify:track:5YbgcwHjQhdT1BYQ4rxWlD Ik hoop dat mijn lijstje ook is meegenomen? Ik heb geen bevestiging gehad.

0
geplaatst: 19 december 2013, 12:18 uur
We hebben nu 18 inzendingen:
Dwejkk_, Kees-Jan, Reijersen, kemm, Orbilin, ArthurDZ,
laxus11, Onweerwolf, jeroentjuh, sokra, thelion, Choconas.
Nr 3 en 4 zijn van plaats verwisseld, en 14 en 15 zijn weer teruggewisseld.
De afstand tussen 1 en 2 is 15 punten.
De afstand tussen 15 en 16 is 4 punten.
Nr. 1 is door vier mensen bovenaan gezet.
De plaat met de hoogste love-hate-score is door drie mensen bovenaan gezet en door één persoon op 2, door één persoon onderaan en door vier mensen op 15.
Er is nog ruim 8 uur te gaan tot de deadline.
Dwejkk_, Kees-Jan, Reijersen, kemm, Orbilin, ArthurDZ,
laxus11, Onweerwolf, jeroentjuh, sokra, thelion, Choconas.
Nr 3 en 4 zijn van plaats verwisseld, en 14 en 15 zijn weer teruggewisseld.
De afstand tussen 1 en 2 is 15 punten.
De afstand tussen 15 en 16 is 4 punten.
Nr. 1 is door vier mensen bovenaan gezet.
De plaat met de hoogste love-hate-score is door drie mensen bovenaan gezet en door één persoon op 2, door één persoon onderaan en door vier mensen op 15.
Er is nog ruim 8 uur te gaan tot de deadline.
0
geplaatst: 19 december 2013, 21:00 uur
Shit ik dacht dat de deadline morgen pas was. Kan ik nog een lijstje insturen? 

0
geplaatst: 19 december 2013, 21:01 uur
De stembus is gesloten. Sorry herman.
De laatste stemmer was Arrie.
De laatste stemmer was Arrie.
0
geplaatst: 19 december 2013, 21:02 uur
Jammer, was net aan het luisteren en al halverwege. Maar goed, de muziek wordt er niet minder om.
0
geplaatst: 19 december 2013, 21:06 uur
Ik zou nu de startladder bekendmaken, maar laat dat achterwege, omdat de overeenstemming met de einduitslag te groot is.
De uitslag wordt iets vervroegd, omdat ik nog een avondprogramma heb. De
nummer 1
wordt om 17:00 uur bekend gemaakt.
De uitslag wordt iets vervroegd, omdat ik nog een avondprogramma heb. De
nummer 1
wordt om 17:00 uur bekend gemaakt.
0
geplaatst: 19 december 2013, 21:16 uur
Ik ga zometeen op een 24-uurs reisje naar Parijs (vertrek vannacht om 02.00 uur en kom in de nacht van vrijdag op zaterdag weer terug). Ik ga nu nog een paar uurtjes slapen, dus ik ga helaas de presentatie van de einduitslag missen. Maar ik lees het dan allemaal zaterdag.
Veel plezier met de bekendmaking van de top16 en ik ga duimen dat mijn favorieten ook hoog eindigen in de einduitslag
Veel plezier met de bekendmaking van de top16 en ik ga duimen dat mijn favorieten ook hoog eindigen in de einduitslag

0
geplaatst: 20 december 2013, 00:05 uur
Ik ben alvast erg benieuwd naar de uitslag! Het is een mooie finalelijst geworden, met een aantal van mijn favorieten. Wat mij betreft hadden Billie Holiday en Nina Simone ook uitstekend in de finale gepast, maar soit.
0
geplaatst: 20 december 2013, 02:33 uur
Ik kan het ook pas zaterdag volgen
Kunnen we met het bekend maken van de einduitslag niet wachten tot mijn vriendje terug is?
Kunnen we met het bekend maken van de einduitslag niet wachten tot mijn vriendje terug is?
0
geplaatst: 20 december 2013, 08:53 uur
Justus18 schreef:
Ik kan het ook pas zaterdag volgen
Als we tot zaterdag of zondag uitstellen komen we in het vaarwater van de Top 2000:Ik kan het ook pas zaterdag volgen
Vrijdagavond vanaf ongeveer 22.00u: Bekendmaking van de nummers 25 t/m 32.
Zaterdagmiddag / vroege avond: Bekendmaking van de nummers 17 t/m 24.
Zondagmiddag / namiddag: Bekendmaking van de nummers 11 t/m 16.
Uitstellen tot maandag is voor mij geen optie. Het begint over een uur.
0
geplaatst: 20 december 2013, 09:59 uur
http://i.imgur.com/33VpUwu.jpg
In de jaren 50 heeft deze zanger veel titelsongs van westerns opgenomen, zoals voor High Noon, Gunfight at OK Corral en Bullwhip. Deze track is de tune van een zeer populaire tv-serie, en is één van de bekendste televisietunes aller tijden. Country & Western.
http://i.imgur.com/WMtfTXK.jpg
Titel: Rawhide
Door: Frankie Laine
Jaar: 1958
Bron: remcodulac
Score: 124 punten
Love/hate: 4,79
Kamp Blauw: #15
Kamp Rood: #2
Grootste fans: Justus18 (1), dynamo d (3), Kees-Jan (4)
In de jaren 50 heeft deze zanger veel titelsongs van westerns opgenomen, zoals voor High Noon, Gunfight at OK Corral en Bullwhip. Deze track is de tune van een zeer populaire tv-serie, en is één van de bekendste televisietunes aller tijden. Country & Western.
http://i.imgur.com/WMtfTXK.jpg
Titel: Rawhide
Door: Frankie Laine
Jaar: 1958
Score: 124 punten
Love/hate: 4,79
Kamp Blauw: #15
Kamp Rood: #2
Grootste fans: Justus18 (1), dynamo d (3), Kees-Jan (4)
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:16 uur
Kampen: Waar komen ze vandaan en wie zitter er in?
De twee tracks met de hoogste love/hate-score vormen de ankers van de kampen. Het ene kamp heeft de ene track beduidend hoger geplaatst dan de andere. Bij het andere kamp is het precies omgekeerd.
Kamp Blauw bestaat uit:
* sokra (15 = max)
* Dwejkk_ (13)
* Orbilin (12)
* Choconas (12)
* remcodulac (7)
* wibro (7)
Kamp Rood bestaat uit:
* 50tracks (14)
* Kees-Jan (11)
* Justus18 (11)
* laxus11 (10)
* dynamo d (5)
De overige stemmers hebben geen prominente voorkeur voor de ene of de andere track:
* Edgar18
* Reijersen
* kemm
* ArthurDZ
* Onweerwolf
* jeroentjuh
* thelion
* Arrie
De twee tracks met de hoogste love/hate-score vormen de ankers van de kampen. Het ene kamp heeft de ene track beduidend hoger geplaatst dan de andere. Bij het andere kamp is het precies omgekeerd.
Kamp Blauw bestaat uit:
* sokra (15 = max)
* Dwejkk_ (13)
* Orbilin (12)
* Choconas (12)
* remcodulac (7)
* wibro (7)
Kamp Rood bestaat uit:
* 50tracks (14)
* Kees-Jan (11)
* Justus18 (11)
* laxus11 (10)
* dynamo d (5)
De overige stemmers hebben geen prominente voorkeur voor de ene of de andere track:
* Edgar18
* Reijersen
* kemm
* ArthurDZ
* Onweerwolf
* jeroentjuh
* thelion
* Arrie
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:17 uur
Die stond bij mij op 15, ik vond het niet zo'n speciaal nummer eigenlijk.
Maar goed, we zijn begonnen! De presentatie ziet er alvast erg mooi uit.
Maar goed, we zijn begonnen! De presentatie ziet er alvast erg mooi uit.
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:30 uur
http://i.imgur.com/FdkK8qG.jpg
Deze track heeft niets te maken met de vrijwel gelijknamige compositie van Mozart, maar met wat een Turkse straatmuzikant tegen de componist zei: "Dit ritme is voor ons wat de blues voor jullie is". Het bestaat uit 4 maten van 9 tellen: 2-2-2-3, 2-2-2-3, 2-2-2-3, 3-3-3. In de Top 2000 staat de A-kant van de single - Take Five - op 722. Jazz.
http://i.imgur.com/LvmF0MR.jpg
Titel: Blue Rondo à la Turk
Door: Dave Brubeck Quartet
Jaar: 1959
Score: 124 punten (wint van #16 op startladder)
Love/hate: 4,74
Kamp Blauw: #4
Kamp Rood: #16
Grootste fans: remcodulac (1), Orbilin (2)
Deze track heeft niets te maken met de vrijwel gelijknamige compositie van Mozart, maar met wat een Turkse straatmuzikant tegen de componist zei: "Dit ritme is voor ons wat de blues voor jullie is". Het bestaat uit 4 maten van 9 tellen: 2-2-2-3, 2-2-2-3, 2-2-2-3, 3-3-3. In de Top 2000 staat de A-kant van de single - Take Five - op 722. Jazz.
http://i.imgur.com/LvmF0MR.jpg
Titel: Blue Rondo à la Turk
Door: Dave Brubeck Quartet
Jaar: 1959
Score: 124 punten (wint van #16 op startladder)
Love/hate: 4,74
Kamp Blauw: #4
Kamp Rood: #16
Grootste fans: remcodulac (1), Orbilin (2)
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:33 uur
En dat is mijn nummer 16, hahaha. Ik vond dit echt geen speciaal nummer, gewoon het ene na het andere jazzcliché. Toen waarschijnlijk leuker dan nu.
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:34 uur
Take Five had van mij de finale wel mogen halen, dan was hij zeker in de top 10 geëindigd
Stond bij mij op plaats 14, niet slecht maar de andere nummers waren beter
Stond bij mij op plaats 14, niet slecht maar de andere nummers waren beter
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:36 uur
laxus11 schreef:
Take Five had van mij de finale wel mogen halen, dan was hij zeker in de top 10 geëindigd
Die had ik over het hoofd gezien, hij wordt komend jaar opgenomen in de startlijst, net als alle andere oude tracks in de Top 2000 die we nog missen.Take Five had van mij de finale wel mogen halen, dan was hij zeker in de top 10 geëindigd
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:38 uur
Een van de weinige Jazz nummers waar ik iets mee heb gewoon vergeten 
Kan toch niet Orbilin

Kan toch niet Orbilin

0
geplaatst: 20 december 2013, 10:55 uur
Hele mooie presentatie Orbilin, ik ben ook erg benieuwd hoe de lijst verder zal gaan. Tot nu toe staan mijn nummer 16 en 15 op de plekken... 16 en 15 

* denotes required fields.