Muziek / Muziekgames / De Prehistorische Top 400 - 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2013, 09:28 uur
De volgende 8 tracks strijden om de laatste vier plaatsen in de Finale:
19 Sam Cooke - Chain Gang +5
14 Peggy Lee - Fever +2
10 Big Mama Thornton - Hound Dog +3
8 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
8 Frankie Laine - Rawhide +4
6 Duke Ellington - Caravan
6 Sidney Bechet - Petite fleur +1
4 Miles Davis - Flamenco Sketches
Deadline: zaterdag 14-dec 21:00 uur
19 Sam Cooke - Chain Gang +5
14 Peggy Lee - Fever +2
10 Big Mama Thornton - Hound Dog +3
8 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
8 Frankie Laine - Rawhide +4
6 Duke Ellington - Caravan
6 Sidney Bechet - Petite fleur +1
4 Miles Davis - Flamenco Sketches
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:38 uur
20 Sam Cooke - Chain Gang +1
17 Peggy Lee - Fever +3
11 Duke Ellington - Caravan +5
10 Big Mama Thornton - Hound Dog
10 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) +2
8 Frankie Laine - Rawhide
8 Miles Davis - Flamenco Sketches +4
6 Sidney Bechet - Petite fleur
20 Sam Cooke - Chain Gang +1
17 Peggy Lee - Fever +3
11 Duke Ellington - Caravan +5
10 Big Mama Thornton - Hound Dog
10 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) +2
8 Frankie Laine - Rawhide
8 Miles Davis - Flamenco Sketches +4
6 Sidney Bechet - Petite fleur
0
geplaatst: 14 december 2013, 14:02 uur
20 Sam Cooke - Chain Gang
17 Peggy Lee - Fever
12 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) +2
12 Frankie Laine - Rawhide +4
11 Big Mama Thornton - Hound Dog +1
11 Duke Ellington - Caravan
11 Miles Davis - Flamenco Sketches +3
11 Sidney Bechet - Petite fleur +5
17 Peggy Lee - Fever
12 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) +2
12 Frankie Laine - Rawhide +4
11 Big Mama Thornton - Hound Dog +1
11 Duke Ellington - Caravan
11 Miles Davis - Flamenco Sketches +3
11 Sidney Bechet - Petite fleur +5
0
geplaatst: 14 december 2013, 17:02 uur
19 Peggy Lee - Fever 2
16 Sidney Bechet - Petite fleur 5
15 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) 3
15 Duke Ellington - Caravan 4
13 Miles Davis - Flamenco Sketches 2
12 Frankie Laine - Rawhide
12 Big Mama Thornton - Hound Dog 1
19 Peggy Lee - Fever 2
16 Sidney Bechet - Petite fleur 5
15 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) 3
15 Duke Ellington - Caravan 4
13 Miles Davis - Flamenco Sketches 2
12 Frankie Laine - Rawhide
12 Big Mama Thornton - Hound Dog 1
0
geplaatst: 14 december 2013, 17:28 uur
22 Peggy Lee - Fever +3
21 Sam Cooke - Chain Gang +1
17 Duke Ellington - Caravan +2
17 Frankie Laine - Rawhide +5
16 Sidney Bechet - Petite fleur
16 Big Mama Thornton - Hound Dog +4
15 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
13 Miles Davis - Flamenco Sketches
22 Peggy Lee - Fever +3
21 Sam Cooke - Chain Gang +1
17 Duke Ellington - Caravan +2
17 Frankie Laine - Rawhide +5
16 Big Mama Thornton - Hound Dog +4
15 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
13 Miles Davis - Flamenco Sketches
0
geplaatst: 14 december 2013, 20:49 uur
25 Sam Cooke - Chain Gang +4
22 Frankie Laine - Rawhide +5
22 Peggy Lee - Fever
18 Big Mama Thornton - Hound Dog +2
17 Duke Ellington - Caravan
16 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) 1
16 Miles Davis - Flamenco Sketches 3
25 Sam Cooke - Chain Gang +4
22 Frankie Laine - Rawhide +5
22 Peggy Lee - Fever
18 Big Mama Thornton - Hound Dog +2
16 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?) 1
16 Miles Davis - Flamenco Sketches 3
0
geplaatst: 14 december 2013, 21:02 uur
Klaar!
De aanpassing van sokra zal niets uitmaken. Ook al zou er een punt van Hound Dog af gaan, dan nog gaat het door op grond van de verzamelde ladderscores. Daarmee is nu ook mijn #1 (Caravan) blijven steken, in het zicht van de Finale, voor mijn #2 (Flamenco Sketches).
Maar dan denk ik maar weer: I got rhythm, I got music, I got my love, who could ask for anything more?
De aanpassing van sokra zal niets uitmaken. Ook al zou er een punt van Hound Dog af gaan, dan nog gaat het door op grond van de verzamelde ladderscores. Daarmee is nu ook mijn #1 (Caravan) blijven steken, in het zicht van de Finale, voor mijn #2 (Flamenco Sketches).

Maar dan denk ik maar weer: I got rhythm, I got music, I got my love, who could ask for anything more?

0
geplaatst: 14 december 2013, 21:12 uur
Op 10 januari gaf Orbilin (ondergetekende) de aftrap voor de Prehistorische Top 400 door een startlijst van 600 tracks te publiceren, uitgesplitst over 5 'decennia', het eerste startend in 1913, en het laatste eindigend in 1962, daarmee de voorlaatste 50 jaar overspannend. De startlijst was ontleend aan hit- en best-of-lijsten uit de USA, Brazilië, Engeland, Frankrijk en Nederland, aangevuld met wat te boek stond als de beste vertolkingen/vertolkers van zoveel mogelijk verschillende populaire muziekstromingen van over de hele wereld, alsmede een aantal toevallige vondsten op YouTube. Deze lijst is aangevuld tot 800 middels nominaties van Masimo, wibro, dazzler, Bertus, herman, Kees-Jan, sokra, dynamo d, remcodulac (2x), Justus18, MDV, L_T_B en Orbilin.
Alle werelddelen waren vertegenwoordigd, met wel een forse ondervertegenwoordiging van Oceanië (Hawaii), Afrika (Egypte) en Azië (India, China), een redelijke vertegenwoordiging van Latijns-Amerika (samba, tango, bossa nova, salsa, mariachi), goede vertegenwoordiging van Europa (traditioneel, vaudeville, music hall, revue, cabaret, chanson, fado, canto napolitano, europese tango, klezmer, zigeunermuziek, liederen van film- en theaterdiva’s, pop), en een sterke vertegenwoordiging van Noord-Amerika (ragtime, charleston, blues, dixieland, jungle style, swing, be-bob, cool jazz, free jazz, crooning, doo-wop, country & western, soul, rock&roll).
Sinds 24 januari hebben gedurende 324 ladderdagen met name Kees-Jan, Justus18, sokra, remcodulac en Orbilin, maar ook geregeld Arrie en wibro geluisterd, gewikt en gewogen, om eerst in vijf voorrondes uit elk decennium 75% van de tracks te selecteren voor de hoofdronde, hiervan 400 tracks te selecteren voor de eindlijst en daarna deze te rangschikken. In de laatste fase werden de gelederen versterkt door 50tracks, laxus11 (ook eerder actief) en thelion.
Van de 400 plaatsen zijn er nu inmiddels 384 toegewezen en resteren 16 finalisten die in een geheime stemming om de eerste plaats gaan strijden. De formule is bekend: Stuur in een PM aan Orbilin de 16 tracks in een door jou te kiezen volgorde. Zet de beste bovenaan en de zwakste onderaan. De hoogste verdient hiermee 16 punten, de tweede 15 enzovoort, tot 1 punt voor de laagstgeplaatste. De punten van alle ingeleverde lijstjes worden bij elkaar geteld, samen met één speciaal lijstje: de startladder, een rangschikking naar de ladderpercentages die elke track in de voorgaande ronden heeft behaald, waarbij ronde 1 eenmaal telt, ronde 3 tweemaal, ronde 4 driemaal, ronde 5 viermaal en ronde 6 vijfmaal.
De Finalisten:
Big Mama Thornton - Hound Dog
Dave Brubeck Quartet - Blue Rondo à la Turk
Del Shannon - Runaway
Dinah Washington - Mad About the Boy
Etta James - At Last
Frankie Laine - Rawhide
Jacques Brel - Ne me quitte pas
Kyu Sakamoto - Ue o muite arukou
Lotte Lenya - Alabama-Song
Miles Davis - So What
Peggy Lee - Fever
Ray Charles - What'd I Say
Ray Charles - Hit the Road Jack
Sam Cooke - Chain Gang
The Flamingos - I Only Have Eyes for You
The Isley Brothers - Shout
Lever je lijstje in vóór a.s. donderdag 19 december om 21:00 uur. Dan wordt de startladder bekend gemaakt, en gedurende vrijdag 20 december volgt de uitslag, met de nummer 1 om 21:00 uur. Daarna kunnen we onze volle aandacht richten op de uitslag van de MusicMeter Top 2000, die later die avond begint!
Alle werelddelen waren vertegenwoordigd, met wel een forse ondervertegenwoordiging van Oceanië (Hawaii), Afrika (Egypte) en Azië (India, China), een redelijke vertegenwoordiging van Latijns-Amerika (samba, tango, bossa nova, salsa, mariachi), goede vertegenwoordiging van Europa (traditioneel, vaudeville, music hall, revue, cabaret, chanson, fado, canto napolitano, europese tango, klezmer, zigeunermuziek, liederen van film- en theaterdiva’s, pop), en een sterke vertegenwoordiging van Noord-Amerika (ragtime, charleston, blues, dixieland, jungle style, swing, be-bob, cool jazz, free jazz, crooning, doo-wop, country & western, soul, rock&roll).
Sinds 24 januari hebben gedurende 324 ladderdagen met name Kees-Jan, Justus18, sokra, remcodulac en Orbilin, maar ook geregeld Arrie en wibro geluisterd, gewikt en gewogen, om eerst in vijf voorrondes uit elk decennium 75% van de tracks te selecteren voor de hoofdronde, hiervan 400 tracks te selecteren voor de eindlijst en daarna deze te rangschikken. In de laatste fase werden de gelederen versterkt door 50tracks, laxus11 (ook eerder actief) en thelion.
Van de 400 plaatsen zijn er nu inmiddels 384 toegewezen en resteren 16 finalisten die in een geheime stemming om de eerste plaats gaan strijden. De formule is bekend: Stuur in een PM aan Orbilin de 16 tracks in een door jou te kiezen volgorde. Zet de beste bovenaan en de zwakste onderaan. De hoogste verdient hiermee 16 punten, de tweede 15 enzovoort, tot 1 punt voor de laagstgeplaatste. De punten van alle ingeleverde lijstjes worden bij elkaar geteld, samen met één speciaal lijstje: de startladder, een rangschikking naar de ladderpercentages die elke track in de voorgaande ronden heeft behaald, waarbij ronde 1 eenmaal telt, ronde 3 tweemaal, ronde 4 driemaal, ronde 5 viermaal en ronde 6 vijfmaal.
De Finalisten:
Big Mama Thornton - Hound Dog
Dave Brubeck Quartet - Blue Rondo à la Turk
Del Shannon - Runaway
Dinah Washington - Mad About the Boy
Etta James - At Last
Frankie Laine - Rawhide
Jacques Brel - Ne me quitte pas
Kyu Sakamoto - Ue o muite arukou
Lotte Lenya - Alabama-Song
Miles Davis - So What
Peggy Lee - Fever
Ray Charles - What'd I Say
Ray Charles - Hit the Road Jack
Sam Cooke - Chain Gang
The Flamingos - I Only Have Eyes for You
The Isley Brothers - Shout
Lever je lijstje in vóór a.s. donderdag 19 december om 21:00 uur. Dan wordt de startladder bekend gemaakt, en gedurende vrijdag 20 december volgt de uitslag, met de nummer 1 om 21:00 uur. Daarna kunnen we onze volle aandacht richten op de uitslag van de MusicMeter Top 2000, die later die avond begint!
0
geplaatst: 15 december 2013, 07:20 uur
25 Sam Cooke - Chain Gang
22 Frankie Laine - Rawhide
21 Peggy Lee - Fever -2 +1
17 Big Mama Thornton - Hound Dog -1
16 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
16 Miles Davis - Flamenco Sketches
Sorry voor verlate correctie, was hele dag tot laat weg
25 Sam Cooke - Chain Gang
22 Frankie Laine - Rawhide
21 Peggy Lee - Fever -2 +1
17 Big Mama Thornton - Hound Dog -1
16 Billie Holiday - Lover Man (Oh, Where Can You Be?)
16 Miles Davis - Flamenco Sketches
Sorry voor verlate correctie, was hele dag tot laat weg
0
geplaatst: 15 december 2013, 11:25 uur
Om 22:00 waren de eerste twee lijstjes binnen. 
En natuurlijk waren ze het behoorlijk oneens.

En natuurlijk waren ze het behoorlijk oneens.

0
geplaatst: 15 december 2013, 13:26 uur
Ik ben zo vrij geweest een Spotify-playlist te maken van de finale:
Een uur muziek bij elkaar, maar wat voor muziek! Ik ga zeker luisteren en insturen. Aan het begin van het jaar heb ik ook nog even meegestemd, maar uiteindelijk kreeg ik het niet gecombineerd met andere (muzikale bezigheden). Maar komend jaar hoop ik zeker weer van de partij te zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke lijst!
Een uur muziek bij elkaar, maar wat voor muziek! Ik ga zeker luisteren en insturen. Aan het begin van het jaar heb ik ook nog even meegestemd, maar uiteindelijk kreeg ik het niet gecombineerd met andere (muzikale bezigheden). Maar komend jaar hoop ik zeker weer van de partij te zijn.
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke lijst!
0
geplaatst: 15 december 2013, 20:00 uur
herman schreef:
Ik ben zo vrij geweest een Spotify-playlist te maken van de finale
Thanx, herman!Ik ben zo vrij geweest een Spotify-playlist te maken van de finale
De teller staat op 5 lijstjes. Ik bekijk ze nog even niet, want ik moet zelf nog stemmen.
0
geplaatst: 15 december 2013, 21:04 uur
Orbilin, misschien nog een berichtje plaatsen bij de MM-ladder dat we hier ook de finale bereikt hebben?
Ik ben mijn top 16 nog in de juiste volgorde aan het zetten. Er staan drie nummers in die ikzelf ook in mijn eigen top16 zou kunnen zetten. Dat gaat mijn top3 worden. Maar ook van de andere 13 nummers kan ik allemaal begrijpen dat ze de finale bereikt hebben (al is het niet allemaal mijn smaak). Het is alleen jammer dat er twee keer Ray Charles in staat. Dat is teveel van het goede. Blijkbaar valt de muziek van Ray goed in beide kampen
Daarvoor in de plaats had ikzelf graag een 'echt' ouderwets Rock 'n Roll nummer in de finale gezien, het liefst Johnny B. Goode van Chuck Berry, maar Jailhouse Rock van Elvis had ik ook graag in de finale gehad (Runaway is een heerlijk Rock-nummer, maar past toch net niet in het klassieke R&R plaatje).
Maar goed, 'het andere kamp' mist denk ik Duke Ellington en Billie Holiday in de finale. Grote namen, die in de finale niet misstaan hadden.
Overall ben ik in ieder geval meer tevreden met deze finalelijst dan de top32 van de MM-ladder die ik met 3x Smiths en 3x Radiohead veel te eenzijdig vind (komt natuurlijk ook omdat ik de muziek van The Smits en het meeste van Radiohead niets aan vind). Je zou misschien kunnen zeggen dat ook onze lijst erg eenzijdig is, omdat het bijna alleen maar Noord-Amerikaanse en Europese muziek bevat. Tja, ik ben bang dat dat altijd het geval zal zijn op een Nederlands muziekforum.
Hopelijk dat er wat meer stemmers aan de finale willen meedoen dan er hebben meegedaan aan de voorrondes en dat zij de weg naar deze ladder voor het volgend jaar dan gevonden hebben! (er komt toch wel weer een volgende editie, Orbilin?
)
Ik ben mijn top 16 nog in de juiste volgorde aan het zetten. Er staan drie nummers in die ikzelf ook in mijn eigen top16 zou kunnen zetten. Dat gaat mijn top3 worden. Maar ook van de andere 13 nummers kan ik allemaal begrijpen dat ze de finale bereikt hebben (al is het niet allemaal mijn smaak). Het is alleen jammer dat er twee keer Ray Charles in staat. Dat is teveel van het goede. Blijkbaar valt de muziek van Ray goed in beide kampen

Daarvoor in de plaats had ikzelf graag een 'echt' ouderwets Rock 'n Roll nummer in de finale gezien, het liefst Johnny B. Goode van Chuck Berry, maar Jailhouse Rock van Elvis had ik ook graag in de finale gehad (Runaway is een heerlijk Rock-nummer, maar past toch net niet in het klassieke R&R plaatje).
Maar goed, 'het andere kamp' mist denk ik Duke Ellington en Billie Holiday in de finale. Grote namen, die in de finale niet misstaan hadden.
Overall ben ik in ieder geval meer tevreden met deze finalelijst dan de top32 van de MM-ladder die ik met 3x Smiths en 3x Radiohead veel te eenzijdig vind (komt natuurlijk ook omdat ik de muziek van The Smits en het meeste van Radiohead niets aan vind). Je zou misschien kunnen zeggen dat ook onze lijst erg eenzijdig is, omdat het bijna alleen maar Noord-Amerikaanse en Europese muziek bevat. Tja, ik ben bang dat dat altijd het geval zal zijn op een Nederlands muziekforum.
Hopelijk dat er wat meer stemmers aan de finale willen meedoen dan er hebben meegedaan aan de voorrondes en dat zij de weg naar deze ladder voor het volgend jaar dan gevonden hebben! (er komt toch wel weer een volgende editie, Orbilin?
)
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2013, 21:12 uur
Kees-Jan schreef:
Orbilin, misschien nog een berichtje plaatsen bij de MM-ladder dat we hier ook de finale bereikt hebben?
Dat is natuurlijk geen enkel probleem.

0
geplaatst: 15 december 2013, 23:06 uur
Kees-Jan schreef:
)
Goed verwoord, Kees-Jan. Inderdaad zijn de grote namen, de favorieten van jou of mij grotendeels afgerangeerd in de laatste ronde, en is het middenveld overgebleven. Meer stemmers in deze fase gaat dit fenomeen versterken, maar dat heb ik graag over voor een grotere deelname volgend jaar.Orbilin, misschien nog een berichtje plaatsen bij de MM-ladder dat we hier ook de finale bereikt hebben?

) Ook resteren er slechts 3 niet-Amerikaanse tracks, maar dat lijkt mij legitiem. Het is niet mijn of jouw gedroomde finale, en het werd steeds duidelijker dat het dat ook niet zou worden, er was geen onbetwist leidend kamp, en maar goed ook. Al met al was het een heerlijk jaar, en ik doe het graag nog een keer over.
[aanvulling:]Inderdaad mis ik Duke Ellington en Billie Holiday in de finale. Ook in de Top 2000 heeft Billie ten onrechte bijna 700 plaatsen en een notering moeten inleveren dit jaar. Daarnaast had ik hier graag ook gezien:
* T-Bone Walker
* Yusef Lateef
* Django Rheinhardt
* João Gilberto
* Benny Goodman
* Lena Horne
* Ella Fitzgerald
* Dizzie Gillespie
en de twee 'klassiekers':
* George Gershwin
* Claude Debussy
Maar er resteren er ook voor mij nog drie die ik in mijn eigen top 16 zou zetten.
0
geplaatst: 16 december 2013, 17:26 uur
Kees-Jan schreef:
Overall ben ik in ieder geval meer tevreden met deze finalelijst dan de top32 van de MM-ladder die ik met 3x Smiths en 3x Radiohead veel te eenzijdig vind (komt natuurlijk ook omdat ik de muziek van The Smits en het meeste van Radiohead niets aan vind).
Overall ben ik in ieder geval meer tevreden met deze finalelijst dan de top32 van de MM-ladder die ik met 3x Smiths en 3x Radiohead veel te eenzijdig vind (komt natuurlijk ook omdat ik de muziek van The Smits en het meeste van Radiohead niets aan vind).
Eerlijkheidshalve moet je vergelijken met de top32. Naast 2 keer Ray Charles, is er ook 2 keer Miles Davis en 3 keer Billie Holiday.
0
geplaatst: 16 december 2013, 22:27 uur
Justus18 schreef:
Eerlijkheidshalve moet je vergelijken met de top32. Naast 2 keer Ray Charles, is er ook 2 keer Miles Davis en 3 keer Billie Holiday.
Ja, als we die zweverige zwijmelmuziek erbij tellen wordt deze top-32 misschien wel net zo saai als de MuMe-2000 top-32, voor Kees-Jan (quote)

0
geplaatst: 16 december 2013, 23:48 uur
Ik durf toch wel te stellen dat we hier in de prehistorische top5 op zeker 5 verschillende artiesten gaan krijgen (en waarschijnlijk ook 5 verschillende stijlen), terwijl in de MuMe-2000 daar op bijna net zo zeker 2x Radiohead en 2x Smiths gaan eindigen (+ the Cure). Te eenzijdig voor woorden wat mij betreft.
Maar goed, ik vind het ook jammer dat er 2x Miles en 3x Billie zo hoog in de prehistorische lijst staan. En niet omdat het niet mijn muziek is, maar omdat ik vind dat een algemene toplijst uit zo'n lange periode uit 32 verschillende artiesten hoort te bestaan. Er is gewoon teveel verschillende goede muziek gemaakt dat geen enkele artiest meer dan 1 plek in de finale (MM ladder) / halve finale (prehistorische ladder) verdient.
Maar ik ga daar niet mijn stemmen op aanpassen hoor! Als ik 16x Elvis in de finale kan krijgen dan ga ik daar voor!
(hoewel... liever 1x Chuck en 15x Elvis
)
Maar goed, ik vind het ook jammer dat er 2x Miles en 3x Billie zo hoog in de prehistorische lijst staan. En niet omdat het niet mijn muziek is, maar omdat ik vind dat een algemene toplijst uit zo'n lange periode uit 32 verschillende artiesten hoort te bestaan. Er is gewoon teveel verschillende goede muziek gemaakt dat geen enkele artiest meer dan 1 plek in de finale (MM ladder) / halve finale (prehistorische ladder) verdient.
Maar ik ga daar niet mijn stemmen op aanpassen hoor! Als ik 16x Elvis in de finale kan krijgen dan ga ik daar voor!
(hoewel... liever 1x Chuck en 15x Elvis
)
0
geplaatst: 17 december 2013, 00:01 uur
Zo, mijn lijstje is verstuurd. Volgend jaar ga ik proberen iets meer mee te spelen, want een finalelijst zonder Elvis Presley, Duane Eddy (staat Rebel Rouser überhaupt wel in de lijst?) en Louie Louie van The Kingsmen, dat kan toch wel niet 

0
geplaatst: 17 december 2013, 00:04 uur
De teller staat op 11 lijstjes (ehh, 12, ArthurDZ, nog niet verwerkt).
De top 5 is inmiddels redelijk stabiel, maar de nr 1 en 2 hebben zojuist van plaats gewisseld, dus het blijft spannend (voor mij meer dan julie, want alles gebeurt achter het gordijn). Onderaan rommelt het meer.
De track met de hoogste love-hate-score staat op 10, gevolgd door die op 15 en 13.
De track met de laagste love-hate-score staat op 7.
De top 5 is inmiddels redelijk stabiel, maar de nr 1 en 2 hebben zojuist van plaats gewisseld, dus het blijft spannend (voor mij meer dan julie, want alles gebeurt achter het gordijn). Onderaan rommelt het meer.
De track met de hoogste love-hate-score staat op 10, gevolgd door die op 15 en 13.
De track met de laagste love-hate-score staat op 7.
0
geplaatst: 17 december 2013, 00:06 uur
ArthurDZ schreef:
Zo, mijn lijstje is verstuurd. Volgend jaar ga ik proberen iets meer mee te spelen, want een finalelijst zonder Elvis Presley, Duane Eddy (staat Rebel Rouser überhaupt wel in de lijst?) en Louie Louie van The Kingsmen, dat kan toch wel niet
We hebben iemand die dringend wil nomineren, want er ontbreekt van alles. Grijp je kans, begin januari! Zo, mijn lijstje is verstuurd. Volgend jaar ga ik proberen iets meer mee te spelen, want een finalelijst zonder Elvis Presley, Duane Eddy (staat Rebel Rouser überhaupt wel in de lijst?) en Louie Louie van The Kingsmen, dat kan toch wel niet

Tja, LL is van 1964, die was nog te jong, en komend jaar ook nog, 1963 mag dan voor het eerst meedoen, dus dat wordt nog even geduld hebben...
RR van 1958 is wel nominabel.
0
geplaatst: 17 december 2013, 00:12 uur
Louie Louie komt uit 1963, dus die mag wel al meedoen volgend jaar!
Hoeveel nummers mogen er genomineerd worden per persoon? Ik zit na een minuut of vijf zoeken al aan zeven zekere kandidaten namelijk
Hoeveel nummers mogen er genomineerd worden per persoon? Ik zit na een minuut of vijf zoeken al aan zeven zekere kandidaten namelijk

0
geplaatst: 17 december 2013, 00:15 uur
remcodulac schreef:
Oei, dat belooft niet veel goeds voor volgend jaar.
Tactisch, we spelen eerst Groep 3, 1, 4 en 2. Tegen de tijd dat we bij Groep 5 zijn is men ons al weer vergeten Oei, dat belooft niet veel goeds voor volgend jaar.

0
geplaatst: 17 december 2013, 00:21 uur
ArthurDZ schreef:
Louie Louie komt uit 1963, dus die mag wel al meedoen volgend jaar!
Nou, dan zal Wikipedia het wel weer verkeerd hebben.Louie Louie komt uit 1963, dus die mag wel al meedoen volgend jaar!
Ik moet nog uitzoeken hoeveel er genomineerd kan worden, en met limieten per Groep. Verwacht iets van 0 voor Groep 1, 2 voor Groep 2, 4 voor Groep 3, 6 voor Groep 4 en 8 voor Groep 5. Maar dit is natte vingerwerk, volledig onder voorbehoud.
* denotes required fields.