MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1971

zoeken in:

Cured
ook best...

FINALE

t/m 10: 2 verschil

(afbeelding)
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV

vs

(afbeelding)

Cured
1-0

1-1

Toevallig ook nog eens m'n persoonlijke favoriet van 1971

1-2

Als kant B van Led Zeppelin net zo goed was als kant A, dan had ik voor Led Zeppelin gekozen.

Zephyr
2-2

4-2, top 10 vs. 4,5*

4-3

Mijn nrs. 3 en 1 van 1971.

6-3

5* vs. 4*

Allebei 4,5 *, maar omdat Led Zeppelin met 5 andere albums ook 4,5 * scoort kies ik voor de band die mij al op mijn 16e een onherstelbare tinnitus bezorgde met Stairway to Heaven.

9-4

M'n nummer 1 van 1971 verliest van m'n nummer 8. Hoewel ik het had verwacht ben ik toch wat teleurgesteld.

Cured
Ja, de juiste winnaar in deze finale; heeft meer vuurwerk..

En de winnaar van de Knock-out: 1971 is.

(afbeelding)
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV

Toch wel enigszins een verrassing. Ik had mijn kaarten op The Doors gezet. Niettemin kan ik er vrede mee hebben. Kant 1 van het album van LZ vind ik ijzersterk. Kant 2 aanzienlijk minder.

Marvin Gaye een mooie tweede. Niet zo verrassend eigenlijk.

Wel duidelijk dat de jaren zeventig beter aanslaan dan de jaren vanaf 2000. Deze knock-out duurde slechts 2 maanden, die van 2009 maar liefst een half jaar. Verder wil ik iedereen bedanken voor het meespelen. Wanneer ik met 1970 verder ga, weet ik nog niet.

Cured
Jammer. Misschien wel om het aanlokkerlijker te maken zou je een startlijst kunnen maken met 64 albums , om het onbekendere werk er direkt uit te filteren, maar het is jouw keus. Bedankt Wibro. Er zijn hier best wel veel 2e helft jaren 60 liefhebbers (+ 1970)

Ah, 1970. Dat zal dan wel Led Zep III worden vrees ik

Bedankt Wibro!!

Cured
GrafGantz schreef:
Ah, 1970. Dat zal dan wel Led Zep III worden vrees ik
Da's een goeie keus , GG. In 1969 dan LZ II.

Cured schreef:
Jammer. Misschien wel om het aanlokkerlijker te maken zou je een startlijst kunnen maken met 64 albums , om het onbekendere werk er direkt uit te filteren, maar het is jouw keus.

Is niet nodig. Bij de loting wordt hier rekening mee gehouden.
In de eerste ronde selecteer ik op het aantal stemmen. Dat betekent dat albums met een zeer hoog aantal stemmen in de 1e ronde elkaar niet kunnen treffen.
In de tweede ronde selecteer ik op het gemiddelde. Dat betekent o.a. dat albums met een zeer hoog gemiddelde niet tegen elkaar uit kunnen komen..
In het kort samengevat betekent dat dus dat albums met een hoog aantal stemmen én een hoog gemiddelde elkaar in de eerste twee rondes zo wie zo elkaar niet kunnen treffen, tenzij een van de albums in de eerste ronde door een album met een laag aantal stemmen wordt uitgeschakeld. Het album van Serge Gainsbourg b.v. De finalisten van deze Knock-out hadden in de eerste twee rondes dus nooit tegen elkaar uit kunnen komen. En dat is maar goed ook. Het zou het spel niet ten goede zijn gekomen, omdat wij in de eerste twee rondes niet verder gaan tot 4 resp. 5.

Cured
Ok, netjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:12 uur

geplaatst: vandaag om 21:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.