Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2015, 15:31 uur
laxus11 schreef:
Vind ik van hun minste nummers, heb er niet veel mee.
Dat hoor ik jou té vaak zeggen, lex ! Vind ik van hun minste nummers, heb er niet veel mee.
.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 15:41 uur
1. So. Central Rain (I'm Sorry)
2. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
3. Finest Worksong
4. Fall on Me
5. Disturbance at the Heron House
6. World Leader Pretend
7. What's the Frequency, Kenneth?
8. Begin the Begin
9. Radio Free Europe
10. Everybody Hurts
11. The Sidewinder Sleeps Tonite
12. The One I Love
13. Orange Crush
14. Driver 8
15. Imitation of Life
2. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
3. Finest Worksong
4. Fall on Me
5. Disturbance at the Heron House
6. World Leader Pretend
7. What's the Frequency, Kenneth?
8. Begin the Begin
9. Radio Free Europe
10. Everybody Hurts
11. The Sidewinder Sleeps Tonite
12. The One I Love
13. Orange Crush
14. Driver 8
15. Imitation of Life
0
geplaatst: 20 maart 2015, 17:02 uur
De lastigste klus van de week? Maak een R.E.M. top15! Band die al > 30 jaar in je systeem zit. Die je met 2 ex-en kon delen, die je tot '89 compleet had op vinyl (en vervolgens wegdeed). Hele bijzondere band die - nu bij herbeluistering deze week, een groot voordeel van zo'n topic, me deed beseffen dat hun muziek de soundtrack is geweest voor veel gebeurtenissen. Muziek waar ik ook wel eens naar heb verwezen in een presentatie (It's the End of the World as We Know It, Man on the Moon, Imitation of Life)
Belangrijk voor mij:
* Het verhaal van Stipe: zijn integere authenticiteit, symboliek en mystiek;
* Het gitaarspel van Buck - Rickenbacker, 6- en 12-snarig (ook DanElectro trouwens)
* De fraaie bruggetjes en soms tegendraadse veranderingen in hun songs
* Live performance - al heb ik hen, door omstandigheden slechts tweemaal gezien; Tivoli helaas moeten missen
Deze 15 zijn het geworden, al is dat een relatief gegeven
01. Leave*
02. E-Bow the Letter
03. Country Feedback*
04. Drive
05. Disturbance at the Heron House
06. Man on the Moon
07. Imitation of Life
08. Electrolite*
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. World Leader Pretend*
11. Orange Crush
12. Talk About The Passion*
13. The Sidewinder Sleeps Tonite*
14. Cuyahoga*
15. The One I Love
Belangrijk voor mij:
* Het verhaal van Stipe: zijn integere authenticiteit, symboliek en mystiek;
* Het gitaarspel van Buck - Rickenbacker, 6- en 12-snarig (ook DanElectro trouwens)
* De fraaie bruggetjes en soms tegendraadse veranderingen in hun songs
* Live performance - al heb ik hen, door omstandigheden slechts tweemaal gezien; Tivoli helaas moeten missen
Deze 15 zijn het geworden, al is dat een relatief gegeven
01. Leave*
02. E-Bow the Letter
03. Country Feedback*
04. Drive
05. Disturbance at the Heron House
06. Man on the Moon
07. Imitation of Life
08. Electrolite*
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. World Leader Pretend*
11. Orange Crush
12. Talk About The Passion*
13. The Sidewinder Sleeps Tonite*
14. Cuyahoga*
15. The One I Love
0
Telamon
geplaatst: 20 maart 2015, 17:32 uur
mooi gezegd, mjuman. Wat mij betreft mogen de achtergrondkoortjes van Mills er als vijfde punt aan worden toegevoegd.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2015, 18:24 uur
ja, erg goed nummer ; ik heb 'm in mijn snelheid wat te laag gezet eigenlijk , maar wat mij betreft ook top 5 materiaal.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 18:26 uur
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2015, 18:30 uur
Ja terecht. Ik heb lange tijd niet R.E.M. links laten liggen/ half gevolgd en in één week tijd weer het hele ouevre aandachtig doorspitten was te kort voor mij.....
0
geplaatst: 20 maart 2015, 19:57 uur
Ahhh, R.E.M., een behoorlijke constante in mijn leven. Van hun vanzelfsprekende aanwezigheid op de radio tijdens mijn cruciale coming of age jaren, die samenvielen met het miljoenensucces van de band, tot aan mijn twenties waarin ik de oudere platen leerde kennen en de muziek van de band (en in het bijzonder de persoonlijkheid van Michael Stipe) me pas echt greep. Misschien zijn er wel twee of drie bands die ik nog beter vind, maar geen enkele andere band voel ik zo persoonlijk als R.E.M. denk ik.
Ik merk de laatste jaren wel dat ik na een vrij lijvige toplijst, en een paar recensies bij de albums, er een beetje over ben uitgeschreven, dus ik zal het hier laten bij een lijstje. Hierbij zijn de bovenste negen á tien nummers eigenlijk al inwisselbaar (en dan ontbreken sommige topfavorieten nog). Misschien dat de toppositie van 'Losing My Religion' dan weer wordt ingegeven door een vermoeden -wellicht wat paranoïde- dat andere mensen die nummer juist lager zetten dan het verdient omdat het zo'n radiocliché is. Hopelijk kan ik hiermee deze tijdloze, hartverscheurende single toch nog wat vaart meegeven in de wedstrijd.
1. Losing My Religion
2. Leave*
3. Disturbance at the Heron House*
4. E-Bow the Letter
5. Imitation of Life
6. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
7. Find the River*
8. Driver 8
9. Country Feedback*
10. So. Central Rain (I'm Sorry)
11. Radio Free Europe
12. Fall on Me
13. World Leader Pretend*
14. Swan Swan H
15. Finest Worksong*
Ik merk de laatste jaren wel dat ik na een vrij lijvige toplijst, en een paar recensies bij de albums, er een beetje over ben uitgeschreven, dus ik zal het hier laten bij een lijstje. Hierbij zijn de bovenste negen á tien nummers eigenlijk al inwisselbaar (en dan ontbreken sommige topfavorieten nog). Misschien dat de toppositie van 'Losing My Religion' dan weer wordt ingegeven door een vermoeden -wellicht wat paranoïde- dat andere mensen die nummer juist lager zetten dan het verdient omdat het zo'n radiocliché is. Hopelijk kan ik hiermee deze tijdloze, hartverscheurende single toch nog wat vaart meegeven in de wedstrijd.
1. Losing My Religion
2. Leave*
3. Disturbance at the Heron House*
4. E-Bow the Letter
5. Imitation of Life
6. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
7. Find the River*
8. Driver 8
9. Country Feedback*
10. So. Central Rain (I'm Sorry)
11. Radio Free Europe
12. Fall on Me
13. World Leader Pretend*
14. Swan Swan H
15. Finest Worksong*
0
geplaatst: 20 maart 2015, 20:55 uur
1. Finest Worksong
2. Losing My Religion
3. Fall on Me
4. Leave
5. The One I Love
6. It’s The End Of The World as We Know It (And I Feel Fine)
7. Country Feedback
8. Drive
9. Walk Unafraid
10. Electrolite
11. Cuyahoga
12. World Leader Pretend
13. Find The River
14. Orange Crush
15. (Don’t Go Back To) Rockville
2. Losing My Religion
3. Fall on Me
4. Leave
5. The One I Love
7. Country Feedback
8. Drive
9. Walk Unafraid
10. Electrolite
11. Cuyahoga
12. World Leader Pretend
13. Find The River
14. Orange Crush
15. (Don’t Go Back To) Rockville
0
geplaatst: 21 maart 2015, 09:28 uur
Ai Renoir, van waar haal jij Walk Unafraid? Die doet helemaal niet meer mee!
0
geplaatst: 21 maart 2015, 09:31 uur
0
geplaatst: 21 maart 2015, 09:36 uur
Dank, ArthurDZ!
Dan komt een favoriet van jou toch nog mijn top 15 binnen. Ik plak alles hieronder.
1. Finest Worksong
2. Losing My Religion
3. Fall on Me
4. Leave
5. The One I Love
7. Country Feedback
8. Drive
9. Electrolite
10. Cuyahoga
11. World Leader Pretend
12. Find The River
13. Orange Crush
14. (Don’t Go Back To) Rockville
15. What’s The Frequency, Kenneth?
Dan komt een favoriet van jou toch nog mijn top 15 binnen. Ik plak alles hieronder.
1. Finest Worksong
2. Losing My Religion
3. Fall on Me
4. Leave
5. The One I Love
7. Country Feedback
8. Drive
9. Electrolite
10. Cuyahoga
11. World Leader Pretend
12. Find The River
13. Orange Crush
14. (Don’t Go Back To) Rockville
15. What’s The Frequency, Kenneth?
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:19 uur
Greatest Hits of R.E.M.: finale!
Plaats - titel - aantal punten - aantal keren genoemd
21. Begin The Begin* (97) (13)
22. Imitation Of Life (95) (15)
23. Driver 8 (90) (13) en de nummer 1 van herman
24. Swan Swan H* (82) (14)
25. Disturbance At The Heron House* (70) (12)
26. Cuyahoga* (68) (12)
27. Electrolite* (67) (10)
28. Talk About The Passion* (62) (15)
29. (Don’t Go Back To) Rockville* (61) (10)
30. Stand* (51) (9)
Geen enkel nummer van dit onderste tiental haalt de honderd punten. Niet dat ze niet veel genoemd zijn, maar het ontbrak hen vaak aan hoge scores. Herman is de pineut, zijn nummer 1 haalt slechts de 23ste plaats. En met Imitation Of Life hebben we meteen het enige deelnemende nummer uit deze eeuw ook meteen gehad.
Plaats - titel - aantal punten - aantal keren genoemd
21. Begin The Begin* (97) (13)
22. Imitation Of Life (95) (15)
23. Driver 8 (90) (13) en de nummer 1 van herman
24. Swan Swan H* (82) (14)
25. Disturbance At The Heron House* (70) (12)
26. Cuyahoga* (68) (12)
27. Electrolite* (67) (10)
28. Talk About The Passion* (62) (15)
29. (Don’t Go Back To) Rockville* (61) (10)
30. Stand* (51) (9)
Geen enkel nummer van dit onderste tiental haalt de honderd punten. Niet dat ze niet veel genoemd zijn, maar het ontbrak hen vaak aan hoge scores. Herman is de pineut, zijn nummer 1 haalt slechts de 23ste plaats. En met Imitation Of Life hebben we meteen het enige deelnemende nummer uit deze eeuw ook meteen gehad.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:24 uur
20. What’s The Frequency, Kenneth? (97) (17) en de nummer 1 van laxus11
Kenneth werd meer genoemd dan Begin The Begin, vandaar dat ie nog net de top 20 wist te halen. Mooi nummer van Monster, al is dat album wel mijn minst favoriete album van de heren. Was ook het enige nummer van die plaat in de finale.
Deze editie werden opnieuw heel wat mooie teksten gedropt trouwens! Hulde!
Kenneth werd meer genoemd dan Begin The Begin, vandaar dat ie nog net de top 20 wist te halen. Mooi nummer van Monster, al is dat album wel mijn minst favoriete album van de heren. Was ook het enige nummer van die plaat in de finale.
Deze editie werden opnieuw heel wat mooie teksten gedropt trouwens! Hulde!

0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:26 uur
19. Daysleeper (103) (14)
Het enige nummer van het schitterende en zwaar onderschatte Up in de finale. Het eerste nummer met meer dan honderd punten ook. At My Most Beautiful verloren we helaas al in ronde 2, vind ik nog mooier dan deze parel.
Het enige nummer van het schitterende en zwaar onderschatte Up in de finale. Het eerste nummer met meer dan honderd punten ook. At My Most Beautiful verloren we helaas al in ronde 2, vind ik nog mooier dan deze parel.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:29 uur
Van Up mis ik vooral Walk Unafraid, die had m'n top 10 wel gehaald denk ik.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:29 uur
18. Radio Free Europe (107) (15)
Toch wel een kleine verrassing hier, had dit nummer op voorhand veel hoger verwacht. Ergens in het midden van deze wedstrijd haalde zelfs Talk About The Passion meer punten, gelukkig trok Radio Free Europe tegen het einde nog een sprintje dat 'm op de 18 plek deed belanden.
Met in het filmpje een piepjonge R.E.M. bij Letterman, voor het eerst op nationale televisie.
Toch wel een kleine verrassing hier, had dit nummer op voorhand veel hoger verwacht. Ergens in het midden van deze wedstrijd haalde zelfs Talk About The Passion meer punten, gelukkig trok Radio Free Europe tegen het einde nog een sprintje dat 'm op de 18 plek deed belanden.
Met in het filmpje een piepjonge R.E.M. bij Letterman, voor het eerst op nationale televisie.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:33 uur
17. Everybody Hurts (119) (21)
Van sentimentele draak tot meesterwerk, dit nummer werd vanalles genoemd deze editie. Toch is ie door meer dan twintig deelnemers in hun lijst gezet, waardoor een top 20-plaats er altijd wel heeft ingezeten. Al staan er nog vijf nummers van Automatic For The People boven dit nummer, dat dan weer wel.
Van sentimentele draak tot meesterwerk, dit nummer werd vanalles genoemd deze editie. Toch is ie door meer dan twintig deelnemers in hun lijst gezet, waardoor een top 20-plaats er altijd wel heeft ingezeten. Al staan er nog vijf nummers van Automatic For The People boven dit nummer, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:37 uur
16. The Sidewinder Sleeps Tonight* (122) (16)
Net niet bij de bovenste helft vinden we de tweede Automatic-track. Deze deed het heel slecht in het begin, wat me eigenlijk wel een beetje verdrietig maakte. Gelukkig kwam de vaart er op den duur goed in, wat mooi tot een 16de plek geleid heeft. Daarmee doet de Sidewinder het veel beter dan de andere 'vrolijke popliedjes' in hun oeuvre. Stand is de hekkensluiter van deze editie, en Shiny Happy People werd er vorige ronde ongenadig uitgestemd.
Net niet bij de bovenste helft vinden we de tweede Automatic-track. Deze deed het heel slecht in het begin, wat me eigenlijk wel een beetje verdrietig maakte. Gelukkig kwam de vaart er op den duur goed in, wat mooi tot een 16de plek geleid heeft. Daarmee doet de Sidewinder het veel beter dan de andere 'vrolijke popliedjes' in hun oeuvre. Stand is de hekkensluiter van deze editie, en Shiny Happy People werd er vorige ronde ongenadig uitgestemd.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:39 uur
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:41 uur
15. Finest Worksong* (166) (21) en de nummer 1 van Renoir
Doorbraakplaat in eigen land Document had vier afgezanten in deze finale. Disturbance At The Heron House deed het vrij slecht (was lange tijd de rode lantaarn hier) maar de andere drie zitten allemaal bij de bovenste helft van de lijst. En zo nipt was het niet eens voor Finest Worksong, want we maken opnieuw een sprongetje in punten.
Doorbraakplaat in eigen land Document had vier afgezanten in deze finale. Disturbance At The Heron House deed het vrij slecht (was lange tijd de rode lantaarn hier) maar de andere drie zitten allemaal bij de bovenste helft van de lijst. En zo nipt was het niet eens voor Finest Worksong, want we maken opnieuw een sprongetje in punten.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:48 uur
14. World Leader Pretend* (195) (21) en de nummer 1 van zaaf
Green had drie nummers in deze finale, wat best wel weinig is eigenlijk. Stand is dus het kneusje van deze editie, World Leader Pretend deed het gelukkig stukken beter. Met één van mijn favoriete tekstregels in de (R.E.M.)geschiedenis: ' I recognise the weapons, I've practised them well, I fitted them myself'
Green had drie nummers in deze finale, wat best wel weinig is eigenlijk. Stand is dus het kneusje van deze editie, World Leader Pretend deed het gelukkig stukken beter. Met één van mijn favoriete tekstregels in de (R.E.M.)geschiedenis: ' I recognise the weapons, I've practised them well, I fitted them myself'
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:54 uur
13. Country Feedback* (199) (22) en de nummer 1 van Lukas, GrafGantz, Cured, chevy93 en mol
En toen was het al tijd voor Country Feedback. Stond zeker in het begin vaak ofwel niet, ofwel heel hoog in de lijstjes. Op het einde werden we iets milder voor dit bevreemdende nummer, waardoor ie uiteindelijk meer dan twintig users achter zich heeft. Toch niet goed genoeg voor de top 10, helaasch. It's nochtans crazy what you could have had!
En speciaal voor de fans, nog even de zogezegde beste liveversie van dit nummer erbij!
En toen was het al tijd voor Country Feedback. Stond zeker in het begin vaak ofwel niet, ofwel heel hoog in de lijstjes. Op het einde werden we iets milder voor dit bevreemdende nummer, waardoor ie uiteindelijk meer dan twintig users achter zich heeft. Toch niet goed genoeg voor de top 10, helaasch. It's nochtans crazy what you could have had!
En speciaal voor de fans, nog even de zogezegde beste liveversie van dit nummer erbij!
0
geplaatst: 21 maart 2015, 10:59 uur
12. Man On The Moon (203) (23)
Wat Country Feedback met vijf nummer 1-plekken niet lukt, lukt Man On The Moon zonder: over de tweehonderd punten gaan. De ode aan Andy Kaufman was voor 23 mensen goed genoeg voor de top 15, en heel vaak met hoge punten.
Wat Country Feedback met vijf nummer 1-plekken niet lukt, lukt Man On The Moon zonder: over de tweehonderd punten gaan. De ode aan Andy Kaufman was voor 23 mensen goed genoeg voor de top 15, en heel vaak met hoge punten.
0
geplaatst: 21 maart 2015, 11:01 uur
Oei, m'n nummers 1 en 3 al op de plaatsen 13 en 14. Dat is toch wel wat teleurstellend 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.