MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
11. So. Central Rain (I’m Sorry) (209) (24) en de nummer 1 van sheep67 en Marty McFly

Blij verrast met de goede positie van mijn nummer 2. De andere Reckoning-track deed het nogal slecht (29) maar deze heeft maar op een haar na de top 10 gemist. Maar die gitaarriff hé!

In het filmpje opnieuw R.E.M. bij Letterman, ten tijde van het debuut. Ja gewoon even losjes een nog niet helemaal afgewerkt nummer op nationale televisie komen brengen, de jonge wolven deinsden er niet voor terug! We komen onder andere ook te weten wat die bandnaam nu eigenlijk te betekenen heeft, dus zeker kijken!

10. Nightswimming* (212) (25) en de nummer 1 van Johnny Marr, Simon77 en deze jongen hier!

En meteen na mijn nummer 2 mijn nummer 1! Dankzij een nummer 1-positie meer en een keer meer genoemd nog net in de top 10.

Terecht ook, want wat een hemelbestormend mooi nummer. Sereen en bitterzoet melancholisch. Van Automatic komen er nog twee nummers langs, maar die zijn niet beter dan dit nummer, neem maar van mij aan!

'You, I thought I knew you'

9. It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine) (233) (31)

Het R.E.M.-nummer met de langste titel op 9, that's great! En maar liefst door 31 mensen in een lijstje gezet, doch nooit op 1. Mooie positie wel voor hun grootste beuker, headbangen en meezingen maar!

8. Leave* (238) (21) en de nummer 1 van dix, Rudi S, Outlaw104, nelis, itchy en Mjuman

Leave een kans op het podium? Toch niet hoor, want hoewel ie heel vaak op 1 stond (slechts 1 ander nummer deed beter) werd ie ook relatief weinig genoemd voor zo'n hoge positie. Dus niet Country Feedback, maar dit nummer blijkt de grootste love it/hate it-plaat van de finale te zijn!

7. Fall On Me (244) (26) en de nummer 1 van johan de witt

Het oudste nummer in de top 10, en meteen ook het enige nummer van Lifes Rich Pageant dat iets deed deze finale. De andere afgevaardigden haalden de top 20 niet eens.

6. Orange Crush (245) (32) en de nummer 1 van 2MY, dazzler en dumb_helicopter

Geen Green in de top 5, want Orange Crush strandt hier al. Heeft lang moeten wachten op een nummer 1-positie, maar kreeg er uiteindelijk drie en sprong zo nog over Leave en Fall On Me.

Ik vrees dat de top 5 pas bekendgemaakt kan worden rond 13 uur, moet er nu helaas voor even vandoor. Begin in de tussentijd alvast al wat naar Stevie Wonder te luisteren zou ik zeggen!

Cured
ai.....nogal teleurstellend ! Het beste is haast allemaal al langs geweest, nog één misschien 2 terechte nummers in de Top 5 .

Zo, op deze manier weet je de spanning er wel erg goed in te houden ArthurDZ . Ik was al steeds bezig om de pagina te verversen om te kijken of er al weer een nieuw nummer bekend was en dan op het moment-suprème, de top 5, afhaken en als het ware zeggen dat we eerst een reclameblok van anderhalf uur krijgen. Ik krijg steeds meer moeite met dat sociale leven van jou

Nee zonder gekheid; erg leuke stukjes Arthur. Je doet de nummers mooi eer aan. Ook leuk, die clips bij Letterman.

Ik had Leave wel wat hoger verwacht (en had het naar mijn mening ook verdiend, het was mijn nummer twee), maar blijkbaar is het óf een favoriet, óf je hebt er niet zo veel mee. Geeft natuurlijk niets, maar kan me er alleen zo weinig bij voorstellen dat je zo veel schoonheid niet weet te waarderen

Find the River top-5, mooi!

Blijkt maar weer eens dat de MuMe Ladder niet altijd een geloofwaardige graadmeter is
(edit: bij nader inzien klopt die best aardig, heb een aantal nummers op totaal de verkeerde positie ingeschat):

33 R.E.M. Drive
136 R.E.M. Losing My Religion
137 R.E.M. Nightswimming
216 R.E.M. E-Bow The Letter
263 R.E.M. The One I Love
287 R.E.M. Man On The Moon
355 R.E.M. Orange Crush
405 R.E.M. It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
482 R.E.M. Country Feedback
710 R.E.M. Radio Free Europe
808 R.E.M. The Sidewinder Sleeps Tonite
977 R.E.M. Leave
1002 R.E.M. World Leader Pretend
1229 R.E.M. What's The Frequency, Kenneth?
1314 R.E.M. Finest Worksong
1607 R.E.M. Swan Swan H

Hoewel ik nu zie dat Orange Crush behoorlijk gekelderd is. Die heeft nog twee jaar top 100 gestaan.

Wie een hoge nieuwe binnenkomer wilt, doet er dus goed aan om Find the River te nomineren.

Dat zegt ook niet alles, de vorige keer eindigde Find The River een stuk lager. Losing My Religion ook trouwens.

Vind het overwicht van Automatic for the People in de finale wel heel groot, de berichten van Arthur teruglezende. Mooie presentatie trouwens, ook een goede spanningsopbouw.

5. Losing My Religion (250) (29) en de nummer 1 van 50tracks en Sandokan-veld

De grote hit eindigt bij ons op 5. Valt best goed mee voor zo'n radiocliché, de vrees van Sandokan was ongegrond. Het is dan ook een prachtig nummer, en de tweede en laatste van Out Of Time. Mijn favoriet van dat album is Half A World Away, jammer dat die niet mee mocht doen.

4. Find The River* (265) (28) en de nummer 1 van Bonk, johannesA en vigil

Machtsvertonerij van Automatic For The People, want van dat album vinden we twee nummers terug bij de laatste vier! Nog zes plaatsen hoger dan het qua sfeer gelijkaardige Nightswimming, even sereen maar Find The River klinkt nog iets strijdvaardiger. Hoe dan ook geen nummer waarmee je scoort op feestjes, maar dus waarschijnlijk wel in de musicmeterladder. En in deze schoonheidswedstrijd deed ie het ook meer dan aardig!

3. E-Bow The Letter (268) (28) en de nummer 1 van thetinderstick en DjFrankie

De bronzen medaille is voor E-Bow The Letter, prijsnummer van het gevierde New Adventures In Hi-Fi, en na Leave de tweede top tien-notering voor dat album. Deze stond in het begin dik op 2, maar verloor wat stoom aan het einde, waardoor ie er uiteindelijk nog twee voor zich moest dulden. Aan Patti zal het niet gelegen hebben, she takes me over, en vele anderen met mij!

2. The One I Love (297) (33) en de nummer 1 van Telamon en El Ninjo

Fai-eeeeeeeeeeeeeeeeer! Het enige nummer dat in geen enkel eliminatielijstje te vinden was vorige ronde, eindigt begrijpelijkerwijs heel hoog. De Amerikaanse doorbraakhit doet het daarbij beter dan de Europese (die stond op 5) bij ons. Verrassend? Voor mij toch wel een beetje!

Waarbij we meteen ook gedag zeggen tegen de doorheen deze presentatie opgebouwde spanning, want de winnaar is bij deze ook gekend!

DjFrankie (moderator)
ArthurDZ schreef:
3. E-Bow The Letter (268) (28) en de nummer 1 van thetinderstick en DjFrankie

Mooi dat Edwin en ik op dezelfde golflengte zitten, tot vanavond
!

1. Drive (326) (31) en de nummer 1 van aERodynamIC, west, Salvadore, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli en dynamo d

Het nummer dat de meeste keren op 1 is gezet, en aldus als enige het glazen plafond van 300 punten wist te doorbreken. Stond ook al van bij het begin vrij stevig op voorsprong.

Maar wat een nummer ook hé, er bestaan maar weinig liedjes die tegelijkertijd zo rustig en toch zo spannend zijn. Zo zit je van bij het begin van Automatic For The People al meteen op het puntje van je stoel. Ja, dat album was alomtegenwoordig deze editie, maar alleen herman vind dat een mindere plaat dus je kan wel stellen dat Drive de terechte winnaar is!

Zo, nu rest er niks meer dan de vele, vele deelnemers te bedanken voor hun noeste arbeid. Bedankt mannen, ik denk dat we dankzij jullie kunnen spreken van een meer dan geslaagde editie! Dan is het nu aan de heer west en een zekere S. Wonder!

Voor zij die het overzicht verloren zijn, nog even de hele top 30 inclusief puntentotalen op een rijtje:

1. Drive (326)
2. The One I Love (297)
3. E-Bow The Letter (268)
4. Find The River* (265)
5. Losing My Religion (250)
6. Orange Crush (245)
7. Fall On Me (244)
8. Leave* (238)
9. It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine) (233)
10. Nightswimming* (212)
11. So. Central Rain (I’m Sorry) (209)
12. Man On The Moon (203)
13. Country Feedback* (199)
14. World Leader Pretend* (195)
15. Finest Worksong* (166)
16. The Sidewinder Sleeps Tonight (122)
17. Everybody Hurts (119)
18. Radio Free Europe (107)
19. Daysleeper (103)
20. What’s The Frequency, Kenneth? (97)
21. Begin The Begin* (97)
22. Imitation Of Life (95)
23. Driver 8 (90)
24. Swan Swan H* (82)
25. Disturbance At The Heron House* (70)
26. Cuyahoga* (68)
27. Electrolite* (67)
28. Talk About The Passion* (62)
29. (Don’t Go Back To) Rockville* (61)
30. Stand* (51)

Bedankt ArthurDZ een mooie REM week, wat is dat toch prachtige muziek.

Dat zeker en vast! Waarom heb ik die band toch nooit live gezien toen ik de kans nog had

Telamon
Hele mooi week, hele mooie top 30! Thnx ArthurDZ

ArthurDZ Dank voor de goede organisatie en de geweldige aanleiding om weer eens door de prachtige collectie van deze band heen te gaan

Cured
Mooi en knap staaltje werk, ArthurDZ : waardering hoe sommige users daar zo'n energie in steken zoals Arthur hier. Zonder deze gasten zouden we zulke topics moeten missen, vergeet dat niet.

Niet helemaal een top 5 waarmee ik content ben, maar niet verkeerd natuurlijk. De nr. 1 is gewoon beregoed en de verrassendste vind ik toch de nr. 2 notering van The One I love. Wel verwacht, maar niet op 2. Find The River heeft het ook knap gedaan, prachtige song ook. Losing My Religion ben ik wat beu, maar beslist een goed nummer.

west komt er nog een startlijst of staat Maggot Brain op repeat

DjFrankie (moderator)
Bedankt arthur. Top!!!!

Bedankt ArthurDZ voor deze fraaie editie van R.E.M.!

Tijd voor tijdloze soul. Stevie Wonder is the name!

http://popdose.com/wp-content/uploads/stevie-wonder-png.png

Uit zijn rijke oeuvre kwam ik tot de volgende heerlijke startlijst:

As
Boogie on Reggae Woman
Don't You Worry 'Bout a Thing
Fingertips
For Once in My Life
Higher Ground
I Ain't Gonna Stand for It
I Wish
Living for the City
Master Blaster (Jammin')
My Cherie Amour
Part-Time Lover
Signed, Sealed, Delivered, I'm Yours
Sir Duke
So What the Fuss
Superwoman
Superstition
Uptight (Everything's Alright)
Yester-me, Yester-you, Yesterdayday
You Are the Sunshine of My Life

Nomineer 10 nummers die jullie missen voor maandag 20.00 uur: succes!

Rudi S schreef:
west komt er nog een startlijst of staat Maggot Brain op repeat
Allebei tegelijk!

Hoppa, er is nog genoeg over

All in Love is Fair
Black Man
He's Misstra Know It All
I Believe  (when I fall in love it will be forever)
Lately
Love's In Need Of Love Today
Maybe Your Baby
Ngiculela-Es Una Historia-I Am Singing
They Won't Go When I Go
You and I (We Can Conquer the World)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.