MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Na 13 lijstjes strijden twee nummers om de koppositie. Iets daarachter vindt een battle plaats om het podium. Daarna volgt een gat naar een kleine middenmoot. Elk nummer heeft minimaal 2 stemmen gehad. Stuur maar in je lijstje!

Telamon
1 Sir Duke
2 Master Blaster (Jammin')
3 Pastime Paradise*
4 I wish
5 Another Star*
6 Higher Ground
7 As
8 Superstition
9 Don't You Worry 'Bout a Thing
10 Isn't She Lovely*

1. I Wish
Vooral de funky tracks van Stevie vind ik erg goed, met dit toch wel als de ultieme parel.

2. Sir Duke
Stevie "ode" aan Duke Ellington

3. Superstition
Alleen al de eerste tonen doen een glimlach op mijn gezicht verschijnen.

4. Living for the City
En dan keihard meezingen

5. Higher Ground
In de verlengde van de nummer 4.

6. As
Prachtig nummer, zo simpel is het.

7. Pastime Paradise
Musical Paradise

8. Love is in Need of Love Today
Elke dag weer.

9. Visions
Verbluffend mooi

10. He's Misstra Know It All
En Stevie is Misstra Play It All

1. Superstition
2. Higher Ground
3. Don't You Worry 'Bout a Thing
4. Sir Duke
5. Living for the City
6. Visions
7. Knocks My Off My Feet
8. I Wish
9. Signed, Sealed, Delivered, I'm Yours
10. Love's In Need Of Love Today

zaaf
Ik mis zeker nummers van Talking Book, Fulfillingness First Finale, Music Of My Mind… Begrijp sommige keuzes niet, maar dat is the story in the key of life. Met de gehavende finalelijst (voor mij) ga ik voor deze tien:
1. Living For The City
2. Pastime Paradise
3. Higher Ground
4. Too High
5. Superstition
6. He's Misstra Know-It-All
7. Another Star
8. Don't You Worry Bout A Thing
9. Visions
10. Golden Lady

Een echt geweldige top 10. Uit zijn rijke tijd, met Innervisions als hoogtepunt. Wat als…

1. I Wish
2. Sir Duke
3. Living for the City
4. Superstition
5. Visions*
6. Knocks Me Off My Feet*
7. Another Star*
8. He's Misstra Know It All*
9. Higher Ground
10. Love's In Need Of Love Today*

Ontzettend moeilijk om een top 10 te maken van je favoriete artiest. Heel veel prachtnummers vallen net buiten de boot.

01. Superstition
Blijf voor mij het ultieme, meest aanstekelijke, meest herkenbare en tijdloze nummer van de blinde meester. Altijd een feest om dit nummer te horen.
02. Golden Lady*
Mijn voorkeur bij Stevie ligt bij zijn rustigere nummers. Golden Lady is hier een mooi voorbeeld van. Er volgen er meer in mijn top 10, maar buiten de nummers die de finale haalden, zijn er nog vele mooie ballades die Stevie gemaakt heeft.
03. Living for the City
Qua zang zijn meest afwijkende nummer. Ook nog een keer gecovered door Troop, Levert en Queen Latifah
04. Visions*
Weer zo'n wonderschoon rustig nummer van Stevie. Onbegrijpelijk dat 1 man zulke mooie muziek kan maken en er ook nog eens heel goede teksten bij schrijft. En dan hebben we het nog niet over zijn vocalen.
05. Knocks Me Off My Feet*
Ook met "simpele lovesongs" weet Stevie ontroerende teksten te schrijven en zorgt daarnaast voor zo een rijke muzikale begeleiding dat ik niet eromheen kon om deze slow song van Songs In The Key Of Life op te nemen in mijn top 10.
06. Higher Ground
De versie van The Red Hot Chili Peppers is best wel anders (en stukken minder), maar toont tevens aan dat Stevie's muziek erg breed waardering krijgt.
07. Love's In Need Of Love Today*
Mooi verwerkt in Busta Rhymes One. Wederom een mooie ballade. Stevie lijkt oprecht te schreeuwen om meer liefde op de aardbol.
08. Master Blaster (Jammin')
Voor degenen die nog niet wisten dat Stevie nagenoeg ieder genre heeft samengesmolten met zijn muziek.
09. Sir Duke
Net als Superstition een extreem herkenbaar deuntje. Dat dachten de heren van A Tribe Called Quest ook op hun debuutalbum toen ze het nummer Footprints maakten. Een van de odes aan grootheden die Stevie heeft gemaakt.
10. I Wish
Ik eindig mijn top 10 met het vrolijke en aanstekelijke I Wish. Digital Underground vond dit nummer de moeite waard als muzikale ondersteuning voor de remix versie (welke volgens mij nog een bescheiden hitje is geweest) van No Nose Job.

Het is bij verre niet genoeg om zo weinig nummers te kiezen van de 5 grote albums van Stevie. Voor mij is Fulfillingness' First Finale de favoriet, maar de album zijn allemaal van ongekend hoge kwaliteit. Dat blijkt ook uit de diversiteit van de lijstjes die hier aangedragen worden. Ik denk dat ook bijna iedereen wel een aantal favorieten mist in de uiteindelijke keuzelijst. Ik in ieder geval wel. En dan heb je ook nog de albums buiten deze grote 5. Hier zou ik ook wel een top 20 of 30 van kunnen opstellen (ik miste trouwens nominaties van The Secret Life Of Plants, geloof ik).

1. Living for the City
2. Superstition
3. Higher Ground
4. Sir Duke
5. I Wish
6. Don't You Worry 'Bout a Thing
7. Master Blaster (Jammin')
8. As
9. He's Misstra Know It All*
10. Pastime Paradise*

1. Sir Duke
2. Living for the City
3. I Wish
4. As
5. Master Blaster (Jammin')
6. Pastime Paradise
7. He's Misstra Know It All*
8. Higher Ground
9. Visions
10. Superstition

Top 10 / Stevie Wonder

1. Master Blaster (Jammin')
2. Sir Duke
3. I Wish
4. Superstition
5. Pastime Paradise*
6. As
7. Higher Ground
8. Living for the City
9. Don't You Worry 'Bout a Thing
10. Signed, Sealed, Delivered, I'm Yours

Even alles herbeluisterd. Golden Lady en Another Star stijgen in mijn beoordeling; Pastime Paradise en I Wish verliezen wat van hun pluimen. Al bij al een fantastische reeks songs hieronder, van een geniale artiest.

1. As
2. Living for the City
3. Superstition
4. Isn't She Lovely*
5. Another Star*
6. Golden Lady*
7. Higher Ground
8. Don't You Worry 'Bout a Thing
9. Master Blaster (Jammin')
10. Sir Duke

Even kijken waar soulman thelion is: doe je ook mee met deze Stevie finale?

Inmiddels 23 lijstjes ingeleverd en we hebben een duidelijke koploper. De voormalige koploper staat daar toch niet heel ver achter, maar kan ook nog makkelijk ingehaald worden door 2 runners-up. Dus lever vooral nog jouw top 10 van Stevie in. Het kan nog tot ongeveer 20.00 uur vanavond.

Jammer dat For Once in My Life niet zo heel veel liefde krijgt bij de laatste lijstjes. Ik heb erg lang over mijn #1 getwijfeld, maar er zijn weinig platen die mij zo vrolijk krijgen als deze song. Had hem wel wat meer liefde willen zien krijgen.

1. Superstition
2. Sir Duke
3. Living For the City
4. Higher Ground
5. Knocks Me Off My Feet
6. As
7. Visions
8. Master Blaster (Jammin')
9. For Once In My Life
10. Don't You Worry 'Bout a Thing

1. Superstition
2. Higher Ground
3. I Wish
4. Pastime Paradise*
5. Golden Lady*
6. As
7. Signed, Sealed, Delivered, I'm Yours
8. Isn't She Lovely*
9. Don't You Worry 'Bout a Thing
10. Master Blaster (Jammin')

johannesA
1. He's Misstra Know It All*
2. Higher Ground
3. Visions*
4. Superstition
5. Too High*
6. Another Star*
7. Living for the City
8. Golden Lady*
9. Pastime Paradise*
10. Sir Duke

Stevie Wonder vind ik niet heel geweldig, maar dit is wel een prima top 10. Innervisions is een mooi album. Songs In The Key Of Life doet me eigenlijk helemaal niets en duurt ook nog eens veel te lang.

De lijnen zijn gesloten. In totaal dus 26 deelnemers. Dat is toch echt hartstikke mooi voor een soulartiest als Stevie Wonder. Ik heb het idee dat de soul & funk toch steeds meer waardering en aandacht krijgt op Musicmeter en dat is mooi!

Zo meteen de nummers 20 tot 10!

En na verwerking (letterlijk en figuurlijk) van de laatste lijstjes komen we uit op een bloedstollende ontknoping, met tussen de nummers 1, 2 en 3 steeds 1 punt verschil.

Nou wil ik nog wel even zeggen dat Stevie meer is dan een soulartiest.

Zo dat heb ik dan toch nog maar even gedaan...

west schreef:
Ik heb het idee dat de soul & funk toch steeds meer waardering en aandacht krijgt op Musicmeter en dat is mooi!
Dat idee heb ik ook, en daar ben ik erg blij mee !

En - nu west zich aan het warmlopen is voor zijn presentatie - alvast wat reclame voor de komende week want dan duiken we diep(er) de soul muziek in met Otis - The King - Redding!

Komt dat zien in uw dichtstbijzijnde (virtuele) theater .

En dan beginnen we nu echt aan de ultraspannende ontknoping van the Greatest Hits of Stevie Wonder!
26 deelnemers stemden minimaal 2x op elk nummer. Hier volgen de nummers 20 tot 10:

20. Uptight (Everything's Alright) 8 punten (2x)

19. Signed, Sealed, Delivered, I'm yours 11 punten (5x)

18. Love's in need of love today* 23 punten (7x)

17. For Once in My Life 25 ( 5x)
Het hoogst genoteerde jaren '60 nummer en ook de eerste nummer 1, van catdog: Ik heb erg lang over mijn #1 getwijfeld, maar er zijn weinig platen die mij zo vrolijk krijgen als deze song. Had hem wel wat meer liefde willen zien krijgen.
Opgenomen in 1967 werd het eind '68 een nummer 1 hit voor Stevie in Amerika.

16. Isn't She Lovely* 32 (8x)

15. Another Star* 38 ( 9x)

14. Too High* 41 punten (6x)
De nummer 1 van Minneapolis: Too High vind ik ...geweldig. Moeilijk te beargumenteren, omdat het zo om gevoel gaat bij dit soort muziek. Het is de hele sfeer van het nummer. De af en toe vervormde stem.. de bas, de jazzy hi-hat, het koortje, het continue ingetogen blijven zingen, de mondharmonica solo, het mooie einde.. alles eigenlijk.

13. Knocks me off my feet* 45 punten (8x)
principal2000: Ook met "simpele lovesongs" weet Stevie ontroerende teksten te schrijven en zorgt daarnaast voor zo een rijke muzikale begeleiding dat ik niet eromheen kon om deze slow song van Songs In The Key Of Life op te nemen in mijn top 10.
De nummer 1 van Johnny Marr

12. He's Misstra Know It All* 51 punten (13 x)
De helft van de users had dit oh zo mooie nummer van Innervisions in de top 10. Het was de nummer 1 van johannesA
west: Het nummer begint relatief rustig met een erg mooie piano maar 'loopt' wel gelijk erg lekker. Verderop gaat Stevie los (tegen Nixon) op een geweldige manier. De drums en de ritmes zijn echt heerlijk.

11. Pastime Paradise* 56 punten (14x)
Alweer ongeveer de helft van de users had dit nummer van Songs In The Key of Life, wat het op 2 punten na bijna in de top 10 bracht. Die volgt later op de avond.

west schreef:
Ik heb het idee dat de soul & funk toch steeds meer waardering en aandacht krijgt op Musicmeter en dat is mooi!

Ik deel dat idee dan weer niet.

Reijersen schreef:
(quote)

Ik deel dat idee dan weer niet.

Bij het forumtopic song top10 per jaar werd vorige week Marvin Gaye's Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) als beste nummer van de jaren '70 gekozen. Ook halen heel wat soul/funk nummers de top 10 per jaar. Dus daar ervaar ik dat wel.

zaaf
[knikkende smiley aan]ik ook wel enigszins[knikkende smiley uit]

zaaf schreef:
[knikkende smiley aan]ik ook wel enigszins[knikkende smiley uit]

En niet te vergeten de MuMe zwarte lijst

Tijd voor de top 10 van Stevie Wonder's Greatest Hits!

10. Master Blaster (Jammin') 58 punten (15x)

We beginnen de top 10 met dit fraaie nummer dat net 1 keer meer genoemd werd dan Pastime Paradise, met net 2 punten meer. Het leuke is dat zo een song van Hotter Than July onze top 10 heeft gehaald. Nummer 1 van sheep67 en Casartelli
Wat een heerlijk live nummer ook:

west schreef:
(quote)

Bij het forumtopic song top10 per jaar werd vorige week Marvin Gaye's Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) als beste nummer van de jaren '70 gekozen. Ook halen heel wat soul/funk nummers de top 10 per jaar. Dus daar ervaar ik dat wel.

Echt praten over soul is beperkt en beperkt zich tot een bepaald groepje users.

Is verder toch logisch dat steengoede nummers bovenaan staan

9. Golden lady* 61 punten (11x)

Ja, die gouden dame heeft het maar mooi tot de top 10 geschopt!
principal2000: Mijn voorkeur bij Stevie ligt bij zijn rustigere nummers. Golden Lady is hier een mooi voorbeeld van.
Stevie brengt Golden Lady Live at Abbey Road Studio in 2005:

8. Don't You Worry 'Bout a Thing 70 punten (15x)

Was de nummer 1 van Salvadore en ArthurDZ.
Deze clip vind ik geweldig en zegt eigenlijk alles, Stevie in 1973 bij Musikladen:

Laat de video vooral doorspelen, dan kom je verder in dit fantastische optreden uit 1973 terecht!

7. Visions* 71 punten (14x)

Het hoogst genoteerde nummer wat niet in de startlijst stond. De nummer 1 van Brunniepoo.
principal2000: Weer zo'n wonderschoon rustig nummer van Stevie. Onbegrijpelijk dat 1 man zulke mooie muziek kan maken en er ook nog eens heel goede teksten bij schrijft. En dan hebben we het nog niet over zijn vocalen. Reijersen: Verbluffend mooi

De genoemde vocalen zijn erg goed te horen in dit concertfragment:

Edgar18 schreef:
En - nu west zich aan het warmlopen is voor zijn presentatie - alvast wat reclame voor de komende week want dan duiken we diep(er) de soul muziek in met Otis - The King - Redding!

Komt dat zien in uw dichtstbijzijnde (virtuele) theater .

Dat gaat wel heel erg moeilijk worden vrees ik, pffffffff

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:34 uur

geplaatst: vandaag om 10:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.