Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2015, 22:58 uur
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:00 uur
De top 5 is een 'echte' top 5 want alle nummers hebben meer dan 100 punten gehaald. Ze komen het komende uur, richting middernacht, voorbij. En de ontknoping van de top 3.... dat het kan!
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:07 uur
5. I Wish 101 punten (18x)
De eerste dus over de 100 punten: I Wish. De nummer 1 van Reijersen en jeroentjuhh.
Reijersen: Vooral de funky tracks van Stevie vind ik erg goed, met dit toch wel als de ultieme parel.
west: De groove is echt niet te weerstaan. I Wish those days could come back once more!
Het nummer gaat over zijn kindertijd en haalde de nummer 1 positie in Amerika.
Een ouderwetse VHS clip uit Japan (mooi!):
De eerste dus over de 100 punten: I Wish. De nummer 1 van Reijersen en jeroentjuhh.
Reijersen: Vooral de funky tracks van Stevie vind ik erg goed, met dit toch wel als de ultieme parel.
west: De groove is echt niet te weerstaan. I Wish those days could come back once more!
Het nummer gaat over zijn kindertijd en haalde de nummer 1 positie in Amerika.
Een ouderwetse VHS clip uit Japan (mooi!):
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:14 uur
4. Sir Duke 141 punten ( 21x)
En dan maken we een stap van maar liefst 40 (!) punten. Sir Duke stond dan ook in vrijwel elke top 10. Het was de nummer 1 van Telamon, orbit en mijzelf.
principal2000: Net als Superstition een extreem herkenbaar deuntje. Dat dachten de heren van A Tribe Called Quest ook op hun debuutalbum toen ze het nummer Footprints maakten. Een van de odes aan grootheden die Stevie heeft gemaakt.
Reijersen: Stevie's "ode" aan Duke Ellington
west: Die blazers: fantastisch! Overheerlijke swingende funky soul, veel betere bestaat niet.
En daar is 'al' het hoogst genoteerde nummer van Songs In The Key Of Life, een superhit voor Stevie: nummer 1 in the USA en 2 in the UK. De tekst refereert ook aan Count Basie, Glenn Miller, Louis Armstrong en Ella Fitzgerald. Uit de serie 'Classic Albums':
En dan maken we een stap van maar liefst 40 (!) punten. Sir Duke stond dan ook in vrijwel elke top 10. Het was de nummer 1 van Telamon, orbit en mijzelf.
principal2000: Net als Superstition een extreem herkenbaar deuntje. Dat dachten de heren van A Tribe Called Quest ook op hun debuutalbum toen ze het nummer Footprints maakten. Een van de odes aan grootheden die Stevie heeft gemaakt.
Reijersen: Stevie's "ode" aan Duke Ellington
west: Die blazers: fantastisch! Overheerlijke swingende funky soul, veel betere bestaat niet.
En daar is 'al' het hoogst genoteerde nummer van Songs In The Key Of Life, een superhit voor Stevie: nummer 1 in the USA en 2 in the UK. De tekst refereert ook aan Count Basie, Glenn Miller, Louis Armstrong en Ella Fitzgerald. Uit de serie 'Classic Albums':
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:20 uur
En dan nu de werkelijk zinderende finale van de finale. Drie nummers te gaan, die steeds 1 punt van elkaar af staan. Hoe is het mogelijk?! 

0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:23 uur
3. Superstition 160 punten (23x)
De nummer 1 van dynamo d, thelion, principal2000 en Niek
principal2000: Blijft voor mij het ultieme, meest aanstekelijke, meest herkenbare en tijdloze nummer van de blinde meester. Altijd een feest om dit nummer te horen.
Reijersen: Alleen al de eerste tonen doen een glimlach op mijn gezicht verschijnen.
west: Hier is de sound van het nummer heerlijk en ook is het superfunky, met alweer zo'n fijne blazerssectie.
De hoogst genoteerde song niet van Innervisions en zelfs boven de nummers van Key Of Life. Dit aanstekelijke funky nummer van Talking Book haalde de nummer 1 positie in the USA en was een wereldwijde hit voor Stevie.
De nummer 1 van dynamo d, thelion, principal2000 en Niek
principal2000: Blijft voor mij het ultieme, meest aanstekelijke, meest herkenbare en tijdloze nummer van de blinde meester. Altijd een feest om dit nummer te horen.
Reijersen: Alleen al de eerste tonen doen een glimlach op mijn gezicht verschijnen.
west: Hier is de sound van het nummer heerlijk en ook is het superfunky, met alweer zo'n fijne blazerssectie.
De hoogst genoteerde song niet van Innervisions en zelfs boven de nummers van Key Of Life. Dit aanstekelijke funky nummer van Talking Book haalde de nummer 1 positie in the USA en was een wereldwijde hit voor Stevie.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:26 uur
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2015, 23:29 uur
blij met de nr 3. niet corny, lekkere bite. tja, wat de engelse termen ook moge weze
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:37 uur
2. Living for the City 161 (23x)
Net zo vaak genoemd als Superstition, alleen heeft het maar liefst 1 punt meer. Maar dus ook 1 punt minder dan onze nummer 1. Wel weer het meeste op nummer 1 beland en wel bij Edgar18, musicfriek, zaaf, laxus11 en vigil
west: Stevie ageert op een fraaie en duidelijke wijze tegen racisme in New York.
principal2000: Qua zang zijn meest afwijkende nummer.
Als B-side van Visions, haaldehet #8 in USA Billboard en #1 in the USA R&B lijst. Eén van de eerste soulsongs die ageerde tegen (systematisch) racisme. Maar weer eens terug in de tijd:
Net zo vaak genoemd als Superstition, alleen heeft het maar liefst 1 punt meer. Maar dus ook 1 punt minder dan onze nummer 1. Wel weer het meeste op nummer 1 beland en wel bij Edgar18, musicfriek, zaaf, laxus11 en vigil
west: Stevie ageert op een fraaie en duidelijke wijze tegen racisme in New York.
principal2000: Qua zang zijn meest afwijkende nummer.
Als B-side van Visions, haaldehet #8 in USA Billboard en #1 in the USA R&B lijst. Eén van de eerste soulsongs die ageerde tegen (systematisch) racisme. Maar weer eens terug in de tijd:
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:49 uur
Wow, deze nummer 1 had ik niet verwacht. Wel een fantastisch liedje van een mega bruut album maar de nummer 1 had ik er toch niet in gezien.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:54 uur
Nummer 1, 1, 1! Ons beste nummer van Stevie Wonder is......
1. Higher ground 162 punten (25x)
Het geheim van onze nummer 1 staat tussen haakjes: op Rudi S na zetten we allemaal (!) Higher Ground in onze Stevie Wonder top 10. Maar één iemand zette het nummer op 1: aERodynamIC.
Het stond lang aan kop, maar werd vanochtend ingehaald door Living For The City. Pas op het allerlaatst kwam Higher Ground weer bovenaan, dreigde Superstition er met de hoofdprijs vandoor te gaan en werd door de precieze volgorde van johannesA het geheel beslist. Hoe is het mogelijk?
west: Dit nummer van Innervisions is één van de hoogtepunten van één van de 'landmarks' uit de soul geschiedenis. De funk song Higher Ground was wereldwijd een hele grote hit. Stevie nam het nummer op in maar 3 uur, in een uitbarsting van creativiteit. Het nummer gaat over een after-life, een reïncarnatie
We sluiten swingend in stijl af met Higher Ground in Musikladen:
Het geheim van onze nummer 1 staat tussen haakjes: op Rudi S na zetten we allemaal (!) Higher Ground in onze Stevie Wonder top 10. Maar één iemand zette het nummer op 1: aERodynamIC.
Het stond lang aan kop, maar werd vanochtend ingehaald door Living For The City. Pas op het allerlaatst kwam Higher Ground weer bovenaan, dreigde Superstition er met de hoofdprijs vandoor te gaan en werd door de precieze volgorde van johannesA het geheel beslist. Hoe is het mogelijk?
west: Dit nummer van Innervisions is één van de hoogtepunten van één van de 'landmarks' uit de soul geschiedenis. De funk song Higher Ground was wereldwijd een hele grote hit. Stevie nam het nummer op in maar 3 uur, in een uitbarsting van creativiteit. Het nummer gaat over een after-life, een reïncarnatie
We sluiten swingend in stijl af met Higher Ground in Musikladen:
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:57 uur
Wat een week vol heerlijke Stevie Wonder muziek. Als je er zo intensief mee bezig bent, valt me toch weer eens op hoeveel fantastische nummers de man wel niet heeft gemaakt. Wij hebben ze op een rij gezet in een prachtige finale. Iedereen bedankt hiervoor! 

0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:58 uur
Peppers eat your heart out!
Mooie lijst van een fantastisch artiest, dat is me wel weer duidelijk geworden van de week. Heer west bedankt voor deze heerlijke editie!
Mooie lijst van een fantastisch artiest, dat is me wel weer duidelijk geworden van de week. Heer west bedankt voor deze heerlijke editie!
0
geplaatst: 27 maart 2015, 23:59 uur
Kijk, de nummer 1 zoals het hoort 
En voor de Prince liefhebbers onder ons: kijk even op de artiestenpagina voor een leuk cadeautje.

En voor de Prince liefhebbers onder ons: kijk even op de artiestenpagina voor een leuk cadeautje.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 00:01 uur
Zeer goede song op nummer 1 maar z'n beste stond natuurlijk op nummer 2 
Bedankt weer West en nu op naar Otis

Bedankt weer West en nu op naar Otis

0
geplaatst: 28 maart 2015, 01:04 uur
Bedankt West!
Goede songs uiteraard, en een verassende nummer 1.
Goede songs uiteraard, en een verassende nummer 1.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 01:10 uur
Wie niet meedoet, mag eigenlijk niets zeggen, maar toch jammer dat As niet in de top 5 staat. 
Ook mis ik persoonlijk Summer Soft, dat is echt een weergaloos nummer!

Ook mis ik persoonlijk Summer Soft, dat is echt een weergaloos nummer!
0
geplaatst: 28 maart 2015, 05:23 uur
Mooie nummer 1, die zag ik ook niet aankomen
Wat een minieme verschillen ook.
Wat een minieme verschillen ook.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 08:06 uur
west schreef:
Het geheim van onze nummer 1 staat tussen haakjes: op Rudi S na zetten we allemaal (!) Higher Ground in onze Stevie Wonder top 10.
Het geheim van onze nummer 1 staat tussen haakjes: op Rudi S na zetten we allemaal (!) Higher Ground in onze Stevie Wonder top 10.
Ha,ha, tja keuzes maken en dan staat het mooie, maar blijkbaar niet finale waardige " All in love is fair "ook nog hoger op mijn Innervisions ladder.
Dat album staat bij mij dan ook op *****.
west zeer veel dank voor weer een mooie greatest hits editie.

0
geplaatst: 28 maart 2015, 10:42 uur
Wat een spannende finale zeg! west, dank voor deze leuke editie!
0
geplaatst: 28 maart 2015, 10:50 uur
Bedankt, West. Mooi dat deze levende legende in de schijnwerpers gezet wordt. Een prima top 10 al zou je bij Stevie ook uitstekend een prachtige top XX kunnen samenstellen van zijn niet-hits. Was daar niet ooit het spelletje greatest bits voor?
0
geplaatst: 28 maart 2015, 10:54 uur
principal2000 schreef:
Bedankt, West. Mooi dat deze levende legende in de schijnwerpers gezet wordt
Bedankt, West. Mooi dat deze levende legende in de schijnwerpers gezet wordt
En jij en anderen bedankt voor je mooie commentaren, die ik goed kon gebruiken!
Edgar18: veel succes met Otis! Ik ben er al weer klaar voor!

0
geplaatst: 28 maart 2015, 11:14 uur
GREATEST HITS OF OTIS REDDING
http://www.soulwalking.co.uk/00Images%202008/Otis-Young-2008.jpg
Dit jonge ventje zou in de loop van zijn (te korte) carrière uitgroeien tot King of Soul.
Het begon allemaal met de eerste uitgebrachte single Gettin' Hip uit 1960. Hierna zou Otis in rap tempo materiaal opnemen en uitbrengen tot een tragisch vliegtuigongeluk op 10 december 1967 een veel te vroeg einde maakte aan het leven van deze soul grootheid, 26 jaar jong slechts.
Ook na zijn dood is er nog een hoop materiaal uitgebracht waar postume wereldhit (Sittin' On) The Dock of the Bay het bekendste voorbeeld van is. Zal deze enorme klassieker ook deze greatest hits editie op zijn naam schrijven of gaat een andere evergreen uit 's mans repertoire met de eer strijken? Komt dat zien en komt dat meebepalen de komende week hier in dit leuke spel
.
Bij het samenstellen van de startlijst ben ik uitgegaan van de negen albums die hier op de site als 'regulier' vermeld staan. Zijn drie meest bestemde albums zijn met drie nummers vertegenwoordigd, nakomertje Tell the Truth met één song en de rest van zijn albums met twee stuks.
Dit levert de volgende lijst op:
(Sittin' on) the Dock of the Bay
(Your Love Has Lifted Me) Higher and Higher
Change Is Gonna Come
Cigarettes and Coffee
Don't Mess with Cupid
Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
Hard to Handle
I've Been Loving You Too Long (to Stop Now)
I've Got Dreams to Remember
Love Man
Mr. Pitiful
Nobody Knows You When You're Down and Out
Ole Man Trouble
Pain in My Heart
Tell the Truth
That's How Strong My Love Is
That's What My Heart Needs
These Arms of Mine
Tramp (ft. Carla Thomas)
Try a Little Tenderness
Nomineer tien nummers die jullie missen in deze startlijst voor maandagavond 20:00. Vergeet niet dat album er naast de negen reguliere albums ook nog her en der (postuum) nieuw materiaal staat op verschillende verzamelaars en dat Otis nog een uitstekend album heeft afgeleverd met collega Carla Thomas (King & Queen)
Veel succes allemaal, ik ben benieuwd waar jullie mee komen!
PS. zou panjoe, tuktuk of Lukas de topic titel aan willen passen?
http://www.soulwalking.co.uk/00Images%202008/Otis-Young-2008.jpg
Dit jonge ventje zou in de loop van zijn (te korte) carrière uitgroeien tot King of Soul.
Het begon allemaal met de eerste uitgebrachte single Gettin' Hip uit 1960. Hierna zou Otis in rap tempo materiaal opnemen en uitbrengen tot een tragisch vliegtuigongeluk op 10 december 1967 een veel te vroeg einde maakte aan het leven van deze soul grootheid, 26 jaar jong slechts.
Ook na zijn dood is er nog een hoop materiaal uitgebracht waar postume wereldhit (Sittin' On) The Dock of the Bay het bekendste voorbeeld van is. Zal deze enorme klassieker ook deze greatest hits editie op zijn naam schrijven of gaat een andere evergreen uit 's mans repertoire met de eer strijken? Komt dat zien en komt dat meebepalen de komende week hier in dit leuke spel
.Bij het samenstellen van de startlijst ben ik uitgegaan van de negen albums die hier op de site als 'regulier' vermeld staan. Zijn drie meest bestemde albums zijn met drie nummers vertegenwoordigd, nakomertje Tell the Truth met één song en de rest van zijn albums met twee stuks.
Dit levert de volgende lijst op:
(Sittin' on) the Dock of the Bay
(Your Love Has Lifted Me) Higher and Higher
Change Is Gonna Come
Cigarettes and Coffee
Don't Mess with Cupid
Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
Hard to Handle
I've Been Loving You Too Long (to Stop Now)
I've Got Dreams to Remember
Love Man
Mr. Pitiful
Nobody Knows You When You're Down and Out
Ole Man Trouble
Pain in My Heart
Tell the Truth
That's How Strong My Love Is
That's What My Heart Needs
These Arms of Mine
Tramp (ft. Carla Thomas)
Try a Little Tenderness
Nomineer tien nummers die jullie missen in deze startlijst voor maandagavond 20:00. Vergeet niet dat album er naast de negen reguliere albums ook nog her en der (postuum) nieuw materiaal staat op verschillende verzamelaars en dat Otis nog een uitstekend album heeft afgeleverd met collega Carla Thomas (King & Queen)
Veel succes allemaal, ik ben benieuwd waar jullie mee komen!
PS. zou panjoe, tuktuk of Lukas de topic titel aan willen passen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.