MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:

The_CrY schreef:
2-2

Rage Against the Machine is een geweldige band, en dit is een geweldig nummer, maar het is geen metal, sorry. Nog niet misschien.

Wat bedoel je met 'nog niet'? Ik vind het duidelijk wel metal. Op deze site staan hun studioalbums trouwens als 'rock' aangeduid, maar hun livealbum als 'metal', ook iets vreemds.

Ik vind het net zoiets als Faith No More, Audioslave, of Queens of the Stone Age. Zeker wel harde rock bij tijd en wijlen, maar toch zeker geen metal. Heb er uiteraard niets op tegen als het dan wel meedoet, want het is een grensgevalletje, en ik heb altijd het idee dat zulke gevallen vanzelf door de stemmen weggefilterd worden.

("nog niet misschien" vertaald zich niet zo mooi naar geschreven taal eigenlijk. Best te interpreteren als "ook niet misschien").

Hmm, tja, het is maar hoe je het zelf bekijkt i guess. Queens of the Stone Age bijvoorbeeld vind ik weer geen metal. Faith No More is inderdaad een twijfelgeval, maar zou ik ook eerder niet als metal zien. Alice In Chains, die hier ook meedoen met een nummer, is voor mij ook geen metal.

5-2

aslan (crew)
1-0

Dit is de laatste pagina, Niet?

Het is bij mij al een tijdlang een traag lopend topic geworden, tijd voor een deel II

Johnny Marr schreef:
Hmm, tja, het is maar hoe je het zelf bekijkt i guess. Queens of the Stone Age bijvoorbeeld vind ik weer geen metal. Faith No More is inderdaad een twijfelgeval, maar zou ik ook eerder niet als metal zien. Alice In Chains, die hier ook meedoen met een nummer, is voor mij ook geen metal.

Ik vind Alice In Chains nochtans 100x meer metal dan bijvoorbeeld Rage Against The Machine. Zelf heb ik AIC eigenlijk altijd gezien als een variant op de sound die Black Sabbath al in de jaren '70 pionierde. Veel van hun riffs zijn zo uit het doom-tekstboek weggeplukt, de tempowisselingen en maatsoorten die je vaak in metal tegenkomt zitten ook in hun songwriting en daarbij is de mood en sfeer van de band een stuk grimmiger en donkerder dan de doorsnee hard rock. Als je het mij vraagt? Alice In Chains is behoorlijk metal en ik heb eigenlijk nog nooit een echt waterdicht tegenargument gehoord waarom ze niet tot het genre gerekend kunnen worden. Er is dan ook een reden waarom de band in de Metal Archives - die nochtans erg arbitrair en kieskeurig zijn in hun wat is wel en wat is niet metal bepalingen - is opgenomen.

Queens of the Stone Age, Pearl Jam, Nirvana...het Faith No More vanaf King For A Day, Soundgarden vanaf Superunknown...daar durf ik te stellen dat we zeker niet echt met metal te maken hebben.

Tool, Melvins, Alice In Chains, Deftones, Kyuss, Soundgarden ten tijde van Badmotorfinger, Faith No More ten tijde van Angel Dust, Dir En Grey..."nu metal" zoals Korn, Slipknot, System of a Down, Mudvayne..."mathcore" zoals Converge, The Dillinger Escape Plan, Botch...zijn voor mij allemaal voorbeelden van grensgevallen die misschien niet voor de volle pot metal zijn, maar aan de andere kant wel volledig hun plaats hebben in het bredere genre.

Anyway...beide sterk, maar momenteel meer in de Immortal mood.

3-3

Ik ga ook voor Immortal.

4-3

gigage schreef:
Dit is de laatste pagina, Niet?

B.Robertson schreef:
Het is bij mij al een tijdlang een traag lopend topic geworden, tijd voor een deel II

Wat?

Als een topic te groot wordt, 'wat draai je nu' bijvoorbeeld, wordt dat in een vervolg verder gezet. Ik denk dat de maximum lengte wel op 500 pagina's zit. Dan zou je 'Favoriete Metal Song (op Alfabet') #2 krijgen.

Ah, op die manier. Dat wist ik niet Even kijken of we de battle af kunnen maken.

aslan (crew)
1-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:21 uur

geplaatst: vandaag om 00:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.