Big Black - Atomizer (1986)

Punk
Label: Homestead

1. Jordan, Minnesota (3:16)
  2. Passing Complexion (3:04)
  3. Big Money (2:29)
  9. Strange Things (3:53)
  10. Cables [Live] (2:40)
avatar van Familiedrama
Jawel meneer!

Niemand weet het vuur in me te ontsteken, zoals Steve dat kon..

avatar van Chungking
Beetje te mechanisch en rechttoe-rechtaan voor mij, NIN deed het m.i. later met (ongeveer) dezelfde ingrediënten net iets beter. Maar wel leuke ontdekking dit, lekker brutaal.

avatar van dix
dix
NIN, da's toch al gauw vijf jaar later? En niet met (ongeveer) dezelfde middelen ...
Big Black was super minimaal hoor: Steve Albini met twee vrienden en een ritmebox.

avatar van frolunda
De gitarist met de geweldige naam Santiago Durango (geen pseudoniem) is tegenwoordig advocaat......op zich natuurlijk wel te begrijpen met zo'n plaat in je achterzak......Kabels (van die dikke ijzeren).

avatar van Kos
Kos
Woah, had hier nog nooit van gehoord maar Kerosene is aardig cool.

avatar van Snoeperd
De titel Atomizer, en songtitels als Kerosine en Bazooka Joe vatten dit album eigenlijk perfect samen. Moshpit-materiaal van de bovenste plank, krijg er energie voor 10 van.

avatar van henkiev
Briljante plaat!