A*Teens - The ABBA Generation (1999)

Zweden
Label: Stockholm

1. Mamma Mia (3:45)
  2. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (3:56)
  3. Super Trouper (3:52)
  4. One of Us (3:55)
  5. Voulez-Vous (3:41)
  6. S.O.S. (3:11)
  7. Dancing Queen (3:52)
  8. Take a Chance on Me (3:51)
  9. Lay All Your Love on Me (4:03)
  10. The Name of the Game (4:20)
  11. Our Last Summer (4:28)
Father McKenzie
LucM schreef:
Dit album lijkt mij ook bedoeld voor de jonge TMF-generatie, echte Abba-fans maken een grote bocht rond deze schijf.

Als je dat maar weet; Ik vind die redenering van dat jochie redelijk vierkant, maar uiteindelijk is iedereen vrij hiervan te houden; het doet me wat denken aan Steps, van gelijke orde is dit, enkel: Steps had nog originele liedjes, dit hier zijn platte commericële nageaapte stinkers van jewelste!

Tja, wat moet je hier nou voor positiefs over zeggen. Zelfs de stemmen klinken blikkerig. BRRRR.
TROEP met hoofdletters dus

avatar van RogerV
0,5
Een Belgische recensiesite noemde dit ooit "Net zo aantrekkelijk als een konijn dat een innige ontmoeting heeft gehad met het achterwiel van een tractor".

Beter had ik het niet kunnen zeggen.

avatar van Waste Management
Alleen Gimme Gimme Gimme en Lay All Your Love on Me vind ik nog steeds leuk om naar te luisteren.

avatar van monique
Verschrikkelijk

avatar van matthijs
aERodynamIC schreef:
Ik weet het: heel erg fout!
En toch vond ik het stiekem allemaal best wel lekker. Abba, maar dan wat opgefrist naar deze tijd. Natuurlijk niet te vergelijken met het origineel (nu al klinkt dit album gedateerd: kunnen we van Abba niet zeggen). En toch en toch...........
Soms heb je gewoon slechte zooi nodig om de rest weer beter te waarderen.
Heb ik me er zo goed uit weten te kletsen???

Haha, heel goed! Ben t gewoon ook met je eens. Ik heb wel eens dat ik een band of nummer pas ben gaan waarderen nadat ik een slechte coverband hoorde en dacht: het orgineel is veel mooier. (Maar... huh dat vond ik toch altijd een slechte band?)

0,5
Snel vergeten dit , beetje hetzelfde als Gordon samen met Gerard Joling een Pink Floyd tributeband gaan oprichten ...

avatar van MIAB

Our Last Summer (4:28) --- 3,0

avatar van Hans Brouwer
MIAB schreef:
Ik durf het bijna niet te posten. 3*
Waarom niet? Met name tijdens lange autoritten naar een verre zonnige, zuidelijke vakantiebestemming hebben we dit album vaak gedraaid. Pa en Moe voorin en de twee meiden op de achterbank in een auto nog niet voorzien van airco. Een auto vol met bagage en aangekoppeld een aanhangwagen waarin de kampeerspullen zaten.
Onze toen nog jonge dochters en hun ouders zongen uit volle borst mee met de ABBA liedjes gezongen door A*Teens. "The ABBA Generation": het is niet fout, het is gewoon leuk. Ik geef ook 3***.

avatar van tnf
tnf
Tja, blijkbaar vonden ze het leuk.

Wat een quasi-diepzinnige hoesfoto, trouwens. Terwijl er in die liedjes (iig de singles; de rest ken ik niet, maar wil ik ook niet kennen) juist zo weinig zit.