A*Teens - The ABBA Generation (1999)

Zweden
Label: Stockholm

1. Mamma Mia (3:45)
  2. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (3:56)
  3. Super Trouper (3:52)
  4. One of Us (3:55)
  5. Voulez-Vous (3:41)
  6. S.O.S. (3:11)
  7. Dancing Queen (3:52)
  8. Take a Chance on Me (3:51)
  9. Lay All Your Love on Me (4:03)
  10. The Name of the Game (4:20)
  11. Our Last Summer (4:28)
Ik weet het: heel erg fout!
En toch vond ik het stiekem allemaal best wel lekker. Abba, maar dan wat opgefrist naar deze tijd. Natuurlijk niet te vergelijken met het origineel (nu al klinkt dit album gedateerd: kunnen we van Abba niet zeggen). En toch en toch...........
Soms heb je gewoon slechte zooi nodig om de rest weer beter te waarderen.
Heb ik me er zo goed uit weten te kletsen???

dude!! no way!! met prince smashing pumpkins en radiohead als je top3!! ongeloofeloos!

sterre schreef:

ongeloofeloos!

goed he

Maar kom op: iedereen heeft toch wel eens zijn foute momenten. En ik moet ook wel zeggen dat ik dit al heel lang niet meer gehoord heb (i.t.t. Abba). Maar dan nog: lekker boeiend. Soms mag dit best van mij.

Mojo Pin
Heeft friek hier nog niet op gestemd?

avatar van musicfriek
Wie zijn dit? Alanis Morissette en Amanda Marshall in een bandje?

Wat een amateuristische crap is dit zeg

Deze video van Super Troeper zegt al genoeg

avatar van psychonaatje
musicfriek schreef:
Deze video van Super Troeper zegt al genoeg

Dan is deze leuker. Not the Nice O'Clock News

Soms heb je gewoon slechte zooi nodig om de rest weer beter te waarderen.
Ach wat is slechte zooi...... Ik heb twee dochters van 16 en 14 jaar die "muzikaal bewust" werden toen ABBA reeds lang was gestopt. Een paar jaar geleden was "A*Teens - The ABBA Generation (1999)" een behoorlijke hit cd die spontaan door mijn geliefde echtgenote werd aangeschaft. Deze cd van A*Teens hebben wij helemaal grijs gedraaid in Huize Brouwer. En dank zij dit album vinden de dames tegenwoordig de muziek van ABBA helemaal geweldig. Mirjam of Marijke komen nog wel eens een cd van de echte ABBA bij mij lenen. Daarom: A*Teens, thank you for your ABBA Music . En "A*Teens - The ABBA Generation (1999)" Uit dankbaarheid voor wat dit album bij mijn dochters teweeg heeft gebracht ben ik heel erg zuinig op dit schijfje. En zo nu en dan............... draai ik 'm nog wel eens . Daarom 5*****

avatar van musicfriek

En wie heeft track 2 geplaatst?

Mojo Pin
Wij zouden nog eens naar een ABBA concert gaan hè friek.

Friek en Mojo: allebei nog zwaar in de Ikea-kast (maar daarin stiekem Dancing Queen zingen)

Ssssssst...

Mojo Pin schreef:
Ssssssst...
Mojo Pin, ik heb je bericht gelezen. Het doet me goed dat je instemt met mijn 5***** voor dit album "The ABBA Generation (1999)" .

A*Teens rule

Wat zijn jouw favoriete nummers Hans?

Mojo Pin schreef:
A*Teens rule

Wat zijn jouw favoriete nummers Hans?
Mojo Pin, ik vind echt ALLES van ABBA, ehh.... ik bedoel A*Teens, geweldig !!

EVANSHEWSON
Komaan Hans, een verkrachting van de muziek van Abba door deze PARASIETEN, je kunt toch niet ernstig bezig zijn nu ???

Wàt een rommel is me dit hier zeg! Pure zooi en waarom zet iemand zulk een onding hier op deze site ??

Nou ja, voor elk wat wils, zoals steeds;

NUL STERREN, maar omdat dat technisch onmogelijk is

gaan we doen wat nodig is :

nul komma vijf dan maar!

0,5 dus

EVANSHEWSON
aERodynamIC schreef:
Ik weet het: heel erg fout!
Soms heb je gewoon slechte zooi nodig om de rest weer beter te waarderen.
Heb ik me er zo goed uit weten te kletsen???

Mij heb je anders niet overtuigd.
Zooi blijft zooi !

Geef mij aub de echte ABBA !!

xxxxx

Deze Plaat is enkel dankaar om mijn gemiddeld stemniveau van 4.06, wat misschien nogal hoog is een beetje naar beneden te brengen, is het toch nog ergens goed voor haha !!

AFTP
Nee de echt Abba dat was geen voorgeproduceerde top 40 troep ....

avatar van kaztor
Inderdaad niet. Je kan zeggen wat je zeggen wilt, maar de heren Björk en Benny wisten zeker hoe je geniale pophooks moest produceren.
Abba heeft karakter, dit is karakterloos.

avatar van HiLL
Aha de A*Teens..ach ja wat scheelt het ABBA zelf? De donkere heeft hier een paardenbek dat was het wel zo'n beetje.

Binnengekropen in mijn top 10!

avatar van Film Pegasus
1,5
De groep maakt het zich gemakkelijk door op de kar te springen van de ABBA-hype die er in dat jaar heerste en brengt nummers die zowiezo hit zijn, maar dan met een vrij slecht arrangement in beatvorm er op. Sommige nummers zijn nog aan te horen op een feestje, maar muzikaal gezien is dit een te mijden album.

avatar van LucM
Hiervoor geef ik geen eurocent uit, dit is papegaaienwerk en louter verkrachtingen van de Abba-klassiekers. Als ik nummers van Abba wil horen luister ik naar die van Abba zelf.

Father McKenzie
LucM schreef:

Dit is niet ENKEL papegaaienwerk, mijn beste LucM, neen, dit is pure verkrachting.
Maak van Abba songs desnoods - met goede muzikanten - hardrockversies, of Gregoriaanse-gezangen-versies, of reggae-versies, doe er dan iets mee dat héél ver van het origineel afstaat, of blijf er liever met je fikken af.
Goed voorbeeld : Arno (Hintjens) coverde onlangs nog op schitterende wijze Knowing Me, Knowing You(*), dat is pas klasse!

(*) op zijn album French Bazaar.

Father McKenzie schreef:

Maar van Abba songs desnoods - met goede muzikanten - hardrockversies, of Gregoriaanse-gezangen-versies, of reggae-versies, doe er dan iets mee dat héél ver van het origineel afstaat, of blijf er liever met je fikken af.

(*) op zijn album French Bazaar.

ik vind deze covers beter dan het origineel. Het orgineel vind ik maar weinig aan mede door het oudbollig gehalte en vocal niet opwindend. Dan vind ik dit nog een verademing al ben ik hier ook snel op uitgekeken.

chrismusic schreef:

Deze verkrachtingen beter dan de originele Abba-klassiekers? Meen je dat echt?

LucM schreef:

Deze verkrachtingen beter dan de originele Abba-klassiekers? Meen je dat echt?

ja dat meen ik echt. Ik kan abba gewoon niet aanhoren. zo kitsch zo vreselijk gezongen al zijn de nummers opzich nog wel aardig. De uptempo en de zang van de dames liggen mij veel lekkerder in het gehoor maar goed deze groep heeft bij mij ook zeker geen lange houdbaarheidsdatum daarom ook het vrij lage stem.

mijn leeftijd en jou leeftijd zal misschien wel van grote invloed zijn over de mening van abba en Ateens. Ben nooit onder de indruk geweest van abba en vond Ateens toen der tijd een leuke alternatief al doet het me nu niet zo veel meer. Misschien ook dat nostalgie bij jou een rol speelt.

avatar van LucM
De vocalen van Agnetha en Frida vind ik dan weer passioneel en gloedvol en Bjorn & Benny weten goed hoe een degelijke popsong in elkaar gestoken moet worden en hun producties zijn gewoon top. Deze vocalen evenals de arrangementen hier zijn kleurloos en dit is profiteren van de bekendheid van Abba en louter poenpakkerij.

Nostalgie kan een rol spelen, maar ik kies steeds het origineel boven een mislukte kopie. Een muziekliefhebber die deze verkrachtingen boven de Abba-klassiekers verkiest is al even geloofwaardig als een kunstkenner die een mismaakte kopie boven een originele schilderij van Van Gogh verkiest.

LucM schreef:

Dat het pakkende pop nummers zijn ben ik het helemaal mee eens net als dat Ateens pure commercie is maar als we dat achterwege laten dan kom ik tot de conclusie dat als ik een abba cd opzet hem halverwege uitzet en dat ik deze cd wel uit kan luisteren.

avatar van LucM
Ik heb de nummers ervan gehoord maar ik kan zo'n CD gewoon niet uitzitten, ik heb een hekel aan fake en papegaaienwerk. Als ik nummers van Abba wil horen zet ik Abba zelf op, er gaat niets boven het origineel. Tenzij ze met eigenzinnige en degelijke verwerkingen komen zoals het door Father McKenzie vernoemde "Knowing Me, Knowing You" door Arno.
Als je een nummer covert, maak daarvan iets aparts met respect voor het origineel.

LucM schreef:
Ik heb er enkele nummers van gehoord maar ik kan zo'n CD gewoon niet uitzitten, ik heb een hekel aan fake en papegaaienwerk. Als ik nummers van Abba wil horen zet ik Abba zelf op, er gaat niets boven het origineel. Tenzij ze met eigenzinnige en degelijke verwerkingen komen zoals het door Father McKenzie vernoemde "Knowing Me, Knowing You" door Arno.

Je moet natuurlijk ook rekening mee houden dat het doelgroep 20- is en dat zij niet de intentie hadden om de abba-fans te vermaken of te verbazen.
het is beetje de dance die je op tmf voorgeschoteld krijgt waarvan het meeste bagger is. Daar is deze cd dus de voorloper van.

Als kabouter plop abba nummers zou willen coveren dan denk je ook niet gelijk dat de abbafans dat kunnen waarderen net als deze cd.

avatar van LucM
Dit album lijkt mij ook bedoeld voor de jonge TMF-generatie, echte Abba-fans maken een grote bocht rond deze schijf.