Angus and Julia Stone - A Book Like This (2007)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: Capitol

1. The Beast (3:49)
  2. Here We Go Again (4:58)
  3. Wasted (3:44)
  4. Just a Boy (3:56)
  5. Bella (4:04)
  6. Hollywood (2:37)
  7. A Book Like This (3:51)
  8. Silver Coin (4:55)
  9. Stranger (4:09)
  10. Soldier (3:38)
  11. Jewels and Gold (4:22)
  12. Another Day (4:16)
  13. Horse and Cart (4:35)
avatar van Carolaah
Natuurlijk ontkom je niet aan het debuut nadat je fan bent geworden van de opvolger..

Moet zeggen dat deze plaat toch ook wel wat anders biedt, lichtelijk wat meer variatie, iets voller van geluid? Ben ook iets beter te pruimen over Julia hier, een klein beetje meer power, vooral bij Soldier, eindelijk.. want dat slappe kan ik niet goed hebben.

Heel fijn deze muziek via MM ontdekt te hebben! Vooral rond deze tijd van het jaar.. puur genieten

avatar van itbites
Blijk dus de 'alternative version' te hebben gekregen, uit 2009.
Heb hem vandaag binnen gekregen en bij mij is het eerste nummer Mango Tree. Andere nummers zoals Soldier en Stranger staan er niet op. Vreemde zaak, volgens mij hadden ze bij CDWOW geen andere. Welke zou beter zijn??

avatar van Cor
Cor
Eigenzinnig werkje. Je moet 'm wel een paar keer beluisteren om de schoonheid te gaan pakken. Maar het is toch wel wat meer dan simpele folkmuziek. Prachtige muzikale omlijsting en aparte arrangementen maken dit een heel mooie plaat.

avatar van Shelter
ik vind de tekst van Hollywood zo mooi en grappig tegelijkertijd...echt mooi gedaan.

avatar van Leeds
Met wat kunnen we Down the Way en deze A Book Like This vergelijken?

avatar van Ramonr
Ik denk soms naar Eels te luisteren - Jewels & Gold - en dan weer naar Kings of Convenience - Here We Go Again.
Overall wel een erg aangenaam album, hoewel ik vooralsnog iets meer gecharmeerd ben van hun opvolger.

avatar van BenZet
Ah dacht ik, een prachtige hoes. Een hoop stemmen en een geweldig gemiddelde. Ook al bij het andere album. Ik ontdek dit op het moment dat ik graag wat rustige muziek wil horen en ben dan ook verheugd in deze vondst. Na even te downloaden, wat ik altijd eerst doe alvorens ik een album koop, op de schijf gezet en in de auto gedaan. Daarna lekker luisteren..... De muziek, lekker rustig en lekker sfeervol. De jongen (angus neem ik aan) gaat zingen, niet verkeerd. Klinkt goed allemaal. Volgend nummer, Julia gaat het proberen. Jeetje..... de barst in mijn ruit lijkt groter te worden.... Wat een vervelende stem heeft die meid. Ik wilde het graag de kans geven en heb het album een paar keer beluisterd, maar als ik die stem van Julia hoor, wordt ik bijna agressief. Nee kan daar niet naar luisteren. Erg jammer, want zonder de dame had ik zeker in de 4 gegeven en de cd aangeschaft. Nu dus niet.

avatar van TristanC
Angus heeft een mooie stem maar Julia weet mij niet zo hard te boeien...
In het algemeen is dit een mooie plaat.

avatar van Co Jackso
Een tweetal van mijn favoriete nummers van Angus and Julia Stone staan op dit album. Het gaat namelijk om The Beast en het fantastische Hollywood. Zelden zo’n mooi, krachtig en scherp nummer gehoord over Hollywood. Celluloid Heroes van The Kinks verbleekt hierbij.

Maar het album bevat genoeg andere parels. Hoewel gezegd moet worden dat de speelduur nogal lang is. Ik had er geen moeite mee gehad als bijvoorbeeld Horse and Cart en Soldier geschrapt zouden zijn. Wellicht het slechte nummer is Wasted, dat ook nog eens veel te snel langskomt. Maar mijn complimenten gaan uit naar deze broer en zus, die elkaar op schitterende wijze aanvullen. Bella, Just a Boy, Another Day, Silver Coin en A Book Like This zijn allen bovengemiddeld goed.

sigurros88
Ik blijf het raar vinden dat velen botsen met de stem van Julia. Ik vind dat ze een prachtige stem heeft...

avatar van Ducoz
Just a Boy doet mij toch een klein beetje hier aan denken!
YouTube - Evan Dando - In The Grass All Wine Colored

avatar van RoyDeSmet
Ik vind deze net zo goed als de opvolger. Misschien íetsje minder.
Heel erg vergelijkbaar met de opvolger, al is deze wat minder rijk georchestreerd.
Dat is niet iets goeds of iets slechts, dat is een gegeven. Ik denk dat het aan je stemming ligt wat je op dat moment beter ligt.

Hoewel er na 'A Book Like This' afgezien van 'Another Day' voor mij geen bekende nummers meer op staan doen ze zeker niet al te veel onder voor de rest van de nummers.

Zoals ik al zei, heel erg vergelijkbaar met de opvolger. Daarom zal ik hier ook nog even parafraseren wat ik daar zei:
De stem van Julia zal voor sommigen een beetje moeten wennen, maar zij voegt veel waarde toe aan de CD. Tegenover de relaxte stem van broer Angus zorgt zij voor een mooi (en nodig) contrast.
De teksten vind ik bij Angus & Julia Stone nooit zo diepgaand, maar dat is geen ramp. Het luistert lekker weg, en dat is soms ook voldoende.

Ik wil overigens nog even toevoegen dat ik de opvolging van Hollywood door A Book Like This ontzettend sfeervol vindt en, hoewel de nummers zo verschillend zijn, vrijwel perfect is!

avatar van Justus18
De plaat net gekocht en afgeluisterd. Ik ben steeds weer blij als Julia de vocale partijen op zich neemt. Die nummers zijn mooier. Hoogtepunt van het album vind ik Soldier.

otherfool schreef:

Deze plaat weet me niet zo te overtuigen eigenlijk, kabbelt wel rustig voort, met ook een paar echte uitschieters (Bella en vooral het prachtige Another Day), maar het blijft bij de oren en gaat niet het hart in...

2,5*.

Hier kan ik me wel in vinden. Paar aardige nummers, maar maakt niet echt iets in me los!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Na het indrukwekkende album Broken Brights van Angus Stone dit jaar, nu maar eens aan een album begonnen van broer en zus.
Eerste luisterbeurt achter de rug ; moet wel wennen aan de stem van Julia maar dit gaat wel goedkomen denk ik zo.
Just A Boy, Jewels and Gold en afsluiter Horse and Cart springen er momenteel in positieve zin bovenuit.

avatar van Shelter
is die angus stone solo wat, TS?
Wanty ik ken hem eigenlijk alleen van de combi met zijn zus. Het lijkt me zo kaal ineens een album met alleen zijn stem, wellicht is het omgekeerd wennen van jouw ervaring met deze

avatar van TEQUILA SUNRISE
Voor mij persoonlijk is Broken Brights van Angus Stone de plaat van het jaar in 2012, beter dan dit bovenstaande album, hoewel ik deze pas 1 keer heb gehoord dus ik kan nog geen eerlijke vergelijking maken.
Broken Brights kan ik je dus absoluut aanbevelen.
Angus heeft in 2009 ook een soloplaat gemaakt onder de naam Lady Of The Sushine, deze heb ik ondertussen ook reeds beluisterd en die vind ik ook wel erg goed.

avatar van Shelter
Ok thanks, ik zag hem toevallig liggen in de winkel hier dus ik zal eens checken dan

avatar van RoyDeSmet
En ik vind Angus solo dan weer helemaal niets. Julia daarentegen....!

avatar van the crook
Grappig dat er verschillende mensen zijn die de zang van Julia niet aan kunnen horen. Ik vind haar stem zo bijzonder dat ik er regelmatig kippenvel van krijg, zowel bij dit album als bij opvolger Down the Way (die ik nog wel een tikkeltje hoger heb zitten dan dit album).

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik vind op Down the Way het stemgeluid van Angus mooier, op dit album vind ik Julia beter klinken. Vind dit album toch beduidend minder pakkend en uniek.

avatar van Minneapolis
Soms weet ik ook niet of het aan mij ligt dat ik van de ene plaat van een band/zanger bijna elk nummer goed vind, en van een andere (door velen net zo hoog gewaarde) plaat slechts een paar nummers.

Dat geldt ook voor broer en zus Stone. Down the way: bijna alleen maar voltreffers naar mijn smaak, en met A book like this wil het maar niet lukken. Ik heb het geprobeerd, maar de meeste songs vind ik saai op z'n best, en andere ergerlijk alternatief.
Uitzonderingen zijn Bella, Jewels and gold en in iets mindere mate Horse and cart.

Liggen deze volgens jullie ook meer in de lijn van Down the way, of moet ik volharden in mijn luisterbeurten?
Het lijkt mij dat Down the way wat meer groovy is, en ik hoor meer nummers met mooie harmonie tussen beide stemmen. Meer sfeer, waar deze alternatiever klinkt. Of is dat onzin?
Hun nieuwste bevalt me al weer veel meer, al staan daar minder uitschieters op als "Big jet plane", "The Devil's Tears", "Draw Your Swords" en eerder genoemde nummers op.

avatar van Zwaagje
Ik ben fan sinds down the way. Op de een of de andere manier is deze altijd aan mij voorbij gegaan, terwijl ik de twee opvolgers vaak beluisteren. Deze zit (nog) meer in folk hoek en ik heb het gevoel dat Julia qua zang nog haar draai moet vinden. Op de latere albums komt ze naar mijn mening beter uit de verf. Voorlopig 3.5*

avatar van robbrouwer58
Dat knauwende piepstemmetje van Julia, verschrikkelijk. Terwijl de muziek best oké is. Potentie heeft. Dat is ook wel gebleken.